Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
O, Fenne, ik lees nu pas alle oude berichten... sorry... gecondoleerd met het verlies van je opa. Veel sterkte de komende tijd.
He Bloem je bent er nog! Gefeliciteerd met de goede echo!

En Ellen ook gefeliciteerd met de goede echo!

OOOOHH en Judat jij bent dus al net zo "gemeen" als ik Ik heb je poppie ook al bekeken en hij/zij ziet er schitterend uit!

Groetjes,

Phoenix
nou... het zal wel aan mij liggen, maarreh... ik kan die echo niet vinden op hangmoeders hoor...

ik slik trouwens davitamon femnatal, volgens mij is dat hetzelfde als gravitamon.

leuk hoor al die super echo's! kan ook haast niet wachten (hoewel dat wel ook betekent dat mijn vakantie voorbij is...)

gisteren heb ik via marktplaats 2 ikea kinderstoeltjes op de kop getikt voor een 10tje! Kon ze gelijk s avonds halen! ideaal die dingen, makkelijk meenemen enzo!

kom me nu trouwens ook weer ff afmelden voor een paar dagen, want we vertrekken zo naar zeeland! lekker weer ff er tussen uit!

doeg
Lies heb je je al aangemeld?

Want ik moet je wel eerst aan onze priveplek toevoegen voor je daar terecht kan.

Veel plezier in Zeelamd!
Hallo!

Hier ook een prachtige 20-weken echo gehad gisteren! Pff, ik had mezelf de laatste dagen helemaal zenuwachtig gemaakt. We hebben een gezond kind, wie zegt dat het ons gegeven is om nog een keer een gezond kind te krijgen? Nu weet ik dat een goede echo geen garanties geeft (ik snap je redenatie helemaal Anky), maar het geeft mij in ieder geval weer veel houvast. Kindje lag mooi dubbelgevouwen in mijn buik en bleek net als onze zoon een flinke woelwater, er werd driftig tegen het echo-apparaat geduwd en getrapt (deed soms gewoon een beetje pijn). Alle metingen waren perfect, de verloskundige was erg tevreden.

De placenta blijkt voor een groot deel aan de voorkant te zitten, waardoor goed te verklaren is waarom ik deze baby minder duidelijk voel.

Ze heeft een poging gedaan om het geslacht te bepalen en met een slag om de arm (ze kon het niet helemaal goed zien) denkt ze dat het een jongetje is! Wij helemaal verbaasd, we dachten beiden dat het een meisje zou zijn en de vorige keer bleek ons voorgevoel te kloppen. Twee van dezelfde soort hebben we er straks dus, lijkt me een heel leuk gezin worden zo. Ik ben super-enorm-ontzettend verliefd op onze zoon en ik vrees dat ik dat nu ook weer ga worden, haha.

Alleen raar (en jammer) dat mijn hormonen gisteravond met me op de loop gingen. Ik was alleen thuis (nouja, zoon en hond lagen in respectievelijk bedje en mand te pitten) en ik was helemaal in de war, opgelucht, verdrietig. Realiseerde me ineens dat dit wel betekent dat ik nooit een dochter zal krijgen. Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet belangrijk, maar gisteravond moest ik het blijkbaar toch even verwerken. Ik voelde me daardoor enorm schuldig naar de baby in mijn buik. Gelukkig is nu alles weer goed, maar ik baalde behoorlijk van mezelf.

Omdat de verloskundige het niet goed kon zien overwegen wij nu trouwens wel om een pret-echo te gaan maken. Bij Wytze zijn er een aantal extra echo's en vooral extra foto's en filmpjes gemaakt (net zoals bij Phoenix nu) en ik wil naar deze hummel ook nog wel een keer extra kijken.

Babyvoorbereidingen zijn bij de meesten dus al aardig op gang gekomen? Wij zijn bezig de logeerkamer leeg te halen zodat Wytze daar straks kan gaan slapen. Grootste uitdaging is momenteel een leuke, passende en betaalbare kledingkast te vinden voor hem (ik heb 1 leuke gezien, maar vond dik 1300 wat overdreven). We willen hem in december vast laten verhuizen zodat hij al gewend is aan zijn nieuwe kamertje als de baby straks komt. En dan kan ik in mijn verlof lekker aan het prutsen op de babykamer. Die blijft in grote lijnen hetzelfde, ik wil alleen wel de kleuren en assecoires e.d. veranderen zodat het weer een heel ander kamertje lijkt.

Phoenix, ik heb een draagdoek die bestaat uit 2 rondgestikte banden. Zo'n lange lap heb ik de vorige keer te leen gehad van een vriendin en dat knopen heb ik toen niet echt onder de knie gekregen. Ik was een hele tijd bezig voordat ik het kind erin had hangen en hield er dan nog iedere keer een hand onder omdat ik mijn eigen knoopkunsten niet vertrouwde. Nu maar eens kijken hoe dit bevalt. Daarnaast ga ik misschien ook nog een minimonkey kopen, schijnt niet fantastisch te zijn wat betreft draagcomfort. Maar is wel heel snel om te klikken en dat lijkt me erg handig als ik snel overeind moet komen als ik net zit te voeden oid. Bovendien kan je 'm gebruiken als hangmatje in de box en ik denk dat wij de box voorlopig nog laag laten staan zodat Wytze er de eerste tijd nog in kan.

Wagen-dingen zijn wij nog niet over uit. Wij hebben een XAdventure en die bevalt heel goed. Stevige driewieler met goede vering, handig als je zoals wij dagelijks een uur in het bos loopt. Met een duowagen loop je volgens mij veel minder lekker in het bos, bovendien wil ik de maxicosi daar dan op kunnen klikken omdat ik altijd met de auto naar het bos ga. Voor de kortere wandelingen verwacht ik me goed te redden met Wytze in de buggy en baby in de draagzak (heb ook nog een babybjorn) of baby in de wagen en Wytze in de rugdrager of eventueel dus in de aanklikbuggy. Maar wie weet duiken wij in februari wel marktplaats op om alsnog een duowagen aan te schaffen.

Ook hier blijkt weer na het bericht van Fenne (gecondoleerd met je opa, sterkte met je verdriet...) dat leven en dood dicht bij elkaar liggen. De vorige keer mocht ik vanuit de 20-weken echo direct door naar een ander ziekenhuis waar mijn vader toen opgenomen was en waar hij een paar dagen gelegen heeft. Waarna hij thuis kwam om daar te sterven. Mijn moeder, zusje en ik hebben hem daar verzorgd en het is zo dubbel om met nieuw leven in je buik afscheid te moeten nemen van je vader. Uiteindelijk was het kindje bij het dichtschroeven van de kist (ik was toen 24 weken) heel actief aan het schoppen, heel raar voelde dat...

Ik merk dat ik hier weer veel mee bezig ben nu ik weer ongeveer net zo ver ben in mijn zwangerschap.

Tijd om even wat anders te gaan doen.

Ik hoop hier de komende dagen/weken nog veel goede berichten te horen nav echo's!!

groetjes,

Branca
Hier is mien hekkensluiter weer. Heb inmiddels ook een afspraak staan voor de 20wkn echo > 18 oktober. Nog zo'n 3wkn geduld dus... Heb zelf het gevoel dat het wederom een jongetje gaat worden, dus dan schroeven we het jongetjes gemiddelde hier weer wat omhoog!

Leuk hoor, al die positieve berichten.

Lies, mijn jongste (en tevens oudste) is 16 maanden. Zijn eerste stapjes zette ie met 15mnd en heeft een paar weken geduurd voordat hij een rondje kamer kon waggelen. Ik las dat het kindje van Bloem ook ongeveer zo oud is en ook net loopt. Dus nog een paar maandjes geduld! (en ieder kindje doet het op zijn eigen tempo, dus eigenlijk zegt het niets)

Hier ook tevreden Bugaboo rijders, maar twijfel nog heel sterk om een duowagen te scoren voor de eerste maanden. Ben graag onderweg en alleen een meerijdplankje achter de Bugaboo zie ik nog niet zitten. Zoonlief is erg ondernemend aangelegd, die blijft echt niet braaf op het meerijdplankje staan als ie bij de AH een worstje kan scoren!

