Geboortetaart

12-03-2010 10:26 40 berichten
Alle reacties Link kopieren

Wie heeft er ooit een taart zoals deze geproeft (met anijsmuisjes erop)?

Was deze lekker?

Wat zat er in de taart zelf (cake / slagroom / jam, etc)

Ik wil deze bestellen maar mijn bakker denkt dat het niet lekker is, de combi taart en anijsmuisjes.
Ik maak mijn geboorte taart zelf, dat is een basboussa (Marokkaanse griesmeel-vanille-cake) in een quiche-vorm, daar doe ik honing op en dan muisjes. Heel erg lekker maar moet wel dezelfde dag gegeten worden.
Ik ken die taart niet maar het trekt mij niet. Ik vind die muisjes niet zo lekker, net of al je tanden breken. Mij zou je er geen plezier mee doen.

Kijk eens op het topic Goddelijke taarten. Daar staan de prachtigste taarten die je ook kan opleuken met iets van geboorte. Met marsepein. Weet niet of ik de naam nu goed heb maar forumster Virginia? die maakt allemaal thema taarten. Haar misschien vragen of ze een leuk idee heeft voor een taart.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Lijkt me best lekker. Ik vind die muisjes namelijk wel lekker, maar sla beschuitjes meestal af omdat helaas hele volksstammen ze besmeren met vieze gore halvarine ipv met roomboter.
Schuddebuikje; bedankt voor de tip.

MV; dat is het probleem niet. Ik heb genoeg leuke ontwerpen gezien, maar dit is het meest toepasselijke voor de situatie (is geen cadeau voor jonge ouders, maar een grapje), dus het gaat me echt specifiek om zo'n taart.
Dan maakt het toch ook niet uit of die taart niet lekker is? Of snap ik de grap niet ?
dat is inderdaad een punt, dat had ik ook al bedacht. Maar het zou ideaal zijn als hij dan ook nog lekker is.

Moeilijke situatie, wil ik verder ook niet op in gaan (is voor mijn werk, dus "beroepsgeheim" )
Basboussa;

-2 eieren

-half longdrinkglas suiker

-125 ml zonnebloemolie

- half pak griesmeel

- halve liter volle vanille-vla

- 1 zakje vanille-suiker

- 1 zakje bakpoeder

mixen, in quiche-vorm 1 uur op 180 graden

afkoelen, warme honing en muisjes erop, klaar!
`Mijn` bakker heeft ook een geboortetaart in het assortiment, gewoon marsepein en daarop kleine kletskopjes met muisjes. Die muisjes die daarop zitten zijn niet die harde anijsmuisjes. Maar veel zachter, dus beter te eten in combinatie met taart Misschien heeft jouw bakker die ook wel?

Dan zou ik gewoon een taart bakken of een slagroomtaart kopen en die bestrooien met die muisjes (dat kan je natuurlijk ook sowieso doen, met die harde muisjes. Zeker omdat het een grap is. Ben trouwens best benieuwd naar de grap )
En een geboortetaart van de Hema?

hier

Kan je zelf aanpassen; is maar 8 euro

Geboortetaart van luchtige cake gevuld met aardbeienbavarois en zachte citroensmaken gedecoreerd met 'Girl'schild.

Omdat dit een gepersonaliseerd product is, dat je zelf hebt ontworpen, kan het niet worden geruild.

luchtige cake

aardbeienbavarois

chocoladeschaafsel

kleurig schild
Even OT, maar wat is het toch met die 'spatieziekte'? Ik las 'geboorte taart' als geboorte van een taart, net als 'geboorte kind' of 'verjaardag vader' bijvoorbeeld. Het mag echt gewoon aan elkaar...
quote:elninjoo schreef op 12 maart 2010 @ 10:32:

Lijkt me best lekker. Ik vind die muisjes namelijk wel lekker, maar sla beschuitjes meestal af omdat helaas hele volksstammen ze besmeren met vieze gore halvarine ipv met roomboter.ga jij wel eens op kraamvisite dan El Ninjoo?
Elninjo! Heb je weleens beschuit met muisjes gegeten?

M.a.w. ben je wel eens op kraambezoek geweest???????

*gaat weer op stoel zitten*

quote:castorella schreef op 12 maart 2010 @ 10:42:

[...]

ga jij wel eens op kraamvisite dan El Ninjoo? nou, dat wil ik ook weleens weten.

[...]

ga jij wel eens op kraamvisite dan El Ninjoo? Ik meende ook ergens ooit een keer gelezen te hebben dat ze daar niet aan deed.

[...]

ga jij wel eens op kraamvisite dan El Ninjoo?

Alleen onder werktijd (bij mijn collega's)

Maar een trotse verse opa durft ook rustig beschuiten met muisjes mee naar kantoor te nemen hoor!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/

Als je iets bijzonders of persoonlijks wilt zou ik hier eens rondsnuffelen. Er zijn heel veel dames die in opdracht een leuke taart voor je maken. je kunt er ook een opdrachtje plaatsen volgens mij.
Beetje raar dat je bakker zich bemoeit met je keuze voor een taart. Als jij dat wil bestellen, moet je dat doen. Wat heeft die bakker daarmee te maken. (helemaal als het voor de grap is)

Mij lijkt die taart wel lekker, ik hou wel van die muisjes!
Die geboortetaart van de Hema heb ik 3 weken geleden gekregen en die was heerlijk!

DTEEZ!
Mijn schoonmoeder maakt deze taart bij geboortes en ik kan je wel vertellen dat ze heerlijk smaken. In principe is het gewoon cake met slagroom en muisjes.

Wij doen bijvoorbeeld ook zandgebakjes met slagroom en muisjes als er bezoek komt. Dan hoef je niet de beschuit met muisjes op tafel te zetten, maar heb je gewoon een lekker koekje.
Djoels, zaten daar die anijsmuisjes op?

Mijn bakker bemoeit zich ermee omdat dat een zakenrelatie en persoonlijke relatie is en hij gewoon graag goede adviezen geeft Is niet zo'n bakker waar je binnen loopt, maar een leverancier.
Ik heb wel eens een roze kwarktaart gemaakt, gewoon van dr. oetker. En daar muisjes over heen gestrooid. Was makkelijk en lekker al zeg ik het zelf.
Schuddebuikje, die griesmeeltaart lijkt me echt heeeeerlijk!! Doe je er ook weleens iets anders op/in dan honing/muisjes? Ik ga m uitproberen
quote:Linndaatje schreef op 12 maart 2010 @ 10:55:

Djoels, zaten daar die anijsmuisjes op?

Mijn bakker bemoeit zich ermee omdat dat een zakenrelatie en persoonlijke relatie is en hij gewoon graag goede adviezen geeft Is niet zo'n bakker waar je binnen loopt, maar een leverancier.Okee Vond het een beetje vreemd maar nu begrijp ik het wel.
quote:meerkleur schreef op 12 maart 2010 @ 11:04:

Schuddebuikje, die griesmeeltaart lijkt me echt heeeeerlijk!! Doe je er ook weleens iets anders op/in dan honing/muisjes? Ik ga m uitproberen

Ja, heel vaak HIj is ook lekker, vooral als je van 'kleffe cake' houdt

Ik maak hem vaak met honing en amandelschaafsel of gerapte kokos. Maar aux naturel is ie ook erg lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven