Secretaressedag
donderdag 15 april 2010 om 22:20
Miepen?? En bedankt!
Misschien is die dag wel in het leven geroepen omdat er zo denigrerend over wordt gedaan. Miepen, typgeiten, 't zijn maar secretaresses etc etc zijn veel gehoorde kreten. En geen zwaar beroep? Fysiek misschien niet, maar sta maar eens altijd in dienst van een ander. Echt niet altijd even makkelijk.
Ja het zit mij hoog ja...
Enne ben het er wel mee eens dat het raar is dat er voor andere beroepen geen speciale dag is.
Misschien is die dag wel in het leven geroepen omdat er zo denigrerend over wordt gedaan. Miepen, typgeiten, 't zijn maar secretaresses etc etc zijn veel gehoorde kreten. En geen zwaar beroep? Fysiek misschien niet, maar sta maar eens altijd in dienst van een ander. Echt niet altijd even makkelijk.
Ja het zit mij hoog ja...
Enne ben het er wel mee eens dat het raar is dat er voor andere beroepen geen speciale dag is.
Perfectionisme is niet perfect...
donderdag 15 april 2010 om 22:33
Elk jaar dezelfde discussie hier op het forum. Waarom zij wel en hunnie niet. Wat is dat toch dat we de ander geen kleinigheidje gunnen? *ik hoor de antwoorden al 'we gunnen het ze wel, maar waarom voor hun, hun en hun niet'
Ik denk dan, als je het daadwerkelijk zou gunnen, zou je hier niet zo hard roepen dat het belachelijk is
In de jaren dat ik als secretaresse heb gewerkt heb ik vaak bloemen gehad, een keer een grote pot drop (vooral fijn voor baas zelf ), een lunch met de hele directie, een dinertje, een zelfgemaakte appeltaart (die vond ik denk ik nog het leukst) en het belangrijkste was nog wel dat er door de dag heen koffie voor me gehaald werd door de heren directeuren (tegenwoordig is dat normaler dat ze dat sowieso doen maar 15 jaar geleden toch echt nog niet).
Ik vond het gewoon leuk. Beetje aandacht voor degene die meestal redelijk onzichtbaar is.
Ik denk dan, als je het daadwerkelijk zou gunnen, zou je hier niet zo hard roepen dat het belachelijk is
In de jaren dat ik als secretaresse heb gewerkt heb ik vaak bloemen gehad, een keer een grote pot drop (vooral fijn voor baas zelf ), een lunch met de hele directie, een dinertje, een zelfgemaakte appeltaart (die vond ik denk ik nog het leukst) en het belangrijkste was nog wel dat er door de dag heen koffie voor me gehaald werd door de heren directeuren (tegenwoordig is dat normaler dat ze dat sowieso doen maar 15 jaar geleden toch echt nog niet).
Ik vond het gewoon leuk. Beetje aandacht voor degene die meestal redelijk onzichtbaar is.
donderdag 15 april 2010 om 22:51
Ik denk dat het ligt aan je functie. Ik had best een drukke secretaressefunctie en schaamde me wel een beetje voor de bloemenzee, maar vond het stiekem ook wel weer leuk. Bon-bons, cadeaubonnen, bosjes bloemen van mensen waar je wel eens iets kleins voor deed een paar keer per jaar... Je weet het wel als mensen je werk waarderen, maar nu is het nog even echt. Ik haalde ook een paar dagen later dan wel eens taart: Managersdag!
vrijdag 16 april 2010 om 00:20
quote:himalaya schreef op 15 april 2010 @ 21:57:
[...]
Meteen in je agenda/blackberry/outlookkalender zetten voor 2011: 3e donderdag in april: secretaressedag!
Thanks
In het algemeen: dat het een retecommerciele dag is: dat zal best. Nou en? Dat er geen stratenmakersdag wil toch nog niet zeggen dat het niet leuk is om 1 beroepsgroep op 1 dag in het zonnetje te zetten? Ik vind dat wel leuk en doe het dus ook altijd. Behalve dit jaar dus, gofferjuu.
[...]
Meteen in je agenda/blackberry/outlookkalender zetten voor 2011: 3e donderdag in april: secretaressedag!
Thanks
In het algemeen: dat het een retecommerciele dag is: dat zal best. Nou en? Dat er geen stratenmakersdag wil toch nog niet zeggen dat het niet leuk is om 1 beroepsgroep op 1 dag in het zonnetje te zetten? Ik vind dat wel leuk en doe het dus ook altijd. Behalve dit jaar dus, gofferjuu.
.
vrijdag 16 april 2010 om 08:54
quote:himalaya schreef op 15 april 2010 @ 21:02:
Het meest misplaatste cadeau is alles wat je voor secretaressedag krijgt. Omdat je het voor secretaressedag krijgt, het bij je baas in zijn agenda staat/hij het op de radio heeft gehoord/een mail van zijn linked-in community heeft gehad.
Ik hoor liever een 'bedankt, dat was goed/snel geregeld!' op een moment dat hij/zij het echt meent, in plaats van een bos bloemen op de ultra-commerciele secretaressedag, omdat dat nu eenmaal 'hoort'.
En dit is mijn mening, de volgende forummert mag er natuurlijk een totaal andere mening op na houden.Super mee eens!
Het meest misplaatste cadeau is alles wat je voor secretaressedag krijgt. Omdat je het voor secretaressedag krijgt, het bij je baas in zijn agenda staat/hij het op de radio heeft gehoord/een mail van zijn linked-in community heeft gehad.
Ik hoor liever een 'bedankt, dat was goed/snel geregeld!' op een moment dat hij/zij het echt meent, in plaats van een bos bloemen op de ultra-commerciele secretaressedag, omdat dat nu eenmaal 'hoort'.
En dit is mijn mening, de volgende forummert mag er natuurlijk een totaal andere mening op na houden.Super mee eens!
vrijdag 16 april 2010 om 12:19
quote:himalaya schreef op 15 april 2010 @ 21:02:
Kan natuurlijk ook en-en zijn he?
Dit hoorde ik ook op heel regelmatige basis. Waardering werd ook zeker op andere momenten uitgesproken. En dan was er ook nog secretaressedag. Ik vond het leuk
Kan natuurlijk ook en-en zijn he?
Dit hoorde ik ook op heel regelmatige basis. Waardering werd ook zeker op andere momenten uitgesproken. En dan was er ook nog secretaressedag. Ik vond het leuk
vrijdag 16 april 2010 om 12:36
vrijdag 16 april 2010 om 12:38
quote:[message=5752045,noline]paloma schreef op 16 april Ik kan echt niet zeggen wat het was, maar stel je maar iets voor dat door een man bedacht en gekocht is en wat eigenlijk ook een man (alleen) leuk kan vinden.
Playboy?
Autoschoonmaakset?
Formule-1-race-tegoedbon?
Gereedschapskist?
Rode lingerie?
Zeg het nouuuu - schrijf desnoods in het wit!
Playboy?
Autoschoonmaakset?
Formule-1-race-tegoedbon?
Gereedschapskist?
Rode lingerie?
Zeg het nouuuu - schrijf desnoods in het wit!
vrijdag 16 april 2010 om 13:08
paloma, vast een wit t'shirt voor een 'wet shirt contest' .
Wij hebben Leidsterdag in september,
Dan worden de leidsters verwend door de leidinggevende en de ouders die eraan denken.
Ooit in het leven geroepen om het beroep uit het verdomhoekje te krijgen.
Meeste mensen hadden niet zo'n hoge hoed van deze dames en enkele heer.
Het was zeg maar een soort veredelde oppas die op de kindjes lette als papa en mama heeeel belangrijk werk gingen doen.
Wij hebben Leidsterdag in september,
Dan worden de leidsters verwend door de leidinggevende en de ouders die eraan denken.
Ooit in het leven geroepen om het beroep uit het verdomhoekje te krijgen.
Meeste mensen hadden niet zo'n hoge hoed van deze dames en enkele heer.
Het was zeg maar een soort veredelde oppas die op de kindjes lette als papa en mama heeeel belangrijk werk gingen doen.
vrijdag 16 april 2010 om 13:47
Ik heb gisteren een taart gekregen (gedeeld met collegas) en een bloemetje. Ik werk in de zorg als stafmedewerker (dus niet in de "echte zorg"), en ondanks dat ik me echt wel gewaardeerd voelde schaamde ik me ook wel een beetje. Ik heb niet zo'n hele zware baan en vind dat er velen zijn in het ziekenhuis die het meer verdienen dan ik.
Aan het einde van de dag loop ik altijd via Radiologie het ziekenhuis uit en ik was van plan om als ik een patient tegen zou komen die er een beetje "toegankelijk uitzag ik hem/haar het bloemetje zou geven. Bij Radiologie zitten voornamelijk mensen die bestraald worden en vaak dus kanker hebben.
Alleen was er gisteren niemand meer op die afdeling dus dat plan ging niet door. Ach, de intentie was er. Nu staat het bloemetje hier leuk te wezen op de tafel en dat is ook niet mis!
Aan het einde van de dag loop ik altijd via Radiologie het ziekenhuis uit en ik was van plan om als ik een patient tegen zou komen die er een beetje "toegankelijk uitzag ik hem/haar het bloemetje zou geven. Bij Radiologie zitten voornamelijk mensen die bestraald worden en vaak dus kanker hebben.
Alleen was er gisteren niemand meer op die afdeling dus dat plan ging niet door. Ach, de intentie was er. Nu staat het bloemetje hier leuk te wezen op de tafel en dat is ook niet mis!
Poep, wie heeft jou gescheten?
vrijdag 16 april 2010 om 13:53
Ik werk als receptioniste en kreeg gisteren tot mijn verrassing ook een verwenpakketje. Juist omdat ik het totaal niet verwachte, vond ik het zo leuk. Ik krijg natuurlijk ook weleens uitgesproken waardering voor iets dat ik goed geregeld heb, maar zo'n onverwacht cadeautje vind ik als extra blijk van waardering toch ook wel heel fijn.
Maar die lichte schaamte, dat herken ik wel, want de afgelopen dagen was het zo rustig dat ik weinig meer heb zitten doen dan over het Vivaforum struinen... zware baan hoor
Maar die lichte schaamte, dat herken ik wel, want de afgelopen dagen was het zo rustig dat ik weinig meer heb zitten doen dan over het Vivaforum struinen... zware baan hoor
vrijdag 16 april 2010 om 22:15
quote:paloma schreef op 16 april 2010 @ 12:36:
Ik heb het niet gekregen maar hoorde jammer genoeg wel tot het groepje waarvan onze secretaresse team een cadeautje kreeg.
Ik kan echt niet zeggen wat het was, maar stel je maar iets voor dat door een man bedacht en gekocht is en wat eigenlijk ook een man (alleen) leuk kan vinden.Een butplug?
Ik heb het niet gekregen maar hoorde jammer genoeg wel tot het groepje waarvan onze secretaresse team een cadeautje kreeg.
Ik kan echt niet zeggen wat het was, maar stel je maar iets voor dat door een man bedacht en gekocht is en wat eigenlijk ook een man (alleen) leuk kan vinden.Een butplug?
.
zondag 18 april 2010 om 18:53
An sich vind ik het hele idee erg commercieel, maar ach hij is er nou eenmaal. Wel een beetje jammer dat de management assistente bij ons me toch even fijntjes liet weten dat ze niet wist wat ze moest met een " gare" bos bloemen terwijl ze op haar vorige werk altijd cadeaus van dior en chanel kreeg ( lees make up/ luchtjes/ tassen etc).
En dan ben ik er snel klaar mee en hoop ik dat ze volgend jaar overgeslagen wordt!
En dan ben ik er snel klaar mee en hoop ik dat ze volgend jaar overgeslagen wordt!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!