Als vrouw initiatief nemen?

14-03-2010 13:39 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een stelling voor zowel de vrouwen als de mannen:

Tegenwoordig is er niks mis mee om als vrouw een beetje initiatief te tonen als je iemand wel ziet zitten.

Is dat waar? En tot hoever kun je dat doorzetten?

Een vrouw die initiatief toont

Totaal aantal stemmen: 101

Is niks mis mee (69%)
Moet voorzichtig zijn de man niet weg te jagen (25%)
Is opdringerig, een man moet kunnen jagen (6%)
Wij leven toch niet meer in de 19e eeuw. Vrouwen kunnen gerust het initiatief nemen, mits niet te opdringerig. Maar dat uitgangspunt geldt natuurlijk ook als mannen het initiatief nemen.
Ik zie ook niet in waarom dat niet zou kunnen.
Nou, als de man in kwestie er niet tegen kan, weet je meteen wat je eraan hebt
Nederlandse mannen zijn anders niet zo van die jagers!

In 90% van de ONS's die ik heb gehad, heb ik zelf de jacht moeten openen.
Wat een achterhaalde stelling.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
In mijn flat wordt nog regelmatig de deur voor me open gehouden door oude mannetjes, zouden die dan met me flirten?

Want als je de gemiddelde nederlandse knul voor je neemt, die komt dan niet verder dan naar je staren.. of tien keer langs je lopen onderweg naar het toilet..

En als je dan ondanks zijn poging tot jagen besluit dat ie best heel ok is, schrikt ie zich dood als je m een drankje aanbiedt!

Pff... lastig hoor hahaha!
..popcorn?
Tuurlijk kan dat niet, als je iemand leuk vind moet je je zakdoekje laten vallen en afwachten wat hij doet....zo gaat dat al eeuwen en waarom zou dat moeten veranderen
@Nouschi, dus jij vindt dat een vrouw geen initiatief moet tonen? Ik snap je niet helemaal...

@Rary, Dat is wel grappig! Deed je dat dan ook vrij direct?

Ik bedoel, inmiddels is het wel duidelijk dat voordat de man een toenadering doet de vrouw al gelokt heeft met flirterig gedrag. Maar vraag je hem dan ook actief uit en bel je zelf om een daadwerkelijke afspraak te maken? Vindt je het dan niet erg dat een man dan geen moeite doet voor jou? (later wel hoop ik, maar voor die date)
Als we op de mannen moeten wachten gebeurt er nooit iets, de meesten zijn inmiddels te goed afgericht om nog te durven
quote:ladiosa schreef op 14 maart 2010 @ 13:51:

Als we op de mannen moeten wachten gebeurt er nooit iets, de meesten zijn inmiddels te goed afgericht om nog te durven
Dat ging als volgt. Ik stond in de kroeg, zag een lekkere vent, keek hem langdurig aan, liep dan op hem af, begon een onzinnig kletspraatje, ging dan staan zoenen en vroeg dan of ie mee ging naar huis...
Wat lotje dus zegt.

Ik vind eignelijk dat mensen zich veels te veel aantrekken van wat wel of niet zou horen. Nee, ik heb het niet over fatsoensnormen natuurlijk, maar over de 'liefdesregels'. Zoek lekker zelf uit wat voor jou en de ander werkt. Dat is toch het enige dat belangrijk is?
quote:nola schreef op 14 maart 2010 @ 13:48:

In mijn flat wordt nog regelmatig de deur voor me open gehouden door oude mannetjes, zouden die dan met me flirten?

Want als je de gemiddelde nederlandse knul voor je neemt, die komt dan niet verder dan naar je staren.. of tien keer langs je lopen onderweg naar het toilet..

En als je dan ondanks zijn poging tot jagen besluit dat ie best heel ok is, schrikt ie zich dood als je m een drankje aanbiedt!

Pff... lastig hoor hahaha! Nou zo een heb ik nu dus mee te maken en ik ben niet zo gewend dat ik initiatief moet tonen. Best ouderwets I know. En ik heb er geen problemen mee, behalve dus dat ik ondanks dat er geen enkel wolkje aan de lucht is toch bang ben dat ik hem afschrik met mijn directe houding.
quote:yasmijn schreef op 14 maart 2010 @ 13:51:

[...]

Behóórlijk ouderwets! En als je hem hiermee af zou schrikken dan weet je toch meteen wat een ongeëmancipeerde boer het is?
En toch schrikken ze!

En wat doe je dan..nadat ze geschrokken zijn?
..popcorn?
Maar eerlijk gezegd vind ik het ook wel leuk hoor, als een man je het hof maakt. Ik wilde eerst zeggen 'moeite voor je doet', maar dat klinkt al gauw als spelletjes spelen en daar heb ik helemaal niks mee.

Maar een man die niet tegen een initiatiefrijke vrouw kan, tja, dat vinnik helemaal niks.
Voor zover ik weet zijn de meeste mannen wel blij als je even aangeeft dat je het wel ziet zitten. Een blik met glimlach, een knipoogje... De rest gaat vanzelf.

Bij mij althans... toen ik nog jong was...

*diepe zucht*

Enfin, ik ben al ruim 17 jaar onder de pannen. Dus het zou kunnen dat het tegenwoordig misschien ietsje anders verloopt
quote:mamalief schreef op 14 maart 2010 @ 13:50:

Tuurlijk kan dat niet, als je iemand leuk vind moet je je zakdoekje laten vallen en afwachten wat hij doet....zo gaat dat al eeuwen en waarom zou dat moeten veranderen

Dus ttoen namen de vrouwen al het initiatief, ze konden echt dat zakdoekje wel vasthouden hoor, als ze de man in kwestie niet zagen zitten.

Ze suggereerden hoguit dat de man het initiatief nam, en die man trapt er nog steeds in ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:mamalelie schreef op 14 maart 2010 @ 14:00:

Voor zover ik weet zijn de meeste mannen wel blij als je even aangeeft dat je het wel ziet zitten. Een blik met glimlach, een knipoogje...

Ja. Ook zij lopen niet graag een blauwtje.

Maar wij vrouwen hebben altijd al initiatief getoond, toch? Misschien iets omslagtiger dan tegenwoordig; maar " vroeger " liet je toch een vriendin tegen de vriend van Leukerd zeggen dat wat jou betreft.... etc. ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat wij niets anders doen dan het initiatief nemen, maar volgens mij is het wel handig om het zo te doen dat er voor de man nog wat te jagen valt.

Jezelf aanbieden op een zilveren schaal met een appeltje in je mond lijkt me ietswat te gretig overkomen op een man en daarom niet erg aantrekkelijk.
Ben gedeeltelijk akkoord. Een beetje initiatief tonen kan geen kwaad, maar bedoel je dan als je de man in kwestie nog niet kent?

Als je al aan het daten bent met een man en als vrouw veel initiatief neemt, denk ik dat het minder positief kan uitdraaien. Ofwel vinden ze het wel makkelijk zo (geen uitdaging), ofwel schrikken ze af, ofwel zijn ze niet zo 'into you' en aangezien je zelf veel iniatief neemt, heb je dat dan niet meteen door.
quote:Rary schreef op 14 maart 2010 @ 13:45:

Nederlandse mannen zijn anders niet zo van die jagers!

In 90% van de ONS's die ik heb gehad, heb ik zelf de jacht moeten openen.OF dat zegt veel over jou ! DAT kan ook.....
Aliquando et insanire lucundum est
Ik ben er ook helemaal voor dat vrouwen een gesprek kunnen gaan beginnen met iemand die ze helemaal zien zitten. Het gesprek zou dan kunnen leiden tot meer.

Als je niet te opdringerig wilt overkomen, zou je eerst oog-contact kunnen maken, zonder direct op hem af te stappen, en kijken of hij reageert. Als hij niet reageert, betekent niet zonder meer dat hij je afwijst. Dat zou eigenlijk pas duidelijk moeten worden na een gesprek. Als het gesprek goed loopt, of er ontstaat een klik of seksuele spanning, zit je geramd, lijkt me.

Ik zie veel van die signalen niet. Als je op me afstapt en een gesprek begint, weet zowel jij als ik waar we aan toe zijn. Als je niet op mij afstapt, weet je nog niets. Als ik niet reageer getuigt dat niet zonder meer van desinteresse.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven