Gezondheid alle pijlers

tips herstel opgerekte knieband

02-04-2010 12:16 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie heeft er tips om er voor te zorgen dat ik snel van de pijn in mijn knie af ben?

Ik heb nl een knieband opgerekt. Ben bij de huisarts geweest en die zegt rust houden en onder geleiden van pijn belasten.

En dat het wel een tijdje kan duren voor het over is.

Groeten meepie
Nou ik zou gewoon gaan springen en huppelen, wellicht even op een trampoline. Bedoel, schijt aan die huisarts.. wat denkt ie wel niet nadat hij zijn opleiding heeft afgerond, beetje doen alsof hij het allemaal wel weet.. tsssk!

Allemachtig, wat denk je zelf? Wellicht rust houden en belasten rustig opbouwen? Net zoals je huisarts zegt.
Eens met Lunisy. Eh... de tips van je huisarts lijken me voldoende. Niets aan toe te voegen. Zou niet weten wat. Misschien de rest van de forummers ook niet.
World of Warcraft: Legion
Ben inderdaad maar even op de trampoline gegaan, bedankt voor de tip Lunisy en de pijn is weg het zakte naar mijn voet en kon het zo wegschoppen. Zal de tip ook aan mijn HA doorgeven.
Ik heb ook een opgerekte knieband, erg vervelend! Daarbij heb ik ook een 'slot'knie. Dat wil zeggen dat er iets in mijn gewricht zit, waarschijnlijk een afgescheurde voorste knieband. Dit zal ik van de week horen aan de hand van de mri-scan die is benomen.

Ik heb een week een spalk gekregen van de eerste hulp en mocht niks doen, behalve met mijn been ophoog zitten. In principe heb ik voor de opgerekte (binnen) knieband nu een brace aangemeten gekregen. Echt een verschrikkelijk groot ding, niet te verbergen!! Deze zorgt ervoor dat mijn onderbeen niet naar links of recht beweegt, alleen naar voren en achter dus. Dit helpt wel, loop hier nu 3 weken mee, wel op krukken, en het gaat beter, maar merk nog niet dat het over is of zo.

Dus ik zou zeggen: veel rust, eventueel een elastische brace kopen bij een sportwinkel of zo en omhoog houden!

Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven