Heteluchtoven en met oven....bovenkant wordt zwart
woensdag 24 maart 2010 om 20:46
Ik weet eigenlijk niet waar ik het moet plaatsen en ik hoor het wel als het hier niet goed staat.
Ik heb een heteluchtoven en altijd als ik bak, wordt op het laatst mijn baksel zwart, terwijl het dan nog net niet gaar is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb al geprobeerd de temperatuur 10 of 20 graden te verlagen, maar het helpt niet
Wij vinden bakken zo leuk, maar zo vergaat de lol wel moet ik eerlijk zeggen....
Ik heb een heteluchtoven en altijd als ik bak, wordt op het laatst mijn baksel zwart, terwijl het dan nog net niet gaar is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb al geprobeerd de temperatuur 10 of 20 graden te verlagen, maar het helpt niet
Wij vinden bakken zo leuk, maar zo vergaat de lol wel moet ik eerlijk zeggen....

woensdag 24 maart 2010 om 20:48

woensdag 24 maart 2010 om 20:58
quote:Jorina schreef op 24 maart 2010 @ 20:48:
Ik heb ook een heteluchtoven, maar die van ons moet je juist 10 graden hoger zetten dan op de verpakking/in het recept staat.
Misschien kan je eens een oventhermometer kopen (kookwinkel), om te kijken wat de werkelijke temperatuur in je oven is.Heeeel vreemd, heteluchtovens moet je juist 10% lager af stellen.
Er kan een verschil zijn die soms wel eens verwarrend is. De meeste mensen hebben een elektrische oven mét heteluchtfunctie. Deze heteluchtfunctie is in- en uit te schakelen.
Ovens met hetelucht ingeschakeld dienen 10% lager afgesteld te staan. Uitgeschakeld volgens aanwijzing recept.
Ik heb ook een heteluchtoven, maar die van ons moet je juist 10 graden hoger zetten dan op de verpakking/in het recept staat.
Misschien kan je eens een oventhermometer kopen (kookwinkel), om te kijken wat de werkelijke temperatuur in je oven is.Heeeel vreemd, heteluchtovens moet je juist 10% lager af stellen.
Er kan een verschil zijn die soms wel eens verwarrend is. De meeste mensen hebben een elektrische oven mét heteluchtfunctie. Deze heteluchtfunctie is in- en uit te schakelen.
Ovens met hetelucht ingeschakeld dienen 10% lager afgesteld te staan. Uitgeschakeld volgens aanwijzing recept.

woensdag 24 maart 2010 om 21:19
woensdag 24 maart 2010 om 21:31
Hier bij hetelucht oven ook 10 graden warmer dan aangegeven! Ookal staat op de verpakking vaak lager inderdaad. Maar dat is bij mij dus geen succes.. Dat lager instellen dan he
En bij mij moet de onderste plaat, waar je je ovenschotel of wat dan ook op zet, ook kunnen ronddraaien. Als ik er een te grote ovenschotel inzet kan hij niet ronddraaien en wordt het ook zwart van boven.
En bij mij moet de onderste plaat, waar je je ovenschotel of wat dan ook op zet, ook kunnen ronddraaien. Als ik er een te grote ovenschotel inzet kan hij niet ronddraaien en wordt het ook zwart van boven.

woensdag 24 maart 2010 om 21:44
woensdag 24 maart 2010 om 22:17
woensdag 24 maart 2010 om 22:19
Mijn aluminiumfolie-tip komt toevalligerwijs ook uit de tijd dat ik een combi-magnetron had. Als ik de oven-functie gebruikte, werd alles steevast te donker (lees: zwart ) en daarom legde ik meestal het laatste kwartier een vel alu-folie over het gerecht. Ik had het idee dat die ovenfunctie van de combimagnetron de boven- en onderwarmte niet helemaal goed verdeelde.
Peas on earth!
donderdag 25 maart 2010 om 15:10