Onzeker in onze relatie, help?!

30-03-2010 16:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 18-11-2009 ben ik zeer gelukkig met een jongen.

In het begin liep alles heel soepel enzo, maar nu we ietsjes verder zijn (oké, wat is 4 maand?) begin ik toch een heel stuk onzekerder te worden. In het begin toen we nog maar net 1 weekje een relatie hadden, heeft een ander meisje hem gezoend, ik weet en heb van anderen gehoord dat hij daar zelf niks aan kon doen, maar toch heeft het mijn vertrouwen erg verwoest.

Ik heb het altijd al moeilijk gehad op het gebied van jongens (loverboy, etc).

Maar goed, even echt op het probleem gericht haha.

Ik kan het gewoon niet helpen maar ik heb altijd bevestiging nodig van hem dat hij nog van me houdt, ik ben bang dat hij me zomaar verlaat, omdat ik weet dat ik echt niet het enige meisje op de wereld ben en lang niet de knapste ben!

Ik heb altijd ook het gevoel dat ik me moet bewijzen tegenover iedereen, dus ook tegenover hem.

Dit wil ik graag met hem bespreken ook, maar aangezien dat hij ook geen makkelijk verleden heeft gehad wil hij eigenlijk nooit echt een gesprek aan gaan, wat ik erg frustrerend vind...

Ik heb me nooit echt veilig gevoeld, maar nu ik hem heb voel ik me zo veilig, dat ik echt bang ben om dat kwijt te raken!!!

Ik merk dat hij echt dat hij het zat begint te worden, ik zeur veel te veel volgens hem...

Hij zei laatst nog:

Schat, ik wil je echt niet kwetsen, maar ik kan niet meer tegen dat gezeur, ik hou van je en dat weet je.

Door dit gezeur gaan misschien mn gevoelens nog een keer weg, ik kan er gewoon niet tegen!

Lang verhaal,

maar weet iemand mij te helpen?

Heel erg bedankt!!!
Beste gabber, jij hebt een probleem met vertrouwen. Dta is iets wat in jou zit en wat jij (al dan niet met professionele hulp) moet oplossen. Jij projecteert nu al jouw angsten en onzekerheden op jouw partner, en dat kan je werkelijk je relatie gaan kosten. Want waarom werd jouw partner verliefd op jou? Wat zijn de eigenschappen waar hij op viel? En hoeveel van die eigenschappen ziet hij nu nog in jou? En ion hoeverre ziet hij alleen nog maar wantrouwen?

Je mag eerst heel hard aan jezelf gaan werken. Of jouw relatie dit overleeft, kan ik je niet vertellen, maar dat is ook geen prioriteit. Eerst aan jezelf werken, pas als jij kunt vertrouwen, kun je je geven aan een partner. Eerder niet.
Het is toch logisch dat je je onzeker voelt, zeker als hij in het begin van je relatie gezoend had met iemand anders!

Hij heeft iemand anders gezoend en nu 'zeur' je omdat je niet veel vertrouwen hebt in jezelf (en misschien ook in de relatie)?

Hoe komt het dat je onzeker ben?
Nee echt?
Ik weet zelf eigenlijk niet goed hoe ik aan mijn vertrouwen kan werken, maar een psychiater(??) zie ik zelf niet echt zitten aangezien ik hier geen goede ervaringen mee heb!

Ik vind het erg vervelend omdat ik weet dat mijn vriend echt er alles aan heeft gedaan om te veranderen. Hij zou nu echt nooit meer zoiets toelaten. Mijn vriend die geeft ontzettend veel om me, maar op zijn manier.

Alleen ik moet constant bevestiging hebben!

Ik wil ook echt elk moment van de dag bij hem zijn, het liefste ga ik nog mee met hem naar school & werk.

Vertrouwen in hem heb ik wel, maar niet in al die meiden om hem heen...

Ik weet dat het probleem groot en deels bij mij ligt.

Ik zou dit ook graag met hem willen bespreken maar hij vind de laatste tijd alles zeuren, ik kan geen gesprek meer over wat dan ook met hem aangaan...

En ik hou toch zo zielsveel van hem...

Alleen iets in mij, zit in de weg :S

Ik denk dat mijn verleden zelf ook een rol speelt, maar hoe los ik dit op?

Hoe kan ik hem duidelijk maken dat het absoluut niet aan hem ligt en ik hem ook absoluut niet kwijt wil?

Voor deze relatie (maar ook voor mijzelf en hem als persoon apart zeg maar) wil ik er alles aan te doen om mezelf te blijven, maar toch te veranderen. (beetje vaag uitgelegd maar snap je wat ik bedoel?)
Gabbertje, ik weet niet wat voor een slechte ervaringen je met psychiaters hebt, maar ik zou niet op basis van één of twee mensen een hele beroepsgroep zo maar afserveren. Ga met je huisarts praten en vraag eens wat voor jou een goede therapeut zou kunnen zijn. Ik denk eerder aan een psycholoog, maar ik heb er verder ook nie tzo veel verstand van, hoe dan ook, zoek hulp bij je zelfvertrouwen versterken, want dat kun je NOOIT alleen maar uit een relatie halen.

En dan over het zoenen van je vriend. Indien dat meisje je vriend zo maar uit het niets heeft gezoend en je vriend verder niks 'terug heeft gedaan' kon hij er inderdaad niks aan doen en is er geen enkele reden om je hier nog druk om te maken.

In alle andere gevallen is het natuurlijk klinklare onzin om te zeggen 'hij kon er niks aan doen'. Sorry, maar een tong in je mond en jouw tong in de mond van een ander, dat doe je zelf. Helemaal logisch als je daar je vertrouwen door verliest en dan zou ik helemaal zorgen dat je zo snel mogelijk aan jezelf gaat werken. Zonder hem.
Hoi Gabbertje,

Lees een keer het topic waar komen deze gedachtes vandaan

door, ik denk dat je er veel in herkent. Gewoon even in de zoek functie rechts --> invoeren en lezen maar!

Het maakt meer kapot dan je lief is, wat jij nu doet is je vriend alleen maar bij je wegdrijven.

Je moet leren van jezelf te houden. En blij te zijn met jezelf. Als je dat bent, dan weet je dat je wat er ook gebeurt, het wel redt. Met of zonder je vriend.

Gun jezelf het vertrouwen en de liefde, niets is zeker in het leven, je vriend kan je geen garanties geven, maar als je zo doorgaat, dan garandeer ik jou dat hij er vroeg of laat genoeg van heeft en opstapt.
Even een kleine spoedcursus relativeren!

Komt tie:

quote:gabbertje schreef op 30 maart 2010 @ 16:17:

Ik weet zelf eigenlijk niet goed hoe ik aan mijn vertrouwen kan werken, maar een psychiater(??) zie ik zelf niet echt zitten aangezien ik hier geen goede ervaringen mee heb!

Dan heb je de verkeerde psycholoog te pakken gehad!

Psychologen zijn er speciaal voor om onder andere denkpatronen om te buigen, jij bent onzeker en projecteert dat op je vriendje.

Dat gaat je gegarandeerd je relatie kosten...

Het probleem zit namelijk niet bij hem maar bij jezelf!

Ik vind het erg vervelend omdat ik weet dat mijn vriend echt er alles aan heeft gedaan om te veranderen. Hij zou nu echt nooit meer zoiets toelaten. Mijn vriend die geeft ontzettend veel om me, maar op zijn manier.

Dit stukje van jezelf goed doorlezen en voor jezelf blijven herhalen.

Alleen ik moet constant bevestiging hebben!

Ik wil ook echt elk moment van de dag bij hem zijn, het liefste ga ik nog mee met hem naar school & werk.

En dan, dan zegt hij 100x per dag ik hou van je, ik verlaat je nooit.

Dat geeft je echt geen garantie dat hij niet ooit bij je weggaat hoor.

En geef toe,de gedachte dat je 24/7 bij hem op zijn lip wil zitten is niet echt een hele gezonde, of wel?

Vertrouwen in hem heb ik wel, maar niet in al die meiden om hem heen...

Das een denkfoutje, als jij hem namelijk WEL vertrouwd, dan vertrouw je erop dat hij bij jou blijft,als hij van je houdt kunnen er 1000 mooie meiden om hem heen paraderen in string bikini met cupDD, dan blijft hij jou toch de mooiste,leukste,liefste,lekkerste vinden hoor

Ik weet dat het probleem groot en deels bij mij ligt.

Klopt het ligt ook voor een groot gedeelte bij jou.

Ik denk altijd maar zo, ik ben echt de allerleukste en als hij beter kan dan is hij mij niet waard.

Vind jij jezelf ook de allerleukste?

Ik zou dit ook graag met hem willen bespreken maar hij vind de laatste tijd alles zeuren, ik kan geen gesprek meer over wat dan ook met hem aangaan...

Je hoeft hier ook geen gesprek met hem over aan te gaan, je moet een gesprek met jezelf aangaan.

Jezelf dingen beloven (als, ik ga NIET in de gordijnen hangen als ik eens een dag niets van hem hoor)

En ik hou toch zo zielsveel van hem...

Alleen iets in mij, zit in de weg :S

Ok en deze mag je even helemaal wegrelativeren

Je kent de beste man net 4 maanden?

Dan kan je nooit zielsveel van hem houden!

Dan ben je dol dwaas verliefd, maar houden van is iets wat echt moet groeien hoor...even met beide beentjes weer op de grond

Ik denk dat mijn verleden zelf ook een rol speelt, maar hoe los ik dit op?

Psycholoog!

Hoe kan ik hem duidelijk maken dat het absoluut niet aan hem ligt en ik hem ook absoluut niet kwijt wil?

Door keihard met je eigen onzekerheid aan de gang te gaan!

Het is ook moeilijk, maar JIJ zal die knop om moeten zetten, want dit is iets als je er niet aan werkt blijft het keihard terugkomen

Voor deze relatie (maar ook voor mijzelf en hem als persoon apart zeg maar) wil ik er alles aan te doen om mezelf te blijven, maar toch te veranderen. (beetje vaag uitgelegd maar snap je wat ik bedoel?)Dus.....toch de stap naar de psycholoog, ze zijn ervoor hoor!

Succes!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
ow my god!

gabbertje jij bent precies mij!

ik ben ook precies het zelfde die constante bevestigingen ,wantrouwen en alles ik heb hierover gesproken met me ouders en me vriend maar het wil maar niet weg bij mij komt ook deels omdat,(ja het is niet netjes) maar ik me vriend is heb ge hacked en texten tegen kwam die ik niet leuk vond.

hij zegt dat die niks bedoeld en graag complimentjes geeft maar het vreet me op van binnen.

ik wil me ook altijd maar bewijsen en perfect zijn maar, ik stort soms ook in en dan krijgt die weer de volle laag dan ben ik weer verdrietig en boos.

maar ik hoor ook van vriendine negatiefe verhaale over hulp zoeken en als me ouders en me vriend al niet kunne helpen ,waarom zou iemand anders dat kunne veel mense weete hoe ik ben maar niks lijkt te helpen soms heb ik dagen dan gaat het top en het andere moment stort ik weer totaal in.

dus meid je bent niet de enigste !
quote:Jessja schreef op 12 april 2010 @ 22:39:

ow my god!

gabbertje jij bent precies mij!

Egnie! Gabbertje kan wel normaal Nederlands typen

Verder herken ik het ook wel maar het is idd wel waar dat je met onzeker zijn en "zeuren" heel veel moois kapot kan maken.

Zekerheid moet je uit jezelf halen en niet laten afhangen van een ander, hoe moeilijk dat ook is....I know.
owja sorry voor de spelfouten.

heb me school in het engels(buitenland) gedaan daarvoor nooit leren nederlands teschrijven al ben ik dat dus wel:S

excuses

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven