Mijn lievelingseten

06-03-2010 09:25 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk heeeeel veel, voornamelijk buitenlands eten zoals cig kofte, izmir kofte, lamacun, dolma, sarma mjammjam, rotti, kip massala, pindasoep. Ohhh mij liefde gaat door mijn maag
quote:ColeTurner schreef op 06 maart 2010 @ 10:31:

Ik ben wel nieuwsgierig naar sushi, heb onlangs rijstazijn gehaald om er een frisse salade mee te maken, maar heb nog nooit sushi gehaald of gemaakt.

Gewoon eens maken. Nori-vellen, wasabipasta en een rol matje kun je bij de toko (of appi) vinden en op youtube staan hele goede filmpjes over hoe je sushirijst en de rollen kunt maken. Mijn favoriet is met tonijn, avocado, mayo en wasabi, maar je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Of laat gewoon eens goede sushi bezorgen!
Dat zeg ik....
Websje: het idee van rauwe vis eten, stond mij gewoon niet aan. Hoewel ik vaak genoeg rauwe tonijn uit olijfolie door mijn salades gooi. De kunst is om een goede bezorgservice te vinden in de regio Den Haag voor sushi. Ik denk dat het eerder gaat gebeuren dat ik er zelf mee aan de slag ga, al vraag ik me af of Zwieber dit zou waarderen.
quote:ColeTurner schreef op 06 maart 2010 @ 10:42:

Websje: het idee van rauwe vis eten, stond mij gewoon niet aan. Hoewel ik vaak genoeg rauwe tonijn uit olijfolie door mijn salades gooi. De kunst is om een goede bezorgservice te vinden in de regio Den Haag voor sushi. Ik denk dat het eerder gaat gebeuren dat ik er zelf mee aan de slag ga, al vraag ik me af of Zwieber dit zou waarderen.Gewoon proberen, de rauwe tonijn is als het goed is heel vers en smaakt absoluut niet anders dan een tonijntartaartje in een restaurant. Er bestaat overigens ook vegetarische sushi (vind ik dan weer niets )
Dat zeg ik....
Het is wel belangrijk om een goede visboer te hebben. Gelukkig hebben wij in Rijswijk twee goede viswinkels. En het is met vis altijd goed om vlakbij de kust te wonen.
Andijvie met speklappen

Uiensoep, mijn eigen Sheperd's Pie.
Sunday's roast!!

Bij voorkeur gemaakt door mijn oma, maar die is inmiddels overleden, dus dat zit er niet meer in. Elke andere huisgemaakte voldoet daarom ook. Je kan me er echt bijna 's nachts voor wakker maken.

Een goede tweede is stoofvlees, met boontjes, worteltjes, aardappeltjes en jus
Hanneke, wat voor gebraad is Sundays roast?
Jummie, zelfgemaakte roti kip massala, ovenschotel met puree, gehakt en perzik, mijn eigen vissoep met room, tomaat, vis en schaaldieren en groenten, zelfgemaakte tja sieuw met rijst en mijn lievelingsontbijt is een gewone verse bruine zonnebloempittenboterham (leuk scrabbelwoord) met extra belegen kaas en een warm zachtgekookt eitje.

Oh ja, pizza met gorgonzola, ui en artisjokken!!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:ColeTurner schreef op 06 maart 2010 @ 11:41:

Hanneke, wat voor gebraad is Sundays roast?Wat je lekker vindt.
gebakkie: Zwieber is ook helemaal gek op mijn vissoep met tomaat, witvis en schaaldieren, maar dan zonder room.
gamba's, st.jacobsvrucht, kreeft en friet

thaise curry met gamba of kip en dan met friet ipv rijst vind ik ook heerlijk

van de buitenlandse keuken vind ik thais wel 't lekkerst
quote:ColeTurner schreef op 06 maart 2010 @ 11:41:

Hanneke, wat voor gebraad is Sundays roast?Bij ons in de familie maken we meestal lam, maar het kan ook van kip, rund of varken zijn. In het seizoen soms zelfs kalkoen, eend of gans. Maakt eigenlijk niet zo uit.
quote:ColeTurner schreef op 06 maart 2010 @ 11:45:

gebakkie: Zwieber is ook helemaal gek op mijn vissoep met tomaat, witvis en schaaldieren, maar dan zonder room.Zonder room is het ook erg lekker maar met room vind ik hem net iets smaakvoller. Het haalt de scherpte van de tomaat er af en ik bind hem achteraf nog een beetje zodat je een volle romige soep krijgt. Heerlijk! Mijn ouders kijken er altijd naar uit als ik het maak en ik nodig ze uit voor een kop soep.
Thaise curry's,Indiase curry's,zelfgemaakte sate,noedelsoep,zelfgemaakte hamburgers maar kan af en toe ook wel echt genieten van McD of Burger King.
Iemand had het over haar oma. Mijn oma's krentenbrood! Oh dat was zo lekker. Ze is helaas al jaren dood maar daar kan ik met weemoed aan terug denken. Vers uit de oven en dan met roomboter dat zo je brood in smelt. Kopje thee erbij, gemaakt van losse thee. Leuke herinneringen nu!
Hier ook sushi op één, en yakatori, en rijst met Japanse saus.

Ook vis en vlees op Japanse wijze met mijn eigen limoen/knoflook/sojasaus hoort bij de favorieten.

Kroketten. Het liefst saté kroketten, OMG! Zo lekker. En dan op vers wit brood met zoete mosterd.

Oude kaas, die nog net niet brokkelt op brood, vers, met sesamzaad.

En Kip van Koning David, een Israëlisch ragoutgerecht met kerrie en boter.

Op de bank, kommetje Chicken King David er bij, beentjes opgetrokken. Troost in een kom, ik maak het áltijd als iemand verdriet heeft of er even doorheen zit. Gegarandeerd succes!

Ik ga eten, ik heb hongerrrrrrr!!!!
Mag ik alsjeblieft het recept voor verse cha sieuw en de vissoep?

Hmm...lekker!

Hier als favoriet:

Roti kipfilet, lasagne, garnalen met knoflookolie, garnalenkroket crabcakes, viskoekjes, sushi, suddervlees, etc. Wat lust ik niet!

Zit ondertussen aan lekker broodje met truffelmayo, rosbief, parmezaanse kaas en rucola...
Tajine kip met uien en rozijnen. Lekker
Belgische KAASkroketten. En eigenlijk alles wat met kaas op smaak is gebracht.
aspergetaart met blauwe kaas

ham uit de oven met kruidnagel en honingwhiskeymarinade

curry, zelfgemaakt heulemaal vanaf het begin

carrotcake

pompoenravioli met salie

een verse zelfgemaakte boterham met marmelade van bittere sinasappels of hele oude kaas met beetje mosterd
Makreelslaatje van mn moeder.

De verhoudingen weet ik niet, ik doe altijd maar wat:

Aardappels (gekookt)

makreel

ui

augurk

appel

mayonaise

ketchup

Met de stamper erdoorheen, en dan op een oud korstje wat je nog over hebt van een brood, met nog extra mayo er bovenop!

Gruwelijk lekker
Thaise vissoep, curry (thais of indisch), pasta in allerlei variaties, zelfgemaakte hamburgers, garnalen, mosselen en kroketten. (dat laatste helaas in oostenrijk niet te verkrijgen)
quote:vrolijk schreef op 06 maart 2010 @ 12:42:

Mag ik alsjeblieft het recept voor verse cha sieuw en de vissoep?

Hmm...lekker!

Hier als favoriet:

Roti kipfilet, lasagne, garnalen met knoflookolie, garnalenkroket crabcakes, viskoekjes, sushi, suddervlees, etc. Wat lust ik niet!

Zit ondertussen aan lekker broodje met truffelmayo, rosbief, parmezaanse kaas en rucola...

Oei, ik ga het proberen alleen heb ik nu geen tijd, ik moet zo naar een verjaardag toe dus ik kom hierop terug. Ik moet ook zeggen dat ik deze gerechten zelf zonder recept uit de losse pols maak dus ik met even nadenken over de juiste hoeveelheden van de ingredienten.

Wordt vervolgd!
Als het gaat om troostvoedsel, dan is kip met citroendillesaus (griekse mezze) ook een aanrader.
Ik vind zo ontzettend veel lekker dat ik niet kan kiezen

*kaasfondue

*broccoli met farfalle

*lasagne met witte wijnsaus

*wij zijn dol op asperges, dus zodra het seizoen weer aanbreekt eten we die minstens elke week, verwerkt in plaattaartjes, klassiek of met zalm.

*risotto en met de restjes risottoballetjes maken en frituren, heerlijk!

*gewokte bonen met veel tauge en uit met krieltjes

*en verder heel veel pasta. M.n. met klassieke bolognese saus en wokgroentes met zalm.

Maar wij zijn hele makkelijke eters dus heb niet specifiek iets wat ik het lekkerst vind. Verder dol op chocola, dus als toetjes zijn chocolademousse, soufle's en taart favoriet!
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven