Gezondheid alle pijlers

Mediale reefplastiek ervaring

13-03-2010 14:14 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een afwijking aan mijn knieen genaamd patellofemoraal pijnsyndroom. Dit betekend dat mijn knieschijf niet goed spoort in mijn bovenbeen.

Ik kom in aanmerking voor een operatie genaamd mediale reefplastiek. Hierbij wordt je band aan de binnenkant van je knie ingekort zodat je knieschijf weer goed spoort.

Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben en/of ook zo`n opperatie hebben ondergaan zodat ik makkelijker kan bepalen of ik het wel of niet doe.

Alvast bedankt!
Hoi,

Ik heb deze operatie niet gehad (nog) kan daar niet over praten.

wel heb ik het zelfde als jij en loop nu 2 maanden bij de fysio ,mijn knieschijf spoort ook niet in de groeve en mijn knie is instabiel.

heb jij ook fysio gehad? en wat voor klachten heb je nu als ik vragen mag?

Ik heb dus wel een reef plastiek aan mijn enkel gehad en die is goed verlopen en ik zwik niet meer.
Ik heb zeker alles bij elkaar 2 jaar fysio gehad met 0 resultaat. Ook heb ik steunzooltjes gehad en ook dit hielp niet.

Nu heb ik de klachten bij lang lopen dat mijn knieen voelen of er een strakke band omheen zit terwijl ze heel dik zijn. Dit heb ik ook bij zitten of lang staan. Het wordt wel steeds erger, wordt tegenwoordig wel eens wakker van de pijn.

Met de McConnel tape techniek gaat het wel beter alleen dit werkt maar voor een paar uur. Met de operatie zou je hetzelfde effect bereiken alleen dan hopelijk voor altijd.
Hoi

Ik heb pas de operate mediale reefplastiek aan mijn knie gehad. Zit opdit moment nog in mijn spalk. Zou graag reactie willen van mensen die ervaring hebben met deze operatie?

Vast bedankt
Mag ik vragen hoe dit begonnen is bij jou?

Wat en hoe je eerste klachten waren?

Ik heb vorigjaar ineens aan beide knieen klachten gekregen. Zo erg dat ik op een gegeven moment niet langer dan 10 minuten kon staan. Dan werden mijn knieen warm, rood en dik. (in die volgorde) Ik heb er fysiotherapie voor gehad maar nu komen mijn klachten weer langzaam terug.
Mijn klachten komen niet overeen met die van jou. Ben je al onder behandeling van een orthopeed? Anders weet ik een hele goeie bij mij konden ze eerst de diagnose niet vinden, ben toen voor een secund opinium gegaan en die konden mijn verder helpen. Ik had wel last met staan. Mijn knieschijf ging niet goed in zijn groef waardoor er irritatie ontstaat in de knie. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het van je
@marciaw1

Mag ik vragen wat jouw klachten waren en wat voor onderzoeken je hebt gehad tot ze over gingen tot deze operatie?

Ik moet volgende week voor een mri van m,n knie.

Ik heb al heel lang last van subluxatie's van m,n knieschijf.

de ene dag gaat het beter als de andere ,het is een heel naar rot gevoel als m,n knieschijf weer gedeeltelijk wegschiet de ene keer met pijn erna de andere keer weer niet.
Hoi esmee,

Mijn klachten zijn ontstaan na een val. Heb oa ook een mri gehad daarop konden ze niks vinden klachten hielden aan. Toen hebben ze besloten een kijkoperatie te doen daarbij ook niks gevonden alleen vertelde hij mij dat mijn knieschijf anders is dan normaal maar hij dacht niet dat mijn klachten daar vandaan kwamen. Dit ziekenhuis wilde niks meer doen moest er mee leren leven terwijl na de kijkoperatie mijn klacht zwaar verergt was. Besloten voor een secund opinium te gaan. Ben terecht gekomen bij een goeie arts hij kon vanaf mijn oude mri aflezen wat ik heb. Een geboren afwijking aan mijn knieschijf door de val heb je de klacht gekregen. Je knie gaat niet goed in zijn groef. Hij vertelde dat de kijkoperatie de klacht kan verergeren met een kijkoperatie blazen ze je knie op zodat ze goed kunnen kijken de pezen en bandjes worden daardoor ook opgerekt daardoor neemt je klacht oa toe en door verslaping van spieren. Moest eerst een tijdje tapen daarmee zet je je knieschijf op een andere plaats dat tapen ging heel goed kon weer langer staan. Daarom besloten de operatie te ondergaan ze korten je pezen in zondat je knieschijf weer goed loopt. Ik kon ook niet lang staan pijn zat aan de binnenkant van de knie. Hoop dat je Hier iets mee kan als je vragen hebt vraag gerust! Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven