Gezondheid alle pijlers

Smaak verloren bij tonsilectomie

28-03-2010 01:27 11 berichten
Voor wie het niet gevolgd heeft: er staat ergens nog een topic over mijn keelamandelen.

Goed, ondertussen alweer bijna 2 maanden geleden dat mijn amandelen verwijderd werden.

Nu heb ik nog wel een aantal ongemakken van. Zoals vaak een droge keel, zo droog dat ik moet kokhalzen. Heb dus altijd water mee als ik ergens ben.

Er zit "iets" in mijn keel. Erg naar.

Daarnaast is mijn smaak is veranderd.

Ik proef snel iets "zuurs". Dus als ik een hapje aardappelpuree neemt bv, dan wordt het op het laatst de smaak een beetje zurig.

Is dit herkenbaar?

Ennnnnn, ik proef slechter

Dit is wel het ergste van alle ongemakken (behalve als een leuke man je ziet kokhalzen.....) Eten smaakt me minder. Ik baal als een stekker. Ik hoorde dat het vaker het geval is bij een tonsilectomie volgens de kno-arts. Gaat weer weg na een verloop van tijd zei ie...

Is dit gewoonlijk?? Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
geen ervaring, maar vind het wel heel naar voor je!
Nazife!!!!!!!!!

Ik moet nog reageren

Maar ben de hele dag al bezig op 1 topic....

Komt straks nog

*is weer on-topic*

Verschrikkelijk. Ik hou van eten. Maar nu voelt het meer van maag vullen ipv genieten.
ohjee! ik had nieteens gekeken wie de TO was haha! haaaaaaj lovestar *zwaait* neem vooral je tijd met je mailtje hoor. enneh, als je kooktips nodig hebt kun je altijd mij even een mailtje sturen. maar denk niet dat het probleem is dat je niet goed kunt koken, maar meer dat de dingen niet meer hetzelfde smaken. misschien moet je gewoon "heftiger" eten proberen?
Als het niet meer terug komt mijn smaak zoals ie vroeger was, dan moet ik maar "heftig" eten proberen. Want dit is niks. Gaat ontzettend ten koste van mijn geluk dit
Ik heb ruim 2 jaar geleden een operatie ondergaan en ook mijn smaak is na die tijd anders geworden. Heel veel dingen vond ik heel erg zout smaken. En dat is na 2 jaar nog niets veranderd, dus of het over gaat? Heb wel een andere operatie dan jou ondergaan maar wel een KNO ingreep.
pff kan me voorstellen lovestar, dikke knuffel. ik mail je later vandaag trouwens terug.
Nou ja, los van je oren even. Neus en keel staan wel in contact met elkaar. Dus smaak zou vast wel elkaar kunnen beinvloeden. Als je verkouden bent proef je ook nauwelijks.

Ik word een beetje depri hiervan. Maar goed, ik ga nu niet meer zeggen dat ik depri van word
quote:Lovestar schreef op 28 maart 2010 @ 16:45:

Nou ja, los van je oren even. Neus en keel staan wel in contact met elkaar. Dus smaak zou vast wel elkaar kunnen beinvloeden. Als je verkouden bent proef je ook nauwelijks.

Ik word een beetje depri hiervan. Maar goed, ik ga nu niet meer zeggen dat ik depri van word Bij mij was het dus een ooroperatie die mijn smaak veranderde. Komt vaker voor bij KNO operatie's en het gaat niet altijd over. Denk ook niet dat het bij mij nog beter wordt: dus gewoon dingen die nu opeens ontzettend zout smaken niet meer eten, het is niet anders.
Dezelfde zenuw verzorgt de smaak van het achterste deel van je tong, de gevoeligheid van je keelamandelen en je trommelvlies in je oor. Zo gek is het dus niet. maar wel heel vervelend. Meestal trekken beschadigde zenuwen, zeker als je er nog wel gevoel, of in jouw geval smaak, hebt bij in een maand of 6 tot een jaar. Maar soms niet. Op dit monet kun je nog hoop hebben op verbetering tenminste.

Droge keel ed lijkt me meer nog komen door herstel van je keel na de operatie. Het kan er wel voor zorgen dat je wat minder speeksel aanmaakt en het daardoor droger aanvoelt (weet even niet zeker meer, even uit mijn hoofd...). Er is ook "nepspeeksel" op de markt, misschien eens aan je huisarts vragen? Blijft een stuk langer in je mond en keel hangen dan water.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Toch de oren hahahaha!! Nou ja, volgens mij heeft Singalala ons verlost hoe dat komt toch: die ******zenuw!!

Hoe weet je dat eigenlijk allemaal Singalala??

Maar er is nog hoop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven