Jongensnamentopic!
zondag 28 februari 2010 om 00:40
quote:dangeensuus schreef op 28 februari 2010 @ 00:36:
Hoe spreek je elisha uit? als Eliesja, of Ilaisja? Als het het tweede is , is het wel weer mooi voor een jongenHet is de hebreeuwse variant van Elijah - Ie-laai-dja, maar je spreekt het dus wel uit als Ee-li-sjah. En de Nederlandse variant is gewoon Eliza, zo heet mijn oom dus.
Hoe spreek je elisha uit? als Eliesja, of Ilaisja? Als het het tweede is , is het wel weer mooi voor een jongenHet is de hebreeuwse variant van Elijah - Ie-laai-dja, maar je spreekt het dus wel uit als Ee-li-sjah. En de Nederlandse variant is gewoon Eliza, zo heet mijn oom dus.
Am Yisrael Chai!
zondag 28 februari 2010 om 00:40
zondag 28 februari 2010 om 00:41
Nou, er schijnt dus een hele lichting van dochters naam rond te lopen van een jaartje of 6, de mijne is bijna 4. Als ik had geweeten dat er zoveel van waren, had ik misschien wat anders gekozen!
Zoon zijn naam wordt op zijn hollands uitgesproken, dus gewoon met een a, niet als e. In de tijd dat hij zijn naam kreeg, was vooral de engelse versie erg populair.
Zoon zijn naam wordt op zijn hollands uitgesproken, dus gewoon met een a, niet als e. In de tijd dat hij zijn naam kreeg, was vooral de engelse versie erg populair.
...
zondag 28 februari 2010 om 00:41
zondag 28 februari 2010 om 00:42
quote:dangeensuus schreef op 28 februari 2010 @ 00:39:
Detlef heeft bij mij een nare associatie uit het boek wat ik vroeger moest lezen , ben de titel even kwijt maar het ging over een jong meisje wat aan de drugs verslaafd raakte. Haar vriend heette Detlef.
Christiane F?
Of het verrotte leven van Floortje Bloem.
En Zamirah, weer raak! Ik vind Dethlef ook mooi. Maar niet voor een kind.
Detlef heeft bij mij een nare associatie uit het boek wat ik vroeger moest lezen , ben de titel even kwijt maar het ging over een jong meisje wat aan de drugs verslaafd raakte. Haar vriend heette Detlef.
Christiane F?
Of het verrotte leven van Floortje Bloem.
En Zamirah, weer raak! Ik vind Dethlef ook mooi. Maar niet voor een kind.
zondag 28 februari 2010 om 00:43