Gezondheid alle pijlers

au aan mn billen.....

06-04-2010 21:18 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, niet leuk om te plaatsen, maar doe het toch...!!

Ik heb pijn, kan niet meer zitten/liggen/staan... Dolgelukkig met mijn zwangerschap maar enorme last van aambeien. Man niet thuis en oudste op bed, kan dus niet even naar de dienstdoende apotheek, iemand nog huis-tuin-keuken-tips waarmee ik dit rotgevoel weg kan nemen????
otrivin neusspray!
In bad gaan zitten met Badedas.

Sterkte!
mijn vader ging altijd zitten op een zwemband,dat verlicht of een opgerolde badhanddoek....zodat er in het midden een gat zit waar je billen inpassen zeg maar//
Er is zelfs een hele site over...

http://aambeien.startkabel.nl/
quote:mafalda schreef op 06 april 2010 @ 21:22:

otrivin neusspray!Heb alleen maar zoutoplossing huismerk apotheek in huis, lijkt me errug pijnlijk!!!!
quote:biebelie schreef op 06 april 2010 @ 21:23:

Er is zelfs een hele site over...

http://aambeien.startkabel.nl/

Nee... Echt?!?!??!?!

Ben gelukkig niet de enige met deze kwaal! Hahaha!!
ijsblokje in een broodzakje en dat in je onderbroek stoppen.

Heb ik niet zelf bedacht, kwam van mijn kraamverzorgster.
Zitbadje maken met lauwwarm water met biotex of soda.
Kijk even met een spiegeltje of het niet een enorme joekel is; soms is acuut opereren weleens nodig.

Bij kleine aambeien wil het ook nog weleens verlichting geven als je ze terug de anus induwt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:daffyduck schreef op 06 april 2010 @ 21:23:

mijn vader ging altijd zitten op een zwemband,dat verlicht of een opgerolde badhanddoek....zodat er in het midden een gat zit waar je billen inpassen zeg maar//Dat is dus heel slecht want daarmee verhoog je druk. Je moet juist op iets hards zitten zodat het bloed eruit gedrukt wordt (is mij verteld )
maandverband wat vochtig maken en in de vriezer leggen, om een stukje vlees, zodat het een natuurlijke pasvorm heeft en dat in je 2e onderbroek doen. (nooit rechtstreeks op de huid!!!)
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Curanal bestellen en de vk op de hoogte brengen.

Erge aambeien tijdens de zwangerschap kunnen tijdens de bevalling echt heel erg worden.
quote:miss dubbelfriss schreef op 06 april 2010 @ 21:29:

maandverband wat vochtig maken en in de vriezer leggen, om een stukje vlees, zodat het een natuurlijke pasvorm heeft en dat in je 2e onderbroek doen. (nooit rechtstreeks op de huid!!!)

Ik las iets te snel en las dat ik dat stuk vlees ook in mijn onderbroek moest doen.... schrok me rot!

Ga alles uitproberen, waar ik wel mee zit is dat ik probeer vezels te eten, maar juist daardoor vaker naar het toilet moet en dit doet zeer, heb het idee dat ik mijn darmen "over-stimuleer" (is dat een woord?!?!)
Maar kind is er nog niet waarom dan wel al de babytaal?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 06 april 2010 @ 21:39:

Maar kind is er nog niet waarom dan wel al de babytaal?Alvast oefenen. Zoiets leer je niet meteen.
quote:Mamalijntje schreef op 06 april 2010 @ 21:38:

[...]

Ik las iets te snel en las dat ik dat stuk vlees ook in mijn onderbroek moest doen.... schrok me rot!

Las ik eerst ook, dacht nog hoezo natuurlijk vorm, dat zit toch helemaal niet lekker.

Huismiddeltje zat op internet (wel een aantal erg dubieuze):

Last van aambeien? Los enkele tabletjes superol op in een halve liter water en een paar maal per dag met een watje deppen. Helpt echt.

Aambeien

Stop wat ijsklontjes in een plasticzakje druk dit tegen de aambei, deze trekt zich dan terug.Misschien enkele keren herhalen.

Aambeien

Als je last hebt van aambeien, smeer er iedere dag sudocrem op dat helpt echt.

Aambeien

Neem elke dag een tabletje RUTINE in. (te halen bij De Tuinen of reformzaak). Na enkele dagen ben je van je aambeien af!

Aambeien

Kauw nu en dan op een stukje tame kastanjeeen een paar keer op de dag.

Aambeien

Heb je last van aambeien? Maal wilde kastanjes zeer fijn en neem dagelijks een goede mespunt met wat drank in. U zult zien na een tijdje heb je er geen last meer van.

Aambeien

Men kan thee drinken van duizendblad als men last heeft van aambeien. Het deppen met ijskoud water kan verlichting geven bij aambeien.

Aambeien

Aambeien kunnen het gevolg zijn van een te nauwe anale opening (die langs chirurgische weg wijder gemaakt kan worden door O.a. oprekken). Ook bij chronische hardlijvigheid komen aambeien voor, vaak bij mensen met een zittend leven en bij zwangerschap.

Dep dagelijks een of meermalen met een flinke dot zuivere, absorberende watten, doordrenkt met ijskoud gekookt water de anus.

Na de stoelgang de plek schoonspoelen. Zorg voor dit doel steeds gekookt water bij de hand te hebben.

Gebruik nooit closetpapier of krantenpapier. De drukinkt is gevaarlijk voor de buiten de anus getreden endeldarm, die niet meer of minder is dan een spatader.

Aambeien

Gedroogde pruimen eten.

Aambeien

Thee drinken van brandnetel of duizendblad.
Otrivin neusspray. Heb het één keer gehad, en toen van alles geprobeerd, maar na de neusspray-tip was het binnen twee dagen helemaal over. Je voelt er helemaal niets van... dus hup, sprayen maar!!!

Succes
quote:nouschi schreef op 06 april 2010 @ 21:39:

Maar kind is er nog niet waarom dan wel al de babytaal?Oudste ligt op bed schrijft ze, de hersenen zijn dus al een keer aangetast tijdens de bevallling
zie je, tis echt waar!! Maar daar heb je nu niets aan, want in een gewone zoutspray zit niet het bestandsdeel wat in otrivin zit.

Vraag me niet welk deel er niet in zit!

Maar wel balen zeg! Een vriendin had er na haar bevalling ontzettend veel last van, hele trossen, Weet ook echt niet wat erger is een berg hechtingen na je bevalling of aambeien. Al met al na alle medicijnen, zalfjes, pillen en weet ik nog meer wat, bleek het tovermiddel dus otrivin! Heel veel Sterke!
Mafalda, aambeien zijn erger dan de bevalling.. trust me.

Okee, die Otrivin... ik wil er meer van weten; op de aambeien spuiten, of inwendig? (moet binnenkort ook weer bevallen en de vorige 2x zat ik ook op zo;n trosje daarna...)
De tips van mijn kraamhulp;

Curanol, zowel de zalf als de tabletten.

Appelstroop in een boterhamzakje doen en in de vriezer, het bevriest niet zodat je het kunt vormen.

Op een harde stoel gaan zitten.

Heeft bij mij super geholpen.

Sterkte!
Otrivin mag toch juist niet als je zwanger bent? Ik begrijp in elk geval dat je het niet in je neus mag gebruiken. Wel op aambeien?
Oh ja, je ben zwanger natuurlijk, jeetje inderdaad volgens mij

mag je dan geen otrivin gebruiken, sorry had ik even niet bij stilgestaan. Zou het even navragen toch?
quote:amalia schreef op 06 april 2010 @ 22:35:

Mafalda, aambeien zijn erger dan de bevalling.. trust me.

Okee, die Otrivin... ik wil er meer van weten; op de aambeien spuiten, of inwendig? (moet binnenkort ook weer bevallen en de vorige 2x zat ik ook op zo;n trosje daarna...)Hoi ben nieuw hier hoor, dus sorry als ik onhandig zit te klooien met dit forum! Maar goed, gewoon op de aambei spuiten dusss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven