Ik kan nooit eens weg!

14-04-2010 15:00 248 berichten
Thanks
anoniem_86287 wijzigde dit bericht op 14-04-2010 16:25
Reden: Genoeg tips gekregen.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:lay123 schreef op 14 april 2010 @ 15:09:

[...]

Ik vind van 19-23 wel lang, en als je dan nog wilt napraten ofzo, dan vind ik het vervelend om steeds op mijn horloge te moeten kijken. Als ik 's avonds weg moet zorg ik wel dat ik overdag thuis ben.

Maar dan ben je al de hele dag met hem geweest, dan kan je echt wel weg 's avonds.

Hoe doe je dit dan overdag als je naar je werk gaat? Dan is de hond toch ook een paar uurtjes alleen thuis?
quote:lundaa schreef op 14 april 2010 @ 15:11:

waarom moet de hond de bench in als die alleen is? :S:S

is het nog een pup die niet zindelijk is ofzo?

anders kan een hond toch makkelijk (niet in de bench) zeker 5 uurtjes alleen zijn....Dan gaat ze lopen klieren. Hond is allang zindelijk maar die bench wil ik houden tot ze uit de pubertijd is.
quote:luna1 schreef op 14 april 2010 @ 15:11:

[...]

Ik ga er van uit dat die afspraken gemaakt zijn toen de hond kwam en dat de verantwoordelijkheid langzaam aan is verschoven naar vooral TO.

Maar idd, TO, wat zijn de afspraken die jullie over de hond hebben gemaakt toen jullie 'm namen?

Ja, dat kan. Daar was ik niet vanuit gegaan.

Maar aan de reacties van TO te zien is het wel zo gegaan.
Als we weten dat we een poosje van huis zijn, dan laten we de hond van te voren eerst goed uit, min 30 min rennen in het bos.

Dan kan hij zo wel makkelijk 6 tot 8 uur alleen blijven, Met genoeg botten en speelgoed.

En voldoende drinken en eten. Lukt het prima.

hebben jullie mischien een achtertuin die afgesloten is..

Dan zou je mischien de hond los achter in de tuin kunnen laten.

Dat deden wij ook in het begin.. wel de buren ingelicht of ze af en toe even willen kijken. Maar dat gaat prima..

Of anders toch een oppas regelen die hem zo nu en dan uitlaat..

vriendin? buurvrouw? schoonouder/ouders?
quote:Kwarktaart schreef op 14 april 2010 @ 15:14:

[...]

Ja, dat kan. Daar was ik niet vanuit gegaan.

Maar aan de reacties van TO te zien is het wel zo gegaan.Het is zeker zo gegaan, en mijn vriend vind het ook niet prettig als de hond zo lang alleen zit, maar ja, het komt toch weer op mij neer.
quote:lay123 schreef op 14 april 2010 @ 15:06:

[...]

'Korte afspraken' ga ik wel gewoon naar toe, maar ik vind 's avonds 4,5 uur alleen in de bench te lang. Dat zijn dus avonden dat mijn vriend dus ook heel laat thuis is en dat gebeurd nogal vaak. Even sporten ofzo doe ik natuurlijk wel gewoon.

Kan de hond niet gewoon "los" in de woonkamer?

Hoe vaak is jouw vriend laat thuis?

Hoe lang moet jullie hond in de bench zitten/alleen zijn als jouw vriend laat thuis is?

Als jij bijvoorbeeld van 7 tot 11.30 een afspraak hebt en jouw vriend is om 9.30 thuis dan kan dat best wel eens. Ik wil niet zeggen dat dat dan elke week standaard een aantal keer moet gebeuren, maar een zo korte tijd valt wel te overbruggen hoor...

En waarom is jouw vriend vaak zo laat thuis? Heeft hij van die wisselende diensten?
Mijn hond heeft ook een bench maar die zit noot dicht. Dat is haar plekkie.

Sloopt hij vanalles dan als je er niet bent? Wanneer ben je hem wel vanplan om langer alleen te laten?
quote:Maja82 schreef op 14 april 2010 @ 15:16:

Mijn hond heeft ook een bench maar die zit noot dicht. Dat is haar plekkie.

Sloopt hij vanalles dan als je er niet bent? Wanneer ben je hem wel vanplan om langer alleen te laten?Jat van alles ja. Na de puberteit wil ik haar weer los doen (opbouwen). Ze zat al steeds los, maar toen kwam ik een paar keer thuis en was er van gejat en gesloopt.
Nog een reden om geen hond te nemen, doe mij maar katten. Die kunnen uitstekend een avond alleen zijn. Misschien een hond erbij dan, als gezelschap?
quote:Maja82 schreef op 14 april 2010 @ 15:10:

[...]

Ik wel vraag me af wat voor honden dat dan zijn. Worden ze dan 'snachts ook opgesloten?

Honden die laadjes openmaken enzo

Een van de honden van mijn ouders heeft daar een handje van (ze hebben er twee). Als je bij haar de bench niet dichtdoet trekt ze alle laadjes in de keuken open en trekt ze dus ook alles uit die laadjes....

Die wordt dus sinds kort "opgesloten" in de bench...
Wat voor een hond is het?
Jullie hebben dus afspraken gemaakt over de zorg voor de hond, maar in de praktijk komt het er op neer dat jij er bent voor de hond 's avonds en je vriend de hort op is, al dan niet werkgerelateerd.

Dan wordt het dus tijd om om de tafel te gaan zitten en vriend duidelijk te maken dat hij ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen, er waren duidelijke afspraken die hij nu niet nakomt.

Laat hem dan maar een oplossing bedenken.
quote:lay123 schreef op 14 april 2010 @ 15:15:

[...]

Het is zeker zo gegaan, en mijn vriend vind het ook niet prettig als de hond zo lang alleen zit, maar ja, het komt toch weer op mij neer.Als hij dat niet fijn vindt, dan moet ie daar iets aan doen. En dat iets is dus niet jouw leven laten bepalen door een hond...of vindt vriend het ergens ook wel een fijn idee dat jij 's avonds thuisblijft?
je zou de hond misschien kunnen meenemen... je hebt tegenwoordig zelfs dog-sitters.... misschien is dat iets...

over het algemeen kunnen honden wel even alleen zijn. maar het ligt ook een beetje aan het ras...

misschien kun je je hond er aan laten wennen dat je steeds langer weg gaat. zorg er dan voor dat de hond hierna even fijn word aangehaald.

En trouwens, deze hond heb je samen genomen... dus heb je ook samen verantwoordelijkheid voor je beestjes. Dat jij niet vaak weg kan is best wel debiel toch, als je er over nadenkt. Jij en je vriend zouden goede afspraken kunnen maken over hoelaat hij thuis is en dat jij een afspraak kan maken. Dat hij er niets aan doet moet je niet accepteren.

maarja makkelijk gezegd dan gedaan. succes.
quote:lay123 schreef op 14 april 2010 @ 15:15:

[...]

Het is zeker zo gegaan, en mijn vriend vind het ook niet prettig als de hond zo lang alleen zit, maar ja, het komt toch weer op mij neer.

Dan moet je toch wel een keer tegen hem zeggen dat hij toch echt wel eens eerder thuis moet komen omdat jij ook graag wel eens 's avonds weg wilt. Ik neem aan dat hij niet elke dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat weg is.

En als ie dat wel is dan moet ie niet zeuren als jij de hond een keer een avondje alleen laat... Als hij dat op zo'n moment vervelend vindt dan moet hij daar maar eens een oplossing voor zoeken!
quote:Yraatje schreef op 14 april 2010 @ 15:16:

[...]

Kan de hond niet gewoon "los" in de woonkamer?

Hoe vaak is jouw vriend laat thuis?

Hoe lang moet jullie hond in de bench zitten/alleen zijn als jouw vriend laat thuis is?

Als jij bijvoorbeeld van 7 tot 11.30 een afspraak hebt en jouw vriend is om 9.30 thuis dan kan dat best wel eens. Ik wil niet zeggen dat dat dan elke week standaard een aantal keer moet gebeuren, maar een zo korte tijd valt wel te overbruggen hoor...

En waarom is jouw vriend vaak zo laat thuis? Heeft hij van die wisselende diensten?

In de 'toekomst' wil ik haar wel los doen, maar nu nog niet. Ze is echt baldadig.

Mijn vriend is dan rond 23 uur thuis, soms iets eerder soms later. Dit gebeurd min. 1x per week soms vaker. Ze zit dan zo'n 4 uur in de bench. Het stomme is dat het dus iedere keer is als ik iets heb. En wat ik dan heb zijn netwerklezingen of lezingen die met de hond te maken hebben etc. Bioscoop e.d. kan ik op een andere dag plannen en sporten doe ik wel gewoon.

Hij heeft veel dingen van zijn werk, cursussen, binnenkort weer sportdag/avond, meetings ga zo maar door. Het is dus niet dat hij te feesten gaat ofzo.
quote:zomerfreak schreef op 14 april 2010 @ 15:19:

Wat voor een hond is het?Labrador Retriever.
quote:Yraatje schreef op 14 april 2010 @ 15:22:

[...]

Dan moet je toch wel een keer tegen hem zeggen dat hij toch echt wel eens eerder thuis moet komen omdat jij ook graag wel eens 's avonds weg wilt. Ik neem aan dat hij niet elke dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat weg is.

En als ie dat wel is dan moet ie niet zeuren als jij de hond een keer een avondje alleen laat... Als hij dat op zo'n moment vervelend vindt dan moet hij daar maar eens een oplossing voor zoeken!Nou, d'r was laatst wel zo'n leuke week. Moest een deadline worden gehaald. Ik sprak mijn schoonouders en ze zeiden dat ze mijn vriend al een tijd niet hadden gesproken, dus ik zei nou ik ook niet.
Een hond kan best 8 uur alleen zijn. En anders is 'n hond wellicht niet 't geschikte huisdier voor jullie als hij jullie/jou belemmerd in je sociale leven.
Sorry hoor maar volgens mij gaat deze discussie niet over of het zielig voor de hond en hoelang de hond alleen kan zijn? Het gaat erom dat lay123 eens even een goed gesprek met haar vriend moet hebben. En als je dat niet aandurft of er in jouw ogen niets uitkomt, dan heb je nog de keuze: je laat het zoals het is en maakt je er niet meer druk om (en zeurt dus ook niet meer..) of je doet er iets aan!
quote:Nina_22 schreef op 14 april 2010 @ 15:22:

je zou de hond misschien kunnen meenemen... je hebt tegenwoordig zelfs dog-sitters.... misschien is dat iets...

over het algemeen kunnen honden wel even alleen zijn. maar het ligt ook een beetje aan het ras...

misschien kun je je hond er aan laten wennen dat je steeds langer weg gaat. zorg er dan voor dat de hond hierna even fijn word aangehaald.

En trouwens, deze hond heb je samen genomen... dus heb je ook samen verantwoordelijkheid voor je beestjes. Dat jij niet vaak weg kan is best wel debiel toch, als je er over nadenkt. Jij en je vriend zouden goede afspraken kunnen maken over hoelaat hij thuis is en dat jij een afspraak kan maken. Dat hij er niets aan doet moet je niet accepteren.

Dat is ook debiel. Ik vind het ook wel een beetje genant worden om dingen af te moeten zeggen vanwege de hond .

Gaat het eigenlijk wel om de hond? Zoals ik het lees is dit meer een symptoom van problemen in de relatie, niet de oorzaak. Klopt dat?
quote:elninjoo schreef op 14 april 2010 @ 15:24:

Een hond kan best 8 uur alleen zijn. En anders is 'n hond wellicht niet 't geschikte huisdier voor jullie als hij jullie/jou belemmerd in je sociale leven.Ik vind het niet o.k. om een hond 8 uur alleen te laten. Maar goed, dat is een andere discussie.
quote:samsammie_ schreef op 14 april 2010 @ 15:25:

Sorry hoor maar volgens mij gaat deze discussie niet over of het zielig voor de hond en hoelang de hond alleen kan zijn? Het gaat erom dat lay123 eens even een goed gesprek met haar vriend moet hebben. En als je dat niet aandurft of er in jouw ogen niets uitkomt, dan heb je nog de keuze: je laat het zoals het is en maakt je er niet meer druk om (en zeurt dus ook niet meer..) of je doet er iets aan!Ik heb iedere week die gesprekken, maar ja er komt niets uit he. Als puntje bij paaltje komt zeg ik weer af.
quote:lay123 schreef op 14 april 2010 @ 15:24:

[...]

Nou, d'r was laatst wel zo'n leuke week. Moest een deadline worden gehaald. Ik sprak mijn schoonouders en ze zeiden dat ze mijn vriend al een tijd niet hadden gesproken, dus ik zei nou ik ook niet.

Dan zouden je vriend en jij samen (dus niet jij alleen) naar een oplossing moeten zoeken. Hij kan niet van jou verwachten dat je al die avonden maar braaf thuis gaat zitten terwijl je ook naar andere afspraken toe wilt.

Of jullie moeten het met elkaar over eens worden dat het helemaal niet zo erg is wanneer jullie hond es een avond alleen zit.

Oh ja... wij hebben zelf ook een hond. Beestje kan prima een aantal uur alleen zijn. Het komt niet heel vaak voor omdat we meestal een andere oplossing zoeken. Of we vragen mijn moeder, of mijn schoonouders worden even oppas.

Er is altijd wel iemand die op de hond wil passen. En kan dat niet, tja... dan zal ze toch even een paar uur alleen moeten zijn....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven