Mode & Beauty alle pijlers

Huidverzorging: advies!

19-02-2010 22:40 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik ben een meisje van 20 en ik heb helaas nog steeds een behoorlijk vette huid die vooral tijdens mijn ongesteldheid heel onregelmatig is. Ook de rest van de maand glimt mijn huid en heb ik vaak rode plekjes/puistjes/mee-eters. Het is geen drama maar ik vind het toch heel vervelend. Ik verzorg mijn huid op dit moment eigenlijk helemaal niet. Ik gooi er 's ochtends wat water in en doe er dan wat Oil of Olaz op omdat het anders heel trekkerig aanvoelt. Ik heb een paar keer Clearasil geprobeerd maar daar werd mijn huid alleen maar geïrriteerder door. Ik heb dus eigenlijk helemaal geen ervaring met huidverzorging, maar ik wil het toch nog een kans geven.

Nu mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie me adviseren? Zijn er producten die voor jullie heel goed hebben gewerkt? En welke volgorde moet je eigenlijk hanteren: eerst reinigingsgel, dan tonic en dan crème? En moet je dat dan 's avonds ook allemaal doen, ook als je geen make-up hebt gedragen?

Heel erg bedankt!
http://www.sebamed.nl/

Ik heb destijds mijn probleem opgelost door de gewone zeepvrije wastablet te gaan gebruiken. Een eenvoudige creme als bescherming en dat was alles. Af en toe een masker is lekker.

Mijn creme is er niet meer.
quote:kiki_twee schreef op 19 februari 2010 @ 22:53:

http://www.sebamed.nl/

Ik heb destijds mijn probleem opgelost door de gewone zeepvrije wastablet te gaan gebruiken. Een eenvoudige creme als bescherming en dat was alles. Af en toe een masker is lekker.

Mijn creme is er niet meer.Ziet er goed uit! Wordt je huid er echt veel egaler van? En hoe duur is het?
Ik gebruik zelf alleen natuurlijke huidverzorging en zo te horen kun jij dat ook wel gebruiken. Tenminste, je lijkt me een gevoelige huid hebben en volgens mij heb je dan extra last van chemische dingen.
quote:Dominiekske schreef op 19 februari 2010 @ 23:03:

[...]

Ziet er goed uit! Wordt je huid er echt veel egaler van? En hoe duur is het?Ik heb een gevoelige huid en door die zeep werd het beter.

Alle speciale puisten-troep gaven extra irritatie.

Ook op de rug en benen kan je het gebruiken.

Het is wel duurder, maar het is wel voor de gevoelige huid.

Ik heb nooit de hele lijn gebruikt, maar alleen de zeep.

Waarschijnlijk zijn er ook goedkopere alternatieven, maar die ken ik niet voldoende.

Oil of Olaz, dat ken ik niet. Maar is dat wel goed voor zo'n jonge huid? Laat de anderen maar even hun oordeel geven.

*Over het volgende bestaan veel meningsverschillen*

Bij Etos (of Hema) is ook een speciaal gezichtsborsteltje te koop, maar dat mag je niet gebruiken als je ontstekingen hebt. Een scrubcreme kan ook, maar dat mag je niet te vaak gebruiken.

Het is ook helemaal afhankelijk van wat je zelf fijn vind en hoe jouw huid er op reageert.
Het beste advies is: reinigen, reinigen, reinigen. Elke ochtend en avond het hele ritueel: reinigen met milk, afspoelen met water, verzachten met tonic, voeden met een milde dagcreme.
Mazou: daar heb je denk ik gelijk in, daarom werkte die Clearasil ook niet. Welk merk gebruik jij?

Kiki: Oil of Olaz is volgens mij voor alle huidsoorten. Het schaadt niet maar baat ook niet, denk ik...

Kiko: dankjewel voor het advies, ik denk dat ik er inderdaad veel meer aandacht aan ga besteden
Mijn laatste toevoeging: http://www.beslist.nl/products/gezond_m ... o+2x150gr/

Met deze site kan je een redelijke prijsindicatie krijgen van allerlei producten. Ik heb hier de wastablet als voorbeeld genomen, maar je kunt het ook voor andere dingen gebruiken.

Zelf ga ik altijd liever in de winkel kijken en vergelijken. Soms krijg je daar goed aanvullend advies als de dames in de winkel er meer over weten. Maar dat is uitproberen. Sommige drogisterijen hebben beter opgeleid personeel dan anderen.

Succes!
ik had hier ook erg last van,

heb sinds 2jaar alleen nog maar creme's en reinigingsproducten waar geen vaseline in zit.

want hier raakt je huid verslaaft aan,

net zoals labello ook verslavend is.

want dat blijf je ook maar smeren, dat is met gezichtsverzorging net zo.

vaseline is ook vet, dus dat maakt je huid alleen maar vetter.

ik gebruik zelf al een een paar maanden de producten van

extenso skincare, rond de 20,- voor een dag/nacht creme!!

hopelijk ga je iets vinden wat bij je past!

succes ermee.
Ik gebruik de teatree producten van Kruidvat.

Tonic en andere producten die (kort) uitdrogen zou ik juist niet gebruiken. Hierna versnelt je talgproductie juist weer waardoor je een nog vettere huid krijgt. Dan kom je in een mooie vicieuze cirkel terecht.
When in doubt, add glitter.
Hier ook Extenso. Of Kanebo (afhankelijk van mijn financiële situatie op het moment van aanschaf )

Als je een lastige huid hebt kun je ook Clinique eens proberen. Laat je adviseren door iemand die er verstand van heeft. Het moet wel passen bij jouw huidtype.

Verder, het is al gezegd, heel goed reinigen. Zelf vind ik de fashgel van dr. van der Hoog prettig. Gewoon facewash voor onder de douche, geen gedoe met aparte lotion, tonic, watjes enz. Tijdens het douchen dus, veel makkelijker.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
ohja tip van een ex exceem patient(in het gezicht): je kan smeren wat je wil,je kan toniccen wat je wil,als je een foute shampoo gebruikt,maak je al je gezichtsreiniging onnodig..(gaat tenslotte over je gezicht heen he)

Mijn tip: goede zeepvrije shampoo,en goede zeepvrije zeep

En een andere anti conceptie pil doet ook soms wonderen voor je huid...
Estee Lauder heeft een serie voor de jonge huid en van Decleor heb je de Ylang lijn en die is op natuurlijke basis en schijnt erg goed te helpen je kan proefjes bij Renaissance (of renaissence) krijgen.

Reviews kan je lezen op beaute-test.com en makeupalley.com
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Bedankt voor alle reacties Gebruiken jullie allemaal 's ochtends reinigingsgel-tonic-dagcrème en 's avonds reinigingsgel-tonic-nahtcrème?

swhite, dus jij gebruikt alleen reinigingsgel en dag/nachtcrème?

daffyduck, welke shampoos zijn goed? Neutral bijvoorbeeld?
Dermalogica! Zitten alleen maar natuurlijke stoffen in. Ze hebben verschillende lijnen voor alle huidtypes. Ik ben er weg van!
Wat shampoo betreft zou je zelfs babyshampoo kunnen proberen. Maar dat is afhankelijk van de verzorging die je haar nodig heeft. Als het alleen om het zachte gaat.
Wat bij mij goed heeft geholpen tegen een vette huid is détox reinigingsgel van Garnier. Je hebt er tevens een scrub van.

Ik vind de gel in ieder geval goed werken.

Succes!!
hoi,

ik weet niet of jij in de buurt van Utrecht woont maar ik studeer huidtherapie en ik ben op zoek naar iemand die interesse heeft om gratis acnebehandelingen te ondergaan. Volgens mij is dat wel wat voor jou. Er staan 2 bijeenkomsten gepland, de eerste is op 10 maart 2010 (tussen 14.00 en 17.00 uur) en de 2e keer is op 31 maart (tijdstip nog niet bekend). Het is op de faculteit gezondheidszorg bij het UMC (ziekenhuis) in Utrecht. Als jij of iemand anders hier, daar interesse in heeft dan hoor ik dat graag en kunnen wij daar eens verder over mailen. Groetjes en succes, Celine.
quote:celineb schreef op 23 februari 2010 @ 20:30:

hoi,

ik weet niet of jij in de buurt van Utrecht woont maar ik studeer huidtherapie en ik ben op zoek naar iemand die interesse heeft om gratis acnebehandelingen te ondergaan. Volgens mij is dat wel wat voor jou. Er staan 2 bijeenkomsten gepland, de eerste is op 10 maart 2010 (tussen 14.00 en 17.00 uur) en de 2e keer is op 31 maart (tijdstip nog niet bekend). Het is op de faculteit gezondheidszorg bij het UMC (ziekenhuis) in Utrecht. Als jij of iemand anders hier, daar interesse in heeft dan hoor ik dat graag en kunnen wij daar eens verder over mailen. Groetjes en succes, Celine.

Hoi hoi,

Ik studeer toevallig in Utrecht en omdat ik zelf ook af en toe onderzoek moet doen ben ik altijd bereid mee te doen met het onderzoek van anderen, maar ik denk niet dat mijn huid slecht genoeg is, ik heb geen acné. Wel wat onregelmatigheden, maar het is geen drama. Kan ik dan ook meedoen?
Het klinkt wel een beetje als mijn huid; geen drama, wel glim glim en af en toe onregelmatigheden. Ik heb ook heel lang gezocht, van alles uitgeprobeerd (tijdens pubertijd was het erger), maar ben nu echt helemaal fan van la roche posay; verkrijgbaar bij de apotheek, de effaclar serie. Effaclar M is matterende lichte dagcreme en nu in de winter heb ik wat meer last van een droge huid; gebruik is 's nachts effeclar H, die is wat vetter. Allebei rond de 14 euro. Wat betreft het reinigen, dit doe ik met een PH neutrale wasgel; gewoon kruidvat merk of id van Sebamed. La Roche heeft ook wel reinigingsgel, maar die kost iets van 12 euro per tube en eerlijk gezegd merk ik geen verschil.

Oh en zowel 's ochtends als 's avonds reinigen en creme smeren, dat zowiezo! Succes!
Je kunt trouwens ook wel proefmonsters vragen bij de apotheek!
Ik ben al jaren fan van producten van 'VICHY' bij een beetje goeie apotheek kunnen ze je adviseren.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven