Gezondheid alle pijlers

Piep in mijn oren

16-02-2010 18:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kheb met de carnaval te dicht bij de geluidsboxen gelopen met de optocht. Sinds 2 dagen heb ik in mijn linkeroor een piep en hoor ik slechter. Zal ik naar de dokter gaan of gaat dit na een tijdje over? Ik maak me eigenlijk wel zorgen, want ik ben bang dat het blijvend is.
Het gaat waarschijnlijk vanzelf over, maar als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd naar de dokter.

Maar gehoorbeschadigingen kunnen wel een blijvende piep geven, bijvoorbeeld bij tinnitus.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn man stond vroeger altijd in de club met zijn oren tegen de boxen

hoorde na het stappen thuis een piep nooit meer over gegaan

er is hier ook al een topic over

maar ga morgen even langs de ha
Langer dan een uur een piep in je oren horen betekent blijvende gehoorschade.

Sterkte.
Dankjewel! Ik kom eigenlijk nooit op plaatsen waar harde muziek gedraaid wordt, dus dit is de eerste keer dat ik last heb van mijn oren. En het is nu al de tweede dag. Als het na morgen niet weg is, maak ik een afspaak met de HA.
Als er gehoorschade is, kan de huisarts volgens mij niks uitrichten. Stuk is stuk, in zo'n geval. Maar de kans is groot dat de piep nog verdwijnt.
Stuk is stuk inderdaad.

De ha kan niets meer voor je doen...

Helaas.

Volgend jaar misschien oordoppen aan laten meten?
quote:sosofie schreef op 16 februari 2010 @ 18:42:

Stuk is stuk inderdaad.

De ha kan niets meer voor je doen...

Helaas.

Volgend jaar misschien oordoppen aan laten meten?Nou ja, doen we tegenwoordig wel aan glazen bollen en internet diagnoses? (ik heb ook wel eens een piep langer dan een uur gehad hoor. En die hoor ik nu al jaren niet meer )
Dat zeg ik....
(waarmee ik overigens niet zeg dat dit gegarandeerd over gaat. Misschien even je ha bellen wat je er mee moet doen? ik zou de komende dagen heeeel voorzichtig doen met harde geluiden, want je loopt wel een risico op gehoorbeschadiging)
Dat zeg ik....
Ik heb dat ook eens gehad, door de harde geluidsboxen in een discotheek. Bij mij is het vanzelf geleidelijk over gegaan.
Ik loop ook al twee dagen met een gezellige fluittoon. Wel 2x een nieuwe na een dag feesten. 's Ochtends nog vaag aanwezig.

Gaat vanzelf weer over. Geeft het de tijd.

Heb nu meer last van mijn stem
Thanks! Jaa, ik doe rustig aan met harde geluiden. Mijn oren zijn ook erg gevoelig. Als er iemand tegen me praat dan dan hoor ik dat 10 keer zo hard. Volgend jaar idd oordopjes in! :-)
quote:websje schreef op 16 februari 2010 @ 18:43:

[...]

Nou ja, doen we tegenwoordig wel aan glazen bollen en internet diagnoses? (ik heb ook wel eens een piep langer dan een uur gehad hoor. En die hoor ik nu al jaren niet meer )

Nee, helemaal niet!

Ik zeg niet dat die piep blijft, ik zeg het volgende. Als je in een ruimte bent geweest met te harde muziek (zoals to) en je hoort daarna een piep (zoals to) en die blijft langer dan een uur (zoals to) dan zijn er trilhaartjes kapot. Die kunnen niet gemaakt worden/aangroeien oid. Dus: gehoorschade.

Het kan zijn dat je van die gehoorschade last hebt, het kan ook zijn dat je dat bijna niet merkt in het dagelijks leven.

Hoe ik dit weet? Man en ik zijn muzikant. Wij hebben geleerd van de kno-arts om met oordoppen te spelen nadat we eerst onze oren verklooid hebben...
Een eenmalige aanval van te veel decibellen geeft meestal geen blijvende schade. De trilhaartjes die beschadigd zijn, kunnen dan wel weer aangroeien. Gebeurt het vaker dan treedt onherstelbare schade op.

Maar ik zou toch even naar de huisarts gaan als de piep niet weggaat.
Eerst zat mijn linkeroor helemaal 'dicht', dus hoorde ik slecht. Gisteren is deze opengegaan, maar ik hoor nog niet optimaal. Oorsuizen heb ik nu aan beide oren, waardoor ik enorme hoofdpijn heb. Ik ben ook verkouden, dus kan ook zijn dat het oorsuizen daarmee verergerd wordt. Ik kijk het nog 2 dagen aan, aangezien het wel verbeterd is. Als het maandag niet 'over' is ga ik naar de HA of anders KNO arts voor een test. Volgende keer doe ik echt oordopjes, want dit wil ik geen tweede keer meemaken.
quote:Stekelvarken schreef op 19 februari 2010 @ 10:26:

Als het maandag niet 'over' is ga ik naar de HA of anders KNO arts voor een test. Volgende keer doe ik echt oordopjes, want dit wil ik geen tweede keer meemaken.

Je zult sowieso naar de huisarts moeten, en die kan je dan eventueel doorverwijzen naar de KNO.

Succes, ik hoop dat het over gaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven