Gezondheid alle pijlers

plek op mijn buik..... moet ik hier mee naar een dokter??

19-09-2007 21:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ik zit een probleempje, ik heb een allergie voor zilver.

nu draag ik altijd een riem en heb daar nooit geen last van gehad maar nu heb ik al zo'n 3 maanden een grote plek zitten op mijn buikhet is rood , dik, warm en het steekt soms komt er vocht uit.

wat kan ik hier aan doen?? ja geen riem meer dragen maar ik draag al jaren een riem en kan niet zonder, ik ben opzoek geweest naar riemen zonder zilvere gesp maar die zijn bijna niet te koop een vriend van me heeft zelf bij de groot handel gekeken maar helaas niet aan te komen.

ik heb er echt last van soms lijkt het wel of ik het zilver in mijn mond proef ( raar ben ik he) ik heb met washandjes tussen mijn riem lopen en afgeplakt maar dat is zo'n gedoe steeds.

iemand tips?? ik hoor het graag.

alvast bedankt
hoi!

sorry hoor, maar zou toch echt even die riem niet omdoen!! en een contyrole door de huisarts lijkt me niet verkeerd na 3 maanden.....!!

succes!! pien
Hoi Poethie,

Ik had hier ook ineens last van, exact dezelfde klachten als jij. Ik heb toen 3 dagen zinkzalf gebruikt (te koop bij de drogist) en de klachten waren verdwenen. Probeer het eens, bij mij werkt het prima!

Succes

Zonnetje
H&M heeft op de site een aantal riemen (onder riemen en tassen) met een beklede gesp. Wellicht heb je er dan minder last van.

Of misschien kun je in een tweedehandswinkel nog een jaren 70/80 riem vinden waar geen zilveren gesp aan zit. Ik kan me herinneren dat ik vroeger wel riemen had zonder metalen gesp.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Oh en wel even met die plek langs je huisarts gaan!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Je zou ook op de achterkant van die riem wat leukoplast kunnen plakken. Of beplakken met een stofje. Dan irriteert het niet meer tegen de huid van je buik. Of een lang hemdje onder je kleding dragen.

En ik zou de huisarts om een zalfje vragen...
Eh, wat denk je zelf? Had je misschien al veel eerder moeten doen.
Je kunt de achterkant van de gesp insmeren met blanke nagellak,

maar zou sowieso ff naar de dok gaan met die plek, want klinkt niet goed.
anoniem_63d7e10aaaad5 wijzigde dit bericht op 21-09-2007 10:58
Reden: typen is moeilijk
% gewijzigd
Weet je zeker dat allergisch bent voor zilver? Het lijkt me dat er maar heel weinig riemen zijn met een zilveren gesp. Zou het een nikkelallergie kunnen zijn (gaatjes in de oren?).

Verder vind ik het eerlijk nogal onnozel om te zeggen dat niet zonder riem kunt, ten koste van een grote onstoken plek...........

Kun je je riem niet òver je broek dragen?
quote:poehtie schreef op 19 september 2007 @ 21:58:

ja geen riem meer dragen maar ik draag al jaren een riem en kan niet zonder, Misschien een keer een broek kopen die past?
Klink mij ook meer als nikkelallergie. Er zijn vast en zeker nikkelvrije riemgespen in de handel; je bent nl niet de enige met dit probleem, lijkt mij. In sportzaken verkopen ze nog wel eens riemen met een plastic gesp. Succes!
Ik sluit me aan bij de anderen hier. Waarschijnlijk heb je geen zilverallergie, maar een nikkelallergie (komt heel veel voor). De enige oplossing is om ervoor te zorgen dat de gesp niet meer op je blote huid komt. Anders zal je die plek alleen maar in stand houden. Bovendien kan de allergie soms verergeren door constant contact met je overgevoelige huid.

Sowieso zou ik even naar de huisarts of dermatoloog gaan om naar die plek te laten kijken, zodat zij iets kunnen geven om het te behandelen. En dan toch echt op zoek gaan naar een nikkelvrije riem, of jezelf aanleren geen riem meer te dragen.
ik woon in belgie en heb metaal allergie (nikkel allergie of athena allergie), ik heb een lange tijd plekken gehad op mijn buik en heb overal winkels afgezocht voor een nikkelvrije riem te zoeken zonder resultaat, blijbaar worden we daarvoor in belgie gediscrimineerd, in nederland heb ik 2 online shops gevonden waar ze dat hadden, maar 1 ervan had mijn maat niet (110), de andere wel maar die leverden natuurlijk niet in belgie... uiteindelijk ben ik naar www.nonickel.com geweest en heb 1 besteld uit usa, de site is betrouwbaar want 2 dagen geleden is ze aangekomen, ik loop er al 2 dagen mee rond en mijn allergie is zo te zien wel degelijk weg, ik heb wel een gaatje moeten bijmaken in de riem want het was te groot, zij werken met inch en ik dacht dat 110cm oveéén kwam met 44 inch, eigenlijk had ik een 42 inch moeten nemen, maarja beter te groot dan te klein, anyway voor de belgen is dat de beste oplossing, greetz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven