Gezondheid alle pijlers

Help grijze haren in opmars

20-04-2010 16:31 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forum bezoekers,

Wie van jullie is eind twintig en grijs van nature?

Ik merk de laaste tijd steeds meer grijze haren op bij mezelf. Kan ik dit proces vertragen? Ik heb mijn haren nog nooit geverfd.

Ik vind het zo confronterend.
Laat het verven bij een goede kapper, niks aan het handje.

Mijn haar valt uit, da's veel lastiger, dan zou ik al een pruik op moeten zetten
Ja hoor, sterker nog, begin twintig had ik ze ook al. Nu 28 en echt om de 6 weken verven. Confronterend? Ach haar kun je verven, die vouwen in m'n hoofd, die zijn veel erger.
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 april 2010 @ 16:35:

Ja hoor, sterker nog, begin twintig had ik ze ook al. Nu 28 en echt om de 6 weken verven. Confronterend? Ach haar kun je verven, die vouwen in m'n hoofd, die zijn veel erger.Zak over je hoofd?
Re-nature hiermee zou het moeten lukken om je eigen kleur terug te krijgen. Ik heb alleen nog niemand getroffen die het zelf heeft geprobeerd.

Iemand hier misschien?
quote:Jorina schreef op 20 april 2010 @ 16:36:

[...]

Zak over je hoofd?

Dat bewaar ik voor als ik 40 wordt Neuh, goed excuus om me arm te kopen aan creme en make up.

Echt zielig wordt het pas als ik vertel dat mijn jeugdpuistjes helaas niets met jeugdigheid te maken hebben. Dus TO, voor je eigenste Lourdessyndroom: het kan nog veel erger!
Och, ben 25 en heb ook grijze slapen. Niets aan te doen.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:small_voet schreef op 20 april 2010 @ 16:39:

Re-nature hiermee zou het moeten lukken om je eigen kleur terug te krijgen. Ik heb alleen nog niemand getroffen die het zelf heeft geprobeerd.

Iemand hier misschien? Da's haarverf voor ijdele mannen die beweren hun haar niet te verven.
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 april 2010 @ 16:40:

[...]

Da's haarverf voor ijdele mannen die beweren hun haar niet te verven.

Ja, daarmee is het begonnen. Dat werkt wel, maar hoe bewerkelijk is het?

Sinds kort is het er ook in een speciale uitvoering voor vrouwen.

Ik zag het bij de Etos. Daar was het in de aanbieding en tot mijn verbazing was het schap op één zwaar beschadigde doos helemaal leeg.

Kijk maar eens op de site. Er staat alleen niets over wat er in zit en hoe je het moet gebruiken.
Waarom bekruipt me nu ineens een spam-gevoel bij small-voet en custardcakeje?
quote:Jorina schreef op 20 april 2010 @ 16:47:

Ik spam niets.

Ik ben al vanaf begin twintig grijs aan het worden.

Dat spul vertrouw ik niet, want anders had ik het zelf al geprobeerd. Ik zag dit en het is vrij nieuw. Ik vind het qua informatie erg beperkt en dat is nog een reden om het niet te doen. Het verven moet steeds vaker en ik zoek een alternatief. Ik vind grijs niet mooi. Hoewel het me wel zou staan.

Het is best wel duur ook nog eens.

Dus, mocht het tegen mijn verwachting in toch wel werken dan is het alsnog het overwegen waard om dat in de toekomst te gaan gebruiken i.p.v. haarverf.

Elke verfbeurt bij de kapper is minimaal 1,5 uur. Dat is vaak moeilijk in te plannen. Kost een hele middag vrij. Zelf verven is lang niet zo goed en lang niet zo mooi.

Voldoende uitleg???
anoniem_75643 wijzigde dit bericht op 20-04-2010 16:59
Reden: Foute quote hersteld.
% gewijzigd
Ik vind zelf verven vaak even goed en mooier dan bij de kapper verven. En in drie kwartier klaar. Overigens heb ik de ingredienten van dat re-nature spul gevonden, hier:http://www.cosmeticanalysis.com/cosmeti ... ampoo.html
Ja hoor, hier nog iemand die vanaf 21 al grijs aan het worden is.

Ik herinner me de eerste haar nog goed. Ik zag iets glinsteren, trok de haar er uit en dacht bij mezelf: dat is gek, een haar zonder pigment

Pas toen ik 3 'pigmentloze haren' verder was, realiseerde ik me dat het geen aparte haren waren, maar dat ik grijs aan het worden was

Ik heb genoeg belangrijkere dingen aan mijn hoofd dan grijze haren. Vind het zelfs wel grappig.
quote:small_voet schreef op 20 april 2010 @ 16:50:

[...]

Ik spam niets.

Ik ben al vanaf begin twintig grijs aan het worden.

Dat spul vertrouw ik niet, want anders had ik het zelf al geprobeerd. Ik zag dit en het is vrij nieuw. Ik vind het qua informatie erg beperkt en dat is nog een reden om het niet te doen. Het verven moet steeds vaker en ik zoek een alternatief. Ik vind grijs niet mooi. Hoewel het me wel zou staan.

Het is best wel duur ook nog eens.

Dus, mocht het tegen mijn verwachting in toch wel werken dan is het alsnog het overwegen waard om dat in de toekomst te gaan gebruiken i.p.v. haarverf.

Elke verfbeurt bij de kapper is minimaal 1,5 uur. Dat is vaak moeilijk in te plannen. Kost een hele middag vrij. Zelf verven is lang niet zo goed en lang niet zo mooi.

Voldoende uitleg???Hm, zal wel. Het klonk klinkt al met al een beetje dubieus. Maar misschien ben ik gewoon paranoia

Edit; bedenk me net dat de bug waarbij leden ineens 0 dagen lid lijken te zijn, nog steeds rondwaart op het forum.

Sorry!
Hier ook al 3 jaar (nu 28): grijze haren en jeugdpuistjes. Ik dacht dat ik tenminste van de puistjes wel af zou zijn als de grijze haren gingen komen. Maar ja, ik dacht ook dat ik dan tenminste tijdens mijn zwangerschap minder of geen puistjes zou hebben. Nu wacht ik op de haaruitval na de bevalling.
Crap, dus zwanger worden helpt ook niet chadidja? Weer een illusie aan duigen.
Misschien als ik de volgende keer een jongetje krijg? Het is het proberen waard!
Ik heb Re-Nature wel gebruikt. Het kleurt inderdaad je grijze haren heel langzaam (heb het nu drie keer gebruikt), maar mijn gewone bruine haren worden ook donkerder end at was nou n iet de bedoeling. Ik gebruik de kleur medium en heb zelf middenbruin haar. Maar het is echt wel donkerder geworden, mijn kapster viel het meteen op. Zij geloof ook niet in het verhaal van grijze haren herpigmenteren...
Home is where your wifi connects automatically.
Ik ben ook al een duifje aan het worden (37).

Twee jaar geleden kon ik de grijze haren er nog wel uittrekken, zo weinig waren het. Nu begin ik er maar niet aan. In de zomer doe ik altijd lekker veel highlight in mijn bruine haren, dan valt het niet zo op. Verder gewoon regelmatig verven. Tja, brand is erger denk ik maar.
28 jaar grijs

35 jaar behoorlijk grijs

45 jaar ..... grijze duif!
Waarom is er eigenlijk ander soort haarverf voor mannen dan voor vrouwen?
@Jorina

Ja, dit profiel is inderdaad een beetje defect. Ik kan ook niet quoten, omdat ik alleen de eerste pagina kan zien. Ik krijg zowel boven als onder een frame waarin ik een reactie kan intypen.

Ik heb gegoogled op dat spul en er zijn helemaal geen reviews over te vinden. Het idee, eigen haarkleur i.p.v. grijze uitgroei is aanlokkelijk. Voor de toekomst ben ik al aan het rondkijken
quote:Omen schreef op 20 april 2010 @ 17:59:

Waarom is er eigenlijk ander soort haarverf voor mannen dan voor vrouwen?

(Hé, nu lukt het bekijken wel.)

Ach, dat is net zoiets als onderbroeken...verschil moet er zijn.

EDIT: trouwens, de huid is verschillend. Misschien het haar ook wel?
@Mevrouwdekees

Bedankt voor de informatie.

Thuis verven dat blijft minder goed zitten. Maar ik moet kappersverf gaan gebruiken. Mijn kapper heeft al het merk genoemd en dat is wel goed.
quote:Jorina schreef op 20 april 2010 @ 16:47:

hallo jorina,

Hoezo een spamgevoel? Ik ben sinds vandaag lid. Is het dan verboden om topics te openen?

Meiden ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb het voordeel dat ik blond ben dus in de zomer zal het niet erg opvallen hoop ik. In de winter zal ik het moeten verven. Maar zoals iemand zij kreukels in je gezicht is erger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven