Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Ik zou dan weer kiezen voor Aiden ipv Eden, maar volgens mij is dat de jongensvarriant/
quote:dangeensuus schreef op 28 februari 2010 @ 00:36:

Hoe spreek je elisha uit? als Eliesja, of Ilaisja? Als het het tweede is , is het wel weer mooi voor een jongenHet is de hebreeuwse variant van Elijah - Ie-laai-dja, maar je spreekt het dus wel uit als Ee-li-sjah. En de Nederlandse variant is gewoon Eliza, zo heet mijn oom dus.
Am Yisrael Chai!
quote:dangeensuus schreef op 28 februari 2010 @ 00:39:

Detlef heeft bij mij een nare associatie uit het boek wat ik vroeger moest lezen , ben de titel even kwijt maar het ging over een jong meisje wat aan de drugs verslaafd raakte. Haar vriend heette Detlef.Christiane F?
En Hartmut...
Yep Kip, dat is hem!
quote:dalida schreef op 28 februari 2010 @ 00:37:

River Phoenix is geboren als River Bottom..Echt?
Am Yisrael Chai!
Aiden is een mooie naam, en ook een lekker ding uit SATC.
Nou, er schijnt dus een hele lichting van dochters naam rond te lopen van een jaartje of 6, de mijne is bijna 4. Als ik had geweeten dat er zoveel van waren, had ik misschien wat anders gekozen!

Zoon zijn naam wordt op zijn hollands uitgesproken, dus gewoon met een a, niet als e. In de tijd dat hij zijn naam kreeg, was vooral de engelse versie erg populair.
...
Ik vind Norah voor een meisje ook wel leuk maar pas als ze wat ouder is. Voor een baby vind ik het te groot klinken

Ik zou dan weer kiezen voor Aiden ipv Eden, maar volgens mij is dat de jongensvarriant/Aidan is een Ierse jongensnaam volgens mij. Dit is blijven hangen uit de tijd dat ik een obsessie had met Ierland :-) .
Ik vond vroeger Rachel zo mooi. Maar dan niet in de Reetsjel uitspraak, maar Raggel. En Roos, zo wilde ik vroeger heel graag heten.
quote:Zamirah schreef op 28 februari 2010 @ 00:37:

Ik vind zelfs een Duitse naam mooi: Detlef. Schrijf je dat zo?Vind ik ook wel mooi. Ik hou sowieso van de klank van Lef, ik vind Lev ook een mooie naam.
Am Yisrael Chai!

Detlef heeft bij mij een nare associatie uit het boek wat ik vroeger moest lezen , ben de titel even kwijt maar het ging over een jong meisje wat aan de drugs verslaafd raakte. Haar vriend heette Detlef.

Christiane F?

Of het verrotte leven van Floortje Bloem.

En Zamirah, weer raak! Ik vind Dethlef ook mooi. Maar niet voor een kind.
Nou vertel op, Vlammetje.
Ow en Siobhan vind ik nog steeds mooi voor een meisje. Zo heette het amerikaans-ierse babymeisje waar ik voor zorgde toen ik in Amerika woonde als au-pair. Je spreekt het uit als zjevauwn
quote:Zamirah schreef op 28 februari 2010 @ 00:40:

En Hartmut... Hier ga je me verliezen
Ik vind Fjodor een mooie naam, maar denk niet dat ik hem snel aan een kind zou geven.
Ik zag net een Rebecca voorbij komen...prachtige naam. Maar ik zag steeds voor me dat het afgekort zou worden tot Bekkie.

Ik wilde zowiezo geen naam geven die makkelijk afgekort zou worden, daar zijn we wel in geslaagd geloof ik.
Aiden ...mmmmm, en die stem ook. Mooie naam!

Lev is weer wel stoer, Levi ook ( leevie, niet leevai)
Vlammetje is allang een pagina terug uit de school geklapt Zamirah!
http://en.wikipedia.org/wiki/River_Phoenix
Had ze al geplaatst straks hoor, maar nog ff dan:***.
...
tsk wat doe je een kind aan. River Bottom...
Levi stond ook op mijn lijstje. En Roman.

Mocht niet van de haan...zo jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven