Gezondheid alle pijlers

Morningafterpil Vraagje!

14-02-2010 14:45 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik had dus vorige week zondag een ongelukje gehad met mijn vriend (Condoom afgegleden) ik zat toen op de laatste dag van mijn menstruatie. (De dag dat je haast geen bloed meer verliest enzo) Maandagmiddag heb ik de MAP geslikt.

Alleen.. we zijn nu een zondag verder, en ik verlies ineens bloed! Ik ben de hele week al misselijk en enorm emotioneel (hormonen door die pil?) normaal zou dit mijn "geile" week geweest moeten zijn, en volgende week dus ook..

Het was/is ook maar een klein beetje.. nou heb ik eens gelezen dat je een week na de bevruchting een innestelingbloeding zou kunnen hebben.. (En dit is geen glazen bol vraag haha) maar is er een kans dat ik toch zwanger ben? Of hoort dit ook gewoon bij de morningafterpil? Of ben ik nu ineens opnieuw ongesteld binnen een week?

Iemand ervaring ermee? Bedankt!
bel de doktersassitente of de hap die kunnen je vast meer vertellen.
Schat maak je niet druk. Van de MAP kun je goed ziek worden ( misselijk etc, tegenwoordig minder als vroeger maar het kan wel).
De morningafterpil geeft geen 100% zekerheid, dus wat dat betreft zóu je zwanger kunnen zijn. De morningafterpil doet wel vanalles met je lijf, dus je zóu ook ineens weer heel heftig ongesteld kunnen zijn. Tsja.
Peas on earth!
Je was op tijd met de MAP, dus dat kan het niet zijn.

Het is ook nog te vroeg om een test te doen. Enige wat je kan doen is afwachten. Maar een doorbraakbloeding kan heel goed hoor.

slik je ook nog een pil? Ben je daar dan mee doorgegaan zoals je gwend bent?
Natuurlijk is er een kans dat je toch zwanger bent. De kans is weliswaar minimaal, maar het is zeker niet onmogelijk. Als je het zeker wilt weten, moet je er even een testje tegenaan gooien. En volgende week nog een, voor de zekerheid.
Ja kan allemaal,zwanger innestelingsbloeding...enige wat ik je kan aanraden,doe morgen een zwangerschapstest,of bel je HA voor advies....
quote:dangeensuus schreef op 14 februari 2010 @ 15:01:

Schat maak je niet druk. Van de MAP kun je goed ziek worden ( misselijk etc, tegenwoordig minder als vroeger maar het kan wel).Ook nog na een week?
Je geile week??
Ja we hebben net een supervroege zwangerschapstest gekocht, waarschijnlijk zal hij wel negatief worden, maar dan ben ik misschien de spanning even kwijt. Sorry ik schrok gewoon heel erg! En een nieuwe menstruatie kan ook niet zei vriend, want ik had geen zin op te ruimen afgelopen week

En ik ben niet aan de pil, want daarvan raakte ik zo afgevlakt. We deden het altijd met condoom, en dit was de eerste keer dat het mis ging..
Wat zegt de bijsluiter? (Evt hier te downloaden)
quote:siesa schreef op 14 februari 2010 @ 15:03:

Je geile week??Nouja haha de 2 weken rond mijn eisprong heb ik altijd enorm veel zin in sex, en daarna neemt het weer enorm af, dan word ik ongesteld en dan begint het weer..
quote:bergamot schreef op 14 februari 2010 @ 15:05:

Wat zegt de bijsluiter? (Evt hier te downloaden)Die zei hier niets over, we hadden hem bewaard voor de zekerheid
@Daffy vroeger wel, toen je nog 5 x 5 tabletten moest slikken. Buiten dat heerst er buikgriep en denk ik ( maar ik weet het niet, ik denk het he...) dat TO zich er zo druk over maakt dat ze er idd vanalles bij voelt nu. Ik herinner me nog van het vorige topic dat er geen zaadlozing intern had plaatsgevonden, er een condoom met zaaddodend glijmiddel was gebruikt en TO direct de volgende dag ( nadat ze haar bankpasje terughad wat nog in de zak van vriendlief zat lol) haar MAP heeft gehaald.

TO, bij twijfel gewoon volgende week een test doen, eerder kun je het toch niet zien of je al dan niet toch zwanger bent.
Volgens mij kun je met een supervroege test ook niet vroeger dan 6 dagen voor je menstruatie testen toch? Als jij een gemiddelde cyclus hebt, zit je nog lang niet op de 6 dagen.
Peas on earth!
@dangeensuus: Klopt, goed geheugen heb jij!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 14 februari 2010 @ 15:07:

Volgens mij kun je met een supervroege test ook niet vroeger dan 6 dagen voor je menstruatie testen toch? Als jij een gemiddelde cyclus hebt, zit je nog lang niet op de 6 dagen.Er staat op het doosje: Binnen 7 dagen na bevruchting al te gebruiken, maar ik ken het merk verder ook niet dus misschien is het zowieso geldklopperij!
Dus TO even de feiten op een rijtje.

Je was op de laatste dag van je menstruatie toen jullie gingen ketsen

Het condoom hing op half zeven, en vriendlief heeft geen interne lozing gehad.

Het condoom was voorzien van zaaddodend glijmiddel ( ookal zag jij het niet lol)

Je hebt direct de volgende dag een MAP gehaald ( nadat je je pasje weer terugkreeg van vriendlief)

Je zou pas ergens eind deze week begin volgende week een eisprong moeten krijgen gezien het feit dat je op je laatste dag van je menstruatie zat toch?

Ik zeg.....ga wat leuks doen:)
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 14 februari 2010 @ 15:07:

Volgens mij kun je met een supervroege test ook niet vroeger dan 6 dagen voor je menstruatie testen toch? Als jij een gemiddelde cyclus hebt, zit je nog lang niet op de 6 dagen.Als de conceptie zondag plaats heeft gevonden, kan ze vandaag testen; je kunt positief testen vanaf zo'n 8 dagen na conceptie.
quote:Kabouter23 schreef op 14 februari 2010 @ 15:08:

[...]

Er staat op het doosje: Binnen 7 dagen na bevruchting al te gebruiken, maar ik ken het merk verder ook niet dus misschien is het zowieso geldklopperij!Stél... stél dat je vriend SuperZaad heeft , dat blijft vier dagen leven. En stél dat jouw eisprong 3 dagen geleden was (want nu een week geleden seks). Dan is het nu ong maar 3 dagen na de bevruchting. Tsja... ik zou daarom niet zoveel waarde aan zulke tests hechten.
Peas on earth!
Nou.. ik weet dus waarom ik het niet zag..quote:# glijmiddel, niet zaaddodend En het heeft wel een beetje eruit gelekt, maar niet mijn vagina in volgens mij..

Pfff.. ik heb ook áltijd wat in het weekend he hahah
quote:Kabouter23 schreef op 14 februari 2010 @ 15:08:

[...]

Er staat op het doosje: Binnen 7 dagen na bevruchting al te gebruiken, maar ik ken het merk verder ook niet dus misschien is het zowieso geldklopperij!Ik heb op 8 dagen na conceptie positief getest (okee, een minuscuul streepje, maar minuscuul is voldoende om te weten of je bevrucht bent.)
Je menstruatie kan ook eerder op gang komen door de MAP.

En wat je voelt kan door een extra aan hormonen komen die ook in de MAP zitten.

Dat verklaart dan je huidige verschijnselen.

Maar bel gewoon de huisarts even, die kan je meer vertellen.
..popcorn?
Zo'n uitslag van een vroege test zegt niet altijd zoveel. Bij een negatief testresultaat (niet zwanger) kan het zijn dat je nog te weinig HCG in de urine hebt om een evt. zwangerschap aan te tonen terwijl je wél zwanger bent.

Positief testresulaat kan niet 'vals'zijn overigens.
Wat moet die zwangerschapstest aan gaan geven als je nog niet eens je eisprong hebt gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven