Waterwratjes...

16-03-2010 19:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje heeft bultjes bij haar oksel. De huisarts heeft even gekeken en t zijn waterwratjes. Hij deed er nogal luchtig over; gaat vanzelf wel weg en kan geen kwaad...

Nu las ik op internet dat t behoorlijk besmettelijk kan zijn en dat t rap kan uitbreiden. Ik heb gelezen over een aantal remedies, maar vond de dingen die ik las niet echt consistent. Waar veel over wordt gesproken is laten uitlepelen (vlgs de huisarts doen ze dat niet meer) of 'gewoon' niks doen, maar dan kunnen ze wel maanden blijven zitten.

Ik zag net dat er een paar bultjes bij zijn gekomen. Iemand ervaring en tips om ze ms toch versneld weg te krijgen?Lijkt me zo naar als straks dat mooie lijfje helemaal onder zit....
toevallig hebben wij t net bij de hand gehad. We zijn 2x bij de huisarts geweest om ze met stikstof te behandelen, maar die krengen zijn hardnekkig en het breidt zich snel uit. Op advies van de huisarts gebruiken we nu van die homeopatische druppels, t heet tuja van vsm. 3x daags wat druppels door t drinken doen. De wratjes zijn hier met 3 weken gehalveerd. Volgens mij heb ik de naam alleen niet helemaal goed gespeld....
Betadine scrub en dan daar mee wassen. Eventueel kan je ook deppen met Tuja van Dr Vogel. En ze zijn inderdaad erg besmettelijk.
\"Be who you are and say what you feel, because those who mind don\'t matter and those who matter don\'t mind.\"
@Tiekie, ja dat begreep ik ook. Maar vlgs de huisarts kon ze best dadelijk als mijn baby geboren was, samen met hem / haar in bad....Nou dat lijkt me dus niet...Vreemd toch?
Is net een topic over geweest:

Link
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:femke29 schreef op 16 maart 2010 @ 19:55:

@Tiekie, ja dat begreep ik ook. Maar vlgs de huisarts kon ze best dadelijk als mijn baby geboren was, samen met hem / haar in bad....Nou dat lijkt me dus niet...Vreemd toch?Ja vreemd inderdaad, zover ik weet zijn ze besmettelijk en erg hardnekkig.
\"Be who you are and say what you feel, because those who mind don\'t matter and those who matter don\'t mind.\"
Ach, ze zijn niet gevaarlijk voor je baby of je kind, maar niet erg charmant. Maar besmetting kan op zoveel manieren, je kan het nooit helemaal voorkomen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Spray away te verkrijgen bij drogist en reform winkel. Super spul
Het zijn maar waterwratjes.... Niet erg, ze gaan weer weg, dus ik zou me er niet druk over maken.

Met de waterpokken zitten ze ook onder de bultjes, zo erg is het toch niet? Al dat gedoe met depjes en druppeltjes lijkt me ook niks....
Nou ja...dit kan rustig een aantal maanden duren, ze kan andere kinderen besmetten en t kan jeuken en pijnlijk zijn. Lijkt me toch enigzins vervelend....

Waterpokken zijn ook erg naar maar die duren veel korter en daar smeren mensen toch ook dingen op om t in ieder geval te verlichten?
Ja, dat was mijn topic

Hier dus ook aan de hand en het is inderdaad vervelend want ze kunnen jeuken en pijn doen. Ik gebruik nu ook die Thuja hannes. Wel van een ander merk en tot nu toe is het alleen maar erger en meer geworden. Ze zijn nu allemaal rood. Over 2 dagen sowieso op controle bij de kinderarts, dus even kijken wat zij dan zegt.
Oh en bij ons zijn het allang geen 'paar' meer. Bijde kanten van romp zitten onder.
Ook onze dochter van 5 heeft er erg last van, ik denk al wel zo'n 1,5 jaar. Ze heeft er aan één kant onder oksel + 'zijnkant' wel stuk of 30 en her en der verspreid ook wat. We gebruiken nu korreltjes van vsm (heb net het doosje ervan gehaald, is de tekst niet meer te lezen....) en dat helpt best aardig. Het worden er in ieder geval minder. Oja, bij haar worden ze eerst heel rood, maar dat is bij haar voorteken van weggaan. Gelukkig zit ze er zelf niet zo mee, ook niet op zwemles. En we hebben idd gemerkt dat het besmettelijk is, ze gaat vaak nog samen met haar broertje van 3 in bad, en die is helemaal trots dat hij nu ook wratjes heeft .

Als ze gaan jeuken (maar dat valt wel mee bij haar) doen we er wat sudocreme op.
Ah, nou laten we hopen dat het rood worden bij ons ook een teken van weggaan is dan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven