Nog steeds verliefd op mijn ex

28-02-2010 19:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedenavond allemaal,

Allereerst zal ik iets over mezelf vertellen.

Mijn naam is Mark en ik ben een 20 jarige man uit het oosten van dit land.

Nou 3 weken geleden is het dus uitgegaan met mijn vriendin. We hebben het samen besproken en vonden beiden dat het beter was om te stoppen (het kwam meer van mijn kant). Na ongeveer 2 weken begon ik haar te missen. Dus in die 2 weken voelde ik me echt goed opgelucht en alles. Ze bleef me smsen waar ik nogal kortaf op smste ( dit was fout maargoed.) na die 2 weken dat ik haar begon te missen heb ik direct gesmst afspraak gemaakt om te praten voor een 2de keer. Dit mocht niet baten want ze wou niet meer. Ze vind het beter zo. Meer tijd voor vriendinnen (heb ik haar NOOIT ontnomen) want ze wou mij altyd zien ook al zei ga wat met je vriendinnen doen als je dat leuk vind. tevens zei ze dat ze me nog lief en leuk vind.

Ok nu komt het we werken dus ook bij elkaar, we gaan met elkaar om net zoals we deden voordat we iets kregen. We ouwehoeren met elkaar. Het komt wel telkens van haar kant ze zoekt oogcontact, praat tegen mij.Begrijp me niet verkeerd ik negeer haar niet ik zeg gewoon hallo en doei de rest van het gesprek doet zij. Ze vroeg ook nadat ze mijn vraag voor een 2de poging had afgewezen wat ik dit weekend ging doen en vroeg of ik daar ook kwam. Dus ik snap het niet helemaal (zal wel aan mij liggen :P)

Via sms/msn etc etc hebben we geen contact meer. Ze smste me overigens vanavond voor het eerst weer o te vragen wat ik dit weekend gedaan had

Nou ik wil haar dus graag terug want nu weet ik wat ik mis. Ik weet dat je je medemens niet kunt dwingen. Maar toch ik vind wel dat ze heel tegenstrijdig handelt. Goede info is wel dat ze graag vrienden wil zijn dus dit gewoon haar manier van doen is.

Mijn vraag is dus...

kan dit nog wat worden of moet ik het laten gaan

Bedankt voor het lezen en ik zie jullie reacties graag tegemoet

groetjes Mark
Je kan twee dingen doen: nog 1 keer met haar praten en kijken of ze echt niet wil of haar helemaal los laten.

sterkte
Ik vind dat jijzelf heel tegenstrijdig handelt.

Eerst ga je weg, doe je kortaf in je smsjes en vervolgens wil je haar terug omdat je dr toch wel mist.

Wil je haar nou wel echt of niet.

Je zal het haar duidelijk moeten maken in je gedrag misschien?

En als ze niet meer wilt, je verlies accepteren.
..popcorn?
Je kan misschien proberen om voorzichtig weer contact te krijgen zonder de druk of je het wel of niet een tweede keer wil proberen. Kijk hoe het loopt en of je het in de praktijk ook echt opnieuw wilproberen. Geef het de tijd , 2 weken is kort.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik weet niet of het wat kan worden en ik zal niet te hard van stapel lopen als ik jou was. Ik zou een keer met haar afspreken en vragen hoe zij het nu ziet, of ze jou mist etc. Leg uit hoe jij je voelt, wacht haar reactie af en vertel dat je spijt hebt...
quote:nola schreef op 28 februari 2010 @ 19:31:

Ik vind dat jijzelf heel tegenstrijdig handelt.

Eerst ga je weg, doe je kortaf in je smsjes en vervolgens wil je haar terug omdat je dr toch wel mist.

Wil je haar nou wel echt of niet.

Je zal het haar duidelijk moeten maken in je gedrag misschien?

En als ze niet meer wilt, je verlies accepteren.

Ok iedereen bedankt voor de berichtjes

ja ik vind dat je gelijk hebt dat ik heel tegenstrijdig ben ;)

maar je weet wat ze zeggen he

je weet pas wat je mist als ze er niet is

ik denk inderdaad dat ik gewoon een paar weken afwacht dan vraag of ze keer wat wil eten ofzo. Misschien dat er dan iets vanaf komt.

maar inderdaad ik heb het totaal aan mezelf te danken

nogmaals iedereen bedankt
Misschien is het beter om eerst te bedenken WAT je dan precies mist van haar. Waarom hebben jullie het uitgemaakt? Dan erbij: je bent nog maar 3 weken verder, waarvan de eerste 2 weken je erg opgelucht was en feitelijk mis je haar dus nog maar een weekje.

Als je het ooit nog een kans wil geven met haar, kun je beter wat langer de tijd nemen nog en niet nu al een gesprek aangaan. Laat haar lekker met haar vriendinnen uit gaan en jij doet ook je ding. Als je haar over een maand ofzo nog steeds mist, kun je er weer eens werk van gaan maken.

En ook ik vind dat je zelf vooral tegenstrijdige signalen afgeeft: 2 weken opluchting en net een weekje weer kriebels... Ik zou jou niet op je woord geloven nu.
Only dead fish go with the flow
quote:Dreamglasses schreef op 28 februari 2010 @ 19:58:

Misschien is het beter om eerst te bedenken WAT je dan precies mist van haar. Waarom hebben jullie het uitgemaakt? Dan erbij: je bent nog maar 3 weken verder, waarvan de eerste 2 weken je erg opgelucht was en feitelijk mis je haar dus nog maar een weekje.

Als je het ooit nog een kans wil geven met haar, kun je beter wat langer de tijd nemen nog en niet nu al een gesprek aangaan. Laat haar lekker met haar vriendinnen uit gaan en jij doet ook je ding. Als je haar over een maand ofzo nog steeds mist, kun je er weer eens werk van gaan maken.

En ook ik vind dat je zelf vooral tegenstrijdige signalen afgeeft: 2 weken opluchting en net een weekje weer kriebels... Ik zou jou niet op je woord geloven nu.

dat is ook precies wat ik ga doen afwachten

neej inderdaad ik snap best dat ze nu denkt van huh wat wil hij nou weer van me en dat ze denkt van rot maar op straks eindigt het weer over een paar weken.

maarja haar ervan overtuigen dat dat niet zo is is uiteraard heel moeilijk en ik gun haar wel alle tijd.

ja veel mensen denken ook dat ik gewoon mis IEMAND om me heen te hebben en niet dat ik haar mis ;)

maar waarom krijg ik dan kriebles telkens als ik haar zie

bedankt voor je antwoord
Zijn er verder nog mensen met goede adviezen,meningen en dergelijke

alvast bedankt
Nou, zou het misschien kunnen dat je toch een beetje liefdesverdriet hebt. Dat is namelijk niet zo gek als een relatie uit gaat. Misschien verwar je dat met haar terug willen?
quote:Littleboy1989 schreef op 01 maart 2010 @ 20:49:

Zijn er verder nog mensen met goede adviezen,meningen en dergelijke

alvast bedankt

Ja, ik heb een mening.

Het lijkt erop, dat ze klaar met je is, en je nu even onder de neus wrijft wat je hebt laten lopen. En terecht, na je lompe gedrag die eerste twee weken dat het uit is.
Littleboy

Het zou best kunnen dat zij weer 'iets' met jou wil, en ik wil wel geloven dat je haar nu mist. Maar dat zegt niets over liefde.

Dat je haar mist, wil niet zeggen dat ze jouw grote liefde is, het kan ook zijn dat je aan haar gehecht bent geraakt en dat je nu van haar moet afkicken. Gehechtheid is geen liefde. Ook zij zal gehecht zijn aan jou, alles is nog zo kort geleden en je voelt je toch vertrouwd met elkaar, ook al is er geen sprake van grote liefde, en dat geeft een bepaalde spanning. Ook dat is geen liefde.

Je kunt gehecht raken aan dingen en mensen die niet goed (genoeg) voor jou zijn.

Je hebt de relatie beëindigd, en voordat je dat deed heb je daar als het goed is over nagedacht. Je hebt het niet voor niets gedaan, er was iets wat niet goed was, iets waar jij ontevreden over was.

Nergens lees ik in je tekst dat ze de enige ware voor je is. Je bent niet radeloos van verdriet. Dat is vind ik veelzeggend.

Ik kan je vanuit de informatie die jij gegeven hebt alleen maar deze raad geven: Laat gaan, zij is niet de ware liefde voor jou.

Deze liefde was beperkt houdbaar, leuk voor een tijdje maar daarna niet meer. Je bent nu een ervaring rijker. Misschien weet je over een tijdje beter wat je wilt in een relatie. Als je je grote liefde tegenkomt dan zal er geen haar op je hoofd op het idee komen om het zomaar uit te maken, dan kijk je wel uit, dan koester je wat je hebt met je geliefde en dan zorg je dat het blijft.

Wie weet bloeit de liefde weer op tussen jou en je ex, maar kijk uit, het is een valkuil, je zult dezelfde problemen tegenkomen als eerst. En dan is weer uitmaken veel lulliger dan de eerste keer.Dus niet te hard van stapel lopen!

Veel succes nog in de liefde!
aweer iedereen bedankt voor de reacties

ja ikkan me voorstellen dat ze me zat is maar ik wil graag weten of ik dit kan verbeteren

@nell ik snap dat je denkt maar het punt dat ik haar terug wil is niet discutabel

ik ken mezelf als wisperturig en als er 1 tegenslag is geef ik snel de moed op.

hieraan kan en wil ikwerken
Waarom heb je de relatie beëindigd eigenlijk, klein jochie?
quote:Madhe schreef op 02 maart 2010 @ 22:52:

Waarom heb je de relatie beëindigd eigenlijk, klein jochie?

hmm, zoals boven gezegt heb ik het niet beeindigt maar hebben we samen overlegd dat bhet beter was.

klein jochie???
quote:Littleboy1989 schreef op 03 maart 2010 @ 16:25:

[...]

hmm, zoals boven gezegt heb ik het niet beeindigt maar hebben we samen overlegd dat bhet beter was.

klein jochie???

Wat is de Nederlandse vertaling van je nickname?

Juist
quote:Chardonnay schreef op 03 maart 2010 @ 16:47:

[...]

Wat is de Nederlandse vertaling van je nickname?

Juist zo ver had ik het niet gezocht :p
Dat is niet ver, dat is heul dichtbij
quote:Chardonnay schreef op 03 maart 2010 @ 19:14:

Dat is niet ver, dat is heul dichtbij

/agree ^^

maar heb je ook adviezen :P
goedenavond allemaal

mijn ex belde net op om te vragen of ik over haar heen was.

wat ik geantwoord heb doet er niet toe ;)

maar ben wel nieuwsgierig waarom ze dit doet ?

iemand enig idee

bvd mark
Waarom heb je haar niet gevraagd waarom ze dat vraagt? Zij is immers de enige die deze vraag kan beantwoorden.
quote:Chardonnay schreef op 04 maart 2010 @ 21:46:

Waarom heb je haar niet gevraagd waarom ze dat vraagt? Zij is immers de enige die deze vraag kan beantwoorden.

ik weet het niet zenuwen denk ik ....

maargoed daarna smst ze direct of ik het erg vind dat ze belt

ik zeg uiteraard nee vind ik wel leuk

waarop zei antwoord gelukkig ik vind het fijn om SOMS met je praten ik zeg ik ook met jouw

de smsjes hierboven waren wel iets uitgebreider maar verder is de inhoud niet van belang

en dan zegt ze ok dat vind ik mooi -.-

btje kortaf maargoed...

wat moet ik hier dan weer van denken
zijn er nog mensen met een visie (A)
Nee, geen visie. Waarom bel je haar niet om wat af te spreken? En vraag haar dan of er nog een kans in zit dat het goed komt. Anders blijf je maar gissen en je kunt toch niet weten wat ze bedoelt met haar smsjes. Dat weet alleen zij, dus vraag het haar. Nu maak je jezelf gek.

Succes!
Je bent 20 en je maakt het uit met je vriendinnetje, die je daarop niet meer wil hebben.

Ik kan er eigenlijk niks meer van maken. Actie en reactie enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven