Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts, wat helpt echt?

18-03-2010 19:24 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over ruim 1,5 maand begint het weer te kriemelen, en dat bedoel ik niet positief! Ik krijg van mijn huisarts altijd wel een tabletje voorgeschreven en als het op zijn hoogtepunt is vaak ook nog oogdruppels en/of neusspray maar de werking daarvan is minimaal.

Dus mijn vraag, wat is hét wondermiddel??
Er is maar 1 wondermiddel en dat is er overheen groeien.

Maar daar zit je niet op te wachten op zo,n antwoord.

Nee, is er niet.

Mijn zoon is nu deze week begonnen met Aerius tabletjes van de HA.

Daar doet hij straks neusspray bij en oogdruppels.

Succes.
Ik gebruikte altijd de pillen tegen hooikoorts van de Aldi, werkte bij mij als een ketter
Dyaa, bedoel je cetirizine??

Die heb ik ook voor allergie.

Helpt goed maar voor hooikoorts weet ik het niet.

Misschien eens aan denken bij m,n zoon.

Thnx
Ik ken iemand die moest 5 weken lang elke week een injectie halen, en had daarna geen last meer van hooikoorts, wel elk jaar weer herhalen. Ik weet niet precies wat voor injecties het waren, maar dat zal je ha wel weten. Het kost wat tijd, maar dan heb je nergens meer last van!
Cetirizine, en ik functioneer dan gewoon normaal. Alleen ben ik wat snotteriger .
Ik heb ook altijd hele erge hooikoorts en bij mij hielp er echt niets, totdat mijn moeder bij de Erica (homeopatische winkel bij ons) tabletjes kocht. Ze heten Luffa complex en je moet er 3x daags 2.

Bij mij is dat het enige dat helpt. Misschien is het, als de winkel niet bij je in de buurt zit, via internet te krijgen.
Hooikoorstseizoen begint in feb al, dus nu al beginnen is mijn advies!
quote:goldmember schreef op 18 maart 2010 @ 19:36:

Ik ken iemand die moest 5 weken lang elke week een injectie halen, en had daarna geen last meer van hooikoorts, wel elk jaar weer herhalen. Ik weet niet precies wat voor injecties het waren, maar dat zal je ha wel weten. Het kost wat tijd, maar dan heb je nergens meer last van!

Dat is 5 weken lang elke week en dan 4 jaar lang om de 4 weken.

Je wordt dan ingespoten met gras/boompollen.
Invisible tears are the hardest to wipe away.
Ik gebruik Aerius op voorschrift van de huisarts. Het is een antihistamine. Werkt fantastisch.
quote:noahtb schreef op 18 maart 2010 @ 19:53:

Ik gebruik Aerius op voorschrift van de huisarts. Het is een antihistamine. Werkt fantastisch.Ik ook en dan het hele jaar door (ook vanwege huisstofmijt en andere allergien). Ben erg tevreden.
Heb drie jaar lang, 10 weken per jaar injecties gekregen van de allergoloog, tegen mijn allergie voor berken en grassen.

Dit heeft mij enorm geholpen, en kan nu gewoon het voorjaar en de zomer doorkomen zonder medicijnen/sprays te gebruiken.

De injecties zijn niet voor iedereen met hooikoorts geschikt. Ik kreeg ze omdat ik ook een fruitallergie had. En het is gebleken dat de pollen die in grassen/berken zitten, lijken op de pollen in fruit.

Maar mocht je dus ook nog andere allergieen hebben, dan is immunotherapie (de injecties) aan te bevelen. Een verwijzing naar de allergoloog kun je regelen via je huisarts.

Het principe van de Medisana Medinose is gebaseerd op lichttherapie. Zichtbaar, rood licht van een nauwkeurig bepaalde golflengte (smalle band 660 nm) wordt door de lampjes in het neusstuk opgewekt. Door deze lichttherapie drie maal daags gedurende 4,5 minuut toe te passen, verminderen allergische verschijnselen, zoals niezen, loopneus of geïrriteerde ogen. Ook wordt de gevoeligheid minder, waardoor het aantal behandelingen per dag na enige tijd kan worden teruggebracht naar één of twee. Door de invloed van het speciale rode licht worden de cellen van het neusslijmvlies minder vatbaar voor allergenen.

Ik hoop dat dit mag en geen reclame is want sinds vriend dit gebruikt zijn de klachten vele malen minder geworden. Helemaal weg is het niet maar in combinatie met Xyzal (via huisarts) is het goed te hanteren.

Rudolf the red nose reindeer
Hier ook al deze week met Aerius begonnen bij dochter, want die kreeg al last van haar ogen.
cetrizine en nasonex
deze week is het begonnen hier
Bedankt voor de reacties.

Ik heb vanmorgen bij de Lidl Cetirizine meegenomen, hoop dat het werkt. Xyzal en Aerius zijn mij bekend, het heeft bij mij wel wat effect maar dit is - zeker na langer gebruik - minimaal.
Het probleem bij mij is altijd dat een medicijn na een paar jaar niet meer goed werkt. Xyzal heeft het wel een tijd aardig goed gedaan. Ik heb alleen nog nooit iets gehad wat me vrij van klachten maakte, er is alleen sprake van verlichting.
quote:Roelfien schreef op 19 maart 2010 @ 15:35:

Het probleem bij mij is altijd dat een medicijn na een paar jaar niet meer goed werkt. Xyzal heeft het wel een tijd aardig goed gedaan. Ik heb alleen nog nooit iets gehad wat me vrij van klachten maakte, er is alleen sprake van verlichting.Same here..
Xyzal doet het bij mij nog steeds goed maar ik begin ook érg vroeg met het innemen ervan. (nu al vanaf half januari dagelijks 1 tabletje).
Kruidvat Hooikoortstabletten zijn exact hetzelfde als Claritine (werkzame stof Loratadine), maar veel goedkoper. Deze merken zijn de enigen die werken bij mij.

Aerius reageer ik niet op.
quote:borderwalk schreef op 18 maart 2010 @ 19:58:

[...]

Ik ook en dan het hele jaar door (ook vanwege huisstofmijt en andere allergien). Ben erg tevreden.Ik ook, met af en toe een neusspray als het toch te bont word. En pufjes voor de benauwdheid.
Bij mij werkt zwanger zijn geweldig, maar dat heeft natuurlijk nogal forse bijeffecten als je het als hooikoortsmedicijn ziet
Ik heb vanaf begin februari stuifmeelkorrels ingenomen. Eén

eetlepel bij het ontbijt. Had op internet gelezen dat dat als je er vroeg genoeg mee begint en volhoudt tot einde hooikoorts periode je een immunitieit opbouwt net zoiets als met injecties.

Tot nu toe nog geen last en meestal begon het bij mij half februari maar alles staat nu ook wel later in bloei vanwege de koudere winter. Ik hoop wel dat het helpt want heb na het innemen wel altijd een poosje last van mijn maag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven