Mode & Beauty alle pijlers

Wéér problemen haar blond verven

03-04-2010 09:49 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Na een tijdje meegelezen te hebben, toch maar een account, en vraag:

Ik heb van mezelf donkerblond haar, met veel roodpigment. Na alle topics hier op het forum erover gelezen te hebben, de stoute schoenen aangetrokken, en bij een groothandel ontwikkelvloeistof (12%) en haarverf (Majirel 10.0) aangeschaft. Je zou verwachten dat ik nu echt lichtblond zonder 'warmte' ben, maar helaas, wéér goudblond. Uiteraard ken ik alle tips en trucs met zilvershampoo en dergelijke, verf mijn haar al zo'n 25 jaar. Maar ik wil nu eindelijk mijn haar eens normaal blond verven (blonderen vind ik niks), zonder allerlei gedoe en uuuuren 'bezigheidstherapie'.

Wie o wie weet waarom het niet lukt, en heeft DE oplossing???
Laat het eens bij de kapper doen. Kost wel achtelijk veel maar wie weet hebben zij de goede oplossing. Of je voorstelling over de kleur bijstellen.
Helaas ratteke, zelfs de kapper kreeg het niet voor elkaar, na uren in de stoel :-/

(en inderdaad peperduur, moet bovendien iedere 3 a 4 weken kleuren met mijn heel korte koppie!!!)
Van de peroxide bleekt je haar, van de Majirel krijgt het de kleur.

Dus je kan ook alleen bleken of een halve tube gebruiken maar dan zou ik met 9 % gaan, 12% brandt de gaten in je hoofd.

En eentje pakken uit de 9-serie ipv de 10.

Die wordt bij mij ook goudblond vanwege mijn teveel aan rood pigment. Alleen vind ik dat mooi. Dus laat ik het zo
Bronny, dank voor de tip! Maar is het dan niet zo dat een 10 lichter is dan een 9 serie???

Hoe zit dat trouwens met die kleurnummers, kan nergens uitleg vinden...

Las ook nog ergens over Topchic van Goldwell 12bs, zou dat soelaas bieden?
Ik heb ook veel goudpigment in mijn haar, en laat daarom de haarverf langer intrekken. Dus geen 30 minuten, maar 45 minuten. Dat was eens een tip die ik zelf heb gehad omdat ik hetzelfde probleem heb, en voor mij werkt het.

Wat je ook nog kunt proberen: Je hebt nu nr 10, dat is basis blond. Je zou 10 met wat as kunnen proberen. Dus een 10.? (Nummer weet ik niet uit mijn hoofd, maar dat kun je zo opzoeken op internet.)

En dat wat langer intrekken, dan zou je een eind moeten komen.
Ik vind 12% trouwens ook wat veel, ik zou met 9% gaan proberen. En 10 is inderdaad lichter dan 9. Hoe hoger het cijfer, hoe lichter.
Helaas, Empress, met 12% en een uur intrekken heb ik dus een goudblond resultaat... 9% gaat dan helemaal niet werken...

En een askleur heb ik ook al geprobeerd, maar dat wordt groen haha!
wat voor een kleur blond wil je dan?
ik heb gisteren ook me haar blond geverfd, En ik heb ook heel veel pigment in me haar.

Heb daarom een 12,1 in me haar gedaan!

12% en dan 30 min.

En het resultaat is super, eindelijk een keer geen goudblond meer.

Ik hoorde ook dat je beter de as tinten kan gebruiken als je veel warmte pigmenten in je haar hebt.

En de kleurserie's 9 en 10 die hebben juist een oplichtend effect waardoor de pigment nog meer naar boven komt.

Je zou echt beter voor een 12 serie kunnen gaan. Omdat je pigment hebt valt die toch nooit zo licht als het kleurstaaltje.

Maar hij word wel de blond die je wilt.
Toch voor de ash/blond gaan, die zijn er helaas niet zoveel meer. Waarom dat in godsnaam is. Lijkt wel of ze )fabrikanten willen dat we allemaal voor rood gaan, maar dat is zooooooo 2003!
@ Kenau: ik wil koel lichtblond

@ Strawberry: thnx! dan ga ik die kleur 12 van Goldwell maar es bestellen!

Overigens, na een uur zilvershampoo in laten trekken ziet het er nu weer redelijk koel uit...
@ toetyfroety: haha, doet me meteen denken aan andere topics over vrouwen met korte rode haren, driekwartbroeken en rugzakjes :-)
Is al eerder gezegd: astint erbij.

Ik zou dat echter bij de kapper laten doen... of durf je het zelf aan?

Succes!
Oh, hier nog eentje die haar haren ( bij de kapper) heeft laten blonderen. Duidelijk aangegeven dat ik geen goudblond, warm, oranje haar wil en de kapper voldoende plaatjes getoond. Mijn vorige kleur was uitgegroeid dus de kapper had vers haar om te blonderen ( donker blond semi warm)

Dit was mijn wens:

http://www2.pictures.fp.zimbio.com/Laur ... KngvGl.jpg

http://media.photobucket. ... /HairUWear/1416P.jpg?o=39

http://images.askmen.com/photos/lauren-conrad/86126.jpg

En na drie uur in de kappersstoel was dit het resultaat:

http://i389.photobucket.c ... ftsg/Goldenblondehair.jpg

echt zo jammer om te zien, en 120 euro kwijt aan een mislukte blonderen, de kapper zei nog dat hij me goed begreep. Dag later ben ik terug gegaan en werd het iets bij gekleurd. Maar het is nog steeds warm/geel.

Echt zo jammer! ga iig. niet meer naar B. Inmiddels was ik bijna dagelijks met Wella zilvershampoo en een haarmasker van Guhl.

Liefs, Bio
Oeps. Niet goed gelezen... met as wordt het groen? Toch maar naar de kappert zou ik zeggen.
He gatver Biotherm, wat balen! Maar wat ben jij gezegend met een ontzettend mooie bos met haar!!! :-)

Zoals gezegd Akka, zelfs de kapper krijgt het niet voor elkaar. Misschien met ontkleuren of blonderen, maar dat wil ik absoluut niet.

Het is nu weer redelijk koel zoals gezegd, en heb die kleur 12 bs van Goldwell besteld. Ben benieuwd!!!
Waarschijnlijk is ontkleuren dan wel nodig...dan krijg je iig wel het gewenste resultaat. Als je kort haar hebt is het ook een stuk makkelijker qua schade.
Dat was ik met die kleur 12 BS= beigezilver. Het wordt een mooie koele kleur maar omdat mijn haar al dun is ging het wel erg pluizen door de hoge kleurtoon.

Wat wel altijd warm blijft is de uitgroei die ik net gedaan heb. Het wordt nooit mooi egaal.
Ach Lammy, ik verf nooit alleen de uitgroei ivm zéér korte haar, dus probeer het gewoon als het binnen is! En anders heb ik altijd de zilvershampoo nog!

(heb gelukkig nog nooit echte drama's gehad, buiten dan toen ik zwanger was, toen werd ik echt kanariegeel(!) en heb ik het donker moeten verven)
Ik ken het 'probleem' ook, en heb ook alle soorten van opties wel uitgeprobeerd. Bij kappers was ik wat dat betreft nooit echt tevreden, het werd niet mooier dan als ik het zelf thuis deed.

Op dit moment heb ik besloten om min of meer m'n eigen kleur haar aan te houden. Dat is wel een beetje saai, maar staat in ieder geval goed bij m'n (koele) huidtint, in tegenstelling tot die warm/goud/geel blonde verfkleuren!

Trouwens, een 'astint' werd bij mij altijd wel mooier dan 'natuurtint'.
hoi, ik heb exact het zelfde probleem! Ik heb mijn oplossing gevonden.. Ik haal nu bij de kappers groothandel: Cream Peroxide van Mucho 9% - 30 VOL. met Majiblond van LÓreal nummer 903S. Had direct na 1 keer verven een perfect resultaat. Ieder haar reageert geloof ik anders maar ik heb ook veel rood-pigment in mijn donker blonde haar(heb zelfs een zoontje met rood haar) en bij mij werkt het super! Misschien een idee.

Succes!

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven