Knuffel in bed?
donderdag 8 april 2010 om 23:58
Vanaf welke leeftijd laten jullie je kind met een knuffel/doekje in bed slapen?
Toen mijn dochter net geboren was zei de kraamhulp dat je beter geen knuffels in bed kan doen omdat dat gevaarlijk kan zijn... leek me wel logisch..
Maar inmiddels is mijn dochter bijna 4 maanden en begin ik me af te vragen vanaf welke leeftijd ze wel met een knuffeltje in bed mogen!
Ze heeft er namelijk veel in de box liggen en kan erg genieten van al die zachte dingen tegen haar aan...
Hoe doen jullie dat?
Toen mijn dochter net geboren was zei de kraamhulp dat je beter geen knuffels in bed kan doen omdat dat gevaarlijk kan zijn... leek me wel logisch..
Maar inmiddels is mijn dochter bijna 4 maanden en begin ik me af te vragen vanaf welke leeftijd ze wel met een knuffeltje in bed mogen!
Ze heeft er namelijk veel in de box liggen en kan erg genieten van al die zachte dingen tegen haar aan...
Hoe doen jullie dat?
vrijdag 9 april 2010 om 00:58
Bedankt voor de uitleg, en ja als het goed is helpt de kraamhulp dan wel maar heb hier wel hele goede tips gelezen over van alles en nog wat(bedtijd, badtijd, etenstijd ga zo maar door haha. zie het al helemaal voor me. Nazife met baby en een lijstje van verschillende tips en die een voor een uitprobeert totdat iets werkt haha)
vrijdag 9 april 2010 om 06:42
Nazife vanwege datzelfde verstikkingsgevaar mag een kussentje ook niet. Is ook helemaal niet nodig hoor! Mijn dochtertje ligt er soms wel eens op als ze naast me kruipt in de ochtend maar gooit hem altijd heel snel aan de kant.
Verder voel ik me best wel ontaard want ik heb het mezelf nooit afgevraagd wanneer dat wel mocht eigenlijk. Toen ze 6 maanden was merkte ik dat ze een lievelingsknuffel had en heb ik die in bed gelegd. Om vervolgens hard naar de winkel te rennen om twee van die reserve beesten te kopen.
Verder voel ik me best wel ontaard want ik heb het mezelf nooit afgevraagd wanneer dat wel mocht eigenlijk. Toen ze 6 maanden was merkte ik dat ze een lievelingsknuffel had en heb ik die in bed gelegd. Om vervolgens hard naar de winkel te rennen om twee van die reserve beesten te kopen.
Erger u niet, verwonder u slechts!
vrijdag 9 april 2010 om 07:20
Wij hebben een hard knuffeltje waar haar speen aan vast zit. Het is zo'n roze muis van de Hema met een klein lijfje en lange poten. Ik kan me niet voorstellen dat die gevaarlijk is, maar dat kan aan mij liggen lijkt me veiliger dan een speenkoord iig
zo'n grote lap doe ik dan weer niet, maar deze lijkt me prima. Ze knuffelt er ook niet echt mee, maar gebruikt het als houvast voor haar speen. Mijn dochtertje is 3 maanden nu, ze slaapt er een maand mee nu...
zo'n grote lap doe ik dan weer niet, maar deze lijkt me prima. Ze knuffelt er ook niet echt mee, maar gebruikt het als houvast voor haar speen. Mijn dochtertje is 3 maanden nu, ze slaapt er een maand mee nu...
vrijdag 9 april 2010 om 07:36
Mijn zoontje heeft vanaf dag 1 zo'n tuttellapje. Zo'n doek met een dierenkopje eraan.
Deze heb ik tijdens m'n zwangerschap gekocht en die heeft een tijdje bij ons in bed gelegen ons onze geur op te nemen.. Toen de baby 's nachts alleen op z'n kamertje ging had hij altijd ons geurtje bij. Anderhalf jaar later is hij nog steeds gek op dat ding. Zoon leeft uiteraard nog . Gewoon doen als jij dat prettig vindt.
Deze heb ik tijdens m'n zwangerschap gekocht en die heeft een tijdje bij ons in bed gelegen ons onze geur op te nemen.. Toen de baby 's nachts alleen op z'n kamertje ging had hij altijd ons geurtje bij. Anderhalf jaar later is hij nog steeds gek op dat ding. Zoon leeft uiteraard nog . Gewoon doen als jij dat prettig vindt.
vrijdag 9 april 2010 om 07:38
met 4 maanden moet het prima kunnen. Ik zou alleen even opletten of er delen aan zitten waar ze in kan verstrikt raken (bijvoorbeeld lange poten of lussen e.d.). 1 tip wissel af, zodat ze aan veel verschillende knuffels went. Maakt de kans iets kleiner dat ze een lievelingsknuffel heeft. Dat kan nog wel eens rampen oplveren als deze kwijt raken of ergens blijven liggen.
Zoon vind hier eigenlijk alle knuffels wel leuk, zolang er maar zo'n label aanzit. Hij friemelt die in zn slaap totdat ze helemaal versleten zijn. Zo'n labeldoekje vind hij dan weer niets, het gaat hem echt om het label dat aan een knuffel zit.
Zoon vind hier eigenlijk alle knuffels wel leuk, zolang er maar zo'n label aanzit. Hij friemelt die in zn slaap totdat ze helemaal versleten zijn. Zo'n labeldoekje vind hij dan weer niets, het gaat hem echt om het label dat aan een knuffel zit.
vrijdag 9 april 2010 om 07:48
Wat grappig gizz van dat label dat had ik nog nooit gehoord!
Het is Idd wel handig om ze aan verschillende knuffelde te wennen. tja alleen wel even oppassen dat ze niet allemaal favoriet worden! mijn dochter had op een gegeven moment wel 3 favoriete knuffels. enig idee hoe lastig het is om een bert, van bert en ernie, te vinden van het juiste formaat? haha dus bert staat nu in de kast zodat hij er wel is maar hem niks kan gebeuren.
Het is Idd wel handig om ze aan verschillende knuffelde te wennen. tja alleen wel even oppassen dat ze niet allemaal favoriet worden! mijn dochter had op een gegeven moment wel 3 favoriete knuffels. enig idee hoe lastig het is om een bert, van bert en ernie, te vinden van het juiste formaat? haha dus bert staat nu in de kast zodat hij er wel is maar hem niks kan gebeuren.
Erger u niet, verwonder u slechts!
vrijdag 9 april 2010 om 09:35
Zoon had eerst niets, met 3 maanden zo'n zacht friemellapje en vanaf 8 maanden slaapt hij met beer in zijn bed. Een zachte babybeer met van die groot uitgevallen zachte armen. Hij "praat" er tegen als hij wakker is en houdt 1 arm vast om te gaan slapen daarna ligt beer gewoon werkeloos in zijn bed. Was in het begin ook wel wat bang voor verstikking maar heb zelf mijn gezicht erin gedrukt en kon gewoon doorademen.
vrijdag 9 april 2010 om 10:12
Mijn zoon slaapt in met 2 knuffels, maar ik haal ze altijd bij hem weg als ik zelf naar bed ga. Hij is 1,5 jaar oud. Ik vind het geen prettig idee dat hij in zijn slaap misschien met zijn gezicht tegen die knuffel aan gaat liggen. 't Is misschien vergezocht, maar goed ik slaap er zelf rustiger van als ik ze weghaal.
vrijdag 9 april 2010 om 10:54
Hier sliep dochter vanaf het begin met een knuffel. Die lag naast haar onder de deken. Door de knuffel wordt de deken omhoog gehouden, ook als een baby per ongeluk onder de deken terecht komt. Stikken doen ze dan niet, want door de knuffel staat de deken omhoog en komt er gewoon zuurstof bij de uk. Was een prima, veilige en simpele oplossing voor onze woelwater kinderen.
MILF in the making
vrijdag 9 april 2010 om 11:01
Zoonlief heeft vannacht de eerste nacht met een 'spuugdoekje' naast zich geslapen.
Ideaal want dat is inmiddels zijn favoriet geworden, de labels worden idd helemaal versleten en wat is hier nu het ge-wel-digste aan ???
Spuugdoekjes heb je altijd bij de hand, in je tas, overal in huis en zijn makkelijk inwisselbaar/wasbaar en raakt er eens eentje verloren... niets aan de hand, pakken we gewoon weer een nieuwe!
Troost nodig? Lekker op schoot met een spuugdoekje.
Moe? Lekker met een spuugdoekje kroelen
Vies? Met een spuugdoekje poetsen en weer een schone uit de kast
Hij is inmiddels 3 en slaapt nog elke nacht met een stapeltje spuugdoekjes in bed. Heeeeeeeeerlijk!
Soms slaapt zelfs met zo'n doekje over zijn hoofd (is het lekker donker;-)
Ideaal want dat is inmiddels zijn favoriet geworden, de labels worden idd helemaal versleten en wat is hier nu het ge-wel-digste aan ???
Spuugdoekjes heb je altijd bij de hand, in je tas, overal in huis en zijn makkelijk inwisselbaar/wasbaar en raakt er eens eentje verloren... niets aan de hand, pakken we gewoon weer een nieuwe!
Troost nodig? Lekker op schoot met een spuugdoekje.
Moe? Lekker met een spuugdoekje kroelen
Vies? Met een spuugdoekje poetsen en weer een schone uit de kast
Hij is inmiddels 3 en slaapt nog elke nacht met een stapeltje spuugdoekjes in bed. Heeeeeeeeerlijk!
Soms slaapt zelfs met zo'n doekje over zijn hoofd (is het lekker donker;-)
vrijdag 9 april 2010 om 16:22
Dochter heeft een klein konijntje, hij moet gewoon in bed staan zodat ze hem kan zien. Wanneer ze naar bed gaat laat ze konijn alle hoeken van haar bedje zien, dan word hij weg gesmeten en gaat ze slapen. Geen konijn? Dan word er niet geslapen, ze zoekt net zolang tot ze hem ziet staan. Maar konijn blijft in bed. Geen gesleep mee naar buiten o.i.d. Heb ook al 2 reserve in de kast liggen