veel beharing

26-03-2010 09:36 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik zit eigenlijk met het volgende:

Mijn man heeft nl erg veel beharing op zn rug, en ik vind dat echt onsmakelijk! Heb het er al een paar keer over gehad met hem dat ik dat dus niet mooi vind en graag zou willen dat hij dat weg liet halen (heb het niet zo bot gezegd maar hier komt het uiteindelijk wel op neer). Maar hij wil dat niet, hij zegt ik heb er geen last van en het hoort bij mij. Maar ik merk steeds meer afkeer naar hem toe (hebben al een hele tijd niet meer gevreeen enzo) En elke keer als ik er over begin wordt hij kwaad. Heb hem ook gezegd dat hij er niets aan kan doen en dat hij evt met de dokter zou moeten overleggen dat hij er psychisch iets aan over gehouden heeft zodat hij dat vergoed krijgt van de verzekering. Maar daar wil hij niet aan, en hoe vaker ik het zie hoe meer ik er van ga walgen. We zijn nu 4 jaar bij elkaar en in het begin had ik er wat minder moeite mee, maar heb ook het id dat het steeds meer begint te worden. Vind dit zo erg (emotioneel gezien) voor mij, en ook voor hem, want het is een schat van een man! En hou evengoed zielsveel van hem. Maar dat stukje lichamelijk contact zeg maar dat is wat mij afstoot.

Is dit stom? Wat vinden jullie, moet ik het er nog eens met hem over hebben of hij het niet wil laten laseren? na een behandeling of 6 is het meeste definitief weg.. kosten zijn wel 250 euries per behandeling, maar als je dan er voor goed vanaf bent... Maar het is zijn lijf en hij moet beslissen of hij dat doet. Maar ik vind hem nu gewoon niet meer aantrekkelijk (schaam, schaam).

Wil even jullie mening en sorry voor mijn geklaag!

Liefs,

jelke
quote:benedicte_1975 schreef op 26 maart 2010 @ 10:22:

Vind nogal een verschil zitten tussen een cosmetische operatie aan je partner vragen of een paar keer per jaar binnen een half uurtje je je bavianenrug even te laten harsen. Mijn god, hoeveel moeite is dat nou.

Je kraaienpootjes botoxen gaat sneller en kost niet meer dan je rug laten harsen hoor. En het gaat om het principe. Haar vriend hád al rughaar en het is *zijn* lijf.

Even voor de duidelijkheid, ik heb ook haar op mijn schouders, dat scheer ik er af omdat ik het ZELF niet mooi vind. Ik zal ooit ook wel haar op mijn rug krijgen. Als mijn vriendin dat vervelend vind, dan mag ze dat er van mij afscheren hoor, maar wel in overleg met mij. En als ik dat niet zou zien zitten, dan verwacht ik dat nee ook nee is en ze er verder niet over zeurt.

Als dat niet genoeg is voor mevrouw, zoekt ze toch fijn een andere haarloze kerel :D
Oh en for your info: laseren werkt op de lange duur vaak niet, je moet minimaal een herhalingssessie per jaar laten doen en dan nog groeit het vaak weer terug....... Zeker niet zo ideaal als het voorgespiegeld wordt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Roelfien schreef op 26 maart 2010 @ 10:15:

[...]

Heeft hij er zelf ook nog iets over te zeggen? Wie zegt dat hij dat wil?Inderdaad Roelfien, je hebt gelijk. Als man in kwestie het niet erg zou vinden bedoel ik dus.
Ziet hij er zo uit:

Dan is deze site

misschien een aanrader.

Is het minder (geen plaatje van te vinden) dan zal je het toch moeten accepteren. Of bij hem weggaan en elke volgede kerel eerst checken op hoeveel haar hij heeft.

Ik vind het wel erg dat je zoiets je relatie zou kunnen laten verpesten. Mijn vriend heeft ook (een beetje) rughaar. Ik vind het ook niet mooi en af en toe scheer ik het. Harsen was niet zo'n succes en de epilady er over ook niet. En nu? Het doet me niks. Ik heb voor mij de allerliefste man die me steunt en van me houdt. Ook met mijn buikje en alle andere imperfecties.
Nou...vind dat er erg lullige reacties op de TO gegeven worden.

Ze komt hier duidelijk omdat ze ermee zit, ze kiest er toch niet zelf voor dat ze er een 'afkeer' tegen gekregen heeft.

Ik zou indd gewoon lekker met hem onder de douche springen en misschien dat je zijn rug mag scheren?

Maar dat hij het niet eens overweegt om voor jou te doen is eigelijk ook een beetje egoistisch.

Hij ziet dat haar op zijn rug toch niet zitten? wat is dan het probleem om het voor jou weg te laten halen?

Maar goed..laseren is indd wel erg drastisch, maar er zijn meerdere opties!!

success
quote:Rome0 schreef op 26 maart 2010 @ 10:27:

[...]

Je kraaienpootjes botoxen gaat sneller en kost niet meer dan je rug laten harsen hoor. En het gaat om het principe. Haar vriend hád al rughaar en het is *zijn* lijf.

In je lijf laten snijden of een vloeistof in je lijf laten spuiten blijf ik heel wat anders vinden dan het verwijderen van wat haar. Maar het gaat inderdaad om het principe, wat mij betreft het principe van of je bereidt bent elkaar een beetje tegemoet te komen in elkaars wensen, verlangens en voorkeuren (die door de jaren heen ook wel eens, heel menselijk, kunnen veranderen).
quote:Liendaa schreef op 26 maart 2010 @ 12:02:

Nou...vind dat er erg lullige reacties op de TO gegeven worden.

Ze komt hier duidelijk omdat ze ermee zit, ze kiest er toch niet zelf voor dat ze er een 'afkeer' tegen gekregen heeft.

Ik zou indd gewoon lekker met hem onder de douche springen en misschien dat je zijn rug mag scheren?

Maar dat hij het niet eens overweegt om voor jou te doen is eigelijk ook een beetje egoistisch.

Hij ziet dat haar op zijn rug toch niet zitten? wat is dan het probleem om het voor jou weg te laten halen?

Maar goed..laseren is indd wel erg drastisch, maar er zijn meerdere opties!!

successGeheel mee eens!
@romeO

waar laat jij je rug harsen dan dat het net zo duur is als kraaiepootjes laten wegspuiten?

Erg dure salon die jij kent dan

Op mijn werk in de salon kun je je rug voor 35 euries laten doen, daar ben je je kraaiepootjes niet voor kwijt ;)
quote:benedicte_1975 schreef op 26 maart 2010 @ 10:22:

[...]uurtje je je bavianenrug even te laten harsen. Mijn god, hoeveel moeite is dat nou.

Het gaat niet om de hoeveelheid moeite. Het gaat er om dat je partner iets weg wil hebben wat bij jouw lichaam hoort, en waar je zelf niet mee zit.

En als je dat "bavianenrug" zou noemen bij je partner, dan zit het probleem niet in dat haar maar in jou.

Vergelijk: als mijn man het leuk zou vinden als ik knalroze lipstick en blauwe oogschaduw op zou doen, dan zou dat ook niet zoveel "moeite" zijn. Maar IK zou me er ongelukkig bij voelen. Helemaal als dat gepaard gaat met opmerkingen over mijn bavianengezicht.

Het gaat niet over moeite, het gaat over je partner iets uiterlijks opdringen wat jij niet wil.
Maar je kan elkaar tegemoed komen?

In een relatie moet je je nu eenmaal een beetje aan elkaar aanpassen en waarom is rughaar weghalen zoveel gevraagd als je je partner er een plezier mee doet!?

ze geeft zelf aan dat het haar 'meer' is geworden, daarom was het eerst niet zo'n issue denk ik.

Als mijn vriend een harige rug zou hebben zou ik het ook op prijs stellen als hij er iets aan zou doen, ik hou ook nie van behaarde mannen.
Ik denk dat we TO niet meer terugzien op dit topic.
quote:Liendaa schreef op 26 maart 2010 @ 12:13:

@romeO

waar laat jij je rug harsen dan dat het net zo duur is als kraaiepootjes laten wegspuiten?

Erg dure salon die jij kent dan

Op mijn werk in de salon kun je je rug voor 35 euries laten doen, daar ben je je kraaiepootjes niet voor kwijt ;)

TO had het dan ook over laseren... En dat is toch echt een héél stuk duurder dan wat kraaienpootjes laten botoxen.

Punt is dat als iets aan je partner's uiterlijk je niet aan staat je dat best kenbaar mag maken, maar nee is nee. Er dan vervolgens over doorzeuren en/of een topic over gaan openen toont mijns inziens een gebrek aan respect.

Je kunt best voorstellen/vragen of je partner zijn/haar uiterlijk voor je wil aanpassen, maar als het antwoord negatief is, dan lijkt me dat vrij duidelijk.
Ik heb zelf veel beharing, ook op mijn rug en daar ben ik verre van blij mee. Naar het zwembad gaan bijvoorbeeld is geen lolletje. Je voelt je niet alleen bekeken, je wordt gewoon bekeken. Het ergste vind ik dat het vaak geassocieerd wordt met vies, onhygienisch of zoals TO stelt, walgelijk. Het is er ongevraagd gekomen en daar heb je dan mee te dealen. Mijn partners vonden het ook niet mooi maar niemand die me ooit gezegd heeft dat ik het weg moest laten halen. Dat heb ik uiteindelijk zelf wel besloten en zie het resultaat!!!
http://www.youtube.com/watch?v=dK26ojnN ... re=channel

Een bloedmooie vrouw die weet waar ze het over heeft.

P.S.: Maar een ladyshave is ook bruikbaar voor een mannen-rug.
definitief ontharen kan niet. Bovendien doet het veel pijn. Wat zou je ervan zeggen als je vriend zegt dat hij jouw borsten wat onsmakelijk vindt, met het verzoek of je ze wilt verkleinen? Of als je van hem geen ander kapsel mag?

Kortom de haren op de rug van Bokito jouw vriend, is zijn zaak. Dat jij ervan walgt zegt alles over jou
Sneu voor je man dat je hem niet neemt zoals hij is. Je hebt hem toch ook in behaarde toestand ontmoet neem ik aan?

Ik vind het zo jammer dat mensen elkaar zo onzeker kunnen maken om hun oneffenheden, waar is dat in hemelsnaam voor nodig? Niemand is perfect, jij toch ook niet?
Jeetje, wat een oppervlakkigheid zeg.

Wat vindt je man er zelf van, wil hij het wel laten verwijderen voor je, mag je het wegscheren ofzo?

Ik heb het weleens gedaan bij mijn man, voor de gein (scheer iedere dag zijn hoofd en dacht hell ik doe zijn rug eens mee)

Alleen met als resultaat dat ik dag twee de hele tijd op zijn rug mocht kriebelen omdat het zo jeukte.......

Neem die haartjes dus maar voor lief.
Laseren is echt heel erg pijnlijk, ik kan het weten... au!

Maar ik vind dat het best ok moet zijn om eens in de zoveel tijd zijn rug te scheren. De meeste vrouwen scheren zich toch ook tegenwoordig? Zou hij het leuk vinden als TO een hele bos op d'r pruim laat staan? En op haar benen? Dat vinden de meeste mannen toch ook niet aantrekkelijk?

Gewoon beetje je best doen voor elkaar om aantrekkelijk te blijven, is toch niet zoveel gevraagd?
Als de rugharen dan uiteindelijk weg zijn, wat wordt dan het volgende waar je je aan gaat irriteren aan je man?
Logisch dat je man zijn rug niet wil laten laseren.

Dat is misschien iets voor vrouwen maar "echte" kerels doen dat niet. Dus vandaar zijn, in jou ogen, wat negatieve reactie.

Echter als je voorstelt, wat al diverse mensen voor mij, hier al geadviseerd hebben om zijn rug te scheren dan zal het hem al anders (lees: beter) in de oren klinken.

Vind hij een "kale rug" ook geen optie dan zou je voor kunnen stellen om de tondeuse over zijn rug te halen. Dan is welliswaar niet alles weg, maar zijn de haartjes (veel) korter en vallen niet meer in de categorie: Vacht.

Dan heb je een goede tussenweg gevonden, beide een beetje water bij de wijn en je man hoeft er niet "naakt" bij te lopen.

quote:Dman schreef op 26 maart 2010 @ 12:49:

Ik heb zelf veel beharing, ook op mijn rug en daar ben ik verre van blij mee. Naar het zwembad gaan bijvoorbeeld is geen lolletje. Je voelt je niet alleen bekeken, je wordt gewoon bekeken. Het ergste vind ik dat het vaak geassocieerd wordt met vies, onhygienisch of zoals TO stelt, walgelijk. Het is er ongevraagd gekomen en daar heb je dan mee te dealen. Mijn partners vonden het ook niet mooi maar niemand die me ooit gezegd heeft dat ik het weg moest laten halen. Dat heb ik uiteindelijk zelf wel besloten en zie het resultaat!!!

Sorry, kan alleen maar naar het mooie gedeelte onder de rug kijken

quote:Dman schreef op 26 maart 2010 @ 12:49:

Precies. Als je het zélf wilt, dan is het heel wat anders. Zoals ik al eerder schreef, ik scheer mijn eigen schouders, ik trim mijn borsthaar, en als ik later haren op mijn rug krijg mag vriendinlief die best afscheren, graag zelfs. Maar dat is omdat IK het wil.

Tuurlijk, het is geven en nemen. Als mijn vriendin besluit dat ze voortaan haar benen niet meer scheert wordt ik daar niet vrolijk van. Maar ik ga ook niet vragen of ze d'r benen maar even wil laten laseren en ik ga ook nergens om zeuren of er van walgen. T'is maar haar hoor...

Als mijn vriendin besluit zich voortaan nooit meer te wassen... tja... da's toch wat anders :P
quote:kaatje_85 schreef op 26 maart 2010 @ 12:39:

Ik denk dat we TO niet meer terugzien op dit topic.Vind ik niet gek....er word erg vervelend gereageert op haar probleem.
Je hebt het niet heel handig aangepakt door er vaak over te beginnen. Zoveel kritiek is natuurlijk geen lekkere ego-boost.

Zou het voor nu even laten rusten en complimentjes geven over de dingen die je wel aantrekkelijk vind...
Meds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven