Gezondheid alle pijlers

Vriend extreem droge huid

17-02-2010 09:24 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb sinds 2 maanden een vriendje, en hij heeft een mega droge huid... Echt schilvers, maar ook krabbelt hij snachts alles open omdat het super jeukt.. OP zijn handen heeft hij ook een beetje eczeem zelfs.. Nou begon ik er gisteren over maar hij is mega onzeker erdoor.. ik was benieuwd of jullie tips hadden wat ik het beste kan halen voor hem (wil hem er ff mee helpen)...

Hoorde van een vriendin van mij dat visolie tabletten erg goed werken...

Ik hoop dat jullie tips hebben...
Naar de huisarts?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Of de huidarts???
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik smeer gewoon mijn dagcreme bij mijn vriend op zijn gezicht, onder het mom van "ik heb teveel op mijn handen"
Ik zou er idd eerst mee naar de huisarts gaan! Mocht hij een zalf/creme oid voorgeschreven kregen krijgt hij het in de meeste gevallen ook nog vergoed en bovendien lijkt mij dat beter dan zelf gaan experimenteren!
Wat smeert ie erop? Of smeert hij helemaal niks? Daar zou ik dan snel mee beginnen en als de gewone cremes niet goed werken naar huis/darts gaan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb vroeger veel eczeem gehad. Toen kreeg ik altijd cortisone-zalf van de dokter. hielp wel goed. Verder hielp bij mij de zee heel goed. met je open wonden de zee inrennen is wel "even wennen" maar het genas bij mij wel als een dolle.

Je kunt ook dode zee produkten kopen. Dat werkt ook goed. (moet je anders even googelen, dan vind je daar wel info over).

Maar het is natuurlijk wel handig om inderdaad even naar de huisarts te gaan. Je zegt dat hij op zijn handen zelfs eczeem heeft, maar misschien is het op andere plekken ook wel eczeem, maar minder erg. Wel belangrijk om te weten voor de behandeling, want als het gewoon een extreem droge huis is werkt dagcreme misschien wel, maar als het een huidaandoening is (en zo klinkt het wel) helpt dat niet. Het kan trouwens ook psoriasis zijn. Volgens mij heb je daarbij meer schilfers en een hele droge huid dan bij eczeem. Maar goed, een huis-/huidarts is dus wel handig.

Wat ik verder ook wel heb gedaan is met handschoenen aanslapen (ja, dat is kut..), omdat ik ook in mijn slaap alles open krabbelde. Wel goed omdat je dan niet alles openkrabbelt en je huid de kans heeft te genezen. maar goed, het lost uiteindelijk het probleem nooit echt op.

succes!
Lanette creme en naar de huisarts, klinkt als exceem of psiorassis (als je het zo schrijft)
Laat hem even naar de huisarts gaan. Eczeem kan goed behandeld worden met een hormoonzalfje (mijn vriend heeft het ook). Ik zou hem verder aanraden niet te heet te douchen of zeep/douchespul te gebruiken waar (veel) parfum in zit.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Witte, ongeparfumeerde vaseline.

Veel beter dan welke crème dan ook . En laat de huisarts er even naar kijken, voor als het toch iets anders dan droge huid blijkt te zijn.
Lanette creme dus MM
naar de huisarts en laten doorverwijzen naar de dermatoloog. Misschien is het een allergie, misschien eczeem. Dat zijn dingen die te verhelpen zijn. Patienten met eczeem huid krijgen ook koelzalf voorgeschreven (unguentum leniens) deze is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek. Insmeren voor het slapen gaan en op een lakentje gaan liggen (vanwege het vettige). Doet wonderen voor schilferhuidjes.
Zalf waar ureum inzit. Die heb je van Eucerin maar je kunt ook zalf met ureum bij de apotheek bestellen.

http://www.e-apotheek.nl/pages/winap.as ... =infotekst
Bij de apotheek een creme kopen (witte tubes) hebben ze meerder soorten van. Ze kunnen je adviseren.
Haha Zus, ik had nog nooit van Lanettecreme gehoord
De producten van Kneipp voor de zeer droge huid zijn ook prettig: http://www.probleemhuidkuur.nl/.
Lanettecreme is volgens mij niet helemaal hetzelfde als die witte vaselinecreme, ik heb ze allebei gehad en de vaseline cetomacrogol creme bevalt mij een stuk beter (creme is beter dan zalf, dat trekt veel beter in de huid; dit zeg ik er even bij omdat je van alles bijna ook een zalf-versie hebt).

En verder: waarom gaat hij niet naar de huisarts en/of naar de huidarts?

Voor eczeem dat ontzettend jeukt gebruik ik altijd een sterke hormooncreme in combinatie met de vette creme, maar die moet wel voorgeschreven worden door de huisarts.
vaselinecetomacrogol creme is een goede creme en de lipikar baume van la roche posay is ook erg goed (zonder parfum enz, trekt snel in) is te krijgen bij de apotheek
Locobase Repair, werkt bij mij erg goed als de schilvers aan mijn handen zitten, 1 keer per dag smeren ik doe het sávonds en dan slapen ermee.

Verkrijgbaar apotheek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven