En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
quote:biebelie schreef op 10 maart 2010 @ 12:57:

Ik neem zelf lekker een tiramisupunt!

Zelf bij de bakker gehaald.

Ik moet zo nog even met de stofzuigerT rond hier.

Vanmiddag kom mijn zus even en aan de krabbels op hyves te zien komen mn nichtjes ook taart eten.

En mn moeder komt met haar 2 zussen.

olde wieven vrouwen feestje dus... Zijn vaak wel de leukste! Vooral als ze dan net wat teveel advocaat en wijn achterover slaan en de een na de andere gekke verhalen worden verteld. wordt vast heeeeel gezellig
Poelepoelepoelepoes!
Oh lekker, hondekoekjes!!! TAAAAAAAAAAARRRR snoepies!!! Hi liefje hier heb je een gebakje... oh eh, ik doe wat fout he?

Niet verder vertellen hoor...

Fijne verjaardag Biebelie, veel plezier met de meidenavond!
Malelief, hartendief, jij verdient juist bakken met góed nieuws!

Wat naar dat je steeds rotnieuws te verwerken krijgt.

Lekker...gebak! Doe mij ook maar een klein stukje

Even een onwijs off-topic-vraag (daar zijn we hier niet zo van, dus ik dacht ik kondig het even aan )..hoe plak je plaatjes van internet in een post? Ik kan inmiddels wel foto's uit photobucket plaatsen, maar geen internetplaatjes...
Haha,niet van het off topic hier

We doen haast niet anders.

Op het plaatje met je rechtermuisknop klikken.

op eigenschappen klikken.

adres/url kopiëren en plakken in het venstertje.
Joehoe tetterettes!

ik heb goed nieuws, want een nieuw duo op het oog. Ze zijn 8 en 11 jaar oud, rood en grijs (zoals ik eigenlijk wilde). En ik ga zondag kennismaken.

Hier even alvast even wat foto's zodat jullie ooh en aah kunnen gaan roepen .Nog tips over wat ik zeker moet navragen? (Het is dus niet bij asiel maar particulier).

Ze staat ze af omdat ze nu 6 huisdieren heeft en binnenkort een kind krijgt, dus geen tijd genoeg meer heeft voor allemaal.

Wat is die rooie een lekker ding! De grijze ook hoor, maar ik val op rood.

Kijk ajb uit met de gezondheid van de beestjes. Met 11 jaar zou er best iets kunnen zijn dat jou veel geld zou kunnen kosten. Wellicht kun je afspreken dat als er in de eerste 3 maanden dierenartskosten ontstaan dat zij die voor hun rekening nemen?
WTF?
Maisjes, wat tetteren jullie veel!! Gezellig hoor, maar ietwat lastig als je een paar dag niet echt mee hebt getetterd

Goed, 2 schermpjes geopend dus daar gaan we:

MV, allereerst: ik heb erg moeten grinniken om jouw taart-verhaal met foto's! Katten...soms zou je ze ook! Maar daarom zijn ze juist zo leuk

Heartwork, wat een mooie katten heb je! Is de bovenste (Mara) nou een htk met blauwe ogen?? Wat apart zeg! Welkom trouwens!

En Sweetme, ook welkom! Jij hebt ook al van die lieffies (haha, een wannabe-Coon ). En algeneters zijn grappig, mijn vader had ze vroeger ook in zijn aquarium, echt van die zuignapjes die de hele dag nap-nappen langs het glas.

Haha Anneke, wat grappig dat Sanna een knuffelbeest heeft. Puk is ook van de knuffelbeesten, hier op de rugleuning van de bank hoort een heel rijtje knuffelbeesten te staan. Alleen...ik heb ze er nog niet op gezet of Puk sleept ze er allemaal vanaf (hij pakt ze dan ook echt in de nek, net zoals een moederpoes doet) en vervolgens kom ik die beesten door het hele huis tegen: bij de krabpaal, in de speeltent, bij de etensbak...hij is er maar druk mee

Kampen86, hier ook 2 binnen/balkonkatten. Gaat prima, zolang je ze maar genoeg mee geeft om mee te spelen en een goede krab/klimpaal. Dan hoeft het echt geen probleem te zijn!

Ratteke, wat fijn om te lezen dat de uitvaart mooi en in stijl was. Maar wat een verdriet zeg... Hoe gaat het nu met je??

Lokee, Delphicat en Anneke, ik heb jullie verhalen gelezen..ook allemaal al zo verdrietig en ook voor jullie een dikke

Wahaha Diaantje, ineens zo'n lekkere woeste hondenkop tussen alle katjes. Wat een beessie

Annetd, wat een mooi verhaal over je Rooie! en zoals 'ie daar prinsheerlijk in zijn mandje voor de kachel ligt...je zou er toch jaloers op worden??

Ooooh Etosha, kleintjes in aankomst!! Wat schattig, die foto's van buik-met-poes Onze katten hebben vroeger ook 1 nestje gehad (kan ik me niet meer echt herinneren, ik was toen nog geen 3) maar we hebben nog wel foto's van de hoogzwangere: een tenger zwart poesje met een BUIK, niet normaal mee, ze kon ook alleen nog maar wijdpoots zitten op het laatst

Male, even een hele dikke en sterkte voor jou!! Wordt wel een beetje veel zo allemaal hè?

Hier trouwens ook geen dierenverzekering of DA-potje. Omdat ze niet buiten komen, hebben ze veel minder kans op vreemde dingen/verwondingen en mochten de kosten eens hoog uitvallen en het slecht uitkomen qua financiën dan kunnen we altijd wat regelen met de DA om het in 2 x ofzo te betalen. Toen vorig jaar Joepie ineens zo ziek werd en we in 2 dagen bijna 1000 euro armer waren, heeft mijn vader 'aandelen Joep' genomen ( ) en een groot gedeelte van de rekening betaald, de schat. Tjonge, het is eind deze maand al een jaar geleden dat arme Joep overleed Soms kan ik hem nog zo missen...

Male, wat een schattige foto's van Julius, om op te vreten!!!

Oehh Bieb, wat een lekkere taaaaaaaaaaaaaaaaaartjes!! Mjam, mjam. En wat een leuke kadootjes heb je (en de katten ) gekregen!!

Oh Eli, wat een lieffies! En wat zijn ze mooi!! Ik hoop dat je ze binnenkort in jouw huis kan verwelkomen!!

Zo, nu eerst deze lap maar eens posten....
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ze zien er prachtig uit Eli. Vraag of je haar da mag bellen over de gezondheid van ze? Of ben ik erg wantrouwig als je dat zegt?

Ja belangrijk of ze geen speciaal dieet of een vlooienallergie hebben. Het zijn binnenkatten? Ik weet jouw situatie verder niet. Als je kinderen hebt of wilt wel checken of ze met kinderen kunnen opschieten, omdat ze juist tijdens haar zwangerschap deze 2 weg wilt doen. Ja vragen als het evt. niet gaat of ze terug mogen naar haar. Zoiets aan vragen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Lief he die rooie, en grijs vind ik ook zo mooi.

Er spelen een aantal dingen:

- ze zijn gecastreerd, maar nooit gevaccineerd, wel goed gezond volgens haar. Ze had ooit een dierenarts die dat niet aanraadde, want de eerste symptomen zou je toch wel opmerken en dan is het goed te behandelen volgens die arts. Ik heb daar mijn twijfels bij.

- de grijze is gevoelig voor wormen, dus dat moet minstens 2 x per jaar behandeld

- de rooie heeft een allergie waarschijnlijk voor een seizoensgebonden veroorzaker, hij is eens per jaar erg verkouden, wat volgens haar met antibiotica goed te behandelen is.

Ik denk dat het goed is om inderdaad af te spreken dat als er bij het eerste consult bij de dierenarts (ik wil ze toch laten inenten) blijkt dat er meer aan de hand is, dat ik daar haar de kosten voor laat betalen.

Ze hoeft niets te hebben voor de katten, en als het niet werkt mag ik ze terugbrengen. Ze zijn een afgeschermde tuin gewend, maar komen erg weinig buiten. Zij schat in dat mijn balkon prima voldoet aan hun buitenbehoefte. Ik heb geen kinderen. De rooie is aanhankelijk en knuffelt graag, de grijze is meer op zichzelf maar wil wel geaaid worden.
quote:

Op het plaatje met je rechtermuisknop klikken.

op eigenschappen klikken.

adres/url kopiëren en plakken in het venstertje.

Serieus.....???? That's it...???

Nou...dat had ik zelf toch ook wel kunnen bedenken..wat een muts ben ik zeg...
Biebelie, zoals beloofd nog een plaatje

En schenk voor mij maar lekker een biertje in , met wat lekkere kaascrackers erbij. Het is etenstijd
Zooo,even wat lekkers erbij....

Eli,wat een mooi stel poezen.

En de goede tips zijn al gegeven...misschien wil ze ook je eerste inentingen betalen?

(ik ent overigens ook al jaren niet meer,ook van de dierenarts in mijn oude durp gehoord dat dat zeker niet ieder jaar hoeft en na de eerste 5 jaar het trouw gedaan te hebben geloof ik het nu wel.

Dimitris heeft wel zijn eerste 2 entingen gehad.)

Hopelijk kun je deze twee nog een mooie oude dag geven.
quote:Eli_80 schreef op 10 maart 2010 @ 15:48:

Lief he die rooie, en grijs vind ik ook zo mooi.

Er spelen een aantal dingen:

- ze zijn gecastreerd, maar nooit gevaccineerd, wel goed gezond volgens haar. Ze had ooit een dierenarts die dat niet aanraadde, want de eerste symptomen zou je toch wel opmerken en dan is het goed te behandelen volgens die arts. Ik heb daar mijn twijfels bij.

- de grijze is gevoelig voor wormen, dus dat moet minstens 2 x per jaar behandeld

- de rooie heeft een allergie waarschijnlijk voor een seizoensgebonden veroorzaker, hij is eens per jaar erg verkouden, wat volgens haar met antibiotica goed te behandelen is.

Ik denk dat het goed is om inderdaad af te spreken dat als er bij het eerste consult bij de dierenarts (ik wil ze toch laten inenten) blijkt dat er meer aan de hand is, dat ik daar haar de kosten voor laat betalen.

Ze hoeft niets te hebben voor de katten, en als het niet werkt mag ik ze terugbrengen. Ze zijn een afgeschermde tuin gewend, maar komen erg weinig buiten. Zij schat in dat mijn balkon prima voldoet aan hun buitenbehoefte. Ik heb geen kinderen. De rooie is aanhankelijk en knuffelt graag, de grijze is meer op zichzelf maar wil wel geaaid worden.

Een document opstellen waarin je elkaars verwachtingen opschrijft lijkt mij ook verstandig. bijvoorbeeld dat wanneer de dierenartskosten binnen 3 maanden boven x bedrag uitkomen dat zij die betaald. Ik bedoel, de vaccinatie wil je zelf dus dat komt voor jouw rekening natuurlijk..

Of je kunt samen met haar naar de dierenarts gaan en ze laten onderzoeken op kwalen en dat jij het consult betaald en zij de overige kosten (mochten die erbij komen?).

Moeilijk moeilijk. Je wilt het natuurlijk goed doen, maar niet bedrogen worden. En je wilt ook niet hebberig op haar over komen. Dat zou ik in ieder geval niet weten. Ik weet nog wel dat toen ik Sjors ging halen ik het geld moest geven aan de eigenaar... rood als een biet. Ik had echt het idee dat k haar iets heel liefs en gezelligs ontnam, iets ging stelen.. Gek he..

En de ogen van zowel Mara als Judas zijn blauw. Al zijn die van Judas meer als slangenogen en wat grijziger. Mara's ogen zijn echt fel blauw.

Ik heb er even een klein collagedingetje van gemaakt:

Mara Smokey, Sjors, Judas

Ja ik post veel foto's van mn katten. Deal with it :D
Poelepoelepoelepoes!
Hey Biebelebiebskie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik ben precies op tijd voor de goede hapjes zie ik wel
Ha, ik val ook met mijn neus in de hapjes Lekkerrrrrrr. Bieb, wat had je trouwens een prachtige zonnige verjaardag, wel een graadje of wat te koud maar het zag er prachtig uit!

Eli, ik zat ook al te bedenken of ze de eerste inentingen wil betalen?

Over inentingen gesproken, Bieb ik las dus dat jij het niet doet? Ik zit met Puk en Fido ook erg te twijfelen. Ze komen eigenlijk niet echt buiten (Fi vroeger wel en kreeg dan ook altijd z'n prikken) maar Puk heeft als kitten, toen we 'm net hadden een vreselijke ent-reactie op de niesziekteprik gehad. Ik zit eigenlijk nie te wachten op nog een x zoiets. Enten jullie je katten als ze niet echt buiten komen??
Ik ben mijn eigen bananenschil
Nikki en Diesel hebben al jaren geen inenting meer gehad, ze komen ook niet buiten, ik ontworm ze wel 2 keer per jaar.

Mr B heb ik compleet met entingen voor een jaar bij de fokker gehaald, als ik met hem blijf showen moet ie elk jaar z'n inentingen krijgen.
Ik heb al in geen jaren een enting laten plaatsen bij mijn katten. Ooit een keer vergeten en daarna nooit meer gedaan. Ze leven nog steeds en zijn niet ziek. (iig geen niesziekte) Ze hebben al met al een pfff jaar of 5, 6? wel een enting gehad. Zijn al die tijd buiten geweest, nooit niesziekte gekregen.
Wat ziet het er hier lekker uit!! Moet ik nu kiezen tussen taart en bitterballen, of mag ik ook allebei? Kan toch best, qua combinatie??

En Sil komt net op schoot liggen (typt weer fijn zo) en keek hebberig naar de dentalbits.

Heb je een leuke dag Bieb? Is de sherry al op?? Of hoorde dat niet bij het ouwewijvenfeestje?

Eli, mooie katten!! Ooooh en aaaah

Die rooie snapt al gelijk hoe het werkt hier, met z´n mooie buikje.

Geen aanvullende tips hier. Wat al genoemd is: ik zou voor je ze ´neemt´ eerst laten checken door de dierenarts hoe gezond ze zijn. En de kosten voor eventuele behandelingen dan delen met de huidige bazin.

Heartwork, mooi stel!

Sil wordt trouwens ook nooit ingeent. Hij komt alleen op het balkon en komt niet in contact met andere katten.
Mmmm lekker hapjes! Ik heb de poezen al een schaahttp://forum.viva.nl/templates/viva/img/icons/toolbar/toolbar-sprite.gifltje voorgehouden.... Was het gezellig met de "oude wijven"? Hier nog een virtueel "kadootje":

Kijken jullie poezen ook tv. Toulouse is onze hockey poes, als (ijs) hockey hier op tv is probeert hij altijd de puck te volgen Echt een Canadees katertje dus.

Lieve Male, soms lijkt het wel of het ene slechte nieuws het andere opvolgt, die perioden zijn zo moeilijk. Ik wil jou in ieder geval heel veel sterkte en hopelijk kom je gauw uit de negatieve spiraal en komt er weer een boel goeds op jou af want dat verdien je gewoon!

Ik ben nu al zo'n 6 jaar weg uit NL en vroeg me af of in NL ook zoveel dierenwinkels zijn gekomen. Hier heb je bijv. dierenbakkers, dierenkledingzaken, dieren was plaatsen, etc. Canadezen zijn helemaal bezeten van hun viervoeters en daar wordt flink op ingesprongen. In Vancouver gaan wij altijd even naar Granville Island (superleuke plek met gekke winkeltjes, farmersmarket, waterspeeltuin, restaurantjes, etc.) na eerst wat voor ons zelf te hebben rondgeneust gaan we dan even naar het hondenbakkertje om koekjes voor de honden te kopen. Laatst zat ik samen met de meiden buiten het winkeltje te wachten met de doggies en werden we een aantal keertjes gevraagd of mensen onze honden mochten fotograferen. Gekke mensen hier hoor!

Wat ik ook super vind hier zijn de dog offleash parks. Dat zijn hele grote velden in de natuur waar je honden lekker los kunnen rennen en spelen met andere honden. Staan we dan lekker te teuten met andere hondenbaasjes, allemaal met onze koffie mugs in de hand.

Leuk al die dieren plaatjes, ik zal hier ook weer eens mijn camera batterijen opladen....
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Wat een ontzettend lieve foto Annekeg, van de poesjes in de wasbak. Dat waren toch niet je eigen katten? Of wel? Wat snoezig en om te smelten!

Een hondenwasplaats en bakker....het moet toch niet gekker worden. Maar ja, het kan wel handig zijn zo'n wasstraat voor honden. Hoef je je geen breuk te tillen als je een grote hond hebt zoals wij. Ze is gek op douchen en badderen maar de trap durft ze (gelukkig) niet op.
Wat een heerlijke foto, annekeg! Je zou er zo bij gaan liggen

Male, veel sterkte met alle nare toestanden. Soms komt het allemaal tegelijk, en dan is het heel moeilijk.
poezen spam

als het baasje haar klerenkast opruimt dan moet je natuurlijk wel wat aandacht vragen

Je moet soms vallen om weer leren op te staan
en dan lekker in de zon

en pluk, die is gewoon een beetje "dom"

Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven