Buikpijn: wat zou het kunnen zijn?
donderdag 25 februari 2010 om 19:35
Hallo allemaal,
Ik ga morgen een afspraak maken bij de huisarts en hoop dat jullie me wat kunnen helpen bij de voorbereiding. (Ik werd bij mijn oude HA nogal vaak afgescheept, dus wil nu goed voorbereid gaan).
Ik heb al ruime tijd veel last van mijn buik. Eerst dacht ik dat het aan mijn spiraaltje lag, maar volgens mij zit het toch meer in mijn darmen. Ik heb al gezocht op een spastische darm en gluten allergie, naar mijn idee allebei goede theorieën. Herkent iemand zich in onderstaande klachten of weet je mss wat het zou kunnen zijn?
- buikpijn, kramp
- moe en rugpijn (vnl op buikpijn dagen)
- "harde stukken" in mijn buik
- opgezette buik
- obstipatie
- winderigheid
- snel slechte adem
- huilerig (net zoals je bijna ongesteld moet worden, maar dan vaker)
- vaak licht in mijn hoofd/duizelig
Deze klachten heb ik niet elke dag, maar wel geregeld.
Alvast bedankt!
Ik ga morgen een afspraak maken bij de huisarts en hoop dat jullie me wat kunnen helpen bij de voorbereiding. (Ik werd bij mijn oude HA nogal vaak afgescheept, dus wil nu goed voorbereid gaan).
Ik heb al ruime tijd veel last van mijn buik. Eerst dacht ik dat het aan mijn spiraaltje lag, maar volgens mij zit het toch meer in mijn darmen. Ik heb al gezocht op een spastische darm en gluten allergie, naar mijn idee allebei goede theorieën. Herkent iemand zich in onderstaande klachten of weet je mss wat het zou kunnen zijn?
- buikpijn, kramp
- moe en rugpijn (vnl op buikpijn dagen)
- "harde stukken" in mijn buik
- opgezette buik
- obstipatie
- winderigheid
- snel slechte adem
- huilerig (net zoals je bijna ongesteld moet worden, maar dan vaker)
- vaak licht in mijn hoofd/duizelig
Deze klachten heb ik niet elke dag, maar wel geregeld.
Alvast bedankt!
donderdag 25 februari 2010 om 19:47
niet zomaar vragen op een forum.
je hebt al de stap gemaakt naar de huisarts en dat lijkt me prima. schrijf de klachten op, en ook de vragen die je hebt. bedenk van te voren waar je zelf eventueel aan denkt als oorzaak, en bedenk ook wat je van de huisarts verwacht. ga er niet heen met het idee dat hij/zij je wel weg zal sturen maar ga er open en onbevangen heen. schrijf ook op welke dingen je al geprobeerd hebt om van de klachten af te komen.
niemand zal je hier suggesties aan de hand gaan doen over wat het zou kunnen zijn (hoop/vermoed) ik en daar heb je ook niks aan.
briefje maken en afwachten
sterkte ermee, ik hoop dat jouw huisarts je kan helpen.
je hebt al de stap gemaakt naar de huisarts en dat lijkt me prima. schrijf de klachten op, en ook de vragen die je hebt. bedenk van te voren waar je zelf eventueel aan denkt als oorzaak, en bedenk ook wat je van de huisarts verwacht. ga er niet heen met het idee dat hij/zij je wel weg zal sturen maar ga er open en onbevangen heen. schrijf ook op welke dingen je al geprobeerd hebt om van de klachten af te komen.
niemand zal je hier suggesties aan de hand gaan doen over wat het zou kunnen zijn (hoop/vermoed) ik en daar heb je ook niks aan.
briefje maken en afwachten
sterkte ermee, ik hoop dat jouw huisarts je kan helpen.
donderdag 25 februari 2010 om 19:50
Ik snap wel dat je goed voorbereid wil zijn, maar ik denk echt dat het beter is om het aan de arts te vragen en in eerste instantie te vertrouwen op zijn oordeel. Wat heb je eraan als de een dit had in combinatie met een ernstige ziekte en de ander allergisch bleek voor aardbeien? Ik heb bijna alle bovenstaande klachten weleens als ik stress heb/moe ben en niet goed heb gegeten en ik ben volgens mij helemaal gezond
donderdag 25 februari 2010 om 19:54
De stap naar de huisarts is ook prima en ik verwacht hier ook geen diagnose te krijgen, ik hoopte meer op een herkenning van iemand, waardoor ik wellicht nog iets kan opperen aan de huisarts.
En zwanger...tja, ik heb een spiraaltje en al 2 jaar last van deze klachten, dus dat zou een kleuter moeten zijn nu...(met een ingegroeid spiraaltje;)
En zwanger...tja, ik heb een spiraaltje en al 2 jaar last van deze klachten, dus dat zou een kleuter moeten zijn nu...(met een ingegroeid spiraaltje;)
donderdag 25 februari 2010 om 19:56

donderdag 25 februari 2010 om 22:53
Je hebt het allemaal al op een rijtje gezet. Het kan nl. erg veel zijn, je huisarts zal waarschijnlijk eerst je buik voelen en aan de hand daarvan een diagnose stellen of je doorsturen voor bijv. een darmonderzoek.
Het kan gezien je klachten best zijn dat je een laxeermiddel krijgt en 2 weken moet afwachten. Heb je ook een vol gevoel alsof je teveel gegeten hebt?
Het kan gezien je klachten best zijn dat je een laxeermiddel krijgt en 2 weken moet afwachten. Heb je ook een vol gevoel alsof je teveel gegeten hebt?
donderdag 25 februari 2010 om 23:51
zaterdag 27 februari 2010 om 17:26
Voor mij zijn deze klachten erg herkenbaar! Op een paar na (harde stukken in buik, slechte adem, huilerig) heb ik precies hetzelfde. Daarnaast heb ik ook af en toe ook last van misselijkheid en last van mijn maag. Ook borrelen mijn darmen soms ontzettend. Zelf loop ik hier zeker een half jaar mee rond, al heb ik er daarvoor ook al eens last van gehad. Heb je de Mirena of een koperspiraaltje? Ik heb namelijk ook het gevoel dat dit de oorzaak is. Het is namelijk ongeveer begonnen toen ik deze heb laten zetten. Via internet heb ik gelezen dat er meer mensen zijn met deze klachten. Mijn huisarts gaf aan dat dit niet mogelijk is, maar het zit me toch niet lekker.
Wat zei je huisarts ervan?
Wat zei je huisarts ervan?
maandag 1 maart 2010 om 09:00
@sammy82,
Ik heb inderdaad ook een Mirena spiraal en het idee dat het toen begonnen is. Een hele tijd heb ik gedacht dat ik buikpijn had van het spiraaltje, pas het laatste half jaar heb ik het idee dat het mijn darmen zijn. Mijn huisarts zei ook dat het niet van het spiraaltje kon zijn maar ik heb meer mensen gehoord die er buikpijn van kregen. Ik heb nu een antroposofische huisarts en ik hoop dat hij er wat anders naar gaat kijken. Volgende week heb ik een afspraak.
Ik heb inderdaad ook een Mirena spiraal en het idee dat het toen begonnen is. Een hele tijd heb ik gedacht dat ik buikpijn had van het spiraaltje, pas het laatste half jaar heb ik het idee dat het mijn darmen zijn. Mijn huisarts zei ook dat het niet van het spiraaltje kon zijn maar ik heb meer mensen gehoord die er buikpijn van kregen. Ik heb nu een antroposofische huisarts en ik hoop dat hij er wat anders naar gaat kijken. Volgende week heb ik een afspraak.
dinsdag 9 maart 2010 om 12:07
Hoi, ik heb ook klachten die hierop lijken
- Begon ong 6 weken geleden met misselijkheid & wieze smaak in m'n mond, werd steeds erger met:
- buikpijn
- Moe, duizelig, desorientatie, huilerig
- Borrelende darmen, winderigheid en boeren
De klachten (regere buikpijn, misselijk, duizelig) komen in periodes van een paar uur, al heb ik nu wel bijna de hele dag zeurderige buikpijn.
Ik heb al 5 jaar mirena spiraal, maar 3 maanden geleden heb ik een nieuwe laten zetten (dat moet na 5 jaar...). Ik merk dat deze nieuwe 'anders' is, want vroeger werd ik nooit meer ongesteld en nu wel. Wellicht dat daar toch iets niet klopt? Overigens ga ik 'm er binnenkort uithalen ivm kinderwens, dus als het daar aan licht lost het vanzelf op...
Ik ben natuurlijk naar de huisarts geweest, die heeft getest voor een infectie, maar het was niets. Haar diagnose was: geirriteerde dikke darm, kan door vanalles komen, stress, virusje... Geen koffie meer, veel water, veel vezels.
Kan natuurlijk stress zijn, ik was laatst wel een beetje gestressd, maar nu is die buikpijn eigenlijk het enige wat me gestressd maakt!
- Begon ong 6 weken geleden met misselijkheid & wieze smaak in m'n mond, werd steeds erger met:
- buikpijn
- Moe, duizelig, desorientatie, huilerig
- Borrelende darmen, winderigheid en boeren
De klachten (regere buikpijn, misselijk, duizelig) komen in periodes van een paar uur, al heb ik nu wel bijna de hele dag zeurderige buikpijn.
Ik heb al 5 jaar mirena spiraal, maar 3 maanden geleden heb ik een nieuwe laten zetten (dat moet na 5 jaar...). Ik merk dat deze nieuwe 'anders' is, want vroeger werd ik nooit meer ongesteld en nu wel. Wellicht dat daar toch iets niet klopt? Overigens ga ik 'm er binnenkort uithalen ivm kinderwens, dus als het daar aan licht lost het vanzelf op...
Ik ben natuurlijk naar de huisarts geweest, die heeft getest voor een infectie, maar het was niets. Haar diagnose was: geirriteerde dikke darm, kan door vanalles komen, stress, virusje... Geen koffie meer, veel water, veel vezels.
Kan natuurlijk stress zijn, ik was laatst wel een beetje gestressd, maar nu is die buikpijn eigenlijk het enige wat me gestressd maakt!
donderdag 11 maart 2010 om 12:52
Als daar niks uit komt, kan het nog 100 dingen zijn!
Zoek maar eens op ziekten aan je darmen; de site van MDLS heeft een hele encylopedie aan wat je zou kunnen mankeren.
Als het niet je darmen zijn, kan je nog verder googlen op aandoeningen aan je baarmoeder, eierstokken en vagina.
En coeliakie zou kunnen. Maar het kan evengoed een kankersoort in je darmen of baarmoeder zijn. Dus reken nergens op hier!
Beterschap!
Zoek maar eens op ziekten aan je darmen; de site van MDLS heeft een hele encylopedie aan wat je zou kunnen mankeren.
Als het niet je darmen zijn, kan je nog verder googlen op aandoeningen aan je baarmoeder, eierstokken en vagina.
En coeliakie zou kunnen. Maar het kan evengoed een kankersoort in je darmen of baarmoeder zijn. Dus reken nergens op hier!
Beterschap!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
donderdag 18 maart 2010 om 09:39
Annana, fijn dat het in ieder geval niet in je bloed te zien is. Alleen ben je nu natuurlijk nog niet veel verder opgeschoten. Ik heb ook bloed laten prikken inmiddels, maar ook niets uitgekomen. Ik denk dat ik de mirena ook laat verwijderen. Heb er toch niet zo'n goed gevoel meer bij met al die vage klachten.