jeuk rondom anus?

19-04-2010 19:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 3,5 klaagt over jeuk aan de binnen- en buitenkant van zijn anus. Het lijkt erop dat het erger is als hij gepoept heeft. Ik zie er niks aan. Ik heb al even gegoogled en zag diverse dingen die het kunnen zijn.Bv wormen of een soort eczeem, etc.

Heeft iemand tips/huismiddeltjes die ik eerst nog kan proberen, of moeten we naar de dokter? Ik weet niet precies hoelang hij het al heeft en kan ook niet inschatten of hij wel helemaal de waarheid vertelt (over hoe erg het is en hoe frequent hij er last van heeft).

Graag hoor ik jullie eventuele ervaringen! Alvast bedankt!
Ik had op die leeftijd regelmatig last van wormen...

Ik zou er even mee naar de HA gaan, heb je zijn ontlasting ook bekeken?
Tja k zou voor de arts gaan klinkt als wormpjes maar daarvoor zal je in de ontlasting moeten kijken.... allemaal witte puntjes. of misschien beter wassen? Ik zeg maar wat hoor.
Het gras aan de overkant is niet groen.
ik gok op maden, ff naar de HA en je weet t
Of aambeien. Dat kan ook jeuken.

Die kan hij krijgen wanneer hij te hard perst bij het poepen.
Poelepoelepoelepoes!
Gewoon even langs de apotheek, kun je zo meekrijgen die wormentabletjes.
quote:tijgermeisje schreef op 19 april 2010 @ 19:58:

ik gok op maden, ff naar de HA en je weet t

Maden!?

Da's volgens mij van een heul ander kaliber hoor..
Ik had op die leeftijd idd ook regelmatig last van wormen. Weet nog dat ik dan van mijn moeder op de elektrische deken moest gaan zitten, want blijkbaar vinden ze dat lekker warm en kruipen ze die kant dan op en dan moest ik gebukt ter controle.. een aantal keer bingo..

De huisarts had daar overigens een prima middeltje tegen.
HIj heeft gewoon last van girafje.

Daarvoor hoef je heus niet naar een dokter.
Het zullen wel gezellige aarsmaden zijn... Wormtabletjes halen bij drogist/apotheek en zorgen dat hij zijn billen echt goed schoonveegt. Is het na goed gebruik van die tabetjes no niet over, dan naar je dokter.

Oh ja, het is slim om je hele gezin mee te behandelen voor wormpjes, dus koop er genoeg.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Jorina, maden, aarsmaden, wormpjes, what's in name
quote:tijgermeisje schreef op 19 april 2010 @ 20:01:

Jorina, maden, aarsmaden, wormpjes, what's in name

Het is meer het beeld dat ik meteen voor ogen kreeg...

Ieuwww
Stay with me, let\'s just breathe.
Mijn zoon had (nu 6) had het vaak over prik tussen zijn billen. Ben wel met hem naar de dokter geweest en van haar kreeg hij een zalfje tegen een infectie (het was ook wat rood bij zijn anus). Dat zalje hielp niet echt en toen ben ik doorgestuurd naar de poeppoli (ja echt) in het ziekenhuis. Daar heeft hij een andere zalfje gekregen tegen een schimmelinfectie, een zalfje wat verdovend werkte (om te smeren voor hij moest poepen) en een poedertje dat hij iedere ochtend mengen met water en opdrinken. Dit helpt goed, vooral het poeder lijkt goed te helpen. Hoop dat je hier wat aan hebt.
quote:Toadette schreef op 19 april 2010 @ 20:05:

Ieuwwwsorry...
(psssst.... voor de liefhebbers, op rotten.com staat een hoop eh visueel materiaal)
Ik sla m even over deze keer
quote:tijgermeisje schreef op 19 april 2010 @ 20:07:

(psssst.... voor de liefhebbers, op rotten.com staat een hoop eh visueel materiaal)

Gatverdegatver!!!

Waarom móet ik dan kijken!?
Jorina, jij begon
Ha, mijn zoon had dat ook! Hij is nu ruim 4, maar heeft maaaanden 'jeuk aan zijn billen' gehad, en liep de ganse dag met zijn hand in zijn broek . Ik heb toen pilletjes tegen wormen gehaald, die at hij met smaak op, maar hielp niks. Ik kon niks zien eigenlijk en had zelf het idee dat hij zichzelf niet goed genoeg afveegde, of juist te ruw, dus ben een tijdje in de weer geweest met van die natte toiletdoekjes. Het werd bij hem ook een gewoonte, de hele dag met zijn hand in zijn kont krabben, whahhaah. Opeens was het over, nu ik erover nadenk, doet hij het echt alweer een tijdje niet meer.

Maar een bezoekje aan de ha kan geen kwaad natuurlijk.
Zo, veel reacties al. Bedankt daarvoor! Tja, kom toch steeds weer op die wormen. Dacht daar zelf ook al aan nadat een collega met zoontje van dezelfde leeftijd dat ook had gehad.

Een kuurtje tegen wormen kun je dus gewoon bij de apotheek of drogist krijgen? Maar dat zou ik, denk ik, niet gauw geven zonder te weten dat hij ook daadwerkelijk wormen heeft. In zijn poep heb ik trouwens al gekeken, maar niks kunnen ontdekken.

Ik ga morgen de HA bellen en het verhaal vertellen en dan waarschijnlijk woensdag maar even erheen.
Ook als niet goed schoongeveegd wordt na 't poepen kan het gaan kriebelen. Met water en zeep wassen en heel goed afdrogen zou dan moeten helpen.
Moest ook meteen denken aan aarsmaden.
Maden zie je niet altijd. Mijn dochter heeft het ook een keer gehad en toen zag ik ook niets. Ook niet in haar poep. Wel hele kleine witte puntjes in haar anus. Dat bleken eitjes te zijn.

Heel goed handen wassen want je blijft herbesmetten...
Wormpjes kom ook wel op licht af, zei mijn huisarts destijds. Dus probeer of hij even op zijn knietjes wil zitten en dat je even met een zaklampje kan kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven