Uitgerekend mei 2010 - MET TABEL

08-09-2009 23:10 2504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal topic voor alle vrouwen die uitgerekend zijn in Mei 2010! Als je mee wilt schrijven: welkom!

Onderstaand de tabel van ons allemaal. Ik heb wel een verzoekje of iedereen die in de tabel erbij wil, of iets gewijzigd wil hebben, dat even duidelijk (liefst vet gedrukt) onderaan het bericht wil zetten. Is voor mij wat gemakkelijker zoeken dan!

NaamLftKindjeDatumBijzonderh.VoorspBambi1978301e+2e25 maartAntonie+Sahja Geboren!Mambo341e1 meimeisje[X]ChantCharmant281e2 meijongen[X]Tara020291e4 meijongen[X]Red Devil342e6 meimeisjeStampertje301e6 meijongen[X]Amarylis343e8 meimeisjej2007302e11 meimeisje[X]Edjekroketje243e14 meimeisjePink83261e14 meimeisje[-]HuubHuubBarba331e18 meiLusy362e18 meimeisje[X]Skippy75341e19 meimeisje[-]Gelukkigmeisje281e20 meiGyn: 12 apriljongen[X]Riekie241e24 meijongen[-]Nic1983261e26 meijongen[X]Polleke272e28 meiVK 22 aprilmeisjeRazzmatazz271e28 meimeisje[-]

Link naar het oude forum:

Hier
Oké thanks CC. Wilde geen plastic boxkleed kopen waar ze op gaat liggen, veel te plakkerig en viezig lijkt het me, maar wilde weten of het anti-slip was ofzo. Maar goed, ik koop er dan toch een voor onder het boxkleed, ligt ze weer wat zachter!

HHB, relaxt zo'n massage elke dag! Hoe warm is het nu bij jullie?

Gelukkigmeisje, ai, dat is balen van je muur! Heeft het Pip-behang losgelaten? Ben benieuwd hoe lang het duurt voor je weer zwanger bent Ik zeg nu dat ik de komende 3/4 jaar niet weer zwanger wil zijn. Maar dat zeg ik nu..Wil alleen niet meer aan de pil, denk dat ik voor de nuvaring ga.

Ons kamertje is ook bijna af (morgen echt even foto's maken). Dit weekend beginnen we aan de zoldertrap, die wil ik nog geschilderd hebben. En morgen ook de kinderwagen ophalen.

Werd zojuist gebeld door kraamzorg, 1 april komen ze langs. En 31 maart een liggingsecho. Jullie nog leuke weekendplannen?
@behang het OUDE behang is bijna van de muur af....als het nieuwe mooie behang van de muur af was gegaan....had ik wel even veeeel geirriteerder gereageerd We hebben nu van dat rauwfasser(??) behang...behang met kleine korreltjes erin...schijnt ooooooit heeeeeel modieus te zijn geweest

Vanwege de korrel die erin zit...wilden we het eraf hebben voor er opnieuw wordt behangen....

@cc hahaha zal een combinatie zijn van lange tijd geen sex en heel snel achter elkaar....ik hoor van genoeg stellen die zo een half jaar geen sex hadden na de bevalling...

@lusy hebben jullie bewust gekozen voor een 'groot' leeftijdsverschil of niet? (als deze vraag te persoonlijk is, excuus!)
@cc Gefeliciteerd met je contract!! En dat de baby gedraaid en ingedaald is, goed nieuws!

@cc en @ama Bedankt voor jullie mentale tips. Een vrij nuchtere vriendin van mij (zelf moeder van 2) zei: er zijn ook mensen op de maan geweest maar dat wil niet zeggen dat jij daar ook komt. Ik neem een van mijn lijfspreuken maar weer ter harte: we zien wel.

@intake kraamzorg: Ik kreeg zo'n verzuurde dame op bezoek. Met opgetrokken neus zei ze: ik zie dat jullie een hond hebben? Waarop mijn wedervraag was: bent u straks de kraamhulp? Hoop maar van niet

@voorbehoedsmiddelen: Ik ga helemaal niets gebruiken. Ik heb het er al met met mijn vriend over gehad. We hebben zo lang op deze baby gewacht, ik ga echt niet nog eens bijna 2 jaar wachten. Daarbij ben ik 'al' 34. Ik heb een collega die al zwanger is als ze haar vriend alleen maar aankijkt. Haar zus is precies zo. En haar zus is nu zwanger van de 4e. Als het bij ons ook zo makkelijk ging was het misschien een ander verhaal geweest.

@weekendplannen: vriend is morgen jarig en ik heb vanmiddag een heel mooi cadeau voor hem gekocht. Ik denk dat we wel wat visite zullen krijgen en zondag gaan we even zijn moeder opzoeken denk ik. En dan is het alweer maandag, mijn laatste werkdag!!! Ik kreeg vandaag al een mailtje van een collega bij een radiostation dat ie me gaat missen, heel schattig. En ik merk dat mijn agenda langzaam vol loopt met allemaal leuke afspraken..
@mambo...bah, had je berichtje niet nu moeten lezen! hoop niet dat we dezelfde (type) kraamhulp krijgen...wij hebben een hond en 4 katten....hahaha

ben gewoon nerveus voor strakjes....straks krijg ik allemaal commentaar zoals dat de babykamer niet af is etc.

Heb zelfs de hele keuken gigantisch lopen poetsen zodat het er goed uitziet....

Wat heb je voor je vriend gekocht? (haha ben niet nieuwsgierig )

Alvast een fijn verjaardagsweekend gewenst!
@gelukkig meisje: maak je niet druk, zo'n kraamhulp bijt niet . Ik was helemaal vergeten dat ze kwam en zat nog snel een boterham naar binnen te proppen. Maar ze kwam bij mij al heel vroeg in de zwangerschap, dus er was nog niet eens een babykamer. Wij hebben servies van Tric in allemaal verschillende pastelkleuren en daar heb ik nu de koffiekan van gekocht. En ik had al een boek gekocht. De titel weet ik niet meer, maar op de kaft staat: mag je terug schelden tijdens de bevalling. Leek me wel grappig
Hoi hoi dames!

Ben alwéér een tijdje niet geweest, en dat terwijl ik me zo had voorgenomen om lekker up to date te blijven....

CC: spannend he, Wie is de Mol?!!! Wie denk jij dat het is? Ik vind wel dat het dit jaar weer heel spannend is, de Mol heeft het écht heel erg goed gedaan hoor, wie van de 2 dames het ook is!

Kraamzorg: ik heb vandaag de telefonische intake gehad (moest erg lachen om jou blunder GM haha! Alles nog goed gekomen net met de dame die over de vloer kwam? )

Alles was verder prima, alles wat ze vertelde kwam me natuurlijk al bekend voor en was eigenlijk niet zoveel nieuws. Ik zit nu wel bij een ander bureau dan de eerste 2 keer, ik heb het idee dat ze hier wel wat meer doen. Zo had ze het over de kinderen eventueel naar school brengen en boodschappen doen, dat mochten ze de eerste 2x echt niet doen!

Als ik een beetje op tijd beval krijg ik degene die ik de 2e keer ook in mijn kraamtijd had (zij is dus van dat ene naar dat andere bureau overgestapt) en zij is toevallig 4,5 jaar geleden in ons oude huis gaan wonen, dat was wel toevallig! Een hele leuke meid en hoewel ik sporadisch contact met haar heb via Hyves, vond ze het erg leuk om bij ons te komen kramen, weet ik tenminste zeker dat ik weer een leuke meid heb

Die vrouw aan de telefoon vroeg naar huisdieren, wij hebben een kat. Oh ja zei ik, en nog een slang.... Hmm daar schrok ze een beetje van, maar het klinkt enger dan het is. Je ziet dat beest nooit en dat ding is ongever 90 cm lang, maar maar 2 cm dik. Eet 1x per week een diepvriesmuisje, maar daar gaat mijn man over haha! Die vrouw zei gelijk al;oh, da's zeker een hobby van uw man? Hahaha!

Toen ik beviel van mijn dochter hadden wij 2 kleine slangetjes, die stonden in onze slaapkamer (hadden een grote slaapkamer hoor!) maar toen was de verloskundige klaar en toen liep ze er voor de zovelste keer langs en zei; nou wil ik toch eigenlijk wel weten wat daar in zit, want ik zie niks. Toen we vertelden dat er slangen in zaten zei ze dat het maar goed was dat ze dat niet wist van te voren, anders had ze me in een andere kamer laten bevallen

Maar goed, toen ik zwnager van de 2e was, was de babaykamer ook nog helemaal niet klaar en had ik heel veel spullen nog niet naar beneden gehaald en dat was verder prima, je hoeft echt niet alles al in huis of klaar hebben staan hoor!

J2007: wat goed dat je voor de borstvoeding gaat zeg!!! Ik heb er weer helemaal zin in, ondanks dat het begin niet makkelijk zal zijn, maar goed als je daar rekening mee houdt gaat het echt wel lukken hoor!

In de babydoos van de Prénatal zat ook een tijdschrift (pas geboren, of bevallen ofzo?) en daar stond een artikel in hoe je je werkelijk voelt in de kraamweek, dat het niet allemaal die roze wolk is waarvan je op verwacht te zitten. Er stond een heel stuk over het kraamverband, de kraamtranen, naweeën, stuwing, beurs zijn en weet ik het wt; toen dacht ik; oh ja, je bent op zo'n moment echt reuze gelukkig, maar lichamelijk voel je je gewoon waardeloos....

Die tip van die diepvriesewrten vond ik trouwens een hele goede, ik ga ze ook inslaan, want ik kan me er wel wat bij voorstellen!

Nog ene tip van mijn kant; zorg ervoor dat je voldoende paracetamol in huis hebt die je gelijk na de bevalling neemt tegen de naweeën. Je voelt ze dan echt nog wel (als je ze krijgt) maar dat neemt even dat scherpe eraf zeg maar.

Zo, tot zover mijn oppeppende berichtje

Stampertje: wat schrikken zeg van je bloeddruk!!!!!! Ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit, want als je nu zo weinig kan doen ga je toch letterlijk zitten wachten (lijkt mij) Je kan je knap nutteloos voelen, maar ik denk dat je naar de wijze woorden van Ama moet luisteren, je hebt er niks aan als je kleintje zoveel te vroeg geboren wordt en jij de eerste weken die zo mooi moeten zijn, alleen maar in het ziekenhuis doorbrengt. Maar je maakt het wel spannend hoor, zou jij de eerste zijn van ons???????

Mambo: ik ben benieuwd wat je man vindt van dat boek, als je de titel weer weet, laat je die nog even weten? Misschien dat wij onze mannen nog ergens blij mee kunnen maken

Fijne verjaardag trouwens dit weekend, klintk alsof jullie het rustig maar wel heel gezellig houden!

CC: jij bent toch ook jarig dit weekend???? Kan je je eindelijk aan je lekkere vlaai begeven hahahaha! Geniet ervan

Leeftijdverschil: wat grappig dat sommigen van jullie ook al aan een 2e denken. Ik had dat ook heel erg tijdens mijn 1e zwangerschap en toen verklaarde iedereen mij voor gek, zeiden ze; ga eerst maar genieten van deze, en eerst maar eens kijken hoe dit gaat. Maar m'n dochter was nog geen 2 uur oud en ik zei al dat die 2e mocht komen wanneer het maar zou lukken (kraamverzorgster helemaal verbaasd, die had dat nog nooit gehoord zo snel al hihi!) Ik wilde in eerste instantie max. 2 jaar leeftijdverschil tussen de kinderen hebben, uiteindelijk is dat 1,5 jar geworden. Was dus na 9 maanden al zwanger en ik heb er geen dag spijt van gehad! Die kinderen hebben nu ontzettend veel aan elkaar en ik geniet er iedere dag van! Het liefste had ik de 3e er ook sneller achter aan gehad, maar het zwanger worden duurde dit keer ruim 2 jaar, maar al met al is dit ook heel leuk, want de oudste 2 maken het nu ook een stuk bewuster mee. Zo heeft elke leeftijd wel wat, het is soms maar goed dat het niet te plannen valt.

Maar omdat dit voor ons toch wel de laatste zal zijn, zit ik ook een beetje met de anticonceptie. Ik ga van m'n leven niet meer aan de pil en mijn man wil zich (nog) niet laten helpen (typisch mannendingetje denk ik....) Tja, dan zullen we toch heeeel goed op moeten letten. Al moet ik eerlijk toegeven dat wij tijdens de borstvoedingsperiode eigenlijk niks hebben gebruikt, al is dat met enig 'risico' natuurlijk. Ik had na de bevalling trouwens júist heel erg veel zin in sex de eerste keer hebben we het na 4 weken al gedaan en na de 2e wilde ik na 5 dagen al, mijn man alleen nog niet haha! Uiteindelijk na 1,5 week al wel voor de eerste keer gedaan maar ik wilde zó graag weer ff iets lekkers aan mijn lijf, i.p.v. al die pijntjes en kwaaltjes

Boxkleed: ik heb het ook niet zo op die plasticke boxkleden hoor! Zeker als onze kleintjes geboren worden zal het toch wat warmer worden, dan liggen ze zo te plakken op die kleden... Ik ga toch lekker voor stof, ook al is het hartstikke warm, dan nog vind ik die (bad)stoffen lekker voor ze hoor! Maar als 'onder'kleed is hel wel goed te gebruiken, maar ik deed er altijd gewoon 2 over elkaar, is toch wat zachter. Ik had er in totaal 3 geloof ik, dan kon er altijd 1 onderaan liggen, 1 erop, en 1 in de was, want ze worden nogal eens ondergespuugd.

Kleding wassen: ik heb alle kleertjes wel opnieuws gewassen, nieuwe kleren was ik sowieso altijd voor die kleintjes. Vind het niet lekker als ik met ze knuffel en ze ruiken naar de winkel. Maar ik gooi ze gewoon bij de gewone was, gebruik geen apart wasmiddel (idd maar net wat er in de aanbieding is) en en sowieso ook nooit wasverzachter.

Mijn dochter heeft het eerste jaar ontzettend veel eczeem gehad, heb een tijdje Neutral gebruikt, maar dat hielp niks, dus toen hebben we snel weer de betaalbaardere middels gebruikt

HHB: wat leuk om weer wat van je te horen en je klinkt idd weer wat opgewekter. Gezellig dat je vader langs is geweest en hij spulletjes voor je mee heeft genomen! En wat lief dat je man je zo goed verzorgt zeg, zo ver krijg ikdie van mij helaas niet!

Ik ben vandaag trouwens ook weer bij de VK geweest en eigenlijk alles was wel goed. Ze verbaasde zich erover dat de kleine zo druk was tijdens de controle, maar dat is 'ie altijd! Je kan ook al echt bijna de voetjes pakken als ze zo uitsteken en als ik gewoon met iemand aan het praten ben ofzo, kan diegene m'n buik ook zien bewegen en de voetjes heen en weer zien gaan, echt leuk! Zie je zo'n bult over de hele breedte van m'n buik gaan

Vandaag precies 32 weken trouwens, dus vanavond nog even een foto maken, dan zal ik die morgen nog op Hyves zetten!

Oh ja, ijzer is nog geprikt, maar die was (zoals ik al verwachtte) te laag. Had ik de eerste 2 zwangerschappen ook, maar ik eet ook geen vlees, dus heb er toch wel sneller last van. Maar goed, de 2e zwangerschap moest ik op het eind elke week een vitamine B12 prik halen, omdat dat te laag was, dan kan je wel ijzerrijk eten, maar dan wordt het niet aangemaakt. Dus nu moest ik na de VK gelijk weer naar het ziekenhuis om bloed te prikken voor de zekerheid en aan de hand daarvan moet er misschien weer actie ondernomen worden.Dus ijzerpillen of misschien toch weer B12 injecties...

Oh ja, ik lees regelmatig dat meiden hier kadootjes krijgen waar ze eigenlijk niet echt op zitten te wachten, misschien is het wat om een ruil-item te maken op Hyves? Misschien kan iemand van ons iemand anders wel heel blij maken met Zwitsal en dat ruilen tegen iets waar de ander weer juist niet blij mee is? Kleetjes met stripfiguren of Hello Kitty erop bijv ? 'T is maar een ideetje hoor!

Ama, ik vroeg me trouwens af wanneer jou jongste naar school gaat? Ik dacht nl. dat zij ongever net zo oud is als mijn zoontje. Hij gaat waarschijnlijk gelijk na de meivakantie oefenen, dus precies wanneer ik uitgerekend ben! Ben heel erg benieuwd hoe hij het zal vinden, vindt het stiekem wel jammer en moeilijk dat hij naar school gaat, m'n kleine jongen wordt groot Aan de andere kant heb ik dan wel wat meer tijd met de kleine, zo heb je altijd wel wat.

Er was nog iets waar ik op wilde reageren, maar dat weet ik niet meer. Dat komt vast van 't weekend wel weer, heb ik weer een reden om me hier weer te melden :-)
-
Gisteren ben ik veels te druk bezig geweest en vandaag zou ook een drukke dag worden, dus ik wilde lekker uitslapen vandaag. Maar helaas, om 08:00 was ik alweer klaarwakker.

Volgend kindje

Wij zouden ook niet teveel tijd tussen deze baby en de volgende willen. Liefst zo'n 1,5 tot max 2 jaar. Dat zou betekenen dat we dan na een maand of 8/9 alweer aan de slag zouden moeten en dan maar hopen dat het niet weer 2 jaar gaat duren om zwanger te raken zoals nu. Maar eerlijk gezegd lijkt het me ook erg zwaar om zwanger rond te lopen met een kind van (nog geen of net wel) 1 jaar oud! Dus we zien het allemaal nog wel. Eerst maar eens kijken hoe het met deze eerste kleine verloopt....

Mambo

Wat een heerlijk nuchtere uitspraak van je vriendin. Ik kan soms ook best wel piekeren over wat er allemaal zou kúnnen gebeuren (met alles in het leven bedoel ik dan, niet alleen met de baby) dus die uitspraak moet ik onthouden.

Gefeliciteerd met je vriend! En veel plezier nog vandaag en morgen! En maandag al je laatste werkdag? Wauw, heerlijk!!!

Gelukkigmeisje

Jeetje, dat je heel de keuken gaat lopen soppen zeg! Je moet je niet teveel van hun aantrekken hoor. De adviezen zijn natuurlijk goed bedoeld en in sommige zit ook echt wel iets in. Maar voor de rest moet je maar goed onthouden dat het per kraambureau en ook per kraamverzorgster erg verschilt. Wat van de één "niet mag" is voor de ander geen probleem. Dus hoe serieus moet je ze dan nemen? Tis maar net wat hun beleid of persoonlijke mening is.

Edje

Ik heb echt geen idee wie het is! Ik dacht Frits, maar ja, dat kan dus niet meer. Als ik nu zou moeten kiezen dan denk ik Sanne. Die leek me er eerst te dom voor (sorry hoor hihi) maar dat was misschien wel een beetje een act van haar, want soms was ze ineens opvallend slim. Kim vond ik vaak wel fanatiek of hysterisch dus zij leek me geen mol. Ben heel benieuwd!

Zo, een kraamhulp die boodschappen doet en de kinderen naar school brengt? Dat is helemaal luxe!! Het zou wel leuk zijn inderdaad als je diezelfde vrouw zou krijgen. Ik duim voor je mee! Bedankt voor de tip over de paracetamol. Die ga ik zeker opvolgen. En wat gaaf zeg dat je bij jou de bewegingen zo goed kan zien!! Ik zit ook altijd te kijken en te voelen naar een voetje ofzo, maar dat is bij mij absoluut niet te herkennen.

Haha grappig met die slangen. Gek dat mensen zo bang zijn voor van die kleine slangetjes Ik vind ze erg leuk, dun of dik, groot of klein, vind het heel bijzondere beesten.

Een ruil-item

Wel een leuk idee! Ik heb alleen nog niks om te ruilen En ik voel me dan schuldig naar de gever toe denk ik. Straks komen ze erachter dat ik hun kadootje niet meer heb.

Polleke

Ik vind het helemaal niet slecht klinken hoor, over het apart slapen! Kan me het echt goed voorstellen en vind het juist knap dat jullie haar al zo snel apart gelegd hebben en niet eindeloos zijn blijven doorsukkelen. Daar heeft helemaal niemand wat aan. Veel beterschap met de kleine meid.

Jarig

Ik ben inderdaad morgen jarig Vanmiddag komen mijn ouders en oma en mijn schoonouders en schoonzusje met vriend en kleine meid. En vanavond geven we een feestje voor alle vrienden en komen mijn broertje en zusje ook. Volgens mij wordt het een vrij rustige verjaardag. Misschien zelfs wel saai voor onze begrippen. Maar goed, dat haal ik over een paar maandjes wel weer een keer in haha.

De babykamer is helemaal af gelukkig dus die kunnen we trots aan iedereen showen. Zometeen nog een beetje opruimen en schoonmaken (met de nadruk op beetje, vriend doet gelukkig de rest). En inderdaad, VLAAI ETEN!!! Hahaha, ik heb er zin in hoor! Mijn vriend is ze aan het halen. Ik heb 4 verschillende punten voor mezelf gereserveerd: bounty, aardbei, christoffel, en kir royal. Niet dat ik ze allemaal vandaag opeet natruulijk, maar morgen smaken ze nog net zo lekker!

En morgen ben ik dan echt jarig en gaan we samen wat leuks doen. 's Middags gaan we naar Alice in Wonderland in 3D en in Imax en daarna gaan we onbeperkt pannekoeken eten op de pannekoekenboot. Heb er echt heel veel zin in! Daarna wel meteen weer een balans-week inlassen denk ik haha.

Fijn weekend iedereen!!
Polleke, sterkte met Sofie en beterschap! Ik zal komende week eens uitzoeken hoe ik een foto hier kan plaatsen.

Chant geniet van je vlaai! Ik krijg regelmatig van een (mannelijke) collega te horen dat mijn baby straks als een soort buddha uit mijn buik moet komen (gezien alle roze koeken die ik gegeten heb) en ik ben ook erg van de toetjes van de kantine . Wie dan leeft, die dan zorgt was mijn antwoord. Moest ie erg om lachen. Gefeliciteerd alvast en veel plezier!

Vriend was erg bij met zijn kadootjes. Het boek dat ik hem heb gegeven heet trouwens Koning van de Kraamkamer. Handboek voor aanstaande vaders. Het is geschreven door Pieter Jouke, Victor Mastboom en Michiel Peereboom. Ik heb het ook even doorgebladerd en ga het zeker lezen. Lekker nuchter geschreven met veel humor zo te zien.
He even snel een update:

Gisteren waren gelukkig alle waardes oke dus dat is erg positief. Samen met de gyn hebben we wel besloten om de bloeddrukverlagers te halveren want ik werd er zo verschrikkelijk somber van. Even kijken dus hoe dit gaat.

De opname voor het ziekenhuis was om te kijken of de zwangerschapsvergifting doorzette.

Bedankt voor alle lieve reacties.

Tot gauw.
pink, ik heb ook nooit van die plastic boxkleden gebruikt hoor! als je er twee of meer heb dan kan de een gewoon in de was als hij vies is en leg je de ander neer!

gm, hihi grappig die dementie!

tjonge wat willen sommigen van jullie al snel voor een tweede zeg! ik moest er toen echt nog niet aan denken! heb zelfs enorme nachtmerries gehad toen iemand vertelde toen jamie een maand of 7 was dat ze toen weer zwanger was van de volgende!! ik droomde toen dat ik ook zwanger was, nou daar was ik dus echt helemaal niet blij mee!

een kennis die was na een paar maandjes ook al weer zwanger (ik geloof dat er een jaar en een maand tussen die twee zit straks dus dat is na 4 maandjes weer zwanger, niet gepland overigens) die had vorige keer ook nog zwangerschapsvergiftiging en daar was de eiwit nog niet eens uit haar urine en de bloeddruk nog niet normaal dus deze zwangerschap is dat natuurlijk ook nog allemaal afwijkend, dat is wel een eng idee lijkt me...

@langskomen van kraamcentrum, ik heb nog niks gehoord, ik heb gisteren maar eens een mailtje gestuurd en als ik maandag of dinsdag niks terug heb dan ga ik denk ik ook maar eens bellen, er stond op de site dat ze rond de 7e a 8e maand langskomen normaal gesproken...

wauw mambo maandag je laatste werkdag! mijne is donderdag, ook al bijna heerlijk!!! gefeliciteerd met je man!

edje leuk dat je misschien weer dezelfde kraamhulp krijgt!

de tip van de paracetamol is ook een goeie, ga ik ook onthouden net als de erwten, ik zag ze van de week liggen bij de ah en dacht: zal ik ze meenemen maar heb het nog niet gedaan... denk dat man ze dan al opgegeten heeft voor ik ze nodig heb! ik zal tegen die tijd eens duidelijk vertellen waar die voor zijn dan laat hij ze wel liggen! Ik heb trouwens vorige keer helemaal geen naweeen gehad volgens mij (kan het me niet herinneren in elk geval)

EDJE NA 5 DAGEN AL??????????????????????????????????? ongelofelijk!!! tjonge! ik moet daar echt niet aan denken!

ik vind het ruilitem wel een goed idee!!!!! ik heb vorige keer ook een paar dingetjes gehad waar ik echt niks mee kon en die staan nu op internet maar ruilen is veel leuker!

pph beterschap met sofie! zonde! en groot gelijk dat je ze na 5 daagjes verhuisd heb hoor! jij ook alweer zo snel sex na de bevalling ongelofelijk! maar jullie waren niet uitgescheurd en geen knip toch of jij wel edje??

cc gefeliciteerd he! en lekker genieten van de vlaai! en ik kan me voorstellen dat sommige kado's niet in aanmerking komen voor het ruilen bv van naaste familie die kunnen idd nog wel eens vragen naar hun kado om te laten zien oid.

stampertje gelukkig!!! ik zag al dat er geen berichtje meer van je was gisteren dus ik was al bang dat het misschien toch niet goed was! fijn dat het beter gaat!
-
pph, plast sofie toch nog wel?? anders naar de huisartsenpost hoor!! beterschap!
CC, gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet van je vlaaien!

PPH, beterschap voor Sofie!

Ruilen is inderdaad een goed idee. Ik plant nog snel een foto van de kinderwagen op Hyves en dan snel weg. Lekker een dag shoppen en high-tea'en met vriendinnen.
Stampertje

Fijn dat alles goed is!! Ik hoop dat je somberheid nu ook snel minder zal worden.

Bedankt voor de felicitaties!

Het was erg gezellig met mijn familie en het feestje 's avonds was ook leuk. Een beetje rustig maar wel heel gezellig. En een ander stelletje heeft ook bekend gemaakt dat ze zwanger zijn, erg leuk! Ik hoef me ook niet te vervelen tijdens mijn verlof: ik heb een pakket gehad om een gipsafdruk van mijn buik te maken, een gaaf spel voor de playstation, ik kan me lekker laten verwennen bij de pedicure en bij ici paris, etc. Laat maar komen dat verlof haha.

De laatste ging pas 02:30 weg en eer dat ik sliep was het weer een half uur of uur verder. Vandaag echt jarig, maar niet zo leuk wakker geworden: de buurman belde aan om te zeggen dat er in onze auto is ingebroken (de 2e keer in 4 mnd tijd). Het portier was helemaal opengebogen. En het enige wat eruit is meegenomen is een bakje met winegums! Met een slaaphoofd gewacht op de politie en technische recherche. In totaal zijn er vannacht 8 auto-inbraken gepleegd in onze buurt. Ik hoop dat ze nog een dader vinden, want we zijn hier niet voor verzekerd. En we waren net van plan om ergens de komende maanden voor een nieuwe auto te gaan kijken. Nu hebben we alleen een schade-autootje om in te ruilen :(

Maar jaaaa, we gaan er toch maar wat van maken vandaag!! Zometeen naar de film en dan pannekoeken eten. Wordt vast reuzegezellig!

Lekker rustige luier-zondag toegewenst allemaal!
Jeez Chant, da's behoorlijk #$@! en al helemaal op je verjaardag! Gelukkig heb je je humeur er niet helemaal door laten verpesten . Fijne dag nog!

Stampertje wat een goed nieuws! We blijven duimen voor je.

Lusy, ik heb ein-de-lijk de goeie Kinderen in handen gekregen . Er lag gewoon nog een oude versie in de winkel. Leuk interview!

De verjaardag van mijn vriend was rustig maar erg gezellig. Mijn moeder had nog een kadootje voor me meegenomen: het eerste boekje van Gonnie (het gansje). Ik ben meteen verliefd op dat beestje geworden. Wat een geweldige tekeningen! Ik heb nog geprobeerd om mijn vriend zo gek te krijgen om Gonnie op de muur te schilderen, maar hij vind zijn giraf leuker . Nu ga ik woensdag naar een enorme babywinkel in Kesteren met mijn moeder en alles wat ze van Gonnie hebben is van mij .

gefeliciteerd!!! bah, dat je verjaardag zo moet beginnen zeg....enig idee hoeveelde schade is? of hoeft het voor het functioneren van de auto niet gerepareerd te worden. Stom hoor...ze hebben er niks aan gehad...

@stampertjew fin dat alles goed is gegaan bij de vk....hopelijk hou je de kleine nog even binnen....

@pph beterschap voor sofie....hopelijk doet het zonnetje haar goed!!

Gisteren heeft de klusman het dak gerepareerd...nieuwe gipsplaat erin gezet en vandaag eerste deur wit geverfd (deuren zijn allemaal wat vergeeld wit...niet mooi) nog twee te gaan...vriend is op plafond alles aan het alabastinen zodat het daarna geverfd kan worden...behang is bijna helemaal eraf...nog een paar hoekjes......

poe, het begint er bijna op te gaan lijken....ons appartement is uit de jaren 30...dus het is eigenlijk onmogelijk dingen goed strak te krijgen (deuren die al 5-10 keer zijn geverfd, butsjes etc.) scheve muren etc. Dat werkt soms wat frustrerend

Wij hebben pauze en gaan even van het mooie weer genieten (ijsje eten)
-
Hallo allemaal!!

Ik kom even snel langs...

Polleke, beterschap met je dochter! Hopelijk is ze inderdaad aan het opknappen!! En hou haar buikje in de gaten. Als je het velletje van de buik tussen je duim en wijsvinger pakt en het gaat niet elastisch terug is dat een teken dat ze te weinig vocht heeft.

(heb vroeger veel met mijn oudste bij de HA post gezeten, die dronk standaard te weinig en als ze ziek was helemaal niks meer.)

CC: gefeliciteerd met je verjaardag! En inderdaad balen van die inbraak! En dat voor een doos winegums. Je kunt intussen beter je auto oplaten lijkt het wel.

Edje, mijn jongste mag over twee weekjes een ochtend gaan oefenen. Wanneer ze daarna naar school gaat is nog niet helemaal zeker, of dat voor of na de meivakantie is. Ik moet ook nog even kijken wat ik zelf handig vind. Ik vond het bij mijn oudste ook heel moeilijk om haar naar school te laten gaan. Ze was nog zo klein!! Nu vind ik het minder moeilijk. Maar mijn jongste is er ook wel aan toe. Ze krijgt natuurlijk veel van grote zus mee. En ik vind haar al zo groot!!!

Voorbehoedmiddelen: ik zit met hetzelfde probleem als jij Edje. Ik denk er wel over om mss een spiraaltje te laten plaatsen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Tussen de kinderen in hebben we altijd condooms gebruikt. We wisten toch dat we nog een kindje wilden en als het dan fout ging was dat niet zo erg. Ik ben er intussen wel aan gewend geraakt. Troep is meteen weg. Dus ook nu gebruiken we nog wel eens een condoom.

Ik heb ook een telefonische intake van de kraamzorg gehad. Wel wat lastiger om te praten vind ik. Maar goed. Schijnbaar is een tweede of volgende niet meer zo bijzonder en kunnen ze daarop besparen. Ik sta een beetje dubbel in de kraamzorg. Is voor mijn man en kinderen wel zo fijn natuurlijk, maar zelf vind ik het maar lastig, continu iemand in huis. En dat je het zelf niet meer zo voor het zeggen hebt. Is natuurlijk niet helemaal zo, maar toch. Ik vond de kraamtijd fijn, maar was ook blij als deze weer voorbij was.

