ovulatie test

16-02-2010 14:33 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen bij het gebruik van een ovulatie test.

Hoe lang duurde het bij het gebruik van zo`n test voordat jullie in verwachting waren?

Was het meteen raak??
Bij mij werkte de testen niet, ik zou geen eisprong hebben. Klopte niet, ik had gewoon een snelle piek, waardoor ik die (door 1x per dag te testen) miste.

Ondertussen voel ik heel goed zelf aan wanneer ik voor mijn eisprong zit (ben ik nl. veel sneller opgewonden). En het heeft resultaat gehad.
Hoi Jessicalief,

Zwanger worden van dochterlief (nu ook 1.5) was eerste maand raak. Toen het bij een tweede na 5 ronden nog niet was gelukt (hoe naief kan je zijn :-) ) ben ik ovu testen van Testpoint gaan gebruiken en na een rondje was het raak!

Helaas is dit geeindigd in een miskraam.

Nu ben ik weer gestart met ovutesten, maar dit gaat volgens mij een duur rondje worden want het is nog niet allemaal op orde wat hormonen betreft.

Mijn mening is dat het een handig hulpmiddel is om je lichaam te leren kennen. Maar je maakt het zwanger worden ineens een stapje technischer lijkt het wel. Stop niet ineens al je hoop hierin, maar gebruik het nuchter.

Heel veel succes!

Liefs Zwitsal
Zwitsal: Dank je voor je berichtje!!

Je hebt volkomen gelijk!!
Nou graag gedaan hoor!

Gek he dat we zo ongeduldig zijn; moest eigenlijk verboden worden :-).

Vandaag ook al weer over twee staaffies gepiest!

Moge dit ons jaar worden.

Grtjs
Mijn ervaring is dat de testen van matcare niet goed werken, daar had ik nooit echt een eisprong en daarna ging ik de testen van Clearblue gebruiken (de digitale) en tadaa toen wel elke maand een eisprong. Wel duur die van clearblue maar handig om goed inzicht in je cyclus te krijgen en daarna gewoon heel veel neuken hahahaha......!!!
Dat woord!! N**ken.. Ik kan er niet aan wennen!! haha.

Klinkt zo grof.. Maar goed, ook wij zijn druk bezig met n**ken.. haha. Ren nog net niet de hele dag achter mijn man aan. hahaha. Echt zielig voor hem, haha.

Ik heb ook het idee dat mijn ovulatie testen het niet goed doen.

Heb ze via internet gekocht. Ook ik vandaag weer over twee staafjes geplast! Idd we zijn volgens mij te wanhopig..

Als het deze maand niet gelukt is dan koop ik ook de Clearbleu test.

SPANNEND!!!

Met de berekening van internet waarneer ik het meest vruchtbaar ben kwam de data van vandaag eruit.

Dus ik heb een drukke dag... haha.

(ben een beetje melig.. SORRY).

:D
Melig word je er wel van!

Vanmorgen ook weer een staafje tevoorschijn getoverd. De streepjes worden donkerder. Zit nu te dubben of ik er vanavond nog eentje doe of morgenochtend pas weer.

Met al die nabloedingen van de miskraam heb ik geen idee welke ik daarvan als menstruatie aan moet houden.

Blijven plassen en idd blijven sexen!
quote:jessicalief schreef op 17 februari 2010 @ 19:38:

Maar goed, ook wij zijn druk bezig met n**ken.. haha. Ren nog net niet de hele dag achter mijn man aan. hahaha. Echt zielig voor hem, haha.

Inderdaad, echt héél zielig voor hem. Ik ken een heleboel mannen en van geen enkele heb ik gehoord dat 'ie nou ècht van seks houdt. Nou, wens 'm maar veel succes in deze barre tijden.
HAHAHA!! Volgens mij vind mijn man het alleen maar leuk!!

Mijn staafjes zijn jammer genoeg op. Moet weer even nieuwe halen!!

Liefs!!

En kom op he meiden!!! =P
wat ik zo onduidelijk vind aan ovu testen... niet dat ik ze niet gebruik daarom hoor... maar dan heb je een positieve test en dan staat er overal binnen 12 en 24 uur heb je een eisprong .. dus? de komende 12 uur nog niet en daarna? of vanaf direct? en wanneer kun je dan het beste sexen? want na die 24 uur leeft dat ei nog 24 uur en dan ben je dus alweer twee dagen verder... weet iemand het antwoord? haha ik dacht, hier kan ik dat vraagje wel even posten!!

we doen het voor de zekerheid gewoon heel vaak haha
Ik gebruik sinds oktober ovulatie testen van het Kruidvat, anders lopen we erop leeg.

Meestal na zo'n 6 testen gebruikt te hebben, zie ik wel wat kleur verschil bij de streepjes. Maar tot nu toe helaas nog geen resultaat.

In de gebruiksaanwijzing staat dat je 15 sec. over het stripje moet plassen, maar ik vang m'n urine in een schoon bakje op en test het dan zo. (dit moest ook zo bij een test van Etos)

Deze maand proberen we het zonder testen, om het "spontaan" te houden. Als het goed is heb ik zondag m'n eisprong, maar nu ligt m'n man ziek op bed . Dus ik ben bang dat we deze maand mis lopen...
@ Penks: In de omschrijving bij "mijn" test staat dat je tussen de 24 - 36 uur na de positieve test "moet" sexen.

Ik vat dat op dat je een dag (24 uur) later vanaf het tijdstip dat je ongeveer getest hebt, tot dan 36 uur na dat tijdstip het beste kunt gaan sexen.
Goh, het is nog een hele kunst he meiden, om zwanger te raken!!

Ben benieuwd of het bij ons snel gaat lukken en ook voor jullie natuurlijk!!!

Liefs

JEssica.
@libra, thanks! dat staat er bij mijn testen niet bij...dus deze info is wel fijn!

hoop dat je man op tijd beter is
Hoi Penks,

Die van 'mij' geven volgens mij 24-48 uur aan.

Met ochtendurine die ik ook opvang heb ik de beste resultaten. Als de omstandigheden het toelaten probeer ik als het streepje verkleurd, gelijk manlief te verleiden. Dan de avond van de dag erna en als reservegetal de avond van dan overmorgen.

Eigenlijk moet je manlief niet inlichten over het toverstaaffie. Ze zullen even verbaasd zijn hoe bomvol initiatief je zit, maar het helpt een beetje om de leut erin te houden.

En @Libra; positief blijven; tis nog geen zondag!

Hopelijk knapt hij snel op!
ik heb Kruidvattesten gebruikt en wilde hun betrouwbaarheid weten. Die is voor mij niet echt heel hoog, want zelfs toen ik ongesteld was knalde het paarse teststreepje zo ongeveer van het scherm af. Ben nu op zoek naar andere, goede. Lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven