Paasbrunchen

18-03-2008 19:21 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijn familie uitnodigen om te komen paasbrunchen... ik heb al wat (standaard) ideetjes, maar ik ben benieuwd of jullie nog leuke tips & adviezen hebben voor een lekkere paasbrunch.

Mijn inspiratie gaat niet veel verder dan verschillende soorten brood en beleg, scrumbled eggs en een lekker vers fruitsapje. Hoe ziet jullie paasbrunch eruit?
djodjo
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
grmpff
anoniem_6720 wijzigde dit bericht op 22-03-2008 18:50
Reden: het wil niet zoals ik het wil
% gewijzigd
Revival, ik zie jouw plaatjes niet...

Ok... boodschappen voor de paasbrunch zijn binnen.

Dit wordt het:

Hartige muffins

AH vloerbrood Bourgon

Brasseriebrood kaas-bieslook (van C1000)

Matzes

Gekookte eieren (ofcourse!)

Kaascroissants, chocoladecroissants en normale croissants.

Twentse Roeloffzen-beschuit (hmmmmm!!)

Fruitsap: sinasappelsap met banaan erdoor geblend (zelfgemaakt)

Verse aardbeien

Paashaas met paaseitjes.

Beleg voor op brood: kaas, ham van de maand (AH), brie, philadelphia, kippenborstfilet, hagelslag en jam.
Pfffffffffffff zoveel lekkers, nou we gaan maar in ganzepas alle brunches langs. Dat kunnen we allemaal niet weerstaan.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Vanavond besloten om morgen ook te gaan brunchen dus ben hier om wat ideeen op te doen om te kijken wat ik allemaal bij elkaar kan scharrelen.

Heb in ieder geval thee, vers sinaasappelsap, verse aardbeien, warme broodjes, scones, hartige taart, suikerbrood, verschillende soorten beleg (kaas, ham, jam, rollade, kipfilet).

Ik wil er nog iets met ei bij doen. Hoort er wel bij met pasen hè?

Gaat vast wel lukken!

Leuk dat de jongelui bereid zijn om hiervoor hun bed te verlaten!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Scrumbled egg is lekker als je ook nog een uitje, champignons, geraspte kaas, paprika etc. in huis hebt.

Omelet is ook altijd lekker, gewoon een gekookt eitje valt ook altijd wel in de smaak. Gebakken ei op brood of gevulde eieren kan je er ook nog mee maken.
Ja daar zat ik ook aan te denken, heb nog wat spekreepjes, kruiden in de diepvries (oa bieslook), ui, geraspte kaas, tomaatjes dus ik denk dat ik daar wat mee ga combineren.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
En en en? Hoe was iedereen zijn paasbrunch?
Lekker & gezellig!
Hallo mylenevalerie,

Ik ben net aan gemeld voor deze site dus ik hoop dat ik deze reactie goed plaats.

Eerste Paasdag wil ik een brunch geven voor 19 personen. Jij hebt er lekkere dingen op staan heb jij voor mij daar eventueel ook recepten van?

Alvast bedankt voor de moiete.

Groeten Esthella

quote:mylenevalerie schreef op 19 maart 2008 @ 09:08:

(receptjes kan ik geven als je die evt. wilt hebben)

Bij een paasbrunch hoort vind ik ook gevulde eieren.

[afbeelding]

Scrambled eggs with salmon is erg lekker.

[afbeelding]

Ik heb dit wel eens gemaakt, stokbrood, daar een rondje uitsnijden, stokbrood in de koekenpan en dan een eitje erin.

[afbeelding]

Voor kinderen, eierpotje met knakworstjes.

[afbeelding]

En wat altijd lekker is; frittata.

[afbeelding]

En uiteraard wat de rest ook al genoemd had. Ik zal eens kijken wat ik voor recepten in mijn kookschrift heb staan bij brunch.
Even een domme vraag: die Scrambled eggs with salmon; doe je de zalm erbij in de pan (dus mee opwarmen) of doe je die er op als je het serveert (koud/kamertemperatuur)? Het klinkt zo lekker, maar als ik het maak moet het natuurlijk wel goed zijn!

Bedankt voor alle ideeën, was het maar vast pasen!!
Oh heerlijk paasbrunchen! Kreeg ik nu ook ineens zin in toen ik dit topic zag!
quote:AnnieThePannie schreef op 28 februari 2010 @ 14:11:

Even een domme vraag: die Scrambled eggs with salmon; doe je de zalm erbij in de pan (dus mee opwarmen) of doe je die er op als je het serveert (koud/kamertemperatuur)? Ik haal de zalm alvast uit de koelkast, voordat ik met de scrambled eggs begin. Als de eieren bijna klaar zijn in de pan, mik ik de zalm erbij. Een keer omscheppen en klaar. Dan zijn ze wel warm, maar niet door en door gaar (en droog).
quote:esthella schreef op 28 februari 2010 @ 13:01:

Hallo mylenevalerie,

Ik ben net aan gemeld voor deze site dus ik hoop dat ik deze reactie goed plaats.

Eerste Paasdag wil ik een brunch geven voor 19 personen. Jij hebt er lekkere dingen op staan heb jij voor mij daar eventueel ook recepten van?

Groeten Esthella

[...]

Hoi ik zie je reactie nu pas. Ja ik zal morgen even de recepten voor je overschrijven. Ik heb nog wel meer ideeen. Morgenochtend schrijf ik het even over.

Hallo mylenevalerie,

Jij hebt er lekkere dingen op staan heb jij voor mij daar eventueel ook recepten van?

Groeten Esthella

[...]

Wat voor kinderen ook lekker is;

Eierpotje

Benodigdheden

Kruidenboter

1 zak paprikamix (1 rode,1 groene, 1 gele)

2 bos-uitjes

1 ciabattabrood of stokbrood

6 eieren

zout, peper

1 blik Unox Party Knaks

8 bladeren kropsla of ijsbergsla

4 éénpersoons ovenschaaltjes, braadslee, cocktailprikkers

Bereiding

Vet 4 ovenschaaltjes in met kruidenboter. Verwarm de oven voor op 200°C (heteluchtoven 180°C).Maak de paprika’s schoon. Snijd de rode paprika in blokjes en de rest in reepjes. Maak de bos-

uitjes schoon en snijd ze in dunne ringetjes. Snijd het brood in plakken.Klop de eieren een beetje los met zout en peper.

Verdeel de Party Knaks en de rode paprikablokjes over de schaaltjes en schenk het eiermengsel er overheen. Zet de schaaltjes in een braadslee of diepe ovenschaal. Giet kokend water in de braadslee,tot net onder de rand van de schaaltjes. Laat de potjes ca. 20 minuten in de oven garen (het ei moet net gestold zijn).

( dit gedeelte kan je opzich weglaten) Maak intussen de paprikarolletjes. Meng de reepjes paprika met de bos-ui. Verdeel het mengsel over de slabladeren en rol ze op tot strakke rolletjes. Zet de rolletjes vast met een cocktailprikker.

Rooster de sneden brood en smeer er eventueel wat kruidenboter op. Serveer de eierpotjes met de paprika-rolletjes en de toast.

Serveertips

Bestrooi het eimengsel met geraspte kaas voor een extra pittige smaak.

Hallo mylenevalerie,

Jij hebt er lekkere dingen op staan heb jij voor mij daar eventueel ook recepten van?

Groeten Esthella

[...]

Gevulde eieren;

Ingrediënten

4 eieren

2 augurken

1 teen knoflook

1 eetlepel gehakte peterselie (diepvries)

1 eetlepel olijfolie

zout

16 plakjes serranoham

Voorbereiden

Eieren in ca. 10 minuten hard koken. Onder koud stromend water afspoelen, af laten koelen en pellen. Intussen augurk fijnhakken. Augurk en peterselie in kom doen. Knoflook pellen en erboven uitpersen. Eigeel voorzichtig uit de gehalveerde eieren halen en toevoegen bij het mengsel. Olijfolie erdoor roeren, met zout op smaak brengen.

Bereiden

Van eieren aan beide kanten kapjes af snijden. Eieren doormidden snijden zodat ei op onderkant kan staan. Op elke helft theelepeltje dressing scheppen. Aan elk prikkertje 2 opgerolde plakjes ham steken, in ei steken.

Dit maar 1 keer gemaakt. Vond het moeilijk om het juist te krijgen dat het bladerdeeg goed was en het ei ook tegelijk.

Ingrediënten

2 plakjes bladerdeeg, ontdooid

1 tomaat

1 eetlepel peterselie of bieslook (vers of diepvries)

4 eetlepels geraspte kaas

4 plakjes ham (bijv. serranoham)

2 eieren (M)

versgemalen zwarte peper

Materialen

langwerpig ovenschaaltje 15 x 20 cm, ingevet

Bereiden

Oven voorverwarmen op 200 °C. Ovenschaaltje bekleden met bladerdeeg en op enkele plaatsen met vork gaatjes in deeg prikken (dat voorkomt dat het deeg erg bol komt te staan). Tomaat in dunne plakjes snijden en op bladerdeeg leggen. Beetje peper erboven malen. Kruiden en helft van geraspte kaas over tomaat strooien. Aan beide kanten op bladerdeeg bakje vormen van 2 plakjes ham (deze fungeren als 'bakring' voor ei). Rest van kaas over ham verdelen. Voorzichtig ei boven ham breken, dooier moet heel blijven en mooi in midden liggen. Ovenschaaltje op rooster in midden van oven zetten en ca. 15 min. bakken, tot ei gestold is en bladerdeeg bruin en krokant. Schaaltje uit oven nemen, even laten staan en eiertaartjes dan voorzichtig uit bakje nemen. Bovenkant bestrooien met beetje zout en peper. Direct serveren.

Snijd 4 dikke plakken van een ongesneden brood (bijv. pain de Campagne) en besmeer beide kanten met boter.

Snijd uit het midden van elke snee een rondje of steek het met een glas uit. . Verhit een koekenpan met antiaanbaklaag, bak het brood aan de onderzijde bruin en draai het brood om.

Breek een klein ei boven elk gat en laat het op matig/klein vuur zachtjes stollen, met een deksel op de pan. Schep de toast met een spatel voorzichtig uit de pan. Bestrooi met peper en zout en evt wat peterselie of andere kruiden.
UP! Het is weer bijna zo ver! Nog meer lekkere tips?
Ik zou ook een uitgebreide (maar toch wel ietwat standaard) lunch maken voor 2e paasdag, maar heb vanwege de weersvoorspelingen het roer drastisch omgegooid. We steken de bbq aan en doen daar lekkere vis op! Forel, dorade, zalmspiesen en tonijnspiesen. Daarbij een lekkere aardappelsalade, gewone salade en broodjes met boter/tapenade etc.

Scheelt me veel werk en de tijd die ik daarmee bespaar ga ik lekker van de zon genieten!
bedankt voor het uppen toffifee.

ik gooi mijn "probleem"ook maar gelijk in de groep.

Ik krijg 1ste paasdag 20 man te brunchen...met passen en meten past dat in de woonkamer...nu wordt het zulk mooi weer dat ik de brunch naar buiten wil verplaatsten maar hoe hou ik produkten als filet americain,brie enz.koel??

ik meende dat ik hier eens een supertip over gelezen had maar ik weet het niet meer.

iemand ideetjes??
Mittens, dat klinkt goed!

@Cejo: misschien in een bak met ijsklontjes zetten? Aan de andere kant, hoe lang staat het nou helemaal buiten? Als je er een paraplu boven zet kan het toch wel een uurtje buiten staan? Anders een bak met ijs vullen, daarop aluminiumfolie leggen en daarop dit soort producten leggen, als een soort koelbak, dat kan vast ook wel.

Iemand een leuk idee voor het maken van croissantjes met deeg uit zo'n blikje? Ik maak ze nml. weleens met kaas, of ham, of brie, en vaak wat Italiaanse kruiden ofzo erop. Maar wat zou ik nog meer (aan hartigs, vriend houdt niet van zoet) kunnen gebruiken om erin te rollen voordat ik ze bak?
Teig,

- geitenkaas, noten en honing

- parmaham en parmezaanse kaas

- feta en verse peterselie

Cejo, koelbox?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven