Alleen op vakantie

19-04-2010 15:37 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou graag mijn verhaal met jullie willen delen en ben erg benieuwd hoe jullie hier over denken,

Mijn vriend heeft aangegeven in november met zijn beste vriend op vakantie te willen gaan. Hij wil de eerste week alleen met zijn beste vriend spenderen, dat ik en de vriendin van zijn beste vriend de tweede week komen en de derde week zijn ik en mijn vriend samen en zijn beste vriend en vriendin spenderen tijd alleen. In eerste instantie wilde hij alleen gaan (twee weken) maar later veranderde de plannen in, eerste week alleen en daarna komen de vriendinnen.

Niks mis mee zou je in eerste instantie denken en ik moet eerlijk bekennen dat ik in therapie zit. Door omstandigheden uit mijn verleden (niet door mijn huidige vriend) worstel ik soms met een tekort aan zelfvertrouwen, verlatingsangst en in het verleden ben ik door ex vriendjes besodemietert (vreemdgaan). Ter verklaring waarom ik het er moeilijk mee heb, zo nu en dan.

Nou wilt mijn vriend graag naar Thailand, hij is hier al veel vaker geweest en tijdens 1 van zijn eerdere relaties is hij vreemd gegaan met een Thaise dame. Volgens mijn vriend was die relatie al op het einde, heeft hij een domme fout gemaakt etc.

Alle andere keren dat hij daar op vakantie is geweest, was hij vrijgezel.

Voor mezelf wil ik mijn vriend met het volste vertrouwen op vakantie kunnen laten gaan, mijn angsten voor mezelf onder ogen zien en misschien zelfs kunnen wegnemen. Maar ik blijf dat moeilijk vinden. Thailand is een land waar hij heel erg goed zijn weg kent, Thailand is een land waar dames rond lopen waar hij op valt, (ik ben half Indische) hij wilt de eerste week zonder mij en hij is daar een keer vreemd gegaan.

Ik las net de posting (vriend gaat terug naar vreemdgaan oord) en toen sloeg de angst weer toe!

Mijn vriend weet af van mijn angsten, begrijpt ze en geeft zelfs aan, als jij echt niet wilt dat ik ga, dan ga ik niet! Maar dat is volgens mij ook niet de ultieme oplossing..Toch???

Ik snap zijn behoefte om alleen met een vriend op vakantie te gaan niet zo goed en waarom dan niet naar een ander land dan Thailand? Maar goed, dan zou ik het ook een beetje eng vinden.

Is dit nou puur mijn onzekerheid of zouden jullie hier ook een beetje moeite mee hebben?

Hebben jullie adviezen? Ervaringen?
waarom gaan jullie niet de hele vakantie samen dan?

wil hij echt 1 week eerst met zijn vriend alleeen weg?
quote:slagroom schreef op 19 april 2010 @ 15:52:

waarom gaan jullie niet de hele vakantie samen dan?

wil hij echt 1 week eerst met zijn vriend alleeen weg?

Dat is toch niet zo raar? Mijn vriend en ik vinden het ook allebei lekker om alleen met onze vrienden te gaan.

Ik zou hem ook zeker niet vragen niet te gaan met zijn vriend.

Ik heb misschien makkelijk praten, maar het is maar een weekje... En daarna zijn jullie 2 weken samen!

Als je hem dit vertrouwen nooit kan geven, wordt het denk ik een heel moeilijke relatie. Ik zou doorzetten, je moet er toch een keer doorheen.
Ik vind het wel een beetje maf dat jouw vriend voor jou bepaalt wanneer je op vakantie gaat en waarheen.

Ik zou zeggen: toedeloe met je Thailand, ik trek dan wel mn eigen plan.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Hallo Slagroom,

Misschien moet ik er nog het 1 en ander bij vertellen maar ik ben een beetje huiverig om herkend te worden.

Er waren ooit plannen om met zijn drieen op vakantie te gaan, vriend, ik en beste vriend maar achteraf heb ik gezegd, het toch maar liever niet te willen omdat ik dat land eerst alleen met mijn vriend wilde bezoeken. Ik denk dat mijn vriend zich een beetje schuldig voelt naar zijn beste vriend.

Toevallig hebben vriend en ik het gisteren nog over de vakantie gehad. Ik heb hem wederom eerlijk aangegeven dat ik enorm mijn best doe om over de vakantie een beter gevoel te krijgen. Ik wil mijn vriend een vakantie met zijn vrienden gunnen maar ik heb nu een beetje moeite met het land en dat hij (we hebben ongeveer anderhalf jaar een relatie) zonder mij op vakantie wilt. Misschien speelt mee dat ik de behoefte nu nog niet heb om alleen met vriendinnen op vakantie te gaan en ja ik ben eerlijk, het vertrouwen in mezelf is ook niet altijd even in balans. Dus als ik dan denk aan mooie Thaise dames die zich aan hem zullen opdringen, hij is alleen met zijn beste vriend, drankje erbij.....Poeh krijg er buikpijn van....

Ik heb hem ook gezegd, misschien had het allemaal anders gevoeld als wij eerst met zijn tween naar Thailand waren geweest, ik kan dan ook beter begrijpen wat het is dat hij zo leuk vind. Ik heb daar nu een heel negatief beeld van.
En voor maar een week naar Thailand vliegen zou ik ook echt niet doen!
Spijker: mijn vriend bepaald niks, misschien heb ik het wat krom geformuleerd. Maar het gaat geheel op een goede manier en de data is in overleg gegaan.

En Spijker ik vlieg niet voor 1 week maar voor 2 weken. Vriend en beste vriend zijn een week alleen, daarna kom ik en de vriendin van beste vriend, spenderen we een week met zijn vieren en daarna spendeer ik een week met mijn vriend alleen. Totaliteit drie weken vakantie
Spijker, ze gaat toch voor 2 weken naar Thailand? De eerste met z'n vieren, de tweede met z'n tweeën.
Cassius, zo denk ik er eigenlijk ook wel een beetje over. Ik wil hem niks verbieden en voor mezelf lijkt het me enorm kicken als ik bepaalde angsten overwin. Ik heb ook bij mijn vriend aangegeven dat ik soms zijn hulp daarbij nodig heb. Want zeggen: nee ik wil niet dat je op vakantie gaat voelt ook niet goed maar ik kan ook niet voor 100% zeggen: jeehhh wat leuk dat je een week (ik weet het het is maar kort en nog lang niet zover) weggaat.
Ik ben zelf ook in Thailand geweest, heel leuk en mooi, je hebt er wel wat meer dan Thaise dames die zich opdringen ;) In Nederland heb je die vrouwen net zo goed.
Ah, dat had ik gemist. Nou, ik vind het raar gaan. Als TO een rottig gevoel heeft bij Thailand en alles gaat in goed overleg, waarom kiezen ze dan niet voor een ander land?
quote:Cassius schreef op 19 april 2010 @ 15:55:

[...]

Dat is toch niet zo raar? Mijn vriend en ik vinden het ook allebei lekker om alleen met onze vrienden te gaan.

Ik zou hem ook zeker niet vragen niet te gaan met zijn vriend.

Ik heb misschien makkelijk praten, maar het is maar een weekje... En daarna zijn jullie 2 weken samen!

Als je hem dit vertrouwen nooit kan geven, wordt het denk ik een heel moeilijke relatie. Ik zou doorzetten, je moet er toch een keer doorheen.

nee hoor dat is ook niet raar! ik probeerde alleen te achterhalen of hij er heel erg op hamerde om die week alleen te kunnen gaan (en dan in z'n achterhoofd vreemdgaan ideeen had) maar dit is dus niet het geval begrijp ik.

wel gehannes trouwens hoor, waarom gaan jullie niet gewoon met z'n vieren 3 weken. Ik snap dat je met je vrienden op vakantie kan willen maar waarom niet een andere keer?
Totaal drie weken, hij eerste week alleen, tweede week met zijn vieren en derde week ik alleen met vriend en beste vriend alleen met zijn vriendin!
Ik begrijp heel goed dat je huiverig bent je vriend zonder jou naar Thail. te laten gaan en ik zou het heel terecht vinden als je hem van zijn plan afbrengt.

Vertrouwen is prachtig, maar het vlees is zo zwak he.

Als je relatie je lief is behoed je die voor gevaar.

Dat is mijn mening.
Het ligt er ook aan waar hij heen wil in Thailand.Je hebt er heel mooie stukken maar ook hele nare, foute stranden als Pattaya en Patong. Als hij dáárheen wil zou ik wel twijfelachtig kijken.
Ik vind Thailand een heerlijk land! Ben er inmiddels meerdere keren geweest en doorheen getrokken. Ben heel gelukkig getrouwd maar wat er ook gebeurd, hij gaat niet alleen naar Thailand!

Ik wil je niet onzeker maken maar in Thailand zijn de dames booming business, spotgoedkoop (denk 10 tot 15 euro per nacht!) en bloedmooi (en helaas soms ook man maar dat zie je niet altijd) Dames kijken en voelen aan mijn man als ik ernaast loop, dus laat staan als ik dat niet doe.

Mijn man mag alleen naar Thailand toe als ik zou weten waar hij heen gaat. MAW gaat hij naar de kleine eilandjes als Koh Tao, ga maar lekker schat, daar zijn de dames geen booming busines, geen feesteiland, wel mooi om te duiken, gaat hij trekken langs bepaalde steden, no problem. Maar gaat hij in Bangkok, Chiang Mai, Phuket bijv een eiland als Samui, dan ga ik mee Niet gezegd dat hij iets uitspookt maar ik zie het als kat op het spek binden. En als jij onzeker bent, dan niet doen. Ik ben heel bang dat als je daarna gaat je door de omgeving ed toch wantrouwig zal zijn zelfs als hij niets heeft gedaan.

Maar samen door Thailand, doen! Het is mooi, leuk, romantisch met een heerlijk klimaat, fantastisch eten en lieve mensen. Maar tracht de hotspots te vermijden
wat Tjeempie zegt dus. Je kan allerlei verschillende dingen opzoeken in Thailand.
Slagroom, dat is dus ook een beetje waar ik mee in mijn maag zit. Waarom gaan we dan niet met zijn tweetjes of desnoods met zijn viertjes? Maar hij wilt graag nog een keer alleen met zijn beste vriend. Ze zijn regelmatig met zijn tweetjes naar Thailand geweest, hij heeft daar behoefte aan. Ik kan soms (door mijn eigen negatieve referentiekader) dan alleen maar de conclusie trekken: oh oke omdat je dan lekker kan rondneuken of wat dan ook! Maar misschien zijn er andere redenen?

Ik heb ook aangegeven waarom naar Thailand, ga desnoods naar Spanje...maar goed, dan zou ik ook angstig zijn en bijna dezelfde vragen hebben!

En tuurlijk, in Nederland heb je meer dan voldoende vrouwen, kan die ook doen en laten wat hij wilt want vaak genoeg dat ik niet bij hem in de buurt ben!!

Vond het wel erg moeilijk om zo eerlijk tegen mijn vriend over mijn angsten te zijn. Heel veel van die angsten kan hij goed begrijpen, hij en vriendlief maakte altijd grappen over de alchohol en de Thaise wijven (stoer mannengelul) maar daardoor heb ik er nu een bepaald beeld bij!!!
Volgens mij wilde ze idd niet naar Pattaya of Phuket maar wel naar Koi Samui!

Krijg er rillingen van dat die dames de mannen gewoon aanraken???

Ik weet echt niet wat ik nou moet doen, dit onderwerp heeft al meer dan eens een ruzie opgeleverd. Hij voelt zich beperkt in kunnen doen en laten wat hij wilt! Voelt bij mij aan als niet begrepen worden..
quote:Waarbenjedan schreef op 19 april 2010 @ 16:17:[/b

. Hij voelt zich beperkt in kunnen doen en laten wat hij wilt!..

Ja, dat heb je in een relatie. Dan word je wat beperkt.

Een relatie heeft voordelen en nadelen!
Koh Samui is een heerlijk eiland met drukke en rustige stukken maar staat ook bekend om zijn rosse buurt op Lamai en Chaweng beach. Ik zou lekker meegaan.

Wel raar dat je vriend zich beperkt voelt terwijl hij wel aangeeft dat als jij het niet wil, het ook niet zo gaat gebeuren?
Nou tijdens een ruzie over dit onderwerp voelde hij zich beperkt, thans dat riep hij tegen me, hij heeft wel eens aangegeven, als jij je er echt niet lekker bij voelt dan ga ik niet. Hij vind dat het moet kunnen dat je wel eens zonder je partner op vakantie gaat. Helaas voor hem ben ik nog nooit vreemdgegaan tijdens een vakantie en ging ik niet elk jaar met een beste vriendin naar een land waar de mannen achter ons aan vlogen!!! En dat beste vriendin en ik erg trots vertelde over alchohol en de mannen!! Misschien zou hij er dan ook moeite mee hebben als ik alleen op vakantie zou willen?

Of moet ik verder kijken dan mijn neus lang is? Hou ik teveel vast aan dat vreemdgaan? In andere landen lopen ook mooie vrouwen rond...Is Thailand echt zo erg?

Maar dan ben ik de vriendin die heeft aangegeven, ik wil niet dat je gaat omdat je tijdens 1 van je vorige relaties bent vreemdgegaan?
Dat is een dilemma waar je alleen zelf antwoord op kunt geven.

Misschien kan je eens vragen wat hij in die week wil gaan doen en wat de toevoeging is als jij er niet bij bent? Als je al meerdere malen op Samui bent geweest zie ik niet zo goed in wat je er doen moet zonder partner als je er wel een hebt..
Tijdens de vrijgezellenvakanties, hoe ging hij toen om met de Thaise dames?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven