Gezondheid alle pijlers

Pil, niet zwanger en al maanden niet ongesteld

29-03-2010 01:51 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen slik ik inmiddels al een tijd de pil. Eerst Microgynon 30, daarna een generieke versie. Ivm huidproblemen ben ik toen een beetje gaan experimenteren met andere pillen. Inmiddels heb ik sinds de zomer nu Mercilon. Ik merk dat ik me beter voel (oa meer libido--> dat zat op een nulpunt, vrolijker), dus dat is fijn. Alleen het probleem is nu dat ik vanaf oktober niet meer ongesteld word. Dit zit me niet lekker. Dit had ik hiervoor nooit. Ik heb dit al bij de dokter aangekaart en die geeft aan dat het niks vreemds is. 'Kan gebeuren'. Het is ook best stressvol, elke maand hoop ik weer dat het toch komt, komt niet, zwangerschapstesten in grootverpakking.

Stoppen met de pil lijkt een logische zet, alleen heb ik een vriend die met condooms echt niet zo best presteert (lees: dat is echt dodelijk voor sexleven). Herkent iemand dit? Misschien vraag ik jullie naar de bekende weg. Misschien beter een spiraaltje? Ik twijfel. De huisarts lijkt me niet echt te snappen.
Wat een reactie's hier! Kinderachtig hoor . Ik zou echt met je huisarts erover hebben want t zit jou niet lekker, maar weet hij dat ook? Je kunt ook de nuvaring proberen die werkt voor mij perfect ook voor m'n libido haha. Ik had een beetje heyzelfde als jou vandaar! Succes
Reacties zijn verwijderd
Ben je de afgelopen tijd veel afgevallen?
Dat lijkt me echt heel frustrerend. Het is misschien voor je seksleven even vervelend, maar ik denk dat ik toch even een maand of twee zou stoppen, om te zien wat er gebeurt. Misschien kun je de tussentijd oplossen met een niet-hormonaal anticonceptiemiddel als een pessarium of een vrouwencondoom? Ik weet het, ze zijn nou niet bepaald gangbaar, maar een mirena bijvoorbeeld, bevat ook hormonen, dan weet je dus nog steeds niet wat je lichaam doet.

Overigens is het zo dat je tijdens de pil geen echte menstruatie hebt, jfi. Maar dat gezegd hebbend kan ik me goed voorstellen dat het wat zorgwekkend is, dat er niets gebeurt. Succes met het vinden van een oplossing!
Ok, hele stomme vraag wellicht, maar heb je een stopweek, of slik je de pil continu door?

En de vraag van Pelikaan is ook een goede: ben je veel afgevallen?

Je ongesteldheid tijdens het gebruiken van de pil, is geen 'echte' ongesteldheid. Het is ook niet noodzakelijk om deze 'ongesteldheid' te krijgen als je de pil slikt. Dat is vroeger, toen de pil ontworpen is, nu eenmaal zo bedacht om het nog een beetje op een normale cyclus te doen lijken.

Toch, als jij je er niet goed bij voelt, kun je het beste wél terug naar je huisarts. Het niet krijgen van die bloeding is dacht ik geen standaardbijwerking van de pil (tenzij je hem continu doorslikt). Jíj voelt je er niet prettig bij. Er zijn nog heel veel andere pillen, en als je zat bent van de pil kun je inderdaad aan een spiraaltje denken. Let wel: de mirena heeft juist als (veelvoorkomende) bijwerking dat je niet of nauwelijks meer ongesteld wordt. Met een koperspiraaltje word je wél gewoon nog ongesteld. (Soms wat zwaarder dan voorheen.) Daar zitten namelijk geen hormonen in.

Bespreek het eens met je huisarts!! Succes.
Was er niet iets met Mercilon, verhoogde kans op trombose oid (meer dan bij andere pillen?)
bepalde pillen kunnne veroorzaken dat het eitje niet vrijkomt, en dan krijg je ook geen bloeding, niks vreemd aan, veel vrouwen vinden dat een vervelend idee , beetje instictief willen ze een ei leggen, maar dat wordt dus door sommige pillen stilgezet, ik begrijp niet dat jouw dokter je dat niet uitgelegd heeft, volgens mij is het met de prikpil ook zo , dat je geen bloedingen hebt.
Bepaalde pillen? Vlg mijn bronnen is er helemaal geen eisprong bij de anticonceptiepil.
Bedankt voor reacties en het verwijderen van wat eerdere reacties :-) Ik denk ook dat het psychisch is, ik snap wel dat de pil sowieso er voor zorgt dat de cyclus niet natuurlijk is, maar helemaal wegblijven terwijl ik dit nog nooit eerder heb gehad, voelt niet zo prettig. Het geeft ook meer onzekerheid, af en toe doe ik preventief toch maar zwangerschapstest.

Verder. Ik ben niet afgevallen en hou wel altijd netjes een stopweek. Het vreemde is dat ik deze pil in het begin niet eens kon doorslikken, dan kreeg ik in de eerste week meteen doorbraakbloedingen. Ik zal het weer eens bij de huisarts bespreken, ik denk dat ik voor een koperspiraal wil gaan. Ben inderdaad inmiddels een beetje pilmoe. Wil ook van die hormonen af.
@misskiek

ik herken je verhaal wel een beetje. Slik ook al tijden de pil en word de laatste maanden in de stop week niet ongesteld... Daar krijg ik behoorlijk de kriebels van en heb ook regelmatig een zwangerschapstest gedaan... nog niet naar de HA geweest natuurlijk, maar misschien moet ik dat ook maar eens doen...

Heb geen oplossing voor je helaas.... Dan was ik zelf ook geholpen...

Zit wel te denken om spiraaltje te nemen... Alles beter dan de pil...
quote:sarah2ndlife schreef op 29 maart 2010 @ 10:20:

bepalde pillen kunnne veroorzaken dat het eitje niet vrijkomt, en dan krijg je ook geen bloeding, niks vreemd aan, veel vrouwen vinden dat een vervelend idee , beetje instictief willen ze een ei leggen, maar dat wordt dus door sommige pillen stilgezet, ik begrijp niet dat jouw dokter je dat niet uitgelegd heeft, volgens mij is het met de prikpil ook zo , dat je geen bloedingen hebt.Het idee van de pil is juist dat ie de eisprong onderdrukt. Je hebt geen natuurlijke (hormoon)cyclus meer.
Hier zit er nog een. Ik ben met de Yazz in augustus begonnen en ook niet ongesteld. Ook ben ik niet zwanger. Wil straks overstappen op koperspiraal zit geen hormonen in. Want ook heb geen libido en wilde van de week een kind door de luik gooien waar je boeken door heen doet. Heb ik normaal nooit. Ik ben juist geduldig en begripvol. Bij de Nuvaring was het zo erg dat ik gedachtes had om mijn vriend dood te steken. Of mijn kat. Terwijl hij de liefste man van de wereld is. En mijn kat echt een schatje.

Daar schrok ik zo van dat ik ben overgestapt op de Yazz.

Na een week of 2 was ik de gedachtes kwijt.

Mijn libido is wel veel en veel minder. En ik kom ook minder heftig klaar. Dan als ik geen pil gebruik.

Als mijn strip op zijn wil ik overstappen op de koperspiraal. Hopelijk ga ik me beter voelen. Weet dat dit ook geen wondermiddels is,maar met condooms lopen zeulen dat nooit.
Ik ben bij de dokter geweest, ze snapte mijn punt en ik krijg over 2 weken koperspiraal :-) Ben benieuwd, hoop dat het bevalt. Eindelijk zonder die hormonen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven