meisje uit vragen

14-04-2010 00:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal

Ik zit met een probleempje, ik vind een meisje leuk, maar ik durf haar niet uit te vragen. We doen dezelfde studie. Altijd dezelfde colleges etc. We zitten allebei op kamers en ze woont precies op mijn route naar de uni, alleen komen we elkaar heel weinig tegen met fietsen. Als we wel een keer samen fietsen is het gezellig, maar dat is altijd maar 5 minuten en het gaat bijna altijd over de studie. In het begin van het jaar was ze heel verlegen, maar dat is nu wel beter. Maar daardoor heeft ze maar een vriendin waar ze ALTIJD alleen mee zit. Tijdens de pauze zitten we wel samen, maar met een hele grote groep.

Buiten collegetijden heeft ze juist heel veel vriendinnen, ze zit in alle disputen en verenigingen en is daar altijd mee bezig. Als ik haar tegenkom op een feest is ze altijd met een grote groep en ik ook. Uit haar groep ken ik dan verder niemand, dus ik durf er niet op af te stappen dan.

Ik wil haar dus uitvragen op de fiets, omdat we verder nooit alleen zijn, maar dat is maar 5 minuten en gebeurt niet vaak. Op de heenweg is het heel toevallig als we tegelijk zijn en op de terugweg fietst ze altijd samen met die vriendin. En als we dan een keer samen fietsen komt het onderwerp nooit in de buurt van een date en ik wil het ook niet uit het niets eruit gooien.

Ik heb ook geen telefoonnummer van haar en ze heeft geen hyves. Ik heb alleen een emailadres van de uni van haar, die staat op naam, dus daar kan ik makkelijk achter komen, maar ik wil het sowieso liever face-to-face doen.

Ik denk wel dat ze me weleens leuk zou kunnen vinden, maar het kan zijn dat ik door een roze bril kijk ofzo, ze lacht soms wel naar me, maar dat hoeft niet zoveel te betekenen. Ik ben 18 en zij is 21. Ze is best serieus met de studie en ik totaal niet. Ik zit altijd grappen te maken, maar dan lacht ze er soms wel om.

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven. Hoe te vragen, waarnaartoe, etc.

Groetjes Bert
Als je haar serieus mee uit wil vragen, als je je daar overtuigd van voelt, gewoon doen. Praktische tips, weet ik niet echt. Maar uiteindelijk komt het neer op 'gewoon doen'. succes!
neem haar apart tijdens de pauze of tijdens het uitgaan, ze zal het waarderen als je even met haar een praatje maakt als je aan het stappen bent!!

zeg gewoon wat je nu zegt, dat het je leuk lijkt om een keer wat samen af te spreken!

kans is groot dat het lukt!
bedankt voor de snelle reactie, sneller dan ik verwacht had.

Het probleem zit dus juist in dat "gewoon doen". Ik denk iedere keer van: "vandaag ga ik haar uitvragen" en dan sta ik daar met mijn mond vol tanden en zit ik mezelf thuis weer op te vreten.
Bertje, leg niet zo veel druk op jezelf, je leven hangt er niet vanaf 'gewoon doen' is het enige wat erop zit. Doe wat MEFunny zegt. Let er alleen wel op dat als je haar vraagt tijdens een stapavond dat je niet laveloos bent, da's dan toch minder charmant. Succes!
dankje notebook, lijkt me inderdaad niet handig om dronken te zijn. Helaas kom ik haar bijna nooit tegen op donderdagavond en ik ga niet stoppen met drinken in de hoop haar tegen te komen ofzo
Haha Bertje, dat hoeft ook niet. Dan vraag je haar op vrijdagochtend daarna, als je haar fris & fruitig inhaalt op de fiets.
hmmmm ja maar dan moet ik wel toevallig tegelijk met haar fietsen
Volgend college vragen aan haar of ze al naar dat-en-dat gaat.

Zo ja, heb je een leuk aanknopingspunt voor een gesprekje dat over kan gaan in 'zullen we eens samen wat gaan drinken / uitgaan', zo nee, dan kan je haar meteen mee vragen.

Waarbij dat-en-dat in te vullen is door iets wat je leuk lijkt.

Film, toneel, feest, restaurant, etc.

Je hoeft niet helemaal alleen met haar te zijn om met haar te kunnen praten hoor. Mee uitvragen kan ook vrij casual.

Succes!!!
Bertje je lijkt me een schatje Als ze niet wil dan kom maar bij tante VC
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
hmm tja ik voel me echt niet gemakkelijk om het te doen met iedereen erbij, er zitten vrij kinderachtige types tussen. En als het dan niks wordt kan ik nog altijd doen of er niks gebeurd is. Maar vragen of ze al naar ... gaat is wel een idee, bedankt wurmpje

tante VC, bedankt voor het aanbod, maar er is maar een meisje dat ik wil nu
ik zie haar maandag weer, dan ga ik mijn best doen
succes bert!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven