Oneliners in de opvoeding

03-03-2010 15:54 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms kunnen ze de angel uit een wat narrige situatie halen. Soms lucht het je zelf op om er eentje in te gooien. Soms heb je niet meer woorden nodig dan wat in een zin past.

Wie heeft er goede?

Ik start met:

Voor de koffie niet zeiken.
quote:asaatje76 schreef op 05 maart 2010 @ 19:57:

.......

En wat zeg je dan...?Dat flikte m'n moeder me een keer op m'n 21ste, toen de slager me vroeg of ik de grillworst wilde proeven
quote:Squirrel schreef op 04 maart 2010 @ 22:00:

Tegen andere volwassenen: "Je krijgt er zoooveel voor terug"Haha, dat zei ik laatst ironisch tegen iemand (vader van 3), die daarop droog antwoordde "ja, een lege portemonnee"....
Nothing happens for a reason
Eerst plassen dan handen wassen
'Een stoel heeft 4 poten'

'Niet over de leuning van de bank" (klemtoon op elke lettergreep als broertjes weer eens de leuning als glijbaan gebruikten)

'Kijken doe je met je...'

'Ogen', zegt dochter dan braaf, om vervolgens alles vast te pakken

'Ik wil drinken'

'Ja, en papa wil een Porsche'

En idd. 'nu is het klaar', 'saaaamen spelen', 'mama is de baas!'
[
Was in de wasmand!
Stiefdochter: Maaaaarijeeeee!! Waar is mijn DS?? Waar is mijn oplader?? Waar ligt mijn tennisracket???

Ik:

"Verder kijken dan je neus lang is"

"Eerst zoeken en dan pas roepen"

Nog één waar ze altijd erg om moet lachen:

"Als je nog even wacht zijn je kleren zo vies dat ze pootjes krijgen en zelf wel naar de wasmand lopen.."
Het is te vroeg voor 'nee'.
Hier komt 'helaas pindakaas' regelmatig voorbij.
Zijn je oren stuk?
"wat eten we?"

"lekker"

"ik vind...."

"wat je vindt moet je naar de politie brengen"

"dat is niet eerlijk"

"klopt. De wereld is niet eerlijk. En?"

"ik wil..."

"ik wil de staatsloterij winnen. Gebeurt ook niet"

"ik wil niet..."

"geeft niet hoor, doe je het toch niet. Trouwens, wat eet jij vanavond, en waar ga je slapen?"

en recent meegemaakt:

"ik loop weg!"

"veel plezier kerel, we hebben nog een paar reserve hoor"
Ik zeg heel vaak;

mama is de baas!

1,2,3 NU!

Hassan Jas an

(als we weg moeten en hij wil niet mee en zijn jas niet aan)
Stressed is just desserts spelled backwards
Mijn moeder zei altijd: er zijn ergere dingen in de wereld!
hahaha, als moeder in wording heb ik druk meegeschreven.

Verder gebruik ik in de les nog wel een:

- moeten we jullie even alleen laten (als een jongen en meisje erg veel met elkaar zitten te kletsen/klieren)

- als een jongen 'kut' zegt: niet vloeken met wat je nog nooit geproefd hebt. En als ze dan zeggen: hoe weet jij dat nou? Zeg ik: dat zie ik aan je bovenlip! (wel een beetje op het randje)

- of : kut --> 'denk aan je taal: he jakkes, wat bijzonder teleurstellend is dat nou! (of iets anders flauws)'

- als een bovenbouwer zeurderig 'mevrouhouw' zegt, dan zeg ik: zeg, ik ben je moeder niet.

- als een lln. zegt dat zij iets niet mogen en ik wel: 'dan moet je maar docent worden' of 'het leven is niet eerlijk'

Oneliner van mijn schoonmoeder (tegen haar kinderen soms vroeger): ik houd heel veel van je, maar ik mag je nu even niet.
Let maar op jezelf dan heb je het al druk genoeg.

Dank u.

En een paar nieuw in gebruik te nemen:

Huppeldepup (als er iemand aangespoord moet worden).

Eens kijken of het je binnen 60 seconden lukt, ga maar tellen (idem).
quote:Els76 schreef op 10 maart 2010 @ 17:24:

hahaha, als moeder in wording heb ik druk meegeschreven.

Verder gebruik ik in de les nog wel een:

- moeten we jullie even alleen laten (als een jongen en meisje erg veel met elkaar zitten te kletsen/klieren)

- als een jongen 'kut' zegt: niet vloeken met wat je nog nooit geproefd hebt. En als ze dan zeggen: hoe weet jij dat nou? Zeg ik: dat zie ik aan je bovenlip! (wel een beetje op het randje)- of : kut --> 'denk aan je taal: he jakkes, wat bijzonder teleurstellend is dat nou! (of iets anders flauws)'

- als een bovenbouwer zeurderig 'mevrouhouw' zegt, dan zeg ik: zeg, ik ben je moeder niet.

- als een lln. zegt dat zij iets niet mogen en ik wel: 'dan moet je maar docent worden' of 'het leven is niet eerlijk'

Oneliner van mijn schoonmoeder (tegen haar kinderen soms vroeger): ik houd heel veel van je, maar ik mag je nu even niet.

Dat gaat mij veel te ver. Ik mag hopen dat de leraren van mijn kinderen dat nooit zullen zeggen.

Mijn one liner: Ik kom zo, mama moet nog even iets op de computer doen (meestal forummen). Of drinken pakken, wasmachine vullen, boven iets pakken, etc etc.

Als één van de kinderen roept dat iets van hem/haar is: als je je ogen dicht doet, wat je dan ziet, dat is van jou. Ooit gehoord van een collega toen ik zelf nog geen kinderen had maar die heb ik altijd onthouden en gebruik ik inmiddels af en toe.,
Poep, wie heeft jou gescheten?
Bij dreigende driftbui omdat hij zijn zin niet krijgt:

Als je nou gaat huilen, dan hebben we dat vast gehad.

Werkt altijd!
Leuk hier!

Bij gekke uitspattingen heel droog vragen:

"Verder alles goed?"

(Dochter van 2,5 zegt dan ook altijd heel vriendelijk "Ja!" terug.)

"Ben je helemaal gek geworden??!"

"Mama, ik wil nog een snoepje/filmpje/niet naar school/..."

"Weet je wat jij dan hebt?"

"Nee?"

"Dikke pech."

Of gewoon na bovenstaande vraag: (Mama, ik wil...)

"O."

Of:

"Kun je dat ook vragen?"

Of:

"Ik dacht het niet."

Of:

"Wat denk je zelf?"

"Wat eten we?"

"Lekker."

(En o, wat vond ik het vroeger vreselijk dat mijn moeder dat niet wilde zeggen! En ik doe gewoon hetzelfde!)

Mijn moeders varianten op die vraag:

"Hussenmussen met je neus d'r tussen"

"Gebakken vensterbanken"

(En ik maar voor het raam staan kijken ... "die vensterbanken kán je toch niet bakken??")

Nog een van mijn moeder, die kon aan onze pink voelen of we aan het liegen waren.
quote:Zoomix schreef op 03 maart 2010 @ 16:29:

Ik tel tot drie!en dan begin ik weer op nieuw
Ik kan niet heksen. Standaard antwoord als ik 3 dingen tegelijk doe en mijn dochter ook nog 6 dingen wil.

Dat is mijn verantwoordelijkheid niet. Als ze weer eens iets kwijt is, haar huiswerk niet heeft gemaakt of iets vergeten is. Wat overigens heeeeeeeeeeeeel vaak voorkomt.

Vraag maar aan papa. Dan gaat het altijd over tv kijken. Mij boeit dat ding niet. Dus ze zoeken dat maar fijn samen uit.

Je hoeft het niet lekker te vinden, je hoeft het alleen maar te eten. Als ze weer eens zeurt dat ze het eten niet lekker vindt. Komt gelukkig steeds minder vaak voor.
anoniem_16114 wijzigde dit bericht op 14-03-2010 15:47
Reden: nieuw toetsenbord. Nog even wennen :)
% gewijzigd
Over het eten zei mijn vader altijd:" Hakkuhmuhtut met zeuruh appeluh" op zijn plat Haags.

Zeg ik ook tegen zoon, alleen zonder het platte Haagse accentje
dubbel
Nog een van mijn vader op de vraag wat hij gaat doen:" Poepen in een ouwe schoen, oplikken en overdoen".
quote:wiekje schreef op 05 maart 2010 @ 20:17:

[...]

Dat flikte m'n moeder me een keer op m'n 21ste, toen de slager me vroeg of ik de grillworst wilde proeven
Als reactie op de zoveelste 'wat?': Poep aan je gat! (ben er niet trots op maar hij werkt wel want zoon zegt daarna keurig mama wat zeg je)

Samen spelen, samen delen!

Hallo, hoor je mij?

Hand voor je mond als je hoest

Ik las ook ergens over de zin 'wie is er nu de baas'. Heb ik ook eens geprobeerd en ik kreeg daar het volgende antwoord op: 'papa' (leverde grote grijns op bij papa).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven