Knuffel in bed?

08-04-2010 23:58 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf welke leeftijd laten jullie je kind met een knuffel/doekje in bed slapen?

Toen mijn dochter net geboren was zei de kraamhulp dat je beter geen knuffels in bed kan doen omdat dat gevaarlijk kan zijn... leek me wel logisch..

Maar inmiddels is mijn dochter bijna 4 maanden en begin ik me af te vragen vanaf welke leeftijd ze wel met een knuffeltje in bed mogen!

Ze heeft er namelijk veel in de box liggen en kan erg genieten van al die zachte dingen tegen haar aan...

Hoe doen jullie dat?
zou een kind dat trouwens doorhebben? als het zoekgeraakte konijn wordt vervangen voor een reserve konijn?
Nazife... JA!
Mijn dochter is vanaf 4 maanden gek op haar tutpopje van Difrax. Echt een zacht veilig babyknufje ,zo'n puntmutspopje

Difrax heeft veilige babyknuffeltjes..

Nu is ze ruim 4 en is er nog steeds mee vergroeid. Ze zit er zelfs mee in de klas, hij gaat overal mee naar toe en is flink afgeknuffeld.

Zoveel troost als dat ding haar al gegeven heeft!
Sabine, bij ons vanaf de 4 maanden!
Ja, zoiets vermoedde ik al.

Kan ik erin sturen welke knuffel/doekje ze leuk zal gaan vinden? Lijkt me nl handig als dat er eentje is waarvan ik weet waar ik een reserve kan kopen! (we hebben bijv voor het kamertje een verzameling teddyberen, verzameld vanuit overal en nergens, zoals ook buitenland)
ik vond de mutlifunctionaliteit van het spuug doekje wel goed klinken haha.
Dochter had altijd een knuffel in bed, vanaf het begin het difrax puntmutspopje, dat nu tot op de draad versleten is (en víes) en later kwam er meer bij.

Vanaf haar 2e sliep ze regelmatig met een verfkwast als knuffel (ja een bijzonder kind). De verfkwast was overigens ongebruikt, dus geen zware metalen. En nu (5 jaar is ze) moet ik haar soms uitgraven, zoveel zooi sleept ze mee naar bed.
Dan ben ik zeker een slechte moeder want mijn zoontje had vanaf zijn geboorte knuffels in bed! Bij het hoofdeinde van zijn ledikantje. Niks gebeurd hoor.
Lien heeft ook al vanaf haar geboorte een hoop knuffels in bed.

Ze is nu bijna 2 en muis is torenhoog favoriet. Zonder muis wordt er niet geslapen. Muis heeft hele ranzige pootjes omdat ze deze altijd in haar mond stopt en op gaat sabbelen. Hij stinkt en is te goor om aan te pakken. Ik was hem elke week op het allerheetste programma. Lien moet dan weer heel erg aan muis wennen, maar uiteindelijk pakt ze hem wel. Ik heb ook een reservemuis, maar deze wordt absoluut niet aangepakt door madame. Hij zal wel niet haar geurtje hebben ofzo. Zou ik hem zelf eerst flink voor moeten kauwen?

Met de rest van de knuffels heeft ze hele verhalen voor het slapen gaan en soms worden ze behendig het bed uit gewerkt. Laatst hoorde ik haar tegen slungel; de lange roze van de Hema zeggen dat hij moest gaan slapen. Zo vertederend lief!
quote:mars 74 schreef op 09 april 2010 @ 21:57:

Mijn dochter is vanaf 4 maanden gek op haar tutpopje van Difrax. Echt een zacht veilig babyknufje ,zo'n puntmutspopje

Difrax heeft veilige babyknuffeltjes..

Nu is ze ruim 4 en is er nog steeds mee vergroeid. Ze zit er zelfs mee in de klas, hij gaat overal mee naar toe en is flink afgeknuffeld.

Zoveel troost als dat ding haar al gegeven heeft!Leuk dat je dat noemt. Mijn zoontje is ook dol op zijn Difrax knuffeltje. Heb 2 verschillende, maar de blauw/groene (zat bij zo'n blije doos!) is toch wel favoriet. Als hij dat knuffeltje in zijn handen krijgt trekt ie meteen een tuitmondje en begint driftig met het ding te knuffelen haha.
37 weken zwanger!
Mijn kinderen (2 en 1) hebben allebei 2 knuffeltjes. Mijn dochter heeft een klein eendje van HappyHorse en sabbelt op de pootjes. Ligt vanaf het gein in haar bedje. Ze had ook een tuttenpopje, maar dat vond ik de eerste maanden te groot. Was bang dat ze dat op haar koppie zou leggen. Maar na een maand of 3 gebruikte ik die wel. Nu liggen ze allebei nog in haar bed. Het tuttenpopje heeft geen handjes meer, helemaal opgesabbeld.

Zoon heeft een heel klein inimini schaapje en een kikker van HappyHorse. Schaapje hadden voor hem gekocht tijdens zwangerschap, lekker klein. Hij vindt het nu vooral lekker om aan het label te friemelen. De kikker heeft wat langere pootjes en die heft hij sinds hij een maand of 2/3 is. Voordeel bleek dat hij niet van slapen met wijde armpjes hield, en dat hij die kikker in beide handjes vast kon houden. Hierdoor vielen zijn armpjes niet zo opzij.

Als een knuffel niet te groot is en geen onveilige oogjes oid heeft, moet het met een maand of 4 echt wel kunnen.

Zou iets van Difrax of HappyHorse kiezen.
Lees dat de difrax popjes dus wel favoriet zijn?
quote:nazife schreef op 10 april 2010 @ 00:15:

ik vond de mutlifunctionaliteit van het spuug doekje wel goed klinken haha.

Ben je zwanger?????

trouwens
Kan aan mij liggen hoor, maar wat een onzin om reserveknuffels te gaan kopen! Als knuffel kwijt raakt / stuk gaat, gaan ze maar met een ander knuffelen toch?

Kinderen moeten toch leren dat niets voor altijd is Of ben ik nu heel hard. (heb zelf geen kids)
@miep, ehm...nee voor zover ik weet niet *zwaait terug*
Bedankt voor alle reacties allemaal!!!

Het is toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met vragen/onzekerheden...

Ik ga dus toch maar met een klein knuffeltje beginnen zo (ze is bijna 4 maanden) want als ik de reacties zo lees moet dat kunnen. En als ik haar in de box zie knuffelen... dan zal ze dat in bed ook wel fijn gaan vinden!
Zoonlief van 1,5 jaar is al dik een jaar verliefd op meneer Hond.

Kan zo heerlijk met hem neuzen.

Af en toe gaat hij vreemd met Bumba, maar meneer Hond blijft nummer 1!
Frankly my dear, I don"t give a damn
kinderen hebben ook gecompliceerde relaties he
quote:nazife schreef op 10 april 2010 @ 22:02:

kinderen hebben ook gecompliceerde relaties he

Inderdaad

Op deze leeftijd komt hij er nog mee weg
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Princesita schreef op 10 april 2010 @ 19:48:

Kan aan mij liggen hoor, maar wat een onzin om reserveknuffels te gaan kopen! Als knuffel kwijt raakt / stuk gaat, gaan ze maar met een ander knuffelen toch?

Kinderen moeten toch leren dat niets voor altijd is Of ben ik nu heel hard. (heb zelf geen kids)Als je mazzel hebt dan stapt je kind vrij gemakkelijk over. maar helaas zijn er genoeg kinderen die dusdanig hechten aan hun knuffeltje, dat het echt een drama kan opleveren als deze stuk of kwijt is. En tuurlijk moeten ze leren dat niets voor altijd is, maar leg dat is uit aan een kind van anderhalf die zijn vertrouwde knuffeltje kwijt is??? Zoon hier is gelukkig vrij makkelijk van knuffel te wisselen, maar ik zie in mijn omgeving genoeg drama's hoor. En als je dat kunt voorkomen door een extra knuffeltje aan te schaffen, dan is dat wel zo makkelijk.
Mijn oudste zoon heeft een jaar een liefdevolle relatie gehad met een nijn-knuffel. Hij zoog en lebberde aan de oortjes, die echt té vies werden...brr, moest echt in de kookwas af en toe. Toen hij 1.5 was stapte hij opeens over op een flapperige doek met een konijnenhoofd, dat is 'nana' en hij is nu 4 en nana ligt altijd bij hem in bed.Hij drapeert het ding om zijn hoofd heen, en veegt ermee over zijn gezicht, onwijs schattig. Tot hij 3.5 was ging nana ook oooooveraal mee naar toe, naar de supermarkt en het kdv en gewoon op de fiets. Nana een paar keer verloren, maar altijd weer teruggevonden, en op een dag was Nana onvindbaar. Oei, wat een verdriet, was echt heel zielig. Toen hebben we een nieuwe gekocht en net gedaan of Nana uit logeren was geweest, en tadaaaa, daar was ze weer. Zoon was zeer verheugd, maar bekeek de nieuwe nana wel wat argwanend (nieuwe nana was heul niet verlept natuurlijk, haha). Toen vond ik oude nana terug in een pan in mijn keuken en toen heb ik oude en nieuwe verwisseld, en toen was Zoon zooo blij, hij had volgens mij echt wel door dat er iets niet klopte, maar ik heb het nooit uitgelegd, leek me niet goed voor het vertrouwen in mij (door het logeerverhaal, haha).

Zoon 2 is nu 13 weken en snapt natuurlijk nog niks, maar heeft wel al een voorkeur voor 1 beertje in zijn box. Voor de zekerheid zal ik er vast nog eentje kopen.In bed ligt nog niks, ik geloof niet dat zo'n kleintje daar al wat mee heeft.
quote:_Sabine_ schreef op 09 april 2010 @ 12:36:

wat ik me afvraag, vanaf welke leeftijd hebben ze er echt iets aan? mijn dochter is nu 11 weken maar kan nog niet iets vastpakken. dus vraag me af wat zij eraan zou hebben nu een knuffel of doekje in haar bedje te hebben? nog niks toch?

Dit ligt helemaal aan je kind. Mijn zoon had het eerste jaar totaal geen interesse in knuffels of labeldoekjes. Maar dat kan ook anders, als ik het hier zo lees. Gewoon uitproberen dus, je merkt het wel als ze het fijn vindt.

Die verfkwast die iemand noemde is trouwens zeer origineel .
Ik heb op een kdv gewerkt.

En vroeg ouders regelmatig met een knuffeltje in hun bed te slapen of een dagje bij zich op de huid te dragen.

Juist bij de hele kleine babytjes....

De knuffel ging zo namelijk naar papa/mama ruiken en dat is heel vertrouwt luchtje hé

En werkt perfect....bijna verslavend.

Overgens t-shirt, spuugdoekje of luierdoek of zo werkt ook, maar dan wel de ongewassen versies.

Hoe meer ze stinken naar zweet enz. des te beter zijn ze !!!!!!!!!

Wij kregen soms kinderen van 6 tot 8 weken oud.

Dus mag je volgens mij al jong, z'n knuffeltje geven.

Het is ongeveer het enige waar ze herkenning aan hebben. Of rust in vinden.

Ook bij in het eigen bed slapen of logeren of zo
Weet iemand in welke winkel (dus niet online te koop) ze de poppetjes van Difrax verkopen?
Sabine, bij de (grotere) Etos hebben ze die vaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven