Het zoveelste proberen-zwanger -te-worden- topic!

27-02-2010 16:36 552 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Hierbij wil ik het zoveelste topic openen voor meiden die zwanger proberen te worden! Er zijn er al velen, maar de meeste zijn al behoorlijk druk bevolkt en al even bezig. Dus hier een gloednieuwe!! Zijn er liefhebbers om mee te kletsen?

Over mijzelf: Ik ben 30 jaar en sinds eind oktober gestopt met de pil, na deze ruim 14 jaar geslikt te hebben. Mijn eerste twee cycli duurden 41 dagen. De afgelopen keer 28 en nu zit ik op dag 16 van de 4e cyclus. Ik vind het allemaal heel spannend!

Probeer jij ook zwanger te worden?
Hoi,

Je bent natuurlijk vrij om te beginnen met een topic,maar er zijn meerdere topics ( ook die net dit jaar begonnen zijn ) over dit onderwerp waar je van harte welkom bent.

Veel succes
Ah, das fijn! Ik zal nog eens even kijken! Post je er zelf ook?
Ik post helaas op een andere topic na 11 maanden nog niet zwanger. Wat bij ons al meer dan twee jaar is
Pfoe HaLi, er wordt wel erg veel geduld van jullie gevraagd... Veel sterkte en succes, ik hoop dat ook jullie een succesverhaal mogen gaan vertellen!
hoi hoi.. vanaf april kan ik meekletsen dan gaan mijn vriend en ik er ook voor! Ben al een aantal jaar pilloos en mijn cyclus is gemiddeld 32 dagen.

succes bennet!
Hoi hoi, Ik vind het wel prettig hoor zo'n vers topic. Sommige topics lopen al zo lang met een vast clubje dat je er niet zomaar tussen durft te duiken

Wij zijn nu vijf maanden bezig. Ik ben vrij voorspelbaar in mijn cyclus, dat is dus erg fijn. Vrijdag is mijn NOD ik heb nu al wat (oud) bloed verloren (normaal gesproken heb ik dit niet of hooguit 2 dagen voor NOD) Dus ik ben nu benieuwd of dit doorzet in een ongesteldheid.

Het blijft elke maand weer spannend!
Hoi!

Leuk, een nieuw topic over zwanger worden!

Ik wil wel meeschrijven, net zoals Sydney zou ik niet zo snel mee gaan schrijven aan een langer bestaand topic...

Ben 27, sinds vorig jaar februari van de pil af. Had er geen zin meer in, sindsdien deden we het met condoom maar tegenwoordig doen we het vaker zonder dan met...

Ik moet deze week ongesteld worden, dus ben benieuwd...

En hier is de meest actuele tabel:

Naam Leeftijd Bezig vanaf... NOD Bijzonderheden Bianca1987 22 april 2010 17 juni Debster 32 september 2009 3 mei:hartje horen kloppen!!!

november 2009 MK Didi85 24 januari 2010 1Eendje 27 maart 2010 28 mei positieve test!!! 15 juni naar de VK Femfreggel 28 februari 2010 7 juni positieve test!!! Fietje95 32 juli 2009 januari 2010 MK Fraaie78 eind 30 2010 al 2 kindjes: 2 jaar en 6 maanden Heupje november 2010 Janine20001 30 april 2010 Jufdaan januari 2010 12 april Kiwi1986 24 februari 2010 23 maart Katje76 33 augustus 2009 Trouwen op 28 mei Louloene 35 augustus 2009 30 april zoon 2 jaar, maart 2010 MK MaryJeanne 25 augustus 2009 22 juni Mayala 27 maart 2010 17 mei Mikske 29 april 2010 Moemoe 27 januari 2010 12 juli New York was super!!! Nebu 32 maart 2010 17 juni

dochter 17 maanden Nicky_star 35 april 2010 21 juni Orchid 34 eind 2009 6 mei:hartje horen kloppen!!! 12 december uitgerekend 84Roos 25 februari 2010 Sydney10 28 oktober 2009 Viooltje 2009 in 2009 2 keer een MK Whopper 26 februari 2010 28 maart Zonnester 29 mei 2010
Hoi hoi,

Ook ik zou graag willen meedoen aan dit topic! Wij zijn sinds augustus 2009 bezig voor de eerste en gaan voor ronde 8. Een kerstkindje wellicht, hahaha.

Ik heb vorige maand ovulatietesten besteld via internet, maar ben bang dat dit ten koste gaat van de spontaniteit. Mijn cyclus is wel regelmatig, dus wie weet.

Succes allemaal!
Hoi, hoi....

Ik vind het erg leuk dat er een nieuw topic geopend is over zwanger worden. Zelf zou ik ook niet zo snel bij een ander topic mee gaan praten. Die meiden kletsen al langere tijd met elkaar.

Dus ik zou graag mee willen schrijven.

We zijn net als MaryJeanne sinds augustus 2009 bezig voor een eerste kindje. Ben net afgelopen weekend ongesteld geworden en we gaan nu dus ook voor ronde 8.

Mijn cyclus is vrij regelmatig. In het begin 29 a 30 dagen en de laatste twee keer 27 dagen.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van de ovulatietesten moet denken. Heeft iemand er al ervaring mee?

Succes meiden!
Hoi MaryJeanne en katje!

Leuk dat jullie ook mee schrijven!

Ik ben me pas de laatste tijd in het hele "zwanger-worden-gebeuren" gaan verdiepen omdat we eerder nog niet echt bewust met het zwanger worden bezig waren. Daarom zijn ovulatietesten voor ons ook nog niet aan de orde. Ik wil eerst proberen of het ons zo lukt, zonder testen, temperaturen, enz. Maar wat MaryJeanne zegt, dat het testen ten koste gaat van de spontaniteit, lijkt me wel waar. Maarja, als je al een tijdje probeert zwanger te worden en je cyclus is wel regelmatig, dan lijkt het mij een handig hulpmiddel om te kijken wanneer je eisprong plaats vindt...

Ik ben trouwens nog niet ongesteld geworden. Afgelopen zondag wel buikkrampen, dus toen dacht ik dat ik ongesteld zou worden maar tot nu toe nog niks...En vandaag telkens wat krampjes dus ik wacht geduldig af...

Jullie ook succes!
Hoi moemoe,

Ik hoop voor je dat je niet ongi bent geworden. Spannend hoor!

Ik denk ook dat de spontaniteit wel minder wordt als je ovulatietesten gaat gebruiken, maar misschien zijn ze toch wel een handig hulpmiddel. Ik ben sinds kort ook begonnen met temperaturen, maar tijdens de vorige cyclus had ik wisselende temperaturen, waardoor ik niet kon zien wanneer ik mijn eisprong heb gehad. Dus daar had ik ook niet veel aan.

Hier is ongi bijna weer over. Binnenkort maar weer flink aan het klussen gaan en dan hopen dat we deze ronde meer geluk hebben!
Welkom meiden!

En moemoe wat spannend zeg, wanneer kun je testen?

Ik ben helaas gisteren ongesteld geworden dus wij gaan binnenkort op voor ronde 6.

Wat betreft die ovulatietesten; ik heb afgelopen maand van die testen gebruikt. In januari is het bij mij (heel vroeg) mis gegaan en daarna was mijn cyclus een beetje in de war. Mij heeft het geholpen weer zicht te krijgen op mijn cyclus. Die gelukkig weer redelijk voorspelbaar is. Dus komende maand vertrouw ik daar weer gewoon op, wil idd niet dat het straks "moeten" wordt.

Veel succes allemaal!
Goedemiddag allemaal,

Inderdaad moemoe, ben aan het duimen voor je!

Mijn ongesteldheid is ook bijna over en heb met mijn vriend afgesproken dat we in maart serieus aan de slag gaan. Inderdaad om met behulp van ovulatietesten er achter te komen wanneer mijn eisprong valt.

Mijn ervaring is wel dat ik er in het begin meer moeite mee had dat ik weer ongesteld werd als nu bij de laatste keer. Iedereen zegt dat je niet te bewust bezig moet zijn met een zwangerschap, maar naar mijn mening gaat dat vanzelf. Ik heb mezelf voorgenomen om daar nu anders naar te kijken, als het zo mag zijn dan komt het vanzelf.

Hoe ervaren jullie dit?
Ja, 't is hier zeker spannend!

Ben na het stoppen met de pil wat onregelmatig ongesteld, maar heb vandaag wel een test gedaan. Deze was negatief...En daar baal ik best wel van! Dus als ik nu ongesteld zou worden, vind ik dat wel jammer!

Heb hier nog een test liggen dus als ik zondag nog niet ongesteld ben dan probeer ik het weer. Misschien heb ik wel te vroeg getest...

Aan de andere kant, we hebben 't nog maar 1 keer bewust zonder condooms gedaan dus er komen nog meer kansen!

Jullie zijn al langer bezig lees ik, hoe gaat het met jullie geduld? Ik merk dat ik zo ongeduldig ben, ik wil zo graag! En het meest frustrerende is dat er in mijn omgeving allemaal meiden zwanger of net bevallen zijn!
Hoi meiden!

Sydney10: jammer zeg dat je ongesteld bent worden. Hopelijk heb je de volgende ronde meer geluk.

moemoe:balen zeg dat de test negatief was. Het kan inderdaad nog te vroeg zijn om te testen, maar dat weet je niet. Ik zou ook over een aantal dagen opnieuw testen als je nog niet ongesteld bent geworden. Blijft dus nog spannend voor jou. Wanneer is jouw NOD?

In het begin was ik ook heel ongeduldig en wilde ik het liefst gelijk zwanger zijn, maar in de loop van de tijd heb ik toch wel meer geduld gekregen. Ik ben er nu ook minder mee bezig dan in het begin. In het begin was ik al over heel veel dingen aan het nadenken (zoals namen, babykamer, etc.), maar dat doe ik nu niet meer zo veel. Ik probeer het wat meer los te laten.

MaryJeanne: ik had in het begin ook veel meer moeite als ik weer ongesteld werd dan de afgelopen paar keer. Tuurlijk blijft het elke keer een teleurstelling, maar ik ben nu minder verdrietig dan in het begin. Vooral de laatste keer; toen ik afgelopen zaterdag ongi werd was ik niet echt verdrietig. Ik had het al wel verwacht, want ik voelde helemaal niets bijzonders aan mijn lichaam. Geen enkele verandering dus ik dacht al: het is weer niet gelukt en dat bleek dus ook te kloppen. Het kwam dus niet onverwachts.

Dat ik het nu wat meer van me probeer af te zetten en er minder mee bezig ben, wil niet zeggen dat ik het niet meer graag wil. Ik hoop toch echt snel zwanger te worden en dat hoop ik ook voor jullie!
Hoi katje!

De vorige 2 keren werd ik op de 29e ongesteld, maar ja februari had deze keer geen 29e...Misschien ben ik daarom wel niet ongesteld geworden

Vandaag wel weer wat krampen en pijn in m'n onderrug...

Nu dus nog steeds aan het afwachten en ik probeer een voorbeeld aan jou te nemen wat betreft het los laten en er niet zo mee bezig te zijn. Wel moeilijk want ik hoefde de afgelopen dagen niet te werken dus had genoeg tijd om van alles op te zoeken op internet.

M'n man vraagt wel steeds of ik al ongesteld ben geworden, hij krijgt een beetje de bibbers bij het idee dat het nu al zover zou kunnen zijn...
Hoi allemaal.. ik heb al eerder gepost. Vanaf april gaan we er ook voor.. dus vanaf volgende maand post ik mee. Mijn cyclus is redelijk regelmatig 30-33 dagen. Ik heb in verleden de diagnose pcos gehad maar als het goed is heb ik er nu geen last meer van. Vind het wel knap dat vele van jullie geen ovulatietesten gebruiken. Wilde eigenlijk die dingen al aan gaan schaffen (haha). Ik wacht namelijk al een behoorlijke tijd op groen licht van mijn vriend en die heb ik dus als ik 31 wordt (in april). Nou, ben benieuwd wie in welke ronde zwanger raakt!
Hoi, hoi

Ik ben ook erg benieuwd wie in welke ronde zwanger raakt. Hopelijk worden we allemaal snel zwanger.

moemoe:in het begin was ik ook van alles aan het opzoeken op internet; vooral als je veel tijd hebt. Belangrijk is toch om afleiding te zoeken. Gelukkig heb ik een hele grote afleiding, want in mei gaan we trouwen en ben dus erg druk met alle voorbereidingen. Daardoor kan ik het zwanger willen worden ook iets meer van me afzetten.

Hoe staat het er verder voor bij jou? Ben je ongi geworden of blijft het nog spannend?

janine: spannend hoor dat jullie er in april voor gaan. Fijn dat je eindelijk groen licht hebt gekregen van je vriend.

Wat houdt pcos precies in?

Hier is ongi nu helemaal over. Als het goed is heb ik aankomende week mijn eisprong. Dus vanaf nu maar weer om de dag klussen, want ze zeggen dat je dan de meeste kans hebt. Maar ja... dat hebben we de vorige rondes ook gedaan en tot nu toe dus zonder resultaat. Maar we proberen positief te blijven.
Katje, leuk dat je gaat trouwen!

Ik ben vorig jaar in juni getrouwd en een hele leuke dag gehad! Als ik de kans had om het elk jaar weer te doen, zou ik dat zo doen! Wat voor bruiloft gaan jullie hebben?Alles erop en eraan?

En succes de komende weken, ik ga duimen!

Vanmorgen ben ik ongesteld geworden, had het eigenlijk ook al een beetje verwacht...Vind het wel jammer, maar nu kan ik wel m'n cyclus bewuster in de gaten gaan houden.

Ik heb trouwens nog wel afleiding hoor, we gaan in mei naar New York!!!!Heb er echt zin in en ben weer bezig dingen aan het uitzoeken...

Ben benieuwd hoe de komende maand voor iedereen verloopt!
Moemoe, wat ontzettend vervelend dat je ongesteld bent geworden! Maar wat een heerlijk vooruitzicht zeg. New York is geweldig!!

Katje, gefeliciteerd met je verloving. Wat moemoe zegt, het is echt heerlijk zo'n dag. Wij zijn 09-10-09 getrouwd; een prachtig zonnige dag. Die gaan jullie in mei vast ook tegemoet! Heb je je jurk al? Of wordt het geen jurk?

Janine, pcos; ik had er nog nooit van gehoord, maar heb het even gegoogled. Klinkt heftig, Fijn dat je er nu vanaf bent. Al lijkt het me dat het het wel extra spannend maakt als jullie er in april voor gaan.

MaryJeanne, ik merk ook dat ik het iedere maand iets makkelijker los kan laten dat die ongesteldheid er toch weer is. Maar het zwanger worden echt loslaten of er niet bezig zijn dat lukt nog niet zo goed

Meiden succes weer!! Ik hoop dat we snel een mama in ons midden hebben
Hallo,

Moemoe, balen zeg dat je nu toch ongesteld bent worden. Ook al had je het wel verwacht het is toch erg jammer.

Lekker zeg naar New York. Lijkt me erg leuk om een keer naar toe te gaan. Is inderdaad ook een goede afleiding. Hoelang gaan jullie?

Over onze bruiloft: we geven een klein feest. We hebben ongeveer 40 gasten (inclusief 11 kinderen) die de hele dag uitgenodigd zijn. We hebben geen avondfeest, maar gaan lekker met z'n allen borrelen en uitgebreid eten. Het officiele gedeelte is om 14:00 en het hele feest duurt waarschijnlijk tot een uur of 22:00.

Sydney10: het wordt wel een jurk en ik heb hem ook al uitgezocht. Ik ben er heel erg blij mee. Ik hoop ook dat wij dan een hele mooie zonnige dag hebben, maar als het regent dan is het niet anders. Je hebt daar toch geen invloed op. Het is afwachten. Gelukkig hebben we alles op 1 lokatie en zijn we dus niet echt afhankelijk van het weer. Alleen voor het maken van de foto's zou het wel fijn zijn als het in ieder geval droog is.

Leuke trouwdatum van jullie.

Succes allemaal!
Goedemorgen allemaal,

Fijn weekend gehad?

Ik heb net alle nieuwe post ff doorgelezen.

Katje gefeliciteerd dat je gaat trouwen! Zo te lezen wordt het een intieme gelegenheid. Gezellig zeg! Kan me voorstellen dat je het zwanger worden nu ff lekker opzij kan zetten. Is wellicht helemaal niet verkeerd, je leest toch dat mensen die hier niet te veel mee bezig zijn sneller zwanger raken.

Moemoe, New York, gaaf zeg! Ik zou met vriendinnen in november gaan, maar met een beetje geluk gaat dat niet door, hahaha. Jammer dat je ongesteld bent geworden. Vakanties doen wel goed, collega van mij is aangeteld op vakantie, dus wie weet.

Janine alvast succes!

Sydney ik heb ook een hele vreemde cyclus gehad in november / december. Heb toen ruim 4 weken een bloeding gehad. Ik hoop dus deze keer met behulp van ovulatietesten ook inzicht te krijgen in mijn cuclus. Eerder voelde ik heel duidelijk mijn eisprong, dat is vanaf die tijd over. Hier dus op naar poging 9!
Hoi meiden!

Hier een lekker weekend gehad. Ik was vrij, moet gemiddeld 2 à 3 weekenden van de maand werken (werk in de zorg). Lekker rustig aan gedaan, gister een stuk gewandeld en de eerste lammetjes (althans, de eerste voor mij) gezien. Erg leuk! Wat mij betreft mag het nu snel echt voorjaar zijn!!

Katje, jullie trouwdag lijkt op die van ons! Wij zijn ook om 14.00 uur getrouwd en hebben daarna op 1 locatie gebleven voor een soort receptie. Hierna met zo'n 35 mensen gegeten.

Aan het eind van de ochtend hebben we foto's gemaakt.

Ik hoop dat jullie een hele fijne dag gaan hebben! (met toch wel mooi weer).

We gaan 10 dagen naar New York, dat moet wel lang genoeg zijn om alles te bekijken...Zal zo even kijken of ik nog online kaartjes kan reserveren voor het vrijheidsbeeld...

MaryJeanne, dat lijkt me vervelend, 4 weken bloedverlies! En vooral omdat je nu niet meer kan voelen wanneer je eisprong is. Ik hoop dat het goed gaat met de ovulatietesten! Succes!

Een collega van mijn man is zwanger en had nog ovulatietesten over. Deze hebben we gekregen. Ik was van plan om eerst geen ovulatietesten te gebruiken maar nu we ze hebben denk ik er toch over om het wel te doen...
Hoi allemaal,

Heb op zich wel een fijn weekend gehad, maar heb wel moeten werken. Ik zit net als moemoe in de zorg. Ik had nachtdiensten. Gelukkig maar 2 nachten, want de nachtdienst is niet mijn favoriete dienst. Nu lekker paar dagen vrij. Ik werk ook gemiddeld 2 weekenden in de maand.

moemoe: grappig zeg dat onze trouwdag op die van jullie lijkt.

10 dagen moet inderdaad wel genoeg zijn om alle bezienswaardigheden van New York te bekijken. Gaan jullie daar ook nog een musical bekijken of houden jullie daar niet van?

Alijd handig om ovulatietesten te krijgen. Dan kun je altijd nog bepalen of je ze nu al wel of niet gaat gebruiken.

Als het bij ons deze ronde weer niet gelukt is dan ga ik misschien toch de volgende ronde ovulatietesten gebruiken.

Of gewoon wachten tot we op vakantie gaan (huwelijksreis), want je hoort inderdaad wel vaker dat het tijdens een vakantie wel lukt.

MaryJeanne: vervelend zeg dat je ruim 4 weken een bloeding hebt gehad en daardoor nu de eisprong niet meer voelt. Kun je het zien aan je afscheiding wanneer je vruchtbare periode is? Ik merk en zie dat zelf wel.

Waardoor had je zo'n lange bloeding? Weet je de oorzaak daarvan? Ben je ermee naar de huisarts geweest?

Ik wens iedereen weer heel veel succes!

Misschien is het leuk om de NOD's aan elkaar door te geven.

Mijn NOD is: 25 maart (uitgaande van een cyclus van 27 dagen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven