Trouwfeest in de tuin?

01-03-2010 23:23 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnekort trouwen......

Nu hebben wij besloten om op de dag zelf nadat wij bij het gemeentehuis zijn geweest met de ouders om er een mooie dag van te maken met z'n tweeën dus heerlijk naar b.v Zwaluwhoeve en daarna uit eten en een hotel te pakken....Dit vindt plaats op een dinsdag.

Nu willen we op de Zaterdag erna een feestje in de tuin geven voor vrienden en familie, dit willen we eigenlijk overdag doen om optimaal van het mooie weer te genieten en niet te veel overlast voor de buren te geven.....

Wat vinden jullie hiervan....??
Lijkt mij ook niet de leukste reden om een feestje te vieren, omdat je schoonmoeder anders moet huilen...

Misschien vind je het leuk om hier mee te schrijven, trouwen 2010/2011. Sommigen gaan heel traditioneel trouwen, maar anderen doen het heel anders.

Ik trouw zelf volgende week dinsdag met alleen ouders erbij, maar heb ook in augustus een (wel redelijk groot) tuinfeest, nadat we ook nog een huwelijksviering in de kerk hebben gedaan. Tent krijgen we van mijn schoonouders en verder een grote barbecue voor 80 man. Helemaal geen raar idee dus, een tuinfeest voor je trouwen!
Ga niet naar de zwaluwhoeve. Hoor zoveel negativiteit daarover. Het is groot, massal etc.

Elysium daarentegen is ook mooi, en thermen 2000 is ook prachtig, incl hotelkamer.

Kun je goed met je ouders en schoonouders opschieten? Dan is t leuk om ze erbij te hebben, anders kun je die ook beter achterwege laten.

Wij willen ook trouwen..maar hoe we dat invullen weten we nog niet. Ik ben geneigd om lekker met onze 2 dochters naar het gemeentehuis of strand te gaan, daar trouwen, en de rest v/d dag voor ons zelf te houden, en nadien ook een tuinfeest te geven. Maar dan vind ik het weer sneu voor de ouders die er niet bij zijn. Met name mijn ouders, mijn schoonouders hoef ik niet een dag om mij heen te hebben met veel gezeur.

Dus..of ouders en vrienden erbij, of niemand..en nu een keus maken..lastig hoor.

Suc6..
Ik zou het niet doen als je 't puur als misplaatste verplichting voor schoonmoeder moet doen. En dan kan zij ook nog niet eens door 1 deur met haar ex. Helemaal 'n reden om juist niet groots uit te pakken voor de familie, want als je iets viert dan wil je er je beide ouders natuurlijk graag bij hebben en als die elkaar niet kunnen luchten of zien dan is het gedoemd te mislukken.

Wat betreft het tuinfeest zou ik 'n bbq doen en tenten wegzetten voor 't geval 't kloteweer is.
Ze gedragen zich maar - het zijn volwassen mensen. Zouden ze heibel maken, dan zou ik ze eruit gooien. Lekker mijn dag verneuken om zij een probleem hebben! Stelletje Tokkie's! Ik zou desnoods een neef/broer/oom als soort mediator charteren die ervoor zorgt dat het niet uit de hand loopt.

Als ik een feestje zou moeten vieren omdat ik anders iemand tegen me in het harnas jaag, dan zou ik dus geen feestje vieren als ik daar geen zin in heb. Je bent toch geen trekpop?

En als ik best een feestje zou willen, maar geen zin heb in de organisatie, dan huur ik een wedding planner in en de rekening gaat naar schoonmoeke.

Echt absurd dat je die stress hebt als je gaat trouwen Het zijn verdorrie toch geen kleuters...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 maart 2010 @ 23:49:

Doe je een trouwjurk aan?Nee, ik vermoed een badjas + badslippers en verders niks.
Hartstikke leuk, maar doe het vooral zoals jullie het willen en geniet van de mooie dag.

Tuinfeest lijkt me heel leuk (mits het weer....). Bbq en lekkere muziek, leuke mensen en genieten.

Veel plezier op jullie dag.
quote:MandyLee schreef op 01 maart 2010 @ 23:57:

De reden dat ik er in eerste instantie weinig aan wou doen, ik hou er niet zo van om in het middelpunt te staan....

En ik vind het zonde zoveel geld uigeven aan 1dag, maar misschien ben ik daar heel nuchter in....Dit is maar net hoe je het inricht (en wat je 'veel geld' vindt... ) Ik dacht ook altijd wel 'het moet niet te veel kosten', maar als ik zie hoe vreselijk veel plezier vriend en ik hebben bij de voorpret van bedenken wat we willen en hoe en waarom en dan al het geregel eromheen (wat wij dus allebei leuk vinden), en dat 5 maanden lang... dan vind ik het het geld nú al waard!
Wij hebben het trouwfeest in de tuin van mijn ouders gehouden. Zij hebben een heel grote heel prachtige tuin. Wij hebben een grote partytent neergezet en een kleinere ernaast, zodat je een overkapte hoek krijgt zeg maar. Wel partytenten met van die dikke buizen, niet van die fragiele zooi.

Let op dat je met je hoge hakken niet zo eenvoudig door gras kunt lopen en je gasten ook niet. Daarom kun je misschien het beste het gras afdekken met iets waar je lekkerder op loopt. Als je dat niet doet vertel dan in de uitnodiging al dat het een tuinfeest wordt en zorg zelf voor hakloze schoenen.

Wij hadden een cateraar met een geweldig buffet, geen nasi, sate, etc, wel ossenhaas, zwezerik, coquilles etc. Zodat het feest niet op een ordinaire drukke barbecue leek.

Wij hadden twee nanny's om alle kinderen bezig te houden. Dat vonden de kinderen erg leuk en ik denk hun ouders nog leuker.

Let op dat je niet zomaar kneiterharde muziek mag draaien of een bandje kunt neerzetten in de tuin, check even bij de buren, of nodig ze uit.

Bepaal wat je gaat doen met het serveren, mag iedereen zelf pakken of huur je iemand in die serveert?

Veel plezier trouwens!

PS: Ik zou het trouwfeestje direct na het trouwen doen, je kunt de rest van je leven nog naar de sauna.
ga dan in ieder geval naar Bussloo! En een tuinfeest is super, hadden wij ook, met een BBQ etc, leuk!
wij hadden idd ook een luxe bbq met zwaardvis, gamba's etc... heerlijk....
Ik zou niet voor mijn ouders of schoonouders een feest gaan geven. Iedereen heeft het recht zijn of haar bruiloft op zijn of haar manier te beleven denk ik. Dan hebben de andere mensen pech....
Bedankt allemaal voor jullie berichten!

het is voor mij echt goed, om te lezen hoe een ander erover denkt.

De reden dat ik op zaterdag het feest wil geven, is omdat ik op dinsdag trouw (niet echt een geschikte voor een feestje ) en ik wil gewoon op die datum trouwen.

Thnx allemaal voor de goede tips!
dit topic is PRECIES de reden waarom ik niet wil trouwen. IK heb geen zin in een dag middelpunt van belangstelling staan, feest of receptie met allemaal 'verplicht' genodigden, waarvan je toch niemand feitelijk spreekt, omdat je alleen maar druk bent felicitaties in ontvangst te nemen. Tuurlijk kun je het doen zoals je zelf wilt, klein houden, beperkt groepje, alleen diner, geen feest, whateverm, maar ik zie het dan al weer helemaal gebeuren dat mijn moeder zou zeggen "oh, ik zou het zo fijn vinden als je die ook uit zou nodigen". En voor je het weet heb je alsnog 200 man. In stilte is ook geen optie, heeft oom van mij gedaan (zonder familie in buitenland), en werd door mijn moeder NIET gewaardeerd (was zó zielig voor oma).

Vandaar, voor ons, een geregistreerd partnerschap, vrijwel zelfde rechten & plichten als huwelijk (we moeten wat, baby on the way), en niet het stigma huwelijk. Al zei schoonmoeder "toch best ontroerd te zijn" toen we haar vroegen als getuige, en ook mijn moeder was redelijk aan de jubel.
Wij zijn ook op dinsdag getrwoud met alleen de ouders erbij. 's Avonds wel met ouders luxe weze uiteten. De woensdag zijn we op vakantie gegaan. Toen we terug kwamen van vakantie hebben we een kleine barbeque gegeven voor broers, zussen en belangrijke vrienden.

Kennelijk heb ik heel nuchtere familie en vrienden, iedereen had zoiets van het is jullie feestje, jullie moeten zelf weten hoe jullie dat vieren.

Gezien hoe de situatie toen was heb ik hier nog geen dag spijt van.
Bij ons was het trouwfeest ook op zaterdag terwijl we op donderdag zijn getrouwd en het is echt geen moment in me opgekomen dat mensen daar zo'n negatieve draai aan zouden geven.

Overigens was bij ons wel iedereen welkom op de huwelijksvoltrekking en was er daarna koffie en taart.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wij gaan dit jaar ook trouwen. We trouwen op een maandagmiddag met wederzijdse ouders erbij. Daarna gaan we lekker met ze uit eten.

Voor ons is trouwen in principe niet meer dan alles goed vast laten leggen ivm eventuele kinderen.

De zaterdag erna geven we 's avonds een feest. Ook in onze tuin. Daar nodigen we ongeveer 100 mensen voor uit. Cateringbedrijf levert een gigantisch paviljoen en het eten/drinken.

Wij vinden het ook niet leuk om in de belangstelling te staan, maar houden wel van een leuk feest! Dus geen traditioneel trouwfeest in een zaal, maar lekker in onze tuin.

We nodigen trouwens alle buren uit, dus geen kans op overlast!
Ik zou zeggen, doen waar je je lekker bij voelt.

Wij zijn getrouwd op een doordeweeksedag met alleen ouders en broers en zussen erbij. Na het ja-woord is iedereen naar ons huis gegaan en zijn mijn man en ik taart gaan halen. Waarom een-dag-oude taart eten als je ook verse kunt hebben?

Thuis lag de champagne koud. Aanvullend hadden we een uitgebreide lunch geregeld.

Geen groot feest of groot gezelschap maar wel een super speciale dag. En dat terwijl ik helemaal niets met trouwen heb.

Tuinfeest kan prima. Wij hebben een housewarming gegeven in de tuin van de zomer. We hadden heerlijk weer, genoeg drank, hapjes, en eten gehaald. Bij gebrek aan stoelen hadden we dekens op het gras en statafels.Van drie tot drie vonden wij ideaal. Het wisselt zich af zodat je eigenlijk iedereen wel kunt spreken.

Iedereen heeft er een mening over. Maar die mening zegt meer iets over die persoon dan over jou.
quote:DJ Momo schreef op 02 maart 2010 @ 10:04:

Vandaar, voor ons, een geregistreerd partnerschap, vrijwel zelfde rechten & plichten als huwelijk (we moeten wat, baby on the way), en niet het stigma huwelijk. Al zei schoonmoeder "toch best ontroerd te zijn" toen we haar vroegen als getuige, en ook mijn moeder was redelijk aan de jubel.Gelijk heb je! Mag ik, juist met een baby on the way, wel even checken of je zorgt dat je erkenning enzo goed regelt? Dat is nou nét dat ene kleine dingetje verschil tussen huwelijk en partnerschap (wat tot mijn verbazing veel vrienden met ger. part. juist níet weten...).
Als jouw schoonmoeder dit zooooooooooooo graag wilt, dan neem ik aan dat zij ook de rekening op zich neemt??

Je kan alle kanten op, ik ben een keer uitgenodigd naar een trouwfeest in de tuin, hoogzomer. En allemaal in hawaii (en iedereen was ook erg leuk aangekleed), geweldig lekkere cocktails (met & zonder alco)

De tuin was ook leuk versierd, ze hadden parasols gehuurd en geen stoelen, maar kleden en sta tafels, veel zonnige muziek, iemand op een gitaar. Ook dit begon s'middags daarna hele speciale bbq. Ook met open vuur & spit.

Ik vond deze trouwerij leuker dan alle verplichte nummers in een zaaltje.
Wij hebben ook een tuinfeest gehouden 's middags, bij mijn ouders, was hartstikke leuk.

Veel plezier!
quote:MandyLee schreef op 02 maart 2010 @ 00:08:

Ik ben heerlijk gezegd nog nooit naar Zwaluwhoeve geweest.....

Helemaal nog nooit zoiets....Zwaluwhoeve is de bekenste vandaar deze als voorbeeld...Geloof me, daar wil je niet dood gevonden worden. Vreselijke drukke sauna met drukke vervelende mensen. Misschien dat het op een dinsdagochtend nog een beetje te doen is. Maar mijn trouwdag zou ik er niet doorbrengen, regel dan een lekker huisje met prive sauna. Dat is pas samen genieten.
Uit je verhaal krijg ik het idee dat je schoonmoeder met haar tranen haar zin aardig weet door te drijven. Ik heb zo'n moeder, maar bij mij werkt het aanpraten van een schuldgevoel niet (meer). Sterker nog, ik word er erg boos van.

Als jij je echt niet lekker voelt als je in het middelpunt staat en bovendien wel leukere bestemmingen weet voor je geld, moet je het niet doen! Klaar.

Ik heb altijd de neiging de rollen om te draaien. Als ik gemanipuleerd wordt, ga ik terugmanipuleren. Ik denk dat ik in jouw situatie mijn schoonmoeder zou vragen of ze echt wil dat ik met mijn eigen trouwen meer rekening houd met haar wensen dan met mijn eigen gevoel. Ik zou met een pruillip mompelen dat ik juist had gehoopt dat het een dag zou worden waar ik zelf ook met plezier op terug zou kunnen kijken. Voor mijn part gooi je er ook wat manipulatieve tranen tegenaan. Gewoon, voor de duidelijkheid. Grrr
quote:stomverbaasd schreef op 02 maart 2010 @ 10:39:

Iedereen heeft er een mening over. Maar die mening zegt meer iets over die persoon dan over jou.Nou, vertel eens dan; wat zegt mijn mening over mij?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zou wel even checken of dinsdag niet toevallig vrouwendag of badpakkendag is.

En Bussloo of de veluwse bron is gezelliger dan Zwaluwhoeve
Leuk idee, ik wil het net zo gaan doen (oke, eerst nog even gevraagd worden). Goedkoop (tenminste, ik neem aan dat je daarom op dinsdag trouwt?) trouwen met wie wil, en dan het weekend daarna een leuk feest in de tuin.

Ik wil alleen ook in de kerk trouwen, dus even kijken hoe ik dat er tussen kan passen, maar daar ga ik me pas in verdiepen als het zover is.

En als je naar de sauna wil, lekker doen toch. Trek je niks aan van mensen die zeggen dat je je huwelijksdag niet in de sauna door moet brengen. Tips over de Zwaluwhoeve zijn wellicht wel handig, zo te lezen zou die erg tegenvallen. Goed om te weten, dacht ook altijd dat dat het walhalla van sauna's was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven