ongeopende fles saus over de datum

16-03-2010 17:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zonet heb ik een ongeopende fles knoflooksaus uit mijn koelkast gevist, 27-07-09

Zal die saus echt al bedorven zijn terwijl 'ie niet open is geweest en constant in de koelkast heeft gestaan?
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Ik maak knoflooksaus met mayo, melk en knoflook en een beetje peterselie (voor de mooi)
http://www.slate.com/id/2244249/
quote:Ratteke schreef op 16 maart 2010 @ 18:21:

Ik maak knoflooksaus met mayo, melk en knoflook en een beetje peterselie (voor de mooi)Dank je, die ga ik onthouden want ik heb zelden yoghurt in huis.
quote:Andalay schreef op 16 maart 2010 @ 18:26:

http://www.slate.com/id/2244249/Thanx , maar ik heb de fles al weggegooid.....als ik dit nu eerder had gelezen.......
alleen bij het idee al zou het mij niet meer smaken, maar waarschijnlijk is er niks mis mee.
ik zeg: live dangerously!!

opeten en als je vrij snel erna vliegende spuitpoep hebt, had je het beter kunnen weggooien...
Die flessen zitten VOL met conserveringsmiddelen. Die zijn echt heel lang over de datum houdbaar, hoe denk je dat knoflooksaus een jaar houdbaar is? Verse mayo en yoghurt bederft normaal binnen een paar dagen hoor.

Misschien heb je het al weggegooid, maar je zal er niet zeker niet ziek van worden, alleen voor je gevoel is het een beetje raar.

(En de fabrikanten moeten wel een houdbaarheidsdatum op de fles zetten... wat als er opstaat dat knoflooksaus 5 jaar houdbaar is.. dan worden er ineens een stuk minder flessen verkocht!)
Waarom zet je een ongeopende fles in de koelkast?
@Lunaan. omdat mijn koelkast ook als voorraadkast dient i.v.m. te weinig kastruimte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven