cyste bij anus
woensdag 14 april 2010 om 20:53
ik heb het sinds zaterdag en ben dinsdag naar de huisarts geweest. deze heeft het opengeprikt en antibioticazalf gegeven.
vrijdag moet ik terugkomen als het niet beter is geworden.
dan wordt het wellicht operatief verwijderd.
het is echt pijnlijk en er zit een flinke bult.
wie heeft dit ook gehad en hoe is het afgelopen?
vrijdag moet ik terugkomen als het niet beter is geworden.
dan wordt het wellicht operatief verwijderd.
het is echt pijnlijk en er zit een flinke bult.
wie heeft dit ook gehad en hoe is het afgelopen?
woensdag 14 april 2010 om 21:58
Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad, alleen bij mij was het een abces (een flinke onderhuidse ontsteking die een bult veroorzaakt). Bij mij is het ook opengesneden om de ergste druk eraf te halen en een dag later nog operatief helemaal goed schoongemaakt. Al met al erg pijnlijk en de wond moest openblijven, ofwel van binnen uit dichtgroeien, om nieuwe ontstekingen te voorkomen. Hierdoor duurde het wel een tijd voordat ik weer normaal kon zitten.
Ik gun jou een sneller herstel en hoop voor je dat een operatie niet nodig is. Beterschap!
Ik gun jou een sneller herstel en hoop voor je dat een operatie niet nodig is. Beterschap!
woensdag 14 april 2010 om 22:27
oei, een sinus piliniodalis (als het een gangetje is) aka perianaal abces (als het een abces/cyste met pus is). Dat is naar!
Waarschijnlijk heeft je huisarts je aangeraden om het heel goed te spoelen, meerdere malen per dag de douchekop erop.
Zo niet, dan raad ik je dat aan (en je kunt altijd nog even je dokter erover bellen)
Waarschijnlijk heeft je huisarts je aangeraden om het heel goed te spoelen, meerdere malen per dag de douchekop erop.
Zo niet, dan raad ik je dat aan (en je kunt altijd nog even je dokter erover bellen)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 15 april 2010 om 22:33
ik ga morgen naar de huisarts terug, het is alleen maar meer pijn gaan doen en dat drie keer per dag douchen.
dat lukt niet vanwege mijn werk.
ik werk op een kdv dus ja dat wordt lastig.
bovendien doet het zeer met zitten, met fietsen, als ik naar de wc ga en met lopen ook af en toe.
dus ik ga maar terug en de bult is ook wat groter geworden.
we wachten het af . . . .
dat lukt niet vanwege mijn werk.
ik werk op een kdv dus ja dat wordt lastig.
bovendien doet het zeer met zitten, met fietsen, als ik naar de wc ga en met lopen ook af en toe.
dus ik ga maar terug en de bult is ook wat groter geworden.
we wachten het af . . . .
vrijdag 16 april 2010 om 14:47
ik ben net terug en de dokter heeft het opengesneden.
het is schoon, niet geinfecteerd en er komt geen pus meer uit.
ik heb nu pijnstillende zalf gekregen en zinkzalf en dan moet het met een week tot tien dagen over zijn.
als het volgende week vrijdag nog niet over is moet ik terug.
ik ben al blij dat het er goed uitziet en dat ik niet geopereerd hoef.
ze raadde me wel aan om een weekje thuis te blijven zodat het goed kan genezen, maar daar twijfel ik dan over. ik wil me namelijk niet ziek melden.
het is schoon, niet geinfecteerd en er komt geen pus meer uit.
ik heb nu pijnstillende zalf gekregen en zinkzalf en dan moet het met een week tot tien dagen over zijn.
als het volgende week vrijdag nog niet over is moet ik terug.
ik ben al blij dat het er goed uitziet en dat ik niet geopereerd hoef.
ze raadde me wel aan om een weekje thuis te blijven zodat het goed kan genezen, maar daar twijfel ik dan over. ik wil me namelijk niet ziek melden.
maandag 22 oktober 2012 om 22:16
hallo, Ik weet niet wat het is heb al 10 dagen een heel vervelend gevoel an anus,en al veel langer ,loze aandrang,..steeds moet ik zetpillen erin doen om de ontlasting te regelen.En nu weer iets anders ,de arts heeft ernaar gekeken,en gezegd ,dat ik naar de spoed van het zieken huis moet.Het is denkt hij een kyste,vlak boven de anus,een keiharde bobbel,in de lengte, Ik durf niet,ik lees dat er in gesneden moet worden ,en ik veel pijn krijg en niet kan zitten,Ik heb een veel te druk leven voor deze dingen allemaal