Durf me niet over te geven

10-04-2010 20:27 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

zou graag wat tips van jullie willen en advies.

Tijd terug schreef ik hier dat mn relatie voorbij was, moeilijk gehad destijds, me ontzettend klote gevoeld. Achteraf is gebleken dat mijn ex me een jaar voor de gek heeft gehouden, zich anders heeft voorgedaandan hij daadwerkelijk is...en heeft mij erg gekwetst toen hij het uitmaakte.

Die relatie, en periode van rot voelen is voor mij nu gelukkig wel voorbij. Ik vind het goed zo, en ben zelfs blij dat die relatie voorbij is. De manier waarop, en alles waar ik later achter ben gekomen heeft wel veel met me gedaan. Ik voelde me in de steek gelaten, genaaid en het heeft imapct gehad op mijn zelfvertrouwen en eigenwaarde.

Nu, 3 maanden later heb ik een leuke man ontmoet. Het is me overkomen, want ik vond het prima alleen na al het gezeur met ex. Deze man ken ik nu een paar weken, en inmiddels 2x gedate. We hebben een leuke klik, veel aantrekkingskracht en zijn vele smsjes, mailtjes en belletjes verder.

Maar...het is voor mij erg moeilijk om me over te geven aan het toch wel fijne gevoel dat ik ervan krijg.

Deze man vindt mij prachtig, zegt dat ook...wil me graag zien, neemt veel initiatief, en er worden ook weleens sexueel getinte smsjes gestuurd, wat ik allemaal leuk vind.

Maar toch kost het me ook moeite...ik weet dat het niet fair is om deze man te vergelijken met ex, maar ik ben zo bang om weer voor de gek gehouden te worden. Ik heb dat hem ook vertelt, dat ik rustig aan wil doen, dat mijn vertrouwen toch een deuk heeft opgelopen. Hij begrijpt het, en zegt dat ik alle tijd wil nemen.

Het lijkt erop dat hij echt geïnteresseerd is in me! En ik vind het toch zoooo moeilijk om dit te geloven.

Mijn ex vond me ook geweldig....en dat was uiteindelijk een fiasco. Ik vind het echt moeilijk om me over te geven aan de kriebels die ik heb. Ik hou me steeds in, ben terughoudend, terwijl ik dat niet altijd wil. Het lijkt vanzelf te gaan....

Ene moment zeg ik tegen mezelf dat het te snel is om na 3 maanden weer te daten, andere moment zeg ik tegen mezelf dat ik moet genieten. Ik zit steeds in tweestrijd lijkt het wel.

Als deze man zegt dat hij me zo mooi vind, of me echt leuk vind....dan denk ik stiekem toch ''ja dat zeg jij wel, maar is dat wel echt zo''. Of dan denk ik weer dat hij alleen maar sex wil.

Ik ontneem mezelf zo een leuke date tijd heb ik het gevoel, ik zou het zo leuk vinden om gewoon lekker te daten en te genieten..maar ik ben wantrouwend geworden. Wil wel benadrukken dat ik met mn ex helemaal klaar ben, dus hij zit me niet dwars in dit verhaal. Het is mn eigen wantrouwendheid, en mn zelfvertrouwen dat een tik heeft gekregen.

Ik weet dat het niet fair is, en dat niet alle mannen zo zijn...maar met mijn ex dacht ik, en iedereen om mij heen, dat het klopte...dat zat zo goed, en op het laatst kwam ik er pas achter dat dit niet zo was. Ik denk altijd mensenkennis te hebben, maar zat hierin goed fout.

Anyway....ik zou graag tips of advies willen hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Is het idd te snel?

Moet ik gewoon genieten en maar zien hoe het loopt?

Alvast bedankt voor de reacties!
als het goed voelt zou ik zeggen; veel plezier! enjoy the fun en laat je gevoelens gelden.

je kan het natuurlijk rustig aan doen
Misschien kun je het iets genuanceerder zien? Jezelf overgeven is echt iets anders dan langzaam ontdekken of je bevriend zou kunnen worden met iemand en met die persoon een relatie kunt opbouwen.
ja daar heb je gelijk in, overgeven klinkt wellicht wat overdreven, maar dat was het 1e wat in me opkwam.

Omdat hij zoveel initiatief neemt en vaak zegt wat hij van me vindt, krijg ik dat gevoel van 'ahhh' steeds vaker. En ik wil me er zo graag aan 'overgeven'...ik bedoel dan dat ik er graag van wil genieten.
Genieten kun je doen toch? Je hoeft je helemaal niet over te geven. Als jij dat gevoel van vertrouwen enz nog niet hebt, dan heb je dat nog niet. Als hij zo gek op je is, dan heeft hij dat "wachten" wel voor je over hoor! Enjoy...
quote:granny27 schreef op 10 april 2010 @ 21:12:

ja daar heb je gelijk in, overgeven klinkt wellicht wat overdreven, maar dat was het 1e wat in me opkwam.

Omdat hij zoveel initiatief neemt en vaak zegt wat hij van me vindt, krijg ik dat gevoel van 'ahhh' steeds vaker. En ik wil me er zo graag aan 'overgeven'...ik bedoel dan dat ik er graag van wil genieten.Welk gevoel?
Wie niet waagt...die niet wint...
wuiles; meer een angstgedachte! Dan vind ik het eng, bang dat ik verliefd wordt en kans loop om gekwetst te worden. Ik ben bang om naïef te zijn..en merk ook dat ik negatieve dingen in deze man naar boven haal, als ware om mezelf te overtuigen dat het niks is, terwijl ik hem eigenlijk wel leuk vind en ik hem in ieder geval beter wil leren kennen.

Misschien ben ik te gefocussed op het woord 'relatie'...ik wil rustig aan doen, en dan vandaag op date 2 pakt ie me soms even vast, of kust hij me..leuk, maar dan ben ik bang dat ik te snel weer in een relatie kom, en ik wil juist rustig aan doen.

Volg je me nog? Haha

Wie niet waagt die niet wint..is ook zo. Weet ik ook wel, maak me waarschijnlijk druk om niks.
Doe het rustig aan, maar geef je wel over aan het fijne gevoel wat hij je geeft. Ga vooral niet te snel en geef elkaar de tijd om te ontdekken wat jullie voor elkaar voelen. Je hoeft niet meteen met elkaar te trouwen!

Het is inderdaad niet eerlijk om hem te vergelijken met je ex-vriend maar ik snap je gevoel helemaal. Hij zal meer moeite voor je moeten doen als hij wil laten zien dat hij het serieus met je meent.

En ik heb geen glazen bol, stuklopen kan het altijd.. maar bekijk het eens van de andere kant. Ook jij kan op hem uitgekeken raken en hem kwetsen.

Je moet maar denken dat het misschien heel veel pijn doet, maar je er altijd weer sterker uit zal komen. Ook zal je het nu waarschijnlijk veel sneller zien aankomen, alle goede en nare ervaringen zul je meenemen naar de volgende relatie.

Succes en lekker van alles genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven