Gezondheid alle pijlers

De Mirena er uit laten halen en dan?

12-04-2010 10:05 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week is het zover... toch maar een afspraak gemaakt om de Mirena te laten verwijderen.

Dit omdat ik er naar mijn idee dik van wordt (ik ben in 2 maanden 5 kg bijgekomen) en ik heb de afgelopen 2 maanden dagelijks licht bloedverlies gehad.

Ik dacht steeds het zal nu wel eens over zijn maar het gaat maar door en met dat mooie weer voor de deur vind ik dat ook niet echt prettig.

Hij zit er nu ruim 2,5 maand in.. Ergens voelt het als opgeven maar ik vind dit ook niks. Ook kreeg ik weer een onrustige huid.

Maar goed ik laat hem verwijderen, wat kan ik daarna verwachten? Word ik dan heel snel weer "echt'ongesteld (mijn gewone menstruatie bleef wel weg)

Ik vind het op zich wel jammer want andere dingen had ik veel minder last van maar goed op een gegeven moment moet je een afweging maken van de voors en tegens en dat heb ik nu dus gedaan.

Ik twijfel nog steeds wel,van de pil kreeg ik ook van die enorme puisten in mijn gezicht. Zwaardere pil wil ik niet ivm risico's (ik rook weer)

Ergens baal ik wel maar dik worden en de hele tijd vreetbuien (wat je normaal een week voor menstruatie hebt had ik nu continue, mijn hele lichaam leek in de war) is ook niet alles.

En elke dag bloedverlies ook niet.
Je word gewoon weer ongesteld. Kan zelfs vrij vlot gaan, maar elk lichaam is anders.
De enige keer dat mijn Mirena eruit ging en niet direct vervangen werd door een andere, was omdat ik zwanger wilde worden.

Mirena is er op 10 juli uitgehaald, begin augustus was ik licht ongesteld en begin september had ik een positieve zwangerschapstest. Dus qua menstruatie was bij mij alles weer direct normaal.

Overigens had ik bij de allereerste Mirena (zo'n 14 jaar geleden) ook in het begin wat last van licht bloedverlies; maar dat was na een tijdje over.

Dat je van een Mirena aankomt lijkt mij buitengewoon onwaarschijnlijk.
Ik ben meer gaan eten he maar dat begon dus toen ik die Mirena kreeg. Wel ben ik in dezelfde periode gestopt met Oxazepam (gebruikte het minimale, alleen voor de nacht). Sliep toen voor geen meter, nu weer als een roosje (wat een rotzooi overigens).

maar goed naar mijn idee komt het aankomen wel degelijk van de Mirena (er verandert toch iets in je hormoonhuishouding). En heb op internet toch ook wel ervaringen gelezen van vrouwen die er ook van aankwamen dus het kan wel...

Mijn borsten werden er ook groter door, iets wat ik met de pil echt niet had.

Maar goed, ik vind elke dag bloedverlies ook niet handig. Ik ben single nu (wel alleenstaande moeder) en mijn libido is ook echt heel laag geworden.

Het gaat mij niet om de seks maar bij een korte relatie die ik heb gehad stond het wel in de weg...
Waarom wacht je het nog niet heel even af? Ik hoor van andere vrouwen dat het na drie maanden goed was, geen bloeding meer. Ik heb een jaar lopen schipperen en ook nu ben ik een van de weinige vrouwen die nog wel ongesteld word iedere maand. Een heel klein beetje, maar toch iedere maand weer op tijd.

Kijk het nog even aan. Ik heb overigens ook niemand gehoord die van de Mirena is aangekomen.
En dan? Ga je weer aan de pil (daar kom je wel van aan) of een andere spiraal (zware bloedingen) Nuvaring (ook hormonen), condoom (gedoe)?
Als je toch single bent, doe je toch gewoon voorlopig even niets? Mocht het af en toe van seks komen kun je een condoom gebruiken, en wanneer je weer een vaste relatie hebt, kun je dan wel bekijken wel vorm van anti-conceptie je kiest.
Ik gebruikte dus ook niets totdat ik een relatie kreeg. Ik had me al voorgenomen om de Mirena te nemen en toen dus ook gedaan. VOoral omdat ik altijd best veel last had van mijn menstruatie. Maar ik veranderde wel heel erg in het begin (emotioneel gezien) Ik begon me rot te voelen enzo. Misschien had dat tijd nodig.

Ik heb toch afspraak bij de huisarts dus kan altijd nog even met hem overleggen.

Maar ik geloof bijna niet dat het stopt dat bloeden, al is het maar heel licht maar wel de hele dag door en dus bruinig.

Krijg je daar dan geen bloedarmoed van of is dat onzin?

Ik blijf er toch bij dat ik hier van aan ben gekomen.. want voor die tijd had ik altijd wel goede stofwisseling, ik beweeg ook elke dag wel genoeg. Dus het is raar dat ik nu dan ineens aankom en ook echt uitdij.

Het lijkt nu wel of ik van een glas water al aankom.

Dilemma dus..
je kunt wel aankomen van de mirena!

Lees de nieuwe bijsluiter maar..

Waar overigens ook in vermeld stond;

slapeloosheid, nervositeit, stemmingswisselingen...etc..

Ik heb m vorige week ook laten verwijderen na een aantal jaren, nu afwachten op de "herstellende" fase!
-
pepsicoooooooooola!
Ik laat mijn mirena over 3 weken verwijderen na hem dan bijna 9 maanden te hebben gehad. Ik ben ook aangekomen, maar of dat door de mirena komt weet ik niet. Maar het vrijwel elke dag bloeden, veeeeel vloeien (met schimmelinfecties tot gevolg), buikpijn en opgezette buik zijn voor mij redenen genoeg om het ding eruit te laten halen.

Wel balen want het is inderdaad ideaal als anticonceptie. Wij gaan de eerste tijd even condooms gebruiken om mijn lichaam te laten herstellen. En daarna misschien toch maar weer terug naar de pil ofzo.

Vraagje: doet het verwijderen pijn?
na twee maand eruit laten halen is wel snel. het is bekend dat de mirena voor spotting kan zorgen, juist in het begin.

je bent ook nog eens net gestopt met kalmeringsmiddelen, dat doet ook wat met je lichaam. de mirena de schuld geven van alles lijkt me wat kort door de bocht. zie het nog even aan...
Ik vind dat je iets te snel bent met eruit halen. De gemiddelde wentijd is 6 maanden. Ik zou toch nog even wachten. Ik heb tussen mn zwangerschappen door al 10 jaar een Mirena en hij bevalt prima. Spotting, meer eten al die dingen stagneren na verloop van tijd bij de meeste vrouwen.
Moondancer, verwijderen voelt als één menstruatiekramp(je).
Ik heb hem na een jaar laten verwijderen. Was de gewichtstoename, opgezwollen buik, kramp, haaruitval en pukkels zat. Bovendien veranderde er niets in de hoeveelheid bloedverlies en kreeg ik cysten op de eierstokken.

Als je hierna weer een pil zou willen slikken en je krijgt van de 'gewone' pil pukkels (denk ik iets geweest met een androgeen progestageen), dan zou je de Yaz of Yasmin kunnen overwegen (die hebben geen androgeen effect).
Ik vind wel dat je te snel opgeeft. Bij mij heeft het een maand of 3 a 3,5 geduurd voordat het weer 'rustig' werd. Twee maanden is echt te kort om je lichaam te laten wennen.

Ook ik had last van een onrustige huid (puistjes e.d.), maar na ongeveer een maand of 5 begon dat beter te worden. Bovendien ben je ook gestopt met andere medicijnen, waardoor de kans dat het een wisselwerking van klachten is erg groot is. Maar goed, jouw keuze natuurlijk .
Ik heb hem er ook vrij snel uit laten halen, geloof na een maand of 4. Ik was er helemaal klaar mee. Mijn menstruatie bleef uit, dat was het pluspunt, maar ik leek wel weer een tiener wat acne betreft. Mijn gezicht en rug zaten helemaal onder de pukkels en mijn haar was binnen 12 uur echt vies en vet. Ik voelde me helemaal niet goed meer met mijn uiterlijk en heb het ding eruit laten halen. Ik las later ook dat de mirena acne kan verergeren bij mensen die daar gevoelig voor zijn. Uithalen deed helemaal geen pijn, ik voelde er nauwelijks wat van en het gebeurde gewoon bij de huisarts. Daarna even niets gebruikt en vervolgens weer aan de pil.
...
Ben ik dan de enige die bij Mirena zweert? Plaatsen was een fluitje van een cent, geen pukkels en ook geen gewichtstoename.
Nee hoor traincha, heb een vriendin die erg tevreden is en en mijn zus wil ook niets anders meer! maar voor mij was het het duidelijk niet. Een andere vriendin heeft het er ook uit laten halen, die bleef bloeden. Maar er zijn dus wel degelijk tevreden gebruiksters!
...
Ik heb Mirena ook gehad en na 10 maanden weer laten verwijderen. Ik voelde mee heel zwaarmoedig erdoor en inderdaad de al genoemde klachten mbt pukkeltjes. Ik had Mirena genomen omdat ik veel tussentijdse bloedingen had met de pil maar met Mirena werd dat niet veel beter alleen de bloedingen werden minder hevig.

Vanaf dag 1 was ik er niet gelukkig mee maar hield me steeds vast aan verhalen dat het beter zou worden. Na 10 maanden had ik het wel gezien: werd niets beter. Ik zou dan ook het eruit laten halen als je zelf het gevoel hebt dat het niet goed is.

En nu? niets meer. Word ook niet echt gelukkig van condooms, maar mijn huid is rustiger dan ooit, zit weer op mijn oude gewicht en zelfs mijn eerdere onregelmatige ongesteldheid kan ik nu de klok op gelijk zetten. Lang leve hormoonvrije anticonceptie
Uiteindelijk heb ik hem pas vorige week laten verwijderen. Was behalve de pukkels toch wel tevreden. En na goed overleg met mijn arts had ik dus destijds besloten om het, zoals aanbevolen wordt, zes maanden de tijd te geven.

Uiteindelijk heeft ie er dus 9,5 maand in gezeten.

@ellejv, als je het nog leest.. wanneer verdwenen die pukkels? Het is nu bijna een week geleden en natuurlijk is mijn huid nog niet rustig.

En wat kan ik verder verwachten?.. Wat merken jullie er van, na verwijdering.. Merkte dat mijn stemmingen wel weer wat schommelen. Ook had ik wat bloedverlies een aantal dagen, maar lijkt me niet dat dat een gewone menstruatie was? Daar leek het me te kort (en te snel na verwijdering ) voor.

weer Mirenavrij. Maar was niet anti hoor, maar voor mij was het 'm dus niet. Ben ook duizelig geweest en wat hoofdpijn, maar goed ook zwaar verkouden geweest de afgelopen dagen
Maar mijn huid, was echt d-r-a-m-a...

Daarom heb ik hem uiteindelijk toch laten verwijderen. Nog knap dat ik hem zolang heb laten zitten. Voelde me steeds lelijker, het werd bij mij steeds erger.

Heb nu de Diane pil liggen, maar eerst een gewone menstruatie afwachten, dus ik begin daar pas in het nieuwe jaar mee.
En verder had ik heel vaak een opgeblazen buik en ik had soms het idee dat mijn baarmoeder heel hoog zat, net als je zwanger bent. Heel apart.

Het verwijderen zelf deed niet echt zeer. Ik moest even hoesten en daar was ie (nadat ie iets had gedaan)

De eendebek erin deed me zeerder deze keer :-S

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven