Wat is dat toch met kappers?!
zaterdag 6 maart 2010 om 19:36
Waarom kan ik nu nooit eens een kapper vinden die m'n haar GOED knipt???
Ik heb het in laagjes laten knippen, maar de kapster heeft niet geknipt, maar 'gesneden' met de schaar. Resultaat: pluis, en het zit raar.
Dan highlights laten zetten; de bedoeling was om het er subtiel uit te laten zien, net alsof je op vakantie bent geweest.
Resultaat; gele, vlekkerige banen op m'n hoofd.
Verschrikkelijk.
Ben nu al naar zoveel kapsalons geweest, zowel de goedkope als de duurdere. Maar het is overal hetzelfde lijkt wel.
(weet iemand trouwens of ik een bruine kleurspoeling over die highlights kan gooien?)
Ik heb het in laagjes laten knippen, maar de kapster heeft niet geknipt, maar 'gesneden' met de schaar. Resultaat: pluis, en het zit raar.
Dan highlights laten zetten; de bedoeling was om het er subtiel uit te laten zien, net alsof je op vakantie bent geweest.
Resultaat; gele, vlekkerige banen op m'n hoofd.
Verschrikkelijk.
Ben nu al naar zoveel kapsalons geweest, zowel de goedkope als de duurdere. Maar het is overal hetzelfde lijkt wel.
(weet iemand trouwens of ik een bruine kleurspoeling over die highlights kan gooien?)
zaterdag 6 maart 2010 om 19:48
Geef de volgende keer ook maar aan dat je vaak ontevreden van de kapper komt. Dan kunnen jij en de kapper eerst even goed de tijd nemen om door te praten wat je wilt. Jij moet het duidelijk uitleggen, maar zij moeten je ook een beetje helpen bij jouw uitleg. Bedoel je dit, dat, zus, zo... ? En zij kunnnen wat suggesties doen. En dan pas knippen.
zaterdag 6 maart 2010 om 19:59
Mijn kappers knippen ook nooit goed. Of ik nou een dure neem of een goedkoper, het resultaat is altijd teleurstellend (zwart haar als ik een subtiele bruintint heb gevraagd, onzichtbare highlights, laagjes net op de krul geknipt zodat het alle kanten op staat, altijd prut). Mijn oplossing: ik ga niet meer. Ik verf mijn haar zelf en twee keer per jaar laar ik het bijpunten. Nee, geen spannende coupe dus, maar ik kan tenminste gewoon over straat.
zaterdag 6 maart 2010 om 20:04
Ik vind het zelf altijd heel prettig als een kapper de tijd neemt om van tevoren goed met je door te spreken wat hij/zij met je haar gaat doen en goed naar je haar / kapsel kijkt. Bij sommige kapsalons beginnen ze meteen met knippen / snijden zonder eerst te kijken naar hoe je haar valt, of je kruinen hebt ed.
Heb zelf hele goede ervaringen met Kinki kappers en met Hype kappers. Beide zaken hebben meerdere vestigingen in NL.
Of je een spoeling over je highlights kunt doen weet ik niet zeker, zou daar wel bij een kapper advies over vragen. Ik heb het zelf weleens laten doen en dat is goed gegaan, maar ik durf je geen garantie te geven
Heb zelf hele goede ervaringen met Kinki kappers en met Hype kappers. Beide zaken hebben meerdere vestigingen in NL.
Of je een spoeling over je highlights kunt doen weet ik niet zeker, zou daar wel bij een kapper advies over vragen. Ik heb het zelf weleens laten doen en dat is goed gegaan, maar ik durf je geen garantie te geven
zaterdag 6 maart 2010 om 20:25
quote:shisensa schreef op 06 maart 2010 @ 19:53:
En wat als je verwachtingen nou gewoon eens irreëel zijn. Kappers kunnen geen wonderhaar knippen als je gezegend bent met een 'gewone' bos haar.En wat nou als de meeste kappers gewoon niet kunnen luisteren en de techniek van highlight aanbrengen onvoldoende beheersen? Want dat is hier het geval. Je hoort niet te eindigen met gele banen op je kop. Ik heb dat zelf ook eens meegemaakt, en ik heb niet betaald. De thuiskapster van mijn zus heeft het toen toch nog toonbaar kunnen maken. Maar ik doe het nooit meer.
En wat als je verwachtingen nou gewoon eens irreëel zijn. Kappers kunnen geen wonderhaar knippen als je gezegend bent met een 'gewone' bos haar.En wat nou als de meeste kappers gewoon niet kunnen luisteren en de techniek van highlight aanbrengen onvoldoende beheersen? Want dat is hier het geval. Je hoort niet te eindigen met gele banen op je kop. Ik heb dat zelf ook eens meegemaakt, en ik heb niet betaald. De thuiskapster van mijn zus heeft het toen toch nog toonbaar kunnen maken. Maar ik doe het nooit meer.
zaterdag 6 maart 2010 om 20:35
Misschien een knipcursus?
http://www.studieplan.nl/ ... LODt9vqpKACFVAA4wodIDz4ZA
Weet niks van de kwaliteit. Met wat trucjes kan je best wel je eigen haar knippen, ook met laagjes. Als je in droog haar knipt en heel voorzichtig blijft, telkens een centimetertje, dan is de schade snel weer aangegroeid als je misknipt.
Ook youtube heeft wat filmpjes hoe mensen hun eigen haren knippen.
http://www.studieplan.nl/ ... LODt9vqpKACFVAA4wodIDz4ZA
Weet niks van de kwaliteit. Met wat trucjes kan je best wel je eigen haar knippen, ook met laagjes. Als je in droog haar knipt en heel voorzichtig blijft, telkens een centimetertje, dan is de schade snel weer aangegroeid als je misknipt.
Ook youtube heeft wat filmpjes hoe mensen hun eigen haren knippen.
zaterdag 6 maart 2010 om 20:42
Echt, ik probeer het altijd heel goed uit te leggen. Doe m'n haar los, zodat ze zien hoe het valt. En ik verwacht ook echt geen wonderen. Maar subtiele highlights mag je toch wel kunnen verwachten van een kapper?
Tja, met dat snijden ipv knippen, de kapper had misschien ook niet kunnen weten dat mijn haar daar enorm van gaat pluizen.
Heb wel vantevoren gezegd dat mijn haar heel snel pluist.
Tja, met dat snijden ipv knippen, de kapper had misschien ook niet kunnen weten dat mijn haar daar enorm van gaat pluizen.
Heb wel vantevoren gezegd dat mijn haar heel snel pluist.
zaterdag 6 maart 2010 om 20:48
quote:AlettaJacobs schreef op 06 maart 2010 @ 19:59:
Mijn kappers knippen ook nooit goed. Of ik nou een dure neem of een goedkoper, het resultaat is altijd teleurstellend (zwart haar als ik een subtiele bruintint heb gevraagd, onzichtbare highlights, laagjes net op de krul geknipt zodat het alle kanten op staat, altijd prut). Mijn oplossing: ik ga niet meer. Ik verf mijn haar zelf en twee keer per jaar laar ik het bijpunten. Nee, geen spannende coupe dus, maar ik kan tenminste gewoon over straat.
Ik denk dat dit ook maar mijn oplossing gaat worden.
(ben echt jaloers op mensen die een fijne vaste kapper hebben, die precies weet wat iemand goed staat)
Ik denk dat dit ook maar mijn oplossing gaat worden.
(ben echt jaloers op mensen die een fijne vaste kapper hebben, die precies weet wat iemand goed staat)
zaterdag 6 maart 2010 om 21:10
Ik zou terug gaan en zeggen dat je niet tevreden bent over het resultaat.Haren wat geknipt is kunnen ze er niet aanplakken.Maar als ze vervolgens highlights gaan zetten zo breed als een banaan terwijl je toch duidelijk had aangegeven om het subtiel aan te brengen.Dit kunnen ze wel herstellen!
Kappers zijn al niet goedkoop en als je dan ook nog niet tevreden bent is het helemaal balen.En zijn je highlights geel of wel gewoon blond.Als ze geel zijn dan hebben ze er geen toner op gedaan.
Kappers zijn al niet goedkoop en als je dan ook nog niet tevreden bent is het helemaal balen.En zijn je highlights geel of wel gewoon blond.Als ze geel zijn dan hebben ze er geen toner op gedaan.
zaterdag 6 maart 2010 om 21:56
zondag 7 maart 2010 om 09:11
Wat ben ik dan een gelukkig geprezen dat ik gewoon een kapster heb die mijn haar perfect knipt en in de highlights zet ik zeg, leg uit zij doet het... wat ik laat haar haar eigen gang gaan en ik ga nooit rot naar huis, en mocht ik iets zien wat niet helemaal naar mijn zin is, dan bel ik en mag ik direct langskomen en komt het voor mekaar het is jammer dat ik maar 2x per jaar ga hahaa
zondag 7 maart 2010 om 09:20
quote:girlxxx schreef op 07 maart 2010 @ 09:16:
Danivo, ik vind dat super knap van je dat je dat kan en durft ! Dat durf ik ook (maar meer uit angst voor de kapper). Bovendien heb ik haar met slag, dus een cm meer of minder links of rechts valt eigenlijk niet eens op. Als ik mooi stijl haar had, zou ik het niet durven hoor!
Danivo, ik vind dat super knap van je dat je dat kan en durft ! Dat durf ik ook (maar meer uit angst voor de kapper). Bovendien heb ik haar met slag, dus een cm meer of minder links of rechts valt eigenlijk niet eens op. Als ik mooi stijl haar had, zou ik het niet durven hoor!
zondag 7 maart 2010 om 09:30
quote:kelbel schreef op 07 maart 2010 @ 09:20:
[...]
Dat durf ik ook (maar meer uit angst voor de kapper). Bovendien heb ik haar met slag, dus een cm meer of minder links of rechts valt eigenlijk niet eens op. Als ik mooi stijl haar had, zou ik het niet durven hoor!Wauw ! ja zelf heb ik fijn stijl rood haar, wel veel haar volgens de kapster, als ik het 1 dag niet was heb ik iets meer golf erin, maar nee, ik moet wel echt weten en zien hoe ik het het beste zelf kan knippen, puur omdat ik wel 120 euro kwijt ben per halfjaar hihi.
[...]
Dat durf ik ook (maar meer uit angst voor de kapper). Bovendien heb ik haar met slag, dus een cm meer of minder links of rechts valt eigenlijk niet eens op. Als ik mooi stijl haar had, zou ik het niet durven hoor!Wauw ! ja zelf heb ik fijn stijl rood haar, wel veel haar volgens de kapster, als ik het 1 dag niet was heb ik iets meer golf erin, maar nee, ik moet wel echt weten en zien hoe ik het het beste zelf kan knippen, puur omdat ik wel 120 euro kwijt ben per halfjaar hihi.
zondag 7 maart 2010 om 10:13
quote:girlxxx schreef op 07 maart 2010 @ 09:16:
Danivo, ik vind dat super knap van je dat je dat kan en durft !
Woon je in de regio R'dam ? hahah dan mag je het mij leren
nee, woon niet in r'dam
maar ik heb ook haar met slag, dus een verkeerde knip zie je niet zo snel.
maar de eerste keer dat ik het knipte, had ik wel echt de bibbers, hoor!
Danivo, ik vind dat super knap van je dat je dat kan en durft !
Woon je in de regio R'dam ? hahah dan mag je het mij leren
nee, woon niet in r'dam
maar ik heb ook haar met slag, dus een verkeerde knip zie je niet zo snel.
maar de eerste keer dat ik het knipte, had ik wel echt de bibbers, hoor!
zondag 7 maart 2010 om 10:52
zondag 7 maart 2010 om 11:01
Ik heb al jaren dezelfde kapper. Lang heb ik een van de kapsters in de kapsalon gebruikt als voorbeeld (als ze het juiste kapsel had) en anders een foto uit een boek met kapsels of een of ander tijdschrift. Vragen of het kan met jouw haar en vragen "hoe ga je het nu knippen?"
Geen bijzonder kapsel kiezen dat iedere 2 weken moet worden bijgewerkt. (Hoe prachtig het ook is. Een van de kapsters had een geweldige natuurlijk aandoende rode kleur en a-symmetrische coupe, maar een kapster kan iedere dag worden bijgewerkt.) Het moet ook nog redelijk zitten als er geen tijd of mogelijkheid is voor stylen.
Geen bijzonder kapsel kiezen dat iedere 2 weken moet worden bijgewerkt. (Hoe prachtig het ook is. Een van de kapsters had een geweldige natuurlijk aandoende rode kleur en a-symmetrische coupe, maar een kapster kan iedere dag worden bijgewerkt.) Het moet ook nog redelijk zitten als er geen tijd of mogelijkheid is voor stylen.