Sollicitatiegesprek: wanneer vakantie melden?
zondag 21 maart 2010 om 10:15
Ik verwacht begin deze week gebeld te worden met een uitnodiging voor de 2e ronde van een sollicitatieprocedure (veel ervaring op dezelfde afdeling/functie en soort bedrijf, goed 1e gesprek).
Dilemma: ik heb al een vakantie gepland, laatste 2 weken in mei. Wanneer moet ik dat nu aangeven als ze daar zelf niet om vragen? Bij het 2e gesprek of (ik denk weer positief ) bij het arbeidsvoorwaardengesprek?
Ik heb maar 2 weken opzegtermijn, dus ik zou snel kunnen beginnen.
Dilemma: ik heb al een vakantie gepland, laatste 2 weken in mei. Wanneer moet ik dat nu aangeven als ze daar zelf niet om vragen? Bij het 2e gesprek of (ik denk weer positief ) bij het arbeidsvoorwaardengesprek?
Ik heb maar 2 weken opzegtermijn, dus ik zou snel kunnen beginnen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 21 maart 2010 om 10:18
zondag 21 maart 2010 om 14:59
quote:Haley schreef op 21 maart 2010 @ 10:22:
Eens met MMP. Als het dáár vanaf moet hangen... je capaciteiten tellen hopelijk zwaarder!
volgens mij lees jij iets anders als wat MMP bedoeld.
het kan zijn dat het bedrijf meer mensen nodig heeft (meer capaciteit) in de mei maand.
als je dat een btje kunt inschatten, naja, dan zou ik het nog optijd zeggen. je bent al door voor de 2de ronde, das niet voor niks. je hebt recht op je vakantie, en ze komen er tóch wel achter.
liever optijd dan dat je begin mei moet zeggen.. owja! ik ga op vakantie! dan weten zij ook wel dat je dat eerder al wist, en dat kan dan weer heel negatief uitpakken (eerlijkheid enzo)
Eens met MMP. Als het dáár vanaf moet hangen... je capaciteiten tellen hopelijk zwaarder!
volgens mij lees jij iets anders als wat MMP bedoeld.
het kan zijn dat het bedrijf meer mensen nodig heeft (meer capaciteit) in de mei maand.
als je dat een btje kunt inschatten, naja, dan zou ik het nog optijd zeggen. je bent al door voor de 2de ronde, das niet voor niks. je hebt recht op je vakantie, en ze komen er tóch wel achter.
liever optijd dan dat je begin mei moet zeggen.. owja! ik ga op vakantie! dan weten zij ook wel dat je dat eerder al wist, en dat kan dan weer heel negatief uitpakken (eerlijkheid enzo)
maandag 22 maart 2010 om 10:25
Als er een heel belangrijke datum gepland staat zou ik het zeggen. Meestal geven ze het in het tweede gesprek wel aan als er een bepaalde datum echt heel belangrijk is.
Als zij niets vragen zou ik het aangeven bij het arbeidsvoorwaardengesprek.
Zelf houd ik bij sollicitanten gewoon rekening met al eerder geplande vakanties.
Als zij niets vragen zou ik het aangeven bij het arbeidsvoorwaardengesprek.
Zelf houd ik bij sollicitanten gewoon rekening met al eerder geplande vakanties.