Gezondheid alle pijlers

sporten op de wii

15-03-2010 15:54 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja ik ben nou eenmaal geen sportschool ganger. Ik heb er zelf ronduit een fobie voor. Maar ja dat doet mijn gezondheid geen goed en vijf minuten fietsen naar het station....nou dan ben ik buitenadem . Het wordt dus tijd voor mijn conditie . Dus man lief....kijkt goed om me heen.....nog een keer...heeft twee wii fintness programma's gedownload.

Wie heeft ervaring mee en wat zijn jullie bevindingen met de wii en een fintnessprogramma?
Heb je wel het balanceboard dan?
ja daar wordt voor gezorgd, ik heb er een geleend en is het wat dan schaf ik er pas eentje aan. de balanceboard is niet mals qua prijs.
Balanceboard is dan wel goedkoper dan een abbonement op de sportschool.
Ik krijg er wel spierpijn van maar ben ook 'fobisch' voor de sportschool en bewegen.....
Ik vind het een voordeel dat je gewoon op dat ding kunt gaan staan als je net je bed uit komt ofzo. Niet eerst aankleden, naar de sportschool, omkleden, sporten, douchen, omkleden en naar huis.

BOvendien doe ik soms maar een workout van een half uurtje, en daarvoor zou ik nooit naar de sportschool gaan.

Het verschilt ook nog wel per spel wat je hebt of het zwaar is en of je zweet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wellicht is dit topic ook interessant voor je.

Wii sports active - wie nog meer?
Als je de sportschool enigzins wilt nabootsen, dan vind ik het spel WII fit niet echt voldoen. Het wordt na een tijdje spelen wel wat zwaarder, maar dat heb je met iedere beweging die je maar vaak genoeg herhaalt.

Ik ben persoonlijk meer te spreken over het spel van EA, Active Fit voor de WII, die komt al heel wat dichter in de buurt van een volledige workout.

Je gebruikt hierbij een combi van het balanceboard, de nunchucks en een elastieken band.
Wii fit is gewoon leuk om te doen maar EA Active is veel intensiever!
Als je echt een workout wilt hebben voor op de wii zul je toch idd iets van EA active moeten aanschaffen. Daar kreeg ik de 1e keer echt mega spierpijn van... gewoon de instructies goed opvolgen... Wij hebben thuis nog wel een paar meer spellen met fitness oefeningen maar die hebben we nog niet echt uitgeprobeerd....Maar waarschijnlijk wel net zo intensief. Hebben zelfs van die gewichtjes ergens bij....
Ik heb Wii Fit, Family Trainer en Wii Active bij active kun je ook extra trainingen kopen en ik heb ergens gelezen dat er dit jaar ook nog active 2 uitkomt. Er zijn nog meer fitness programma's voor de Wii maar die maken vaak weer gebruik van een van wii fit/active. Family Trainer is niet echt een trainings programma maar meer gewoon voor de fun.

Als je van dansen houd zou je ook aan dancing stage kunnen denken. Ook erg leuk en intensief
Het is voor mij overigens al wel weer een tijd geleden dat ik het heb gedaan maar wil het wel weer oppakken. Sportschool is ook niets voor mij dus op de Wii is ideaal...
Ik zat er ook aan te denken om de Wii te proberen i.p.v. de sportschool. Maar ik vraag me echt af of het helpt? Word je conditie er beter door, val je misschien een beetje af, etc.?
Ik heb een profiel aangemaakt en gisteren begonnen met cardio en nu.........auw heb ik flinke spierpijn van een beetje bewegen. Ik heb de personal trainer maar tot secreet omgedoopt . Maar we gaan door en gaan het volhouden.
quote:Scarlet72 schreef op 15 maart 2010 @ 17:37:

Ik zat er ook aan te denken om de Wii te proberen i.p.v. de sportschool. Maar ik vraag me echt af of het helpt? Word je conditie er beter door, val je misschien een beetje af, etc.?Als je kiest voor cardio met wii fitness coach dan wordt je conditie er inderdaad beter van. Je blijkt er ook flink van te kunnen afvallen. Er heeft laatst een bericht in de krant gestaan over een vrouw in Engeland die flink was afgevallen met de wii. Dus er is denk ik nog wel hoop voor ons
quote:anouli schreef op 16 maart 2010 @ 08:49:

[...]

Als je kiest voor cardio met wii fitness coach dan wordt je conditie er inderdaad beter van. Je blijkt er ook flink van te kunnen afvallen. Er heeft laatst een bericht in de krant gestaan over een vrouw in Engeland die flink was afgevallen met de wii. Dus er is denk ik nog wel hoop voor ons Maarja, die deed het dan ook maandenlang een paar uur per dag. En ik denk niet dat mijn baas het zou accepteren als ik de Wii mee neem naar het werk...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven