Geld & Recht alle pijlers

Vraagje over bijzondere bijstand

06-03-2010 16:37 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag (uiteraard in het weekend, een mens moet bij dit soort zaken vooral in paniek raken) kreeg ik een brief van het LBIO in verband met eigen bijdrage weekendpleegzorg.

Laten we het erop houden dat ik in zo'n weekend als de kinderen bij mij zouden zijn een heel stuk minder geld kwijt zou zijn dan nu ze bij hun pleeggezinnen zijn. Sterker nog: deze bijdrage zet een flinke streep door de extraatjes die ik tot nu toe wel kon financieren.

Krijgt iemand met een alleenstaande ouder uitkering normaal gesproken bijzondere bijstand voor deze bijdrage? Wie helpt me voor maandag iets wijzer te worden?
Alle reacties Link kopieren
Kijk alsjeblieft uit met uitbreiding van de hulpvraag. Mijn dochter kreeg na 15 jaar te horen dat pappa contact wilde, is weggelopen...Ik ben mijn 2 andere kids bijna kwijtgeraakt, mijn huis, alles. Ik moest 25,- zakgeld per week betalen, 60 busgeld per maand, en lbio bijdrage voor jeugdzorg was 119,50 pm en dat van een uitkering. ( de Lbio bijdrage kreeg ik wel vergoed!!! )'Ik kreeg ook GEEN kinderbijslag meer, omdat de kosten net 2 euro onder de norm vielen... Ik heb ze daarom met alles tegen gewerkt zodat ze mij uit de ouderlijke macht zouden ontzetten. Ik had geen keus, ik moest 2 kids eten geven van 10 euro per week, voedselbank etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven