bizarre wens van ex van vriend...

13-03-2010 23:35 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet eventjes mijn ei kwijt, het zit me momenteel erg hoog:

Ik ben inmiddels al een aantal weekjes zwanger en vriend en ik zijn daar erg gelukkig mee.

Mijn vriend heeft uit een vorige relatie al een kind en momenteel is de verstandhouding tussen hem en zijn ex erg bekoeld. Dit heeft te maken met mijn komst in zijn leven. Dat is overigens geen reden dat het uit tussen hem en zijn ex, het ging gewoon niet meer. Dat ik kort daarna in zijn leven ben gekomen (anderhalve maand later) en niet meer ben weggegaan, neemt zij hem erg kwalijk. Sindsdien wordt er een machtstrijd gevoerd; Zij bepaalt de gang van zaken, dreigt met rechtzaken en om het contact tussen vriend en zijn zoon te verbreken. Soms lijkt het een beetje beter te gaan, totdat er weer iets voorvalt wat zij niet wil en komen de dreigementen en de chantages boven tafel en begint het weer van voor af aan. (Mijn vriend heeft overigens een advocaat, die hij om advies kan vragen) Niet alleen zij, ook haar vader kan behoorlijk wat neer zetten. Ex wil niet dat ik in contact kom met hun zoon, ondanks dat we samenwonen. Ik mag althans niet alleen met hem zijn, omdat ze dan bang is dat ik de moederrol teveel op me zal nemen. Dit is niet aan de orde, in mijn ogen..Ik zal nooit de moederrol op me kunnen nemen en heb respect voor haar rol als moeder. Ze heeft tevens een aantal weken geleden aangeven mij te willen leren kennen. Ik heb aangegeven hier zeer zeker voor open te staan. Het leek me een stapje in de goede richting. Volgende week zouden we kennismaken.

In eerste instantie wilden we mijn zwangerschap nog eventjes voor ons houden, tot na de drie maanden. Maar nu is zij via via (geen idéé hoe) er toch achter gekomen dat ik zwanger ben.

Vanmiddag belde ze mijn vriend op, schreeuwend en krijsend. Mijn vriend heeft haar geprobeerd te kalmeren, maar dit werkte alleen maar averechts. Uiteindelijk heeft hij haar weggedrukt en daarna haar telefoontjes/smsjes (in korte tijd 20 telefoontjes en 8 smsjes) genegeerd.

In de avond kreeg hij een mail van haar waarin ze schreef dat ze hoopte dat ons kindje dood geboren zou worden of met een ziekte. Mijn vriend wilde me dit niet vertellen, maar nadat ik toch graag wilde weten wat er aan de hand was (hij was stil, leek wel een beetje verdrietig) kwam de aap uit de mouw. Ik reageerde eerst een beetje lacherig, kon moeilijk begrijpen dat iemand zo kan reageren maar na het lezen van haar mail is dit omgeslagen in boosheid en verdriet.

Ze is in mijn ogen nu echt veel te ver gegaan, zonder dat ik haar ooit heb leren kennen. Ik heb daar op dit moment ook totaal geen behoefte meer aan.

Wanneer ze dit in haar boosheid zou schreeuwen, zou ik dit nog eventueel kunnen zien als impulsieve uitspraak door boosheid...maar een mail vind ik anders. Ze heeft er over kunnen nadenken en had eventueel de mail kunnen wegklikken. Maar dat heeft ze niet gedaan en dat maakt me boos.

Mijn vriend is op dit moment weg, zal morgenochtend pas weer thuis komen. En leek ik het eerst wel van me af te kunnen zetten, momenteel zit het erg hoog.

Die kennismaking die gepland staat voor volgende week, gaat wat mij betreft niet meer door. Ik ben echter wel erg bang, dat wanneer ik dat annuleer zij wederom gaat dreigen met het contact tussen vriend en zijn zoon.

Dames, hebben jullie adviezen?
quote:traincha2 schreef op 14 maart 2010 @ 00:02:

Die mail was toch ook aan de vriend van TO gericht?Het kind is toch niet van haar vriend alleen, DUH!
[quote]Enneaaa schreef op 14 maart 2010 @ 00:02:

Nah als zou het drie weken nadat mijn vent vertrokken was zijn gebeurd. Geen haar op mijn hoofd, ik zou ze die kijk in mijn emotie niet gunnen.

Heel goed verwoord.
quote:Schilderspalet schreef op 14 maart 2010 @ 10:13:

[...]

En waar is het fatsoen van de andere partij???? Naar mijn mening ver te zoeken.

Kom op je laat je toch niet schofferen door de eerste de beste ex van iemand? Pffffffffffffffffffffff wat denkt ze wel niet.

Aan mij had de ex een he-le slechte gehad.jaja.....lees jij nou eerst de rest maar eventjes en kom dan maar weer terug.
quote:Brown_Eyes schreef op 14 maart 2010 @ 12:34:

[...]

Het kind is toch niet van haar vriend alleen, DUH!Maar TO werd toch niet aangevallen! DUH!
quote:agueda schreef op 14 maart 2010 @ 00:15:

@ heart: Nou, ik ken mijn vriend inmiddels wel langer hoor. :)Mijn vriend is heel betrouwbaar, ik kende hem al langer (via werk) maar anderhalve maand na het verbreken van hun relatie hebben wij een relatie gekregen.jij was vrij, neem ik aan?
quote:traincha2 schreef op 14 maart 2010 @ 12:37:

[...]

Maar TO werd toch niet aangevallen! DUH!Als je een kind aanvalt, val je ook de moeder aan, DUH!
[quote]Brown_Eyes schreef op 14 maart 2010 @ 12:24:

Ordinair gezegd; schijt aan hebben!

Het is duidelijk een labiel geval.

Dat ze even kwaad is, kan ik me wel voorstellen.

Maar dat kan ze voor zichzelf houden, hooguit wat ruwe woorden naar ex. Maar een mail sturen geeft wel aan dat ze vrij ziek is...

Ik zou medelijden met haar hebben en de afspraak uiteraard niet door laten gaan. Laat ze eerst maar kalmeren.

Verder zoveel mogelijk afstand bewaren van haar en lekker jullie leventje leiden met de baby![/quot

Ben jij soms familie van dr Freud? Doe even normaal zeg.
Ik vind ook dat je het vrij hard zegt maar ben het wel met je eens, spinster. Als je echt het belang van kind 1 voorop zet, maak je niet direct kind 2. Kind 1 heeft al te veel te verwerken gehad en kan het gevoel hebben 'ingewisseld' te worden.

Maar zoals je klinkt TO, denk ik dat je er goed mee bezig bent. Het is natuurlijk totaal gestoord hoe ex reageert, en heel verstandig en sterk van je om dat te negeren. Heel veel succes en plezier met je zwangerschap.
quote:Brown_Eyes schreef op 14 maart 2010 @ 12:39:

[...]

Als je een kind aanvalt, val je ook de moeder aan, DUH!Doe toch niet zo onnozel. Die mail was aan haar ex gericht en niet aan haar. DUH!
quote:agueda schreef op 14 maart 2010 @ 12:30:

Het is ook niet zo dat ik een hekel aan haar heb. Ik ken haar niet. Ze is de ex van mijn vriend en ik hoor natuurlijk de verhalen van zijn kant. Daar kan mijn mening over gekleurd worden en het voorval van gisteren zou zeker niet het tegendeel bewijzen. Maar ze blijft wel de moeder van zijn zoon en wat ik merk gaat ze voor hem door het vuur en wil ze het aller aller beste voor hem. Ze heeft zo haar "buien", dan is ze behoorlijk moeilijk in de omgang maar ooit was mijn vriend verliefd op haar en heeft hij nu een kind met haar. Dus die verhouding tussen hen is ook anders geweest en niet voor niets denk ik.

En wb die doodwens; Ik zal het advies van Wuiles ter harte nemen en nog een aantal keer tot 20 tellen. Wie weet komt ze er zelf nog wel op terug en zie ik dan wel weer verder. Niemand heeft er wat aan om flink ruzie te gaan maken en zo zit ik helemaal niet in elkaar. Geen zin in om te gaan bekvechten wat te kosten zou kunnen gaan van een kind.

Dit soort ruzies gaat in de eerste plaats ten koste van jezelf, je eigen relatie en je eigen leven. Ik weet helaas uit ervaring dat het niet eenvoudig is om op bepaalde momenten tot twintig, of nog veel verder, te moeten tellen. En toch is het de moeite waard om zelf de regie te houden over je reacties, je niet te laten provoceren en vast te houden aan je eigen waarden en normen. Succes daarbij!
quote:traincha2 schreef op 14 maart 2010 @ 12:40:

[...]

Doe toch niet zo onnozel. Die mail was aan haar ex gericht en niet aan haar. DUH!

Je bent echt niet wijs, he?

HET GAAT OM HUN KIND!!!
quote:traincha2 schreef op 14 maart 2010 @ 12:39:

[quote]Brown_Eyes schreef op 14 maart 2010 @ 12:24:

Ordinair gezegd; schijt aan hebben!

Het is duidelijk een labiel geval.

Dat ze even kwaad is, kan ik me wel voorstellen.

Maar dat kan ze voor zichzelf houden, hooguit wat ruwe woorden naar ex. Maar een mail sturen geeft wel aan dat ze vrij ziek is...

Ik zou medelijden met haar hebben en de afspraak uiteraard niet door laten gaan. Laat ze eerst maar kalmeren.

Verder zoveel mogelijk afstand bewaren van haar en lekker jullie leventje leiden met de baby![/quot

Ben jij soms familie van dr Freud? Doe even normaal zeg.
Volgens mij ben jij Traincha ook zo'n hopeloze ex (geweest) het klinkt jou allemaal erg normaal in de oren.

Laat ze eerst maar eens accepteren dat deze man verder gaat met zijn nieuwe gezin, alvorens doodwensen te mailen, het zielige mens.
@ wuiles: De reden dat ik gisteravond mijn topic plaatste was niet om adviezen te krijgen hoe ik haar het beste terug kan pakken. Het was bedoelt om weer een beetje helder in mijn hoofd te worden, zodat ik haar in de toekomst gewoon een keer te woord kan staan op een rustige en respectvolle wijze. Ik probeer hierin namelijk inderdaad vast te houden aan mijn eigen normen en waarden.

In die mail werd overigens geschreven dat ze hoopte dat "ons kind" dood geboren zou worden of althans met een ernstige ziekte zodat "ons kind" voor het leven getekend zou zijn. In feite valt ze mij daar ook mee aan. En ik zou haar boosheid begrijpen en zelfs op zijn plaats vinden. Heel logisch, maar een ongeboren kind dood of een ziekte toewensen vind ik een niveautje te laag. Ik ga daar niet in mee, ik laat het maar.
Ik heb geen ex en ik ben ook geen ex. En net zoals ik de mail van die ex niet normaal vind, vind ik de reacties van sommige mensen op die mail, waaronder jij bruinoog, ook niet normaal. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is om ex te negeren en alsof het normaal is om het belang van het kind maar uit het oog te verliezen enkel en alleen omdat je ego geknakt is.
Hey agueda.

Ik vind dat je het super handelt. Snap heel goed dat je je ook aangesproken voelt. Ik voel me al aangesproken als de buurjongen van de oma van mn vriendin zegt dat mn trui lelijk is, laat staan als de ex van mn vriend zou zeggen dat ze hoopt dat mn kind dood gaat.

Vind het heel dapper dat je er niet in mee gaat. Weet die ex dat jij weet van het mailtje? Want zo nee, dan gaat ze er natuurlijk niet over beginnen. Ik vind dat je best mag aangeven dat je dat echt niet vond kunnen. Dat je graag opnieuw wil beginnen met haar, maar dat je dat nog wel kwijt moest omdat het je gekwetst heeft. En als het echt zoon bitch blijkt te zijn die dan alleen maar blij is dat ze je gekwetst heeft, dan zit een normale verstandhouding er toch niet in.

Succes ermee! Blij dat jij nog wel volwassen kan reageren in tegenstelling tot sommige reacties.
quote:agueda schreef op 14 maart 2010 @ 12:52:

@ wuiles: De reden dat ik gisteravond mijn topic plaatste was niet om adviezen te krijgen hoe ik haar het beste terug kan pakken. Het was bedoelt om weer een beetje helder in mijn hoofd te worden, zodat ik haar in de toekomst gewoon een keer te woord kan staan op een rustige en respectvolle wijze. Ik probeer hierin namelijk inderdaad vast te houden aan mijn eigen normen en waarden.

In die mail werd overigens geschreven dat ze hoopte dat "ons kind" dood geboren zou worden of althans met een ernstige ziekte zodat "ons kind" voor het leven getekend zou zijn. In feite valt ze mij daar ook mee aan. En ik zou haar boosheid begrijpen en zelfs op zijn plaats vinden. Heel logisch, maar een ongeboren kind dood of een ziekte toewensen vind ik een niveautje te laag. Ik ga daar niet in mee, ik laat het maar.Wijs. Bewaar die mail en hou vast aan je eigen waarden en normen. Dit zal misschien niet de laatste keer zijn dat je tot twintig moet tellen. Het goede nieuws is dat het steeds een beetje makkelijker zal gaan
quote:traincha2 schreef op 14 maart 2010 @ 12:52:

Ik heb geen ex en ik ben ook geen ex. En net zoals ik de mail van die ex niet normaal vind, vind ik de reacties van sommige mensen op die mail, waaronder jij bruinoog, ook niet normaal. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is om ex te negeren en alsof het normaal is om het belang van het kind maar uit het oog te verliezen enkel en alleen omdat je ego geknakt is.Refereer je hierbij ook aan mij? In dat geval wil ik graag verduidelijken dat wat mij betreft niet de ex maar haar negatieve gedrag genegeerd zou moeten worden.
quote:wuiles schreef op 14 maart 2010 @ 12:58:

[...]

Bewaar die mail Met welk doel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In dit geval is negeren legitiem.

En ik zie nergens staan dat ik heb gezegd dat het belang van kind er niet meer toe doet, dat maak jij er weer van.

Overigens kan een trieste ex niet je ego knakken als je verder gezond bent.
Ben het eens met Spinster dat vader niet heeft laten zien dat hij veel waarde hecht aan het belang van zijn zoon. Als je vanuit het belang van het kind redeneert zorg je eerst voor rust en stabiliteit en voor een goede omgangsregeling en goed contact met de ex voordat je je zoon laat kennismaken met een nieuwe liefde en al helemaal voordat er een nieuwe baby komt
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 maart 2010 @ 13:03:

[...]

Met welk doel?Als het conflict over de bezoekregeling en dergelijke niet wordt opgelost dan kan het van belang zijn aan te tonen dat de andere partij zich niet constructief heeft opgesteld. Helaas.
quote:agueda schreef op 14 maart 2010 @ 01:14:

@ spinster: laat ik allereerst eventjes vermelden dat mijn vriend zijn zoon echt op nummer een zet. Dat hij daarom heen keuzes maakt waar niet iedereen achter staat of zal begrijpen, wil nog niet zeggen dat hij "een slechte vader" is. Want hij zet zijn zoon op nummer 1, heeft al behoorlijk veel gelaten en gedaan om zijn zoon te mogen zien.

Daarnaast, mocht ik het gevoel hebben dat dit niet het geval zou zijn, dan zou ik hiervoor niet gekozen hebben. Ik weet dat mijn vriend een toegewijde vader is en de momenten dat zijn zoon hier is dan zie ik een man die ontzettend geniet van de aanwezigheid van zijn zoon.

Nou nou nou....

Zo toegewijd ben je natuurlijk niet als je een kind van 2 binnen een jaar twee keer opzadelt met een zwangerschap.
Am Yisrael Chai!
Is het eerste kind pas twee???
Maar eens met FV een toegewijde vader is het niet, te meer omdat het allemaal een bewuste keuze was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven