FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Dat van die koffie doen mijn schoonouders ook altijd Lien! Nou ja, die vragen het niet eens. Die geven me gewoon al tien jaar lang standaard een kopje zwarte koffie. En ik drink al tien jaar koffie met suiker, dus sta ook al tien jaar op, zeg, ik drink suiker in mijn koffie, en loop naar de keuken om suiker te pakken. Zo langzamerhand wordt het een beetje jiskefet-achtig .
Slaap lekker allemaal!
Haha, ik kan nu, na ruim 10 jaar, ook nog niet onthouden hoe mijn schoonouders kun koffie drinken . Het is echt genant, maar ze drinken hun koffie allemaal anders en het blijft bij mij echt niet hangen. Gelukkig weten ze het van mij ook niet, dus ik hoef me niet schuldig te voelen .
Goedemorgen!

Zo, ik zit aan een zelfgebakken nu nog warme boterham, lekker zeg! Gisteravond de broodbakmachine weer eens gepakt en er alles in gemikt en met uitgestelde timer komt er dus net een brood uitrollen.

Jeetje Anky wat ben jij vroeg actief zeg!

Wat gaan jullie doen vandaag? Ik ga zo naar de ortho en daarna beetje werken en Apie gaat met me mee. Dan iets leuks doen met haar en vanmiddag zwemles. Japie zit gewoon op de crèche.
Klinkt gezellig Nathje. Ik ga vandaag lekker een beetje aanrommelen thuis. Ik moet nog een artikel afmaken voor werk, hoop dat dat lukt als Poppetje slaapt. Dim is weer naar school, dus het is lekker rustig hier .
Hier vakantie, lekker relaxed opgestaan. Iedereen nu wel op de opvang, ga ik even stofzuigen en kasten uitruimen, daarna eens nadenken over tekst voor mijn website. En dan bijtijds weer de kinderen halen.

Morgen BNJMN ook weer lekker naar de creche en met de andere twee naar de film. Nog even verzinnen welke. Ik vind Iep zelf een beetje eng geloof ik, dat komt door dat mens-achtige vogeltje, vind ik eng om te zien.... . Maar de andere films die draaien ook niet echt aanlokkelijk (het regent gehaktballen vind ik gewoon vies klinken).
Wow, ik hoop dat mijn derde wat minder handenbinderig wordt! Dat wat jullie beschrijven herken ik van GP en KP namelijk niet.

Ik heb fikse borstontsteking. Gisteren eerst bij schoonouders geweest, daar weggegaan omdat ik me echt niet lekker voelde en toen liep mijn temperatuur heel snel op naar 39,4. Ben gaan slapen, kon ook niet anders. Wel HAP gebeld en die hebben antibiotica kuur voorgeschreven die Pebblo heeft gehaald. Nu nog wel wat koorts, maar stuk beter. En een enorm zere tiet. En ook geen harde plekken trouwens.

Schoonmoeder vond dat het maar beter was als ik dan nu met borstvoeding zou stoppen.

GP en KP gisteren als bij schoonouders achter gelaten en blijven er tot morgen. Nu met Pebblo en Moshje thuis.

Pebblo huisarts gebeld en hij heeft verhoogde leverwaarden (had hij maanden geleden ook al) en foliumzuur tekort. Volgens de assistente. Huisarts gaat hem nog bellen.

Lappenmand hier, en dan ook nog eens druilerig weer. Nee. Daar word ik niet vrolijk van.
Verhoogde leverwaarden? Geen idee wat dat inhoudt.

Hier nog geen vakantie dus vanochtend kindjes naar school en kdv gebracht. Gelijk de dagen geruild voor Knorrie. Kon gewoon, wij hebben zo'n fijn kinderdagverblijf, echt megaflexibel.

Heb een hele lijst things to do en heb daarvan al boodschappen gedaan en opgeruimd. Nu even wat werkdingen, heb 3 voorbeeld logo's voor mijn bedrijf ontvangen. Heb er gelijk 1 uitgekozen. Grappig hoe dat werkt, dat je echt een voorkeur hebt voor 1. Ga hem straks nog even aan Harrie laten zien maar denk wel dat het hem wordt.

Lekker trouwens, warm brood!

O ja, en last but nog least: weer goud!!
Mmm. Klinkt alsof het tijd is om Pebblo ook fysiek goed te laten onderzoeken. Als je lijf niet gezond is wordt gepieker vast ook niet minder. Zal wel kip en ei zijn, maar als het een fysieke oorzaak heeft die op te lossen is is dat wel erg fijn. Sowieso fijn als je je weer lekkerder voelt. Al die regen helpt daar trouwens niet bij. Blerk.

Antibiotica helpen hopelijk snel. Als je geen harde plekken hebt, voel je dan wel pijn op 1 bepaalde plek? Dan is het denk ik nog steeds handig Moshje (als het lukt) zo aan te leggen dat zijn kinnetje bij die pijnlijke plek zit, dan drinkt hij dat het beste leeg. Zoiets was het geloof ik, maar LLL is onze expert zag ik. Zoveel borstontstekingen als jij hebt gehad....

Wind, enorm in de lappenmand of ook alweer af en toe een beetje eruit?

Zo, nu even echt wat doen, toedeloe!
Ontsteking zit bovenin linkerborst tegen borstbeen aan ongeveer. Wil ik Moshje met zijn kin in die richting laten drinken dan ligt hij over mijn rechterschouder.

Ik vind ook dat Pebblo nu maar eens goed onderzocht moet. En veel fysieke klachten kunnen ook psychisch iets doen.

En ik vind idee Harrie goed!
Ach, ellendig Pebbles! En grappig, schoonmoeder die zegt dat je dan maar met borstvoeding moet stoppen. Is echt iets van die tijd he? Ik heb best veel vriendinnen die ook zo zijn hoor, die stoppen omdat ze een tepelkloof hebben, of omdat 'er niet meer tegenop te voeden is' (kind kwam 's nachts om de vier uur). Of die zeggen dat de borstvoeding op was na zes weken. Ach ja, moet iedereen ook zelf weten.Tegen die pijnlijke tiet deed ik trouwens vaak zo'n gelcompres. Even in heel heet water opwarmenn en dan tegen de pijnlijke plek voordat ik ging voeden, had altijd het idee dat dat wel hielp.

Wat moet Pebblo nu doen, met die leverwaarden? Heeft het iets met die vitamine B12 te maken?

Ik zou naar de kikker en de prinses gaan Lien, is volgens mij leuke Disney-film. Maar ik ben cultuurbarbaar als het om films gaat, ik hou meer van blockbusters dan van filmhuisfilms. Ook bij kinderfilms .

Wind hoe gaat het met jou, lukt het om af te bouwen? En voel je je wat beter inmiddels?
Oh wat een rotplek. Dan zou ik echt iets warms erop leggen voor het voeden Pebb, dan gaan de melkkanaaltjes makkelijk open.

Ja, belachelijk he, zeven keer BO. Drie keer bij Dim, drie keer bij Sum en een keer toen ik hoogzwanger was van Poppetje . Dat was echt zo stom, want dan kun je er dus geen kind aanhangen, dat zat nog in mijn buik. Huisarts vond het ook heel bijzonder, en toen ik hem vroeg wat ik er nou aan kon doen om het voortaan te voorkomen zei hij: misschien kun je een rozenkrans kopen. Fijn zo'n huisarts met gevoel voor humor. Maar daarna bij Poppetje geen last meer gehad ervan. Ik heb haar de eerste dagen niet bij ieder piepje aangelegd zoals ze altijd adviseren. Daardoor veel minder stuwing gehad en dus ook geen ontstekingen meer. Maar ze dronk ook gewoon veel rustiger en regelmatiger dan de jongens. Heel relaxt, zo'n meisje .
Hmm, Harrie vindt het logo dat ik het mooist vond niet zo mooi. Handig weer.

Zojuist: Harrie zijn auto start niet, staat hij te vloeken en te tieren in de straat en gooit een flesje op de weg en rijdt weg. Komt er een vrouw uit de supermarkt achter hem aan om hem te verzoeken dat flesje op te ruimen, gooit hij het aan de andere kant uit het raam. Fijn, dat maakt ons populair in de straat.... Eens kijken of het mij straks lukt hem te overtuigen even zijn excuses aan te bieden. Af en toe is het echt een heetgebakerd typetje.

Misschien kun je Moshje liggend voeden en dan dus wel zo dat jij met je neus in zijn kruis ligt?
Ben ik weer

Gaat wel weer. Geloof ik.

Heb wel geaccepteerd dat ik aan het afbouwen ben (1 voeding per week dus geef nog steeds wel een stuk of 5 of 6 voedingen per dag), maar als ik dan hier lees wat LLL schrijft over vriendinnen en het makkelijk stoppen bij borstvoeding dan krijg ik het wel weer even te kwaad. Maar goed... daar moet ik denk ik even doorheen.

Hier deze week vakantie (bij jullie pas volgende week, Morrie?) en het is echt rotweer. Balen man... de jongens hebben zo lekker buiten gespeeld gisteren namelijk. Nu zitten ze nog in pyama (en ik ook) en spelen met lego en elkaar. Ook een lekker dagje, maar moet geen 7 dagen duren denk ik
Eeeh? Noem je dat dan afbouwen? Lijkt me nog erg veel voedingen als je zo'n pijn hebt? Maar goed, het is jouw lijf, dus jij weet vast wat het beste voelt.

En Peb, ik dacht hetzelfde als Morrie, liggend en dan billen in je nek inderdaad, heerlijk toch dat we zo visueel zijn ingesteld .

Hier nog steeds niet gedaan wat ik wilde, maar dat kwam doordat ik gebeld werd voor mogelijke opdracht, altijd goed .
Morrie, zoveel mensen zoveel meningen, maar ben nu wel erg nieuwsgierig naar het logo. Klein polletje ondergronds en misschien kunnen we Harrie dan overtuigen ? Moeilijk is dat het, smaak. Vind het ook enorm ingewikkeld, Linoleum en ik denken daar vaak ook anders over. Grappig genoeg is wel dat als we het eens zijn we het ook roerend eens zijn. Kennelijk zijn die tegenstellingen nodig .
quote:Wind schreef op 22 februari 2010 @ 12:12:

Ben ik weer

Gaat wel weer. Geloof ik.

Heb wel geaccepteerd dat ik aan het afbouwen ben (1 voeding per week dus geef nog steeds wel een stuk of 5 of 6 voedingen per dag), maar als ik dan hier lees wat LLL schrijft over vriendinnen en het makkelijk stoppen bij borstvoeding dan krijg ik het wel weer even te kwaad. Maar goed... daar moet ik denk ik even doorheen.

Oh stom, is natuurlijk ook helemaal niet handig om nu op te schrijven. Niet over nagedacht, sorry. Maar ik vind het echt 1000 x meer te bewonderen hoe jij het doet, en werd ook altijd erg kriegel van die non-argumenten. In jouw geval is het gewoon de enige keuze, je kunt niet doorvoeden met zoveel pijn, daar word je zelf ongelukkig van en de rest van je gezin uiteindelijk ook.

Gaat het wel dan, met die vijf of zes voedingen? Kolf je die dan of geef je ze zelf? Of is kolven net zo pijnlijk?

Balen van het weer he, hoewel het hier nu wel weer droog is. Maar lekker is anders. Hoop dat het droog is als ik Dim straks moet halen, echt geen zin om met een doorweekte Sum en Poppetje te moeten fietsen.
Het weer is hier ook echt slecht, en ik was vanochtend al blij dat wij pas volgende week vakantie hebben. Al weet ik niet hoe het weer dan is, misschien nóg wel slechter!

Wind, is dat dan wel te doen, maar 1 voeding per week afbouwen? Lijkt me dat het zo langzaam gaat dan, dan heb je nog steeds heel veel pijn lijkt me?

Ik zal het logo op SG plaatsen en ben dan benieuwd wat jullie zeggen. Ik zal niet zeggen wat Harrie er van vindt en wat ik er van vind.
Hmmm, het lukt me niet om ze op SG te plaatsen, het zijn pdf's. Ik mail ze jou Lien!
Mag ik ze ook zien Morrie? Vind het wel leuk!
Ja hoor, komen ze aan .
O, jij hebt je e-mailadres niet op SG staan Nath, en ik heb het nog niet op deze laptop staan. Is het iets wat ik kan gokken? Of zet het anders even op SG.
Ik heb bij Apie ook sneller afgebouwd dan de voorgeschreven 1 voeding per week. Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht een voeding per 2 a 3 dagen ofzo afhankelijk van hoe mijn borsten het deden.

Ik ben ook gestopt bij haar vanwege tepelkloven en borstontsteking maar snapte wel wat je bedoelde hoor, LLL! Sommige vrouwen gooien wel de handdoek erg snel in de ring. Jij stopt juist niet gemakkelijk
volledige voornaam@website.nl

Lukt het zo, Morrie? Ik ga ook even naar de SG, wel zo handig!
Hij staat nu ook op de SG

Ik ben benieuwd! Daarna ga ik met Apie de was opvouwen en Doornroosje kijken, leuk! Ze moet ook gewoon naar zwemmen dus dit dagje kabbelt ondanks het zeikweer gewoon door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven