vetraagde vlucht- hoe zit het met vergoeding?
donderdag 11 maart 2010 om 11:50
Als je vlucht meer dan 2 uur vertraagd is heb je recht op vergoeding ( heb ik ooit eens gehoord ).
Maar hoe zit nu ook al weer? ik heb hier al gekeken
klik maar daar staat niet echt beschreven wat te doen.
Toen ik vertraagd was ( afgelopen week , ong 3 uur ) ben ik vergeten om een schriftelijke verklaring van de luchtvaart maatschappij te vragen . Kan ik dat alsnog doen? en waar dien ik de claim dan in? bij de luchtvaartmaatschappij of mijn eigen reis- en annuleringsverzekering??
Ik vlieg best veel maar heb eigenlijk nooit vertragingen dus vandaar dat ik er vorige week ook helemaal niet bij stil stond.
Maar hoe zit nu ook al weer? ik heb hier al gekeken
klik maar daar staat niet echt beschreven wat te doen.
Toen ik vertraagd was ( afgelopen week , ong 3 uur ) ben ik vergeten om een schriftelijke verklaring van de luchtvaart maatschappij te vragen . Kan ik dat alsnog doen? en waar dien ik de claim dan in? bij de luchtvaartmaatschappij of mijn eigen reis- en annuleringsverzekering??
Ik vlieg best veel maar heb eigenlijk nooit vertragingen dus vandaar dat ik er vorige week ook helemaal niet bij stil stond.
donderdag 11 maart 2010 om 11:57
http://www.consuwijzer.nl ... vertraging_van_een_vlucht
Als je bij aankomst meer dan 3 uur vertraging hebt, heb je recht op een compensatie, hoogte hangt af van afgelegde afstand. Gevallen van overmacht zijn uitgesloten.
Als je bij aankomst meer dan 3 uur vertraging hebt, heb je recht op een compensatie, hoogte hangt af van afgelegde afstand. Gevallen van overmacht zijn uitgesloten.
mahna mahna tuduuuudududu

donderdag 11 maart 2010 om 12:07
www.euclaim.nl
Volgens mij staat op deze site ook de vluchtnummers vermeld van de vertraagde vluchten.
Volgens mij staat op deze site ook de vluchtnummers vermeld van de vertraagde vluchten.
donderdag 11 maart 2010 om 12:16
Eu Claim geeft je het snelste een duidelijk beeld. Het heeft ook nog te maken met wat voor soort vlucht je hebt geboekt en of het in- of uitgaand was voor de maatschappij. Check even die link van Dahlia. Daar staat alles up-to-date. En zij helpen je ook verder als je hulp nodig hebt, het geld te krijgen/aan te vragen. Als je dat wilt.
Volg je hart. Dat klopt.
donderdag 11 maart 2010 om 22:47
In december vorig jaar was mijn vlucht met Aer Lingus vanuit Ierland naar Amsterdam een dag vertraagd, wegens de sneeuw. Het enige wat er gedaan werd was mijn vlucht omzetten naar de volgende dag . Een hotel en eten kreeg ik niet vergoed en moest ik zelf betalen. Naderhand heb ik een EU claim formulier op internet gevonden en naar Aer Lingus gefaxt. Dit werd heel netjes afgehandeld en sinds een week heb ik het geld van het hotel vergoed gekregen. Ja, dat duurt zo lang! In eerste instantie kreeg ik dus niets vergoed omdat het omstandigheden waren waar ze niets aan konden doen. Maar ze wilden me wel bedanken voor het aangeven van de tip ofzo en daarom kreeg ik het geld van het hotel nu wel vergoed.
vrijdag 12 maart 2010 om 16:18
Tussen vertraging en vertraging zit nog best een verschil.
Ik had laatst een 8-daagse pakketreis geboekt. Ben door allerlei problemen met luchtvaartmaatschappijen uiteindelijk 2 dagen later pas aangekomen. Mijn koffer kwam nog weer 2 dagen later.
1 vlucht gecancelled vanwege het weer
1 vlucht gecancelled vanwege een kapot toestel
2 vluchten geweigerd omdat er iets mis was met de boeking (niet door ons gemaakt, maar door KLM.Air France)
Heb er 2 volle dagen vakantie door gemist. 2 Vliegvelden gezien die niet in de planning zaten.
En 5 dagen in dezelfde kleding rondgelopen (wel op de plaats van bestemming een kleine vergoeding gekregen van 35 euro pp voor noodzakelijke spullen).
Ik moet nu alleen nog uitzoeken of ik iets kan claimen...
Ik had laatst een 8-daagse pakketreis geboekt. Ben door allerlei problemen met luchtvaartmaatschappijen uiteindelijk 2 dagen later pas aangekomen. Mijn koffer kwam nog weer 2 dagen later.
1 vlucht gecancelled vanwege het weer
1 vlucht gecancelled vanwege een kapot toestel
2 vluchten geweigerd omdat er iets mis was met de boeking (niet door ons gemaakt, maar door KLM.Air France)
Heb er 2 volle dagen vakantie door gemist. 2 Vliegvelden gezien die niet in de planning zaten.
En 5 dagen in dezelfde kleding rondgelopen (wel op de plaats van bestemming een kleine vergoeding gekregen van 35 euro pp voor noodzakelijke spullen).
Ik moet nu alleen nog uitzoeken of ik iets kan claimen...