Schoenen zijn inmiddels ook geregeld, een rondje bellen naar winkels in de buurt en kon ze zo ophalen. Weliswaar niet zo leuk als het eerste paar maar voor die paar maanden vind ik het wel best.

Ik slik ook ieder dag braaf pillen van Davitamon, tenminste als vriendlief ze bij mijn ontbijtje klaar legt. Als ik er zelf aan zou moeten denken zou er niets van terecht komen.

Wat hadden we verder nog te melden?

Oja, wanneer met verlof. Ik ga per 1 februari met verlof. De eerste zullen hier dan waarschijnlijk al bevallen zijn! Ik kom uit het zuiden dus ik hoop begin februari nog even het carnavalsgedruis in te stappen....
Zo he he daar ben ik weer.

Eerst wil ik Fenne heel veel sterkte wensen met het verlies van je opa..

Sterkte meis..

Ik heb niet gelijk kunnen schrijven omdat ik afgelopen weekend bij mijn ouders op visite was (wonen aan de andere kant van het land).

Afgelopen maandag is mijn vader ook opgenomen in het ziekenhuis voor zijn (waarschijnlijk hart).

Dus nu zit ik een beetje bij te lezen.

Vorige week hebben wij de 20 weken echo gehad en het was super om te zien.

Het lag lekker te duimen en behoorlijk te bewegen.

Alles ziet er goed uit zei de echomevrouw..

Heeft zelfs naar de doorbloeding van het hartje gekeken.

We weten niet wat het wordt en willen het ook nog steeds niet weten.

Manlief is afgelopen weekend gelijk in de babykamer begonnen met behang van de muren halen..

Ik voel het heel goed nu ook de kleine en vooral met alle spanning van afgelopen dagen..

De buik groeit ook wel goed!

Over een uurtje moeten we naar de vk en ben ook erg benieuwd of ze al wat kan voelen (denk het niet)

Manlief ligt ook elke avond in bed te voelen of hij de kleine al voelt schoppen maar die moet door een beste laag vet heen schoppen dus zal nog wel even duren..

Phoenix Ik heb ook zo'n lange lap als draagdoek.

Had ik met mijn zoontje al maar nooit gebruikt.

Wil ik nu wel gaan doen maar moet ff de gebruiksaanwijzing zoeken hoe je dat ding omknoopt..

Straks schrijf ik nog ff hoe het bij de vk was.

Nu ga ik de was ophangen...(blijft ook maar komen....zucht)
Wat heerlijk dat er weer allemaal goede echo's bij zijn gekomen!

Gisterenavond heeft mijn mannetje ons ukkie voor het eerst gevoeld. Ook bij mij moet die eerst door een speklaag heen... Maar gisteren kon ik ukkie zelf ook al aan de buitenkant voelen. Dat moest manlief dus ook wel lukken. Hij vond het wel een beetje eng, legde zijn hand maar heel licht op mijn buik, maar ik duwde die nog even flink naar beneden. Hij was bang dat beeb daar last van zou hebben. Hij moest wel even geduld hebben, maar toen volgde toch een schopje.

Vervelend he babbelbaby, die was? Hier net de rekjes leeggehaald en meteen weer een was in de machine gedaan. Heb ik een keer een vrije woensdagmiddag, moet ik hier nog een hoop doen zucht. En nou zijn we nog maar met z'n tweetjes, straks wordt het nog veel erger qua wassen en strijken.

Petrol, ik woon ook in het zuiden (NBr), maar heb een bloedhekel aan carnaval! Misschien wordt beeb wel tijdens het carnaval geboren...

Ik slik ook extra vitamines (als ik er aan denk tenminste, zwangerschapsdementie in zeer ernstige vorm!...).

Ik heb Puur Mama van VSM. Volgens mijn verloskundige is het ook niet echt nodig als je goed op je voeding let, maar kwaad kan het sowieso niet, dus doe ik het toch maar. Dan komt beeb ook zeker niets tekort!

Nu ga ik even lekker met een dekentje op de bank. Voel me niet echt lekker; moe, keelpijn en volgens mij ook een beetje koorts. Vannacht slecht geslapen omdat ik steeds lag te hoesten. Jakkes!

Groetjes, san
Dok, Branca, Bloem, Judat, Babbelbaby en Ellen: gefeliciteerd! Wat fijn zeg, al die goede echo's!! Ik moet morgen, vind het echt superspannend. Ik heb er geen slecht gevoel over, maar zoals Branca al zei: we hebben een gezond kind, maar da's geen garantie voor nog een gezond kind.

Mir: ben benieuwd of je voorgevoel omtrent ene jongetje uitkomt vandaag! Ik heb ook meer het gevoel dat het dit keer een jongetje is, hoewel mijn vriend absoluut denkt aan een meisje. Was geen twijfel over mogelijk... (gebaseerd op niks natuurlijk).

Klopte bij de rest het voorgevoel een beetje? Of hadden jullie er neit een speciaal gevoel bij?

Ik slik trouw vitaminepillen. Komt omdat omdat ik een half jaar geleden behoorlijke Pfeiffer heb gehad en ik wel wat pep-middelen kan gebruiken. Ik doe het meteen bij het opstaan, werkt prima.

Bloem: ik ga denk ik 4 weken vantevoren met verlof. Die laatste weken met Kerst en Oud en Nieuw zijn te overzien qua werkdagen en ik heb het liefst zo lang mogelijk verlof daarna. Het liefst zou ik er minimaal een maand ofzo vakantie achteraan plakken, maar dat moet ik nog overleggen. Ik ben net pas weer aan het werk na 4 maanden ziek te zijn geweest, dus ik durf het nog niet zo goed te vragen... Komt wel.
Fenne: hoe is het met jou? Is de crematie/ begravenis van je opa al geweest? Lukte het om wat te zeggen namens alle kleinkinderen? Sterkte nogmaals.
Hallo allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie lieve berichten, sterkte-wensen en persoonlijke verhalen. Doet me echt goed om te lezen, het geeft steun om te lezen dat anderen ook soortgelijke dingen hebben meegemaakt. Vooral jouw verhaal Lies, greep me aan, wat heftig om zo je moeder te verliezen als je net zwanger bent... En Branca, jij je vader, net na de 20 weken echo, wat heftig...

Gisteren was de crematie van mijn opa. Het was een heftige, maar mooie dag. Er zijn zoveel lieve dingen gezegd, we hebben echt goed afscheid kunnen nemen. En weer zo dubbel, ons kindje was super-actief, dus terwijl ik zat te huilen en verdriet te hebben om mijn opa voelde ik ons kind. Maar was ook gelijk een troost moet ik zeggen, zo'n bijzonder en speciaal gevoel. Ik heb ook een gedicht voorgelezen als oudste kleinkind, en het is in de dienst een paar keer genoemd 'straks je 1e achterkleinkind'. Dat blijft moeilijk, dat mijn opa mijn kindje niet meer zal zien. Maar zoals sommigen al schreven, een stukje van mijn opa leeft voort in ons kindje, en ik geloof ook echt dat waar hij ook is, hij ons kindje wel kan zien en misschien wel kan waken over hem/haar.

Dus nogmaals bedankt meiden, voor al jullie lieve woorden!!! Volgende keer als ik schrijf zal ik het wat luchtiger houden en meer reageren op anderen, voor nu was het wel fijn om dit even kwijt te kunnen. En iedereen met de goede echo's, gefeliciteerd!!!!
Hoi allemaal,

Nou, wij hebben de echo ook gehad. Met de baby was alles goed, goed gegroeid en vrolijk aan het bewegen. Helaas blijkt mijn baarmoederhals heel kort en heb ik ook een streptokokken bacterie in mijn bloed ineens. Nu zit ik meteen aan de medicijnen en moet ik volgende week terug komen.

Ben dus weer helemaal emotioneel, alsof ik daar al geen last van had :-) maar goed, weer afwachten dus.

Alle anderen suc6 met de echo's!

Ciao ciao
Ciao ciao, gefeliciteerd met je goede echo. Wat betekent die korte baarmoederhals? Dat je niet natuurlijk kunt bevallen? Ook vervelend van die streptokokken bacterie. Hopelijk doen de medicijnen snel hun werk. Sterkte meid.

Fenne, wat fijn dat de dag van de crematie zo'n fijne dag is geweest. Het zal inderdaad een dubbel gevoel geweest zijn. Leven en dood staan zo dicht bij elkaar he. Ik vind het ook heel fijn voor je dat je deze moeilijke tijd kunt delen hier op het forum. Gelukkig heeft het je goed gedaan.

Dextro, mijn vriend had ook het vermoeden dat we een meisje zouden krijgen. Ik had er zelf geen idee van eigenlijk. Maar papa had dus wel gelijk, haha.

San ook al ziek. De anta flu's waren bij het tankstation al in de aanbieding. 2 halen 1 betalen. Haha, die spelen goed in op de verkoudheidsepidemie. Veel beterschap, en ik hoop dat je snel beter slaapt. Wordt je niet vrolijk van, van die slapeloze nachten.

Babbelbaby, gefeliciteerd met je goede echo. Gaat het nu al wat beter met je vader? Is toch niet niks, om met hartproblemen in het ziekenhuis te belanden.

Petrol, een echte carnavalliefhebster? Ik kom ook uit het zuiden, maar carnaval mag voor mij gestolen worden. Ik zal er straks toch aan moeten geloven want de kleine zal het straks leuk vinden met de (kinder)optocht enzo.

Branca, ook gefeliciteerd met de goede echo. Wat grappig dat jullie het idee hadden dat het een meisje is, en het nu een jongetje bleek te zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je toch afscheid hebt moeten nemen van het idee dat je geen dochter meer gaat krijgen. Logisch dat daar emoties bij komen.

Bloem, Judat en Ellenmama ook jullie gefeliciteerd met jullie goede echo.

Vanochtend had ik tijd over tussen twee afspraken door, en ik liep in Boxtel, kom ik daar langs een winkeltje waar ze kinderkleding hebben. Ik naar binnen, en ja hoor, ze hadden ook babykleertjes. Heb me dus weer niet in kunnen houden en weer schattige dingetjes gekocht. Ik raak dan helemaal verlekkerd in zo'n winkel. En ik had me nog zo voorgenomen om bijna niets te kopen omdat ik ook steeds kleertjes van de oma's krijg. Maar ja, ik wil zelf ook leuke dingen uitzoeken natuurlijk.

Vanavond een lekker rustig avondje. Vriend is naar Eindhoven voor zijn werk naar een workshop, en ik heb het rijk voor mij alleen. Heb net al uitgebreid in bad gelegen, en ga nu een beetje tv kijken en met de dieren knuffelen.

Wat dat betreft is hier altijd genoeg liefde te krijgen en te geven, haha.
hoi hoi

De korte baarmoederhals kan vele gevolgen hebben, waaronder een veel te vroege bevalling of alsnog een miskraam.

Het was baby-wijs dus allemaal goed, maar zwangerschaps-wijs niet echt. De baby ligt nu met het hoofdje al veel te laag, dus nu maar afwachten hoe het er volgende week uit ziet.

ciao ciao
Zo, drukke dag vandaag gehad, want oudste werd 3 jaar vandaag. Ze had de dag van haar leven. Eerst vanmorgen feest en trakteren op school (Kindergarten) en daarna thuis cadeautjes en taart. Ze had nu voor het eerst echt helemaal door dat ze jarig was en heeft genoten. Nu liggen de kinderen op bed en duik ik zo op de bank. Ben behoorlijk moe nu (de afgelopen weken waren heel druk).

Qua verlof, ik denk dat ik werk tot de kerst, dat is ongeveer 6 weken voor de uitgerekende datum. Als ik me heel goed voel werk ik nog door, maar dat lukte me de vorige keren ook niet, toen was ik blij dat ik met 6 weken kon stoppen. We zien dus wel.

Mijn voorgevoel klopte de vorige keren trouwens precies. Ik denk nu aan een jongen en ben dus benieuwd. Ik heb geen voorkeur dus dat is makkelijk, alleen jongensnamen vind ik zo moeilijk (meidennamen is geen probleem). Bij zoon maakte we de beslissing pas ná de geboorte, maar uiteindelijk zijn we wel heel blij met naam.

Ciao ciao, wat balen dat je naast de goede echo ook minder nieuws kreeg. Ik kan me voorstellen dat je nu wat emotioneel bent. Wat zijn de consequenties? Weet je daar al iets over?

Fenne, moeilijk hoor zo'n crematie. Maar wel fijn dat het mooi was. Ondanks het feit dat zoiets gewoon kl*te is, kun je toch hele mooie herinneringen bewaren aan een uitvaart heb ik gemerkt.

Iedereen trouwens gefeliciteerd met de goede echo's. Super hoor!

Iemand vroeg nog of ik de echo niet miste, maar daar heb ik gek genoeg niet zo veel last van. Ik vind de 12 weken echo altijd enorm leuk en vooral spannend, maar daarna heb ik niet zo veel behoefte meer aan echo's. Ik heb bij zoon en dochter ook meerdere medische echo's gehad (men had beide keren twijfels over de groei) en ik vond dat altijd toch wel een heel gedoe met onzekerheid enzo. Verdenking op groeiachterstand was trouwens volledig onterecht, want alhoewel de verloskundigen beide keren dachten aan amper 3 kilo, waren zoon en dochter 4 kilo bij de geboorte.

Verder niet zo veel te melden. Vanavond vroeg naar bed en morgen nog een dag werken en dan weer weekeinde!
Hallo,

gelukkig heb ook ik goed nieuws: de echo zag er prima uit. Mirman heeft even de kamer verlaten en toen heb ik mogen zien wat het gaat worden. Ik zet het nog niet hier neer, omdat ik dat erg raar vind, nu Mirman het niet weet. Sorry.

Verder een drukke dag. Onverwachts al de sleutels ontvangen voor de nieuwe huurwoning, een afspraak gemaakt om een koophuis te gaan bekijken en afscheid moeten nemen van onze konijnen, die gestorven zijn aan myxomatose (zielig hoor). En net een late vergadering gehad.

Ciao ciao, fijn dat met de baby alles goed is. Ik weet dat het soms mogelijk is door de gynaecoloog een soort bandje om de baarmoederhals te laten aanbrengen (cerclage) om een vroeggeboorte te voorkomen. Moet jij nu ook naar de gynaecoloog? Sterkte, ik hoop dat het helemaal goed komt.

Phoenix, bedankt voor de post, in het weekend ga ik alles eens goed bekijken.

Groeten, Miriam
ahahah you didn't say the magic word
Bloem, Branca en Babbelbaby, ook gefeliciteerd met jullie goede echo's.!
ahahah you didn't say the magic word
Goeie echo gehad hier, en, m'n voorgevoel klopte, het wordt een jongen. Vind het echt superleuk en ben blij dat alles goed leek (blijft nog altijd spannend tot (na) de bevalling vind ik).

Mir, fijn dat jij ook een goede echo had. Sneu van je konijntje...Jullie zitten nu tussen 2 huizen in zegmaar? Oude huis verkocht en op zoek naar een nieuwe? Spannend.

Ciao ciao:blijft voor jou dus nog even spannend. Fijn dat het met de baby wel allemaal goed, is maar je zit dus nu nog behoorlijk in onzekerheid. Klote. Wat gaan ze volgende week doen? Sterkte ermee!

Anky: gefeliciteerd nog met je oudste!

Fenne: fijn dat je 'goed' afscheid hebt kunnen nemen, verdrietig allemaal hoor. Bijzonder gevoel dat de kleine dan net flink aan het bewegen is!

Ik heb trouwens gisteren de baby voor het eerst aan de buitenkant gevoeld. De bewegingen worden wel steeds sterker. De placenta ligt er half voor, kan dus wel kloppen dat ik de baby vrij laat voelde bewegen.

Ik vind trouwens zo'n echo heel leuk, maar ook wat onwerkelijk. De helft van de tijd weet ik niet welk lichaamsdeel ze nu precies voor zich heeft. En toen ze duidelijk zicht had op balletjes en een piemeltje, zag ik het nog echt niet. Als het knokkels van handen waren geweest, had ik het ook geloofd. Vriend zag het wel. Vriend en echoscpoiste in koor: en zie je het nu nog niet? Uuuh, nou nee, eigenlijk niet...maargoed, we hebben het op foto...kan ik het thuis nog eens rustig bekijken...;-)

Ok, ik ga snel weer, moet weer terug naar m'n werk.
Dextro gefeliciteerd met de goede echo. En wat leuk dat je voorgevoel klopte!

Wauw, Mir dat is helemaal apart! Dat jij het nu weet en je man niet. Dan moet je zelfs thuis opletten dat je je niet verspreekt. En hoe doe je dat dan met nieuwe dingen kopen? Ga je alles neutraal houden of laat je het gewoon niet zien? Fijn in ieder geval dat alles goed is!

Anky nog gefeliciteerd met je dochter!

Ciao ciao, wat vervelend van die korte baarmoederhals. Ga je nu extra controles en zo krijgen? Om in de gaten te houden of er geen vroeggeboorte gaat komen?

Nou moe Linda! Ik kom echt altijd en overal mensen tegen die weer in Boxtel zijn geweest of hebben gewoond en zo. Het lijkt soms wel alsof het een enorme wereldstad is, maar dat valt toch wel mee Mijn schoonouders wonen in Boxtel, dus ik kom er zelf ook regelmatig.

En in Het Blok (verbouwingswedstrijd op Net5) zit al voor het 2de opeenvolgende jaar iemand uit Boxtel. Apart hoor :-)

Nou ik kruip weer terug op de bank met mijn dekentje. Ik voel me beroerd! Echt niet normaal meer...

Oh ja, ik ben gister naar de verlos geweest end e echo was weer prima. De baby groeit lekker door!

Groetjes,

Phoenix
Even F5 voor het nieuwe schema!
Had beloofd dat ik na het bezoek aan de vkzou schrijven maar het is allemaal een beetje chaotisch hier..sorry..

Bij de vk zag alles er goed uit.

Hartje klopt goed en de baarmoeder groeide ook goed!

Ze kon ook horen dat hij heel actief is omdat het hartje zo snel klopte.

Alleen jammer want waarschijnlijk kan ik niet thuis bevallen ivm mijn gewicht.

Ben van mezelf al aardig flink.

Even afwachten dus maar zou het wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel jammer vinden.

Maar alles voor de gezondheid van de kleine..

Gisteren heeft manlief de baby voor het eerst gevoeld trouwens..

Vind ik een heel bijzonder moment..

Wat leuk dextro een jongen!Gefeliciteerd met de goeie echo!

Wij denken nog steeds dat het een meisje wordt.

Waarom weet ik niet maar het gevoel wordt wel steeds sterker.

Zoonlief zegt dat hij een broertje krijgt tegen iedereen.

Ga weer de tassen inpakken want ga weer naar mijn ouders.

Mijn vader wordt vandaag gedotterd en vind ik best spannend.
Babbelbaby ik kan me goed voorstellen dat je in de zenuwen zit voor je vader. Heel veel beterschap voor hem!

Ik heb trouwens wat echo plaatjes in ons privestukkie op hangmoeders gezet. Kunnen jullie ook even gluren naar onze tweede spruit.
Wij zijn weer terug van een paar dagen limburg! Heerlijk was het en een hoop gedaan! Vooral thermae was super relaxed!!

Net alle verhalen terug gelezen en lees dat veel al weten wat het wordt,leuk!! Wij zijn vreselijk nieuwsgierig maar toch willen we het niet weten. Het stiefzusje de vk weet het wel dat is al heel raar en voor haar moeilijk om voor zich te houden maar dat is ze wel gewend denk ik dan maar!

De komende week gaan we beginnen de toekomstige babykamer leeg te maken,er staan nog veel dozen en de inhoud moet dus nog een plek gaan krijgen,lastig!!

Ik ben heel slecht in reageren op verhalen maar lees alles met aandacht,met plezier en soms met een traan....Ook doe ik veel tips op van de ervaren moeders....

Wij zijn druk met verzinnen van namen maar vinden het erg moeilijk!!

Fijn weekend allemaal!
Zo en toen was het al weer oktober !

Nog iets meer dan een maand en dan wordt mijn eerste al weer 2 jaar. Sjeemig het gaat veel te hard!

Hoe is het met jullie allemaal? Het is zo stil hier.

Ik ben wel weer een beetje opgeknapt na het weekend rustig aan doen. Maar ik merk nu wel al dat ik steeds minder grote hoeveelheden kan eten en dat ik echt de hele dag met een half misselijk gevoel alsof ik veel te veel heb gegeten in mijn maag rondloop. Echt best irritant. Blijkbaar groeit de baby goed door

Hebben jullie ook zo'n drukke baby? Van het weekend was het op een gegeven moment zo erg dat mijn man riep: WAAHH! Ik zie een hele arm heen en weer schuiven! Bij Sjoerd zag je ook wel bewegingen en zo, maar dat was vooral op het laatst. Blijkbaar maakt het echt heel veel uit of de placenta aan de voor of achterkant zit. Mijn man was behoorlijk onderste boven van wat hij zag gebeuren. Dus ik zei al: kun je nagaan en dat gebeurd in mijn buik! Geen wonder dat ik er 's nachts al af en toe wakker van wordt...

Nou ik ga eens aan mijn huishoudelijke taken.

Groeten,

Phoenix
Inderdaad rustig hier. Heb zelf ook weinig te melden... Alles gaat prima. Deze zwangerschap voelt zoveel beter dan bij m'n dochter (zou het komen door een jongetjeszwangerschap?, geen idee of dat verschil maakt, ik was bij de vorige totaal niet misselijk, maar toch voelde ik me algeheel wel slechter).

Heb wel wat last van maagzuur, maargoed, da's nog te doen.

Ook hier begint de baby echt actief te worden, leuk! Ik voel het nu ook eindelijk aan de buitenkant schoppen. De placenta zit er half voor (en half boven). Wel weer bijzonder hoor, al dat geschop, maakt het weer wat concreter! Maare, Phoenix, ik zie nog geen hele armen voorbij komen hoor!

Ik vind het ook superleuk dat we dit keer wel weten wat het wordt (slecht voor m'n portomonee..), maar heb nu echt zin om het kamertje in orde te maken (Dochter slaapt daar nog, dus nog even wachter ermee) en het leuk jongens-achtig in te richten. Nu maar hopen dat de VK het niet verkeerd zag.. Hebben jullie dat wel eens gehoord in je omgeving, dat ze er toch naast zaten?

Babbelbaby: is het dotteren goed gegaan? Spannend!

Nou, ik ga even adminstratie doen, dochter slaapt. Toch wel relaxed hoor, met een, best veel vrije tijd vind ik op 'thuis-dagen', maargoed, ik weet nog dat ik dat heel anders ervaarde toen ze net geboren was. Jemig, wat was ik de hele dag druk met de baby....kwam aan niks anders toe en mocht blij zijn als ik voor de middag gedoucht en aangekleed was..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven