Mijn lievelingseten
zondag 7 maart 2010 om 15:23
quote:maedl schreef op 06 maart 2010 @ 12:56:
Thaise vissoep, curry (thais of indisch), pasta in allerlei variaties, zelfgemaakte hamburgers, garnalen, mosselen en kroketten. (dat laatste helaas in oostenrijk niet te verkrijgen)Je vindt hier onder meer het Thaise curry recept van John Torode uit 'Kip', zijn nieuwste kookboek en een Thaise curry van Jamie Oliver. Lekker!
Thaise vissoep, curry (thais of indisch), pasta in allerlei variaties, zelfgemaakte hamburgers, garnalen, mosselen en kroketten. (dat laatste helaas in oostenrijk niet te verkrijgen)Je vindt hier onder meer het Thaise curry recept van John Torode uit 'Kip', zijn nieuwste kookboek en een Thaise curry van Jamie Oliver. Lekker!
zondag 7 maart 2010 om 19:08

zondag 7 maart 2010 om 19:16
zondag 7 maart 2010 om 19:19
zondag 7 maart 2010 om 19:22
zondag 7 maart 2010 om 20:11
Vandaag heb ik de Catalaanse worstjes van de AH geprobeerd, omdat ik op het Vivaforum las dat ze lekker zijn. Zwiepje en ik hebben er met smaak van gegeten, Zwieber was niet onder de indruk.
Verder zag ik bij de AH XL in Rijswijk kant-en-klare sushi. Heeft iemand hier ervaring mee? En is het aan te raden voor een leek op sushigebied om de smaak te pakken te krijgen?
Verder zag ik bij de AH XL in Rijswijk kant-en-klare sushi. Heeft iemand hier ervaring mee? En is het aan te raden voor een leek op sushigebied om de smaak te pakken te krijgen?

zondag 7 maart 2010 om 20:36
Ow tattoebeertje je maakt wel wat los met je cig köfte... heerlijk. Verder echte lamacun, yaprak sarma, kagit kebap, iskender kebap, türlü, maar ook echt mexicaans eten met allerlei soorten chili erin, of een pan hollandse hachee, of een goede risotto. Of vis of grote gamba's op het strand van de barbecue met heul veul knof chili en kruiden, een versgemaakte green papaya salad bij een straatverkoper in Thailand.. of.. of...
(kortom, kan niet kiezen! )
(kortom, kan niet kiezen! )
maandag 8 maart 2010 om 12:41
Vissoep een pan van 5 liter:
5 liter water
250 gr. witvis (pangiusfilet, tilapia)
250 gr. zalmmoot
200 gr gekookte mosselen (zonder schaal)
200 gr. gekookte garnalen
Of i.p.v. de mosselen en garnalen zo'n 400 gr. gemengde schaaldieren.
1 blik (400 gr) tomatenblokjes of 5 verse tomaten in stukjes
1 groot blikje tomatenpuree
250 gr. peultjes
1 klein stronkje broccoli
3 teentjes knoflook uitgeperst
visbouillon voor 5 liter
1 á 2 theelepels sambal
1 grote beker slagroom
bindmiddel van honig (klontert niet)
Ik denk dat dit recept zo ongeveer wel goed is.
Kook het water met de visbouillon
Voeg de witvis en zalm in kleine stukjes toe en laat 15 minuten koken
Voeg de broccoli en peultjes toe en tomatenblokjes en puree toe (de peultjes in 3en gesneden en de broccoli in hapgrote stukjes) en kook de groenten beetgaar.
Voeg de mosselen, de versgeperste knoflook, sambal en roeren.
Als laatste de slagroom en de gekookte garnalen. De gekookte garnalen niet laten doorkoken anders worden ze taai.
Als laatste naar gewenste dikte binden en evt. op smaak brengen met peper en zout.
Eet smakelijk!
5 liter water
250 gr. witvis (pangiusfilet, tilapia)
250 gr. zalmmoot
200 gr gekookte mosselen (zonder schaal)
200 gr. gekookte garnalen
Of i.p.v. de mosselen en garnalen zo'n 400 gr. gemengde schaaldieren.
1 blik (400 gr) tomatenblokjes of 5 verse tomaten in stukjes
1 groot blikje tomatenpuree
250 gr. peultjes
1 klein stronkje broccoli
3 teentjes knoflook uitgeperst
visbouillon voor 5 liter
1 á 2 theelepels sambal
1 grote beker slagroom
bindmiddel van honig (klontert niet)
Ik denk dat dit recept zo ongeveer wel goed is.
Kook het water met de visbouillon
Voeg de witvis en zalm in kleine stukjes toe en laat 15 minuten koken
Voeg de broccoli en peultjes toe en tomatenblokjes en puree toe (de peultjes in 3en gesneden en de broccoli in hapgrote stukjes) en kook de groenten beetgaar.
Voeg de mosselen, de versgeperste knoflook, sambal en roeren.
Als laatste de slagroom en de gekookte garnalen. De gekookte garnalen niet laten doorkoken anders worden ze taai.
Als laatste naar gewenste dikte binden en evt. op smaak brengen met peper en zout.
Eet smakelijk!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.