En ooooohhh, ik moet ook nog even mijn hart luchten. Nou ja, is niet helemaal mijn hart luchten. Maar wat een geduld moet je hebben bij kinderen van bijna vier!! Ze wil dus nu echt alles zelf doen. Dat is al wel een hele tijd zo, maar het wordt alleen maar erger. Ligt ze al in bed, bedenkt ze zich ineens dat ze nog naar de wc moet. Dus oké, naar de wc. Maar ik moet naar beneden, want ik heb bezoek. Maar nee, ik moet op de trap blijven wachten tot ze klaar is. Ik mag niet helpen. Intussen probeert ze haar pyjamabroek naar beneden te krijgen. Gaat haar onderbroek mee. Maar nee, die moet zo meteen pas. Heeft ze eindelijk haar pyjamabroek naar beneden, moet de onderbroek. Pakt ze het hemd erbij, dus dat lukt niet. Ik wil helpen, maar dat mag niet. Na heel veel gedoe eindelijk de onderbroek uit. Gaat ze op de wc zitten. Intussen valt de pyjamabroek van haar benen af. Ik denk: Oh nee, die moet ze dadelijk ook weer zelluf aandoen. Pffff.... Dan komt het plasje niet. En nog niet. En nog niet...... Wachten.... Eindelijk, daar is het plasje. Dan gaat ze afvegen. Pakt eerst 1 lullig stukje papier. Daar ga je het natuurlijk niet mee afvegen. Dus nog een paar stukjes. En daarna nog een paar stukjes... En nog... Ik zeg: nu is het wel genoeg. Zij kijken, nee, daar zit nog een druppel.... Dus nog eens vegen. Zal ik vegen? Neee..... ze is een grote meid, dus dat kan ze zelluf. Dan is ze daarmee eindelijk klaar, glijdt van de wc af... Vallen er toch nog druppels op de grond. Grrr. Pakt ze weer een papiertje om die druppels op te vegen. Ik pak intussen ook maar een stukje en veeg toch haar billen af. Is ze boos omdat ze dat zelluf kan. Maar ja, als ik het niet doe, dan vallen er nog meer druppels op de grond en zijn we nog wel even bezig. Dan gaat ze haar onderbroek weer aandoen. Achterstevoren natuurlijk. Ik zeg maar niks. Laat maar.... Dan haar pyjamabroek.. Ook achterstevoren. Ook daar zeg ik maar niks over. Maar dan gaan er twee benen in één pijp.... Zijn jullie al afgehaakt?? Zo nee: ik was intussen HELEMAAL gaar!!! Ik zal de rest van het verhaal besparen, maar het duurde nog een hele tijd voor ze weer in bed lag.

En ja, ik weet het, dit is heel goed voor haar ontwikkeling. Maar wel ook heel slecht voor mijn geduld

Goed, ik zei even kort maar het is toch wat langer geworden geloof ik. Ik ga nog even lezen en dan naar bed.

Gr

Am
He Allemaal,

Heel het weekend al een beetje het gevoel gehad dat de bloeddruk weer aan het oplopen is en vanochtend snel even bij de huisarts laten controlen en ja hoor! Moet me om 11:30 weer melden in het ziekenhuis. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes
hallo dames, ben ik weer! zal wat proberen te reageren

@iedereen, bedankt voor jullie reacties op al mijn vragen..ik kwam erachter dat ik allang een lakentje voor de kinderwagen had gekocht!

@polleke, wat een onwijs leuke kamer zeg! Gonnie en Gijsje zijn goed gelukt!

Ik vind het altijd knap dat mensen zo wat op de muur schilderen..ik zou enorm bang zijn dat het mislukt en ik weer opnieuw kan beginnen, hoe heb je dat eigenlijk gedaan?..vergroot en met carbonpapier of geprojecteerd ofzo?

@pink, jou kleine meid ook al keurig met het hoofdje naar beneden..handig dat je meteen die kruk even kunt proberen!

@chant, fijn is dat als je een beetje flexibel met je werktijden om kunt gaan..ik doe dat idd ook wel maar ken ook collega’s die ieder kwartier dat ze extra zijn schrijven en altijd stipt op tijd naar huis gaan..

goed dat je een mantra hebt gevonden rondom het omgaan met de pijn..en lekker dat je vriend nu weet hoe ie je moet masseren.

@stampertje, hoe is het nu?

@wassen, ik ga dan ook maar alles wassen..anders voel ik me weer zo’n ontaarde moeder straks.

toch vind ik het ergens zonde, ik hou van nieuw ongewassen kleren uit de winkel

@nic, ik herken dat korte lontje wel hoor!

@chant, gefeliciteerd met je vaste contract..toch fijn dat jij dat iig vast hebt staan nu het bij jou vriend ook allemaal wat spannender word.

ik moest wel lachen om je perineum verhaal..ik zie het helemaal voor me haha!

@voorbehoedsmiddelen, goeie! had ik nog niet over nagedacht..ik weet niet of ik tussendoor wel weer aan de pil wil maar wil ook niet direct of heel snel voor een 2e gaan.

nou ik zal het er eens met ha over hebben.

@baby op de slaapkamer..bij de intake was die vrouw er heel stellig in..de rooming in was absoluut het beste voor ons en de baby.

ik vind het een beetje zonde dat dan straks de wieg bij ons in de kamer staat terwijl ie niet bij de rest past..;-)

dus ik zie wel even wat ik doe hoor!

@hhb, wow ..iedere avond een massage! wil ik ook wel maar ik geloof niet dat manlief dat gaat doen.

@boxkleden, ik ben dus een van de weinigen met een plastic boxkleed. Ik vond het juist wel hygiënisch ..als het warm is leg ik er wel iets onder tegen het zweten dan.

@ruggeprik, nee bah..ik ben banger daarvoor dan voor de bevalling..ik ben niet zo van de prikken.

@wokken, heerlijk GM..helaas heb ik de laatste tijd erg last van brandend maagzuur en een vol gevoel dus al die kruiden e.d..ik denk niet dat ik dat heel lekker kan verdragen.

eet de laatste tijd veel lichte dingen als sla enzo.

@GM, dat raufasser behang is echt vreselijk..in ons vorige huis hing het ook op de muren en we het er af wilden halen heb ik het echt vervloekt.

@mambo, die hond was bij ons ook al zo’n probleem, we hebben ook nog eens een categorie “ grote hond” volgens mevrouw ( we hebben een labrador, ik bedoel ze is best groot maar niet heel groot)

toen zei ze “ ik neem aan dat stofzuigen en dweilen de hoogste prioriteit heeft in dit huishouden?” alsof ze niets anders doet als haar verliezen en kwijlen ..

@edje, leuk verhaal met die slang...vind het grappig dat daar altijd zo heftig op gereageerd word!

mijn schoonzusje heeft een vogelspin,zit de hele dag in zijn terrarium en eet eens per maand een krekel..toch zijn er mensen die daar liever niet op visite gaan :-)

bedankt voor de paracetemol tip, ik ben niet heel erg van de pillen dus heb nooit een voorraad in huis..ga ze dus nog ff halen.

@bewegen baby, ik voel hem steeds beter bewegen en trappen..uit de bewegingen kan ik niet echt uitmaken hoe hij ligt..soms voel ik ineens hier wat en dan ineens daar wat.

voor mijn man begint het nu ook allemaal wat leuker te worden, die kan nu meevoelen.

zondagochtend keek ie me helemaal verrukt aan toen ik wakker werd, bleek dat hij s’nachts ( we slapen vaak lepeltje lepeltje) terwijl ik sliep met de baby aan het spelen was geweest, toch wel grappig!

@cc, gefeliciteerd! heb je genoten van de vlaai! wel balen van je auto..en dat voor een bakje winegums.

ik heb vanmorgen mijn auto weggebracht voor die deuk van die aanrijding..heb nu een leuk autootje meegekregen joh..mag ik lekker 3 dagen in rijden

@mambo..een buddha baby haha! ik heb een nieuwe verslaving ..van die koekjes met zo’n eitje van dat zoete spul bovenop ( van die paaskoekjes)

ik was altijd van het hartig en snaaide nooit maar ik eet nu alleen zoetigheid en winegums.

@stampertje, lees net dat je al weer wat beter nieuws had.

@polleke, beterschap voor sophie! kun je het nog een beetje volhouden?

@ama, wow wat heb jij een engelengeduld zeg! bij mij was het allang “ klaar” geweest denk ik

hier gaat het redelijk, oma van mijn man is zaterdag overleden dus van de week nog een begrafenis.

verder vind ik het werken echt behoorlijk zwaar worden hoor, ik vind het erg vervelend dat ik soms collega’s moet laten “ stikken” (zo voelt dat ) omdat ik bepaalde dingen niet meer mag of kan.

De babykamer is nu bijna klaar, alleen de wieg nog niet want daar was mijn schoonmoeder mee bezig maar ja..die heeft nu wel even wat anders aan haar hoofd.

gister samen met mijn man alles op de plek gezet..dat is toch altijd het leukste werk om te doen!

verder hebben we een geboortekaartje uitgezocht, of eigenlijk 2 maar eindelijk proefexemplaren aangevraagd..

ik ga ff kijken of ik de linkjes kan plakken..kunnen jullie miss even meestemmen

nou ga nog ff snel op hyves kijken!
Stampertje, wat spannend! Heel veel succes!

Haha, Ama, wat een eigenwijze..grappig om te lezen, maar snap dat het voor jou ook knap irritant kan zijn
ehm deze..

http://www.apartkaartje.n ... eboortekaartrodestip.html

en die andere lukt me niet om daar een link van te plakken maar staat op www.kaartenco.nl ..met die sterren van Thomas en Stijn.
oei stampertje..we waren aan het crossposten..spannend weer! ik zal voor je duimen
Mijn hele post was opeens verdwenen dus hier komt ie nog een keer..

Stampertje, was je voorgevoel juist? Hoe is het met je? En hoe is het met je dochter nu Polleke?

Haha Am, ik hoor het al, kinderen zijn een oefening in geduld. Ik ben heel benieuwd hoeveel ik daarvan op voorraad heb.

Riekie, je hoeft je nergens schuldig over te voelen hoor! Je bent toch zwanger? Dat zullen ze best wel begrijpen. Het wordt ook gewoon echt zwaar naar het einde toe.

Ik moet nog even iets kwijt; ik heb toch zooooo'n leuke laatste dag op mijn werk!! Ik had helemaal niets verwacht, want toen jaren geleden een andere collega met verlof ging was er niets bijzonders georganiseerd. Maar nu.. Een collega heeft twee briljante taarten van Van Wely meegenomen. Dat zijn echt kunstwerkjes, ik durfde hem bijna niet aan te snijden. Die andere is een Apple-taart, die mag ik mee naar huis nemen.

En toen kwam de hoofdredacteur binnen met een groen, hartvormig overlevings-emmertje. Met daarin chocola, thee, tijdschriften, Kneippdingetjes... Geweldig!!

Het zal zo raar zijn om zometeen de deur uit te stappen om pas ergens in augustug weer terug te keren. Ik werk hier nu 5 jaar en heb me nog geen dag ziek gemeld. Maar ik heb er zo'n zin in! Ik ga straks op de bank liggen, met een stuk taart en 2 tijdschriften . Jullie tijd komt er ook aan!